Page 14 of 16

El Bicing, fins a les 2h en feiners

Posted: Thursday 29/12/2011 13:01
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Bicing-alla ... 38303.html

Barcelona allarga l'horari del Bicing fins a les dues de la matinada els dies laborables

L'inici de servei es mantidrà a les cinc del matí i el cost afegit de l'increment horari l'assumeix íntegrament la concessionària

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 29/12/2011 12:33


A partir del 2 de gener, els usuaris del Bicing el podran fer servir fins a les dues de la matinada els dies laborables. D'aquesta manera, el servei s'allarga dues hores cada dia, ja que fins ara finalitzava a la mitjanit. L'objectiu de la mesura, com ha explicat aquest dijous la tinent d'alcalde Sònia Recasens, és "donar alternatives de transport al ciutadans per a la sortida del cine, del teatre o de sopars", com ja havia proposat l'alcalde Trias en campanya electoral. El cost de guanyar aquestes dues hores diàries, un 10% més de servei, l'assumeix l'empresa concessionària, Clear Channel. En dies laborables, el Bicing començarà a funcionar a les cinc del matí, com fins ara, i els caps de setmana i festius el servei funcionarà les 24 hores.

D'altra banda, Recasens ha remarcat que el Bicing ja ha consolidat 120.000 usuaris, que estan "fidelitzats" i que el número d'usos ha crescut un 30% en relació a l'any anterior: s'ha passat dels 11 milions d'usos als 14,5 milions. Això es tradueix en què cada bicicleta s'utilitza, de mitjana, 6,74 vegades al dia. L'Ajuntament calcula que hi ha 1.500 usuaris que utilitzen al servei en la darrera mitja hora de la franja de funcionament i que seran els principals beneficiats de l'allargament horari.

Més enllà d'aquesta millora de servei, el nou equip continua buscant fórmules per reduir el cost del contracte signat amb la concessionària. El 2012 serà, segons Recasens, l'any en què es concretarà l'entrada de publicitat al Bicing. També serà l'any en què es decidirà la manera de bonificar els usuaris que més utilitzin el servei. Una altra de les novetats del proper any és la introducció d'una assegurança obligatòria per a tots els usuaris. I l'objectiu continuarà sent rebaixar el cost del servei per a les arques municipals, que actualment se situa en els 13 milions d'euros anuals.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Monday 12/03/2012 13:01
by metring
La setmana passada, a l'espai El contenidor, del programa El Món a RAC1, es feien ressò de múltiples queixes d'usuaris, pel fet que a zones altes de Barcelona, no es disposava de bicicletes a primera hora, tot i que el sistema informàtic informava que si. Us hi heu trobat?

Canvis prevists

Posted: Tuesday 20/03/2012 13:04
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Bicing-esta ... 33392.html

El Bicing estarà esponsoritzat abans que acabi l'any

L'Ajuntament de Barcelona estudia també un sistema de tarificació que bonifiqui els usuaris que més utilitzen el servei

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 20/03/2012 12:28

Amb l'objectiu de reduir el cost que suposa per a les arques municipals el servei de Bicing (12 milions d'euros), l'Ajuntament de Barcelona està buscant una marca comercial que l'¡esponsoritzi. Abans que acabi l'any, s'haurà concretat la introducció de publicitat a bicicletes i estacions, tal com ha explicat avui la tinent d'alcalde de l'àrea d'Economia, Sònia Recasens.

El que s'ofereix a les marques interessades és personalitzar les barres d'anclatge i el terra de les estacions i diferents parts de la bicicleta, com ara els parafangs. Aquesta inserció publicitària es farà amb material reflectant per donar un plus de seguretat. A més, l'Ajuntament també preveu reservar l'espai frontal de les bicicletes per a ila promoció gratuïta d'institucions i organitzacions sense ànim de lucre.

Recasens, però, no ha concretat encara quina quantitat d'ingressos s'espera rebre de l'esponsorització. Ha revelat, però, que ja hi ha hagut diversos interessats, però que s'escollirà una única firma. D'altra banda, l'Ajuntament també treballa, ja de cara a l'any que ve, amb la introducció d'un sistema tarifari que bonifiqui aquells usuaris que fan un ús més massiu del servei i que vagi, per tant, més enllà de la tarifa plana de 45 euros que s'aplica ara.

El segon semestre d'aquest any, també s'introduirà un nou fre de tambor més eficient, que ja s'ha començat a provar en unes 500 bicicletes del parc. També s'aplicarà una nova maneta de fre més robusta i resistent a mals usos i vandalisme. Ja s'han introduït, s'altra banda, millores en el parafang el darrera per fer-lo més flexible i s'està estudiant la introducció de pneumàtics antipunxada.

"Nous preus", en deuran dir

Posted: Wednesday 10/10/2012 18:05
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/preu-del-Bi ... 21189.html

El preu del Bicing puja un 116%

L'abonament anual passa de 45 a 97,5 euros, però es crea una tarifa de 42 euros amb el límit de 50 viatges a l'any

SÒNIA SÁNCHEZ
Barcelona | Actualitzada el 10/10/2012 17:04

El preu de l'abonament anual del servei de bicicletes municipal, el Bicing, puja un 116% des dels 45,11 euros actuals fins als 97,5 euros a l'any amb viatges il·limitats. L'Ajuntament de Barcelona crea un nou abonament amb un límit de 50 viatges a l'any que costarà 42 euros i abonaments de 10, 50 i 100 desplaçaments, que costaran respectivament 7 euros, 24 euros i 42 euros.

La tinent d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha explicat aquest dimecres que l'encariment del Bicing busca "garantir la viabilitat, la sostenibilitat i la qualitat del servei, tenint en compte que l'augment exponencial dels usos que està experimentant fa incrementar molt els costos del manteniment del Bicing". El dèficit del servei és ja de 42 milions d'euros i el consistori vol també elevar l'aportació dels usuaris, que ara sufraguen el 28% dels costos del servei.

Segons Recasens, un 50% dels usuaris de Bicing es beneficiaran d'una reducció en el preu perquè utilitzen el servei menys de 50 vegades a l'any, de forma que passaran de pagar 45 euros als 42 que costa l'abonament limitat.

D'altra banda, la regidora ha anunciat que l'àrea verda d'aparcament serà gratuïta per als residents que no tinguin sancions i es crearà una nova àrea lila que ampliarà l'horari d'estacionament per als conductors de fora del barri fins a 8 hores seguides, amb un cost de 2,2 euros les dues primeres hores i deu cèntims l'hora a partir de la tercera.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Wednesday 10/10/2012 18:16
by oriolp13
No l'agafarà ningú...
Sort que ja me'n vaig donar de baixa...
És una tarifa totalment abusiva i carísima, igual que els 42€/50 viatges, que, per la gent que utilitza el bicing, 50 viatges a l'any es fan en un moment...

Veureu com d'aquí no gaire veurem la desaparició del Bicing, ja que sortirà molt més a compte comprar-se una bicicleta plegable.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Wednesday 10/10/2012 18:57
by metring
Benvinguts a la fi del Bicing! Ara no haurà ningú que l'agafi! La idea, a les escombraries!

Canviaré l'enquesta!

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Wednesday 10/10/2012 19:06
by Adolescent barceloní
metring wrote:Benvinguts a la fi del Bicing! Ara no haurà ningú que l'agafi! La idea, a les escombraries!
Tant gastar diners posant estacions per res. Tot a la m****. Com sempre: :plas a l'ajuntament i a tot el que hi estigui involucrat.

Com diu la Metring, no l'agafarà ni la mare (en aquest cas, el pare) que el va parir! Com no s'usi, ja veureu com alguns es posen i comencen a robar-les. M'ho veig venir...

Per completar l'enquesta

Posted: Wednesday 10/10/2012 19:20
by Guigui
metring wrote:Canviaré l'enquesta!
Falta una opció: "Mai l'he utilitzat" (i potser una de masoquista: "Mai l'he utilitzat, però ara l'utilitzaré").

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Wednesday 10/10/2012 19:37
by metring
Bé, era per qui si l'ha fet servir algun cop (i ara es penedeix o no...).

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Thursday 11/10/2012 13:22
by davida
Per sort la meva renovació es el novembre. Em sembla que durant un any faré serveir el bicing mes que mai, perque la gent no renovarà el servei i haurà mes disponibilitat.
Per cert l'anys passat nomes vaig pagar 35€. Si l'any que ve val 97€, sera un increment del 277% en 2 anys.
Jo tinc clar que no renovaré a 97€. Sobretot perque de la feina a casa, el meu trajecte mes habitual, tardo 30-35 minuts i ja hem cobren el recàrrec de 0,71€ per passar del 30 minuts. Amb el que em costaria bastant mes que el metro o el bus.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Thursday 11/10/2012 14:45
by wefer
Jo utilitzo el bicing molt esporàdicament. Per aquest preu, no em compensa en absolut. De fet, per aquest preu em surt més econòmic fer servir un taxi en aquestes ocasions.

Bicing:
2007-2013

Image

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Thursday 11/10/2012 15:07
by victorcasta
Per aquells usuaris esporàdics hi haurà abonaments de menys viatges.

Tot i així, per qui l'utilitza a diari, 97€ a l'any no és car.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Thursday 11/10/2012 18:48
by Ferry1ac1
victorcasta wrote:Per aquells usuaris esporàdics hi haurà abonaments de menys viatges.

Tot i així, per qui l'utilitza a diari, 97€ a l'any no és car.
El que passa és que és de bojos fer aquests increments amb un sol any! Crec que caldria penalitzar aquells usuaris que només fan servir el bicing de baixada i plantejar que es facin menys reposicions de bicicletes a les parts altes. Aquestes pujades de preus s'haurien de fer com a últim recurs.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Friday 12/10/2012 16:31
by awe
oriolp13 wrote:No l'agafarà ningú...
Sort que ja me'n vaig donar de baixa...
És una tarifa totalment abusiva i carísima, igual que els 42€/50 viatges, que, per la gent que utilitza el bicing, 50 viatges a l'any es fan en un moment...
Qui fa molts viatges probablement vagi més barat en Bicing amb els 97€ l'any que en transport públic, però aquest abonament de 42€·50 viatges em sembla un abús. Això són 84¢ per viatge. Amb una T50/30 són uns 75¢ per viatge, i amb una T10 en són 92 (només 8¢ més); i en transport públic no et mulles si plou (o no tant com amb la bici), ni passes fred a l'hivern, ni tens embussos, ni et pot atropellar un cotxe, ni... En fi.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Sunday 14/10/2012 1:23
by pau5321
awe wrote:
oriolp13 wrote:No l'agafarà ningú...
Sort que ja me'n vaig donar de baixa...
És una tarifa totalment abusiva i carísima, igual que els 42€/50 viatges, que, per la gent que utilitza el bicing, 50 viatges a l'any es fan en un moment...
Qui fa molts viatges probablement vagi més barat en Bicing amb els 97€ l'any que en transport públic, però aquest abonament de 42€·50 viatges em sembla un abús. Això són 84¢ per viatge. Amb una T50/30 són uns 75¢ per viatge, i amb una T10 en són 92 (només 8¢ més); i en transport públic no et mulles si plou (o no tant com amb la bici), ni passes fred a l'hivern, ni tens embussos, ni et pot atropellar un cotxe, ni... En fi.
Al bus, entres i seus, fes el trajecte Alfons X - Montbau en bus un dia i un altre en bici, a veure si arribes igual de cansat... i a sobre 84c el viatge?JAJAJAJA com s'ha comentat abans, RIP.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Sunday 14/10/2012 13:47
by Mortadel·lo
acabo de mirar les meves estadístiques d'ús (la web de bicing t'ho permet consultar) i en el que va d'any he fet 44 viatges, durant el 2011 en vaig fer menys de 30, o sigui que igual és per pensar-s'ho, està clar que l'abonament ilimitat no té cap mena de sentit

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Friday 19/10/2012 15:58
by metring
http://www.transportpublic.org/componen ... de-bicing-

El CJB, la PTP, el BACC, la FAVB, CCOO i UGT rebutgem la pujada de tarifes del servei de Bicing

PTP Comunicats i presentacions - General
Escrit per PTP
dijous, 18 d'octubre de 2012 16:19

20121018-entitats

Des del Consell de la Joventut de Barcelona (CJB), l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Comissions Obreres del Barcelonès (CCOO) i la Unió General de Treballadors (UGT) demanem a l'Ajuntament que no faci efectiva la pujada de tarifes i que explori altres vies de finançament.

LA BICI PÚBLICA MÉS CARA D'EUROPA. Les entitats signants volem mostrar el nostre rebuig a la pujada de les tarifes del servei de Bicing pretesa per l'Ajuntament de Barcelona, consistent en pràcticament doblar el preu dels abonaments il·limitats dels 45,11 € actuals a 97,52 euros per a l'any 2013. Així, la bicicleta pública de Barcelona esdevindrà la més cara d'Europa. A tall d'exemple, el cost de l'abonament equivalent és de 22,41 € a València, 28,20€ a Sevilla, 35,89 € a Zaragoza, 29 € a París i 55,81 € a Londres.

NO A LA DECADÈNCIA D'AQUEST SERVEI PÚBLIC. La modificació tarifària pretesa penalitza la recurrència en la utilització del servei de Bicing, en contraposició a les polítiques de bonificació de l'ús habitual del transport públic col·lectiu; i fa més car aquest servei públic de mobilitat que l'aparcament de vehicles privats de residents als carrers de Barcelona. Tot apunta a una voluntat política de desmantellament de serveis públics, que són garantia de drets fonamentals de la ciutadania i que, com a tals, no poden repercutir els seus costos directament sobre l'usuari. Els serveis públics han de ser majoritàriament finançats a través de pressupostos públics, i més en les circumstàncies actuals de privació de molts ciutadans i ciutadanes. Cal recordar que entre 2011 i 2012 el Bicing ha patit un descens d'abonats de 180.000 a 130.000. Altrament dit, més de 50.000 abonats s'han donat de baixa degut a les fallades en la fiabilitat del sistema i, sobretot, a un increment de tarifes (de 35 a 45,11 en aquest període). Aquesta pujada no ha estat gens resolutiva a l'hora de finançar millores sobre la seguretat (3 persones han perdut la vida els darrers anys fent un bon ús del Bicing i del carril bici) i tampoc no ha permès ampliar el servei a les 24 hores o la durada màxima dels trajectes, unes mesures llargament reivindicades. En el pla laboral, la reducció de clients pot comportar una excusa per a la reducció de plantilla de l'empresa gestora del servei.

EL BICING HA DE SER UNA APOSTA PEL MEDI AMBIENT I LA DESCONGESTIÓ. L'Ajuntament de Barcelona, lluny de mostrar autocrítica i racionalitzar el cost del Bicing, criminalitza els usuaris i pretén fer-los assumir un 50% del seu cost, passant per alt la contribució de la bicicleta pública a millorar la qualitat de l'aire, a descongestionar la ciutat i a estalviar costos del sistema nacional de salut.

Les entitats signants també volem recordar que el Bicing es finançava en gran part a partir de l'Àrea Verda i Blava d'aparcament. Un any després que el Govern de Trias hagi fet gratuïta una Àrea Verda per a molts cotxes, el finançament del Bicing ha quedat ferit de mort i s'hi plantegen pujades desproporcionades, deixant ben clares les prioritats d'aquest Ajuntament en matèria de mobilitat. Així, la promoció de l'aparcament gratuït no només agreuja el problema de la congestió i de la contaminació (superant freqüentment els valors màxims permesos per la Unió Europea), sinó que a més redueix el finançament de les alternatives més sostenibles, saludables i econòmiques de transport. Cal doncs recuperar mesures de finançament públic (com la taxa anterior de l'Àrea Verda o la recuperació de l'impost de circulació també rebaixat) per evitar un cost del Bicing tan dissuasori.

CAL COMPLIR ELS COMPROMISOS AMB LA CIUTADANIA. Des del CJB, la PTP, el BACC, la FAVB, CCOO i UGT demanem al govern que aturi la mesura i busqui altres vies de finançament per al servei que no passin per reduir l'ús de la bicicleta a Barcelona. Demanem que Convergència i Unió compleixi amb el seu programa electoral i busqui solucions per reduir el dèficit operatiu del Bicing: des de l'agrupament i reubicació d'estacions fins a la bonificació dels recorreguts ascendents passant per una integració tarifària amb els abonaments mensuals o trimestrals de l'ATM. El Bicing també és transport públic!

Per tots aquests motius, les entitats sotasignants organitzaran durant els propers dies una marxa ciclista de protesta, fent una crida als milers de ciclistes que cada dia circulen per Barcelona per tal de defensar aquest sistema de transport com a part de les solucions als problemes metropolitans de congestió i contaminació, i mai com a problema o servei residual i prescindible.

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Friday 19/10/2012 23:06
by iFercat
Si contractes el bicing abans del 31 de desembre, pages la tarifa de 47 euros? o es ja la nova de 97?

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Saturday 20/10/2012 16:39
by Ferry1ac1
iFercat wrote:Si contractes el bicing abans del 31 de desembre, pages la tarifa de 47 euros? o es ja la nova de 97?
la vella!

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Posted: Thursday 25/10/2012 11:29
by faristol
I dic jo i sense ser mal pensat, aquesta "sentencia" i pujada de tarifes no tindra res a veure amb aixo?

http://www.lavanguardia.com/medio-ambie ... ricas.html

Tot es compatible, es clar..pero es poden pensar moltes coses.