Page 14 of 36
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Thursday 27/03/2014 14:33
by Barceloní
Últimament he estat als aeroports de París - Orly i Düsseldorf, en els 2 casos hi ha un tren llençadora que comunica les diferents terminals amb l'estació de tren (OrlyVal i SkyTrain respectivament. ¿Penseu que una solució com aquesta seria viable a Barcelona, o estic dient una animalada? Penso en una mena de metro lleuger que unís T1 - T2 i l'estació del Prat amb una freqüència de 10 minuts com a màxim. No sé si l'estació del Prat podria assumir tot el volum de passatgers, però en tot cas té més capacitat que l'actual i llastimosa estació de l'Aeroport.
¿Algú em podria dir per què es van treure les cintes transportadores de la passarel·la?
Categories diferents
Posted: Thursday 27/03/2014 14:39
by Guigui
Per disposició de les terminals i per volum de viatgers, l'aeroport del Prat justifica que hi arribi una línia de rodalia que dugui a un lloc cèntric (si més no, cèntric en termes de transport públic) i no una simple llençadora a l'estació de pas més propera. Dit això, és una monumental vergonya que un dels aeroports que mou més passatgers de tot Europa, especialment de passatgers amb origen o destí, no tingui transport d'alta capacitat. Perquè l'estació de la T-2, més que un pegot de mala gana, és un anacronisme. Per la seva situació en general i pel desplaçament de l'epicentre aeroportuari.
Antiga R1 a l'aeroport
Posted: Thursday 27/03/2014 15:17
by Renfe451
Prest wrote:Recordo que la antiga C1 anava fins l'aeroport, suposo que devia agafar la via exclusiva del viaducte i s'incorporava per Sants, amb àmplia capacitat de Xarxa Ibèrica.
Suposes bé, ja que el recorregut que feien al sortir de Sants i a l'altura de Bellvitge, els R1 anaven exclusivament per el viaducte. Entre Bellvitge i El Prat circulaven per les vies de l'esquerra.
Última proposta: que els passatgers apoquinin un extra
Posted: Tuesday 29/04/2014 16:55
by Guigui
L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
http://www.ara.cat/societat/LEstat-ferr ... 87300.html
Re: Última proposta: que els passatgers apoquinin un extra
Posted: Tuesday 29/04/2014 17:31
by Renfe451
Guigui wrote:L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
Sobrecost al bitllet? El que faltava ja.
I a Madrid, el rodalies a la T4 no s'ha de pagar cap extra. De nou, un greuge més.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 17:33
by metring
Igual fan que el títol de transport ATM sigui de 4 zones, com el de Renfe,,,
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 17:35
by alf_
¿Pero en Madrid no se paga también suplemento para tomar el Metro al aeropuerto?
Re: Última proposta: que els passatgers apoquinin un extra
Posted: Tuesday 29/04/2014 17:36
by davroca5
Guigui wrote:L'Estat veu amb bons ulls que la connexió ferroviària amb la T1 del Prat es pagui amb un sobrecost al bitllet
El secretari d'estat de planificació i infraestructures del ministeri de Foment, Rafael Català, ha admès a Barcelona que la proposta que els va fer la Generalitat és una de les possibilitats per fer viable la inversió
http://www.ara.cat/societat/LEstat-ferr ... 87300.html
També vaja idees tenen a la Gene eh? Com es nota què CiU i PP tenen el mateix color...
Si això surt endavant prepareu-vos per una T-10 a 12€.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 17:38
by Renfe451
alf_ wrote:¿Pero en Madrid no se paga también suplemento para tomar el Metro al aeropuerto?
Si lees lo que he puesto arriba, me refería al cercanías, no al Metro. En el Metro ya hace tiempo que se tiene que pagar suplemento.
Metring, el que et cobren 4 zones no són els títols de l'ATM sino els de Renfe (que tampoc no veig el sentit, l'hauria de haver eliminat la Generalitat just quan es va traspassar Rodalies i quedar-se únicament els de l'ATM com a únic sistema de tarificació).
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 18:31
by alf_
Renfe451 wrote:alf_ wrote:¿Pero en Madrid no se paga también suplemento para tomar el Metro al aeropuerto?
Si lees lo que he puesto arriba, me refería al cercanías, no al Metro. En el Metro ya hace tiempo que se tiene que pagar suplemento.
Metring, el que et cobren 4 zones no són els títols de l'ATM sino els de Renfe (que tampoc no veig el sentit, l'hauria de haver eliminat la Generalitat just quan es va traspassar Rodalies i quedar-se únicament els de l'ATM com a únic sistema de tarificació).
¿Entonces cuando hagan la L9 Madrid podrá decir que hay un agravio porque en ésta no hay suplemento para llegar al Aeropuerto?
Ya sé que te referías al cercanías, pero no tiene relevancia. No puedes decir que es un agravio si aquí se pagase suplemento en el cercanías pero no el Metro, y ahí en el Metro sí pero no en el cercanías.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 18:36
by metring
Renfe451 wrote:
Metring, el que et cobren 4 zones no són els títols de l'ATM sino els de Renfe (que tampoc no veig el sentit, l'hauria de haver eliminat la Generalitat just quan es va traspassar Rodalies i quedar-se únicament els de l'ATM com a únic sistema de tarificació).
Això és el que he dit...
metring wrote:Igual fan que el títol de transport ATM sigui de 4 zones, com el de Renfe,,,
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 20:43
by adri
Doncs jo no ho trobo pas malament, si no hi ha diners per fer-ho i porten no se quants anys parlant de fer les obres i no les fan, doncs és una bona opció. Una bona opció en termes de que, en principi, es farà i quan es comenci s'acabarà i no es pararà perquè la concesionaria l'interessarà.
Al 2016, en principi, el metro arribarà al Prat i serà integrat. Es podrà accedir amb l'opció barata i lenta(L9) i ara apareixerà l'opció cara i ràpida(rodalies). És com l'Aerobus. Si no recordo malment a l'aeroport de Viena tenien un sistema semblant.
Ara bé, no em sembla bé que aquí tinguem que "pringar" amb això quan Barajas fa temps que els hi arriba el tren i a preu raonable. Si ho fan aquí que prediquin amb l'exemple i que ho exportin a tot l'Estat. Jo defenso aquestes CPP perquè és el futur i crec que aporta més beneficis però tinc la sensació que aquí sempre som els pioners i no apliquen a altres llocs.
Viena
Posted: Tuesday 29/04/2014 20:48
by Guigui
adri wrote:Si no recordo malment a l'aeroport de Viena tenien un sistema semblant.
A Viena tenen l'S-Bahn a tarifa normal i el CAT, un servei exprés que circula per les mateixes vies però que no triga gaire menys. És un cas diferent, ja que allí s'utilitza la mateixa infraestructura.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 23:14
by trensmat
En pocas palabras CIU y PP la misma porquería Son.
Ya esta bien que en este país de miserables los Liberales como CIU y PP hagan el transporte publico para ricos son unos miserables.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 29/04/2014 23:28
by alf_
trensmat wrote:En pocas palabras CIU y PP la misma porquería Son.
Ya esta bien que en este país de miserables los Liberales como CIU y PP hagan el transporte publico para ricos son unos miserables.
Con perdón, pero las propuestas que suelen venir de ERC y PSC (e incluso CUP en algun momento) respecto al transporte público también suelen ser como para ricos, propuestas de mucho gasto mal planificado donde ni siquiera tienen la cara de admitir de que lo acabaremos pagando los usuarios, ya sea como suplemento, como aumento del billete, o como aumento de impuestos. No olvidemos que esto se lo esta tragando ERC tan contentos con el acuerdo de gobierno con CiU. Yo solo sé que las cosas (sobre todo los túneles) no son gratis. En estos temas solo se suelen salvan los Verdes, que ya sería doloroso que en eso no atinaran.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Wednesday 30/04/2014 11:34
by komatek
A molts aeroports europeus el preu del bitllet arribar-hi és significativament més alt que a la resta de destinacions de la població, pel simple fet que es considera que l'aeroport no és un bé social que la població hagi de subvencionar. Es pot estar més o menys d'acord, però lògica en té. El problema però és el BOE i la capital del univers com de costum.
Connexions sense suplement
Posted: Wednesday 30/04/2014 12:32
by Guigui
Conec força més aeroports amb connexió ferroviària tarifada de manera normal, entenent com a tal la tarifa equivalent al preu del bitllet per zones o altres criteris i sense que aquests criteris s'alterin excepcionalment (com fa per exemple Renfe amb l'aeroport del Prat).
I els que hi apliquen un suplement, no és perquè considerin un aeroport un "bé social" sinó la gallina dels ous d'or. Com a Barcelona, on el taxi i el Sr. Casquete resen -i aneu a saber si no fan alguna cosa més- perquè el ferrocarril no arribi mai a la T-1.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Wednesday 30/04/2014 22:37
by ortegote
Si es va fer la T1 NOVA NOVA NOVA NOVISSIMMMAAA per que coi no es va fer ja la conexió amb Tren ???
I per que hem de pagar un sobrecost per una obra que ja hauria d'estar feta???
No entenc els politics, el cotxe oficial els afecta i si van al extranger entre la primera clase i el Taxi als hotels segur que no aprenen res de com es fan les coses.
Apart si heu anat a l'estació de renfe a l'areport fa poc, es pot veure les obres de la parada de metro amb l'ascensor ja acabat i les enganxines de TMB i tinc el dubte de que si no s'inagurarà fins d'aqui un parell d'anys per que fan aquest gasto d'enganxines que es podriran i tot, i despres s'hauran de canviar per que tornin a estar "Boniques".
Tot plegat hem possa de mal humor.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Wednesday 30/04/2014 22:42
by Adolescent barceloní
En teoria la L9 s'hauria d'inaugurar cap a finals d'any... ja que al setembre començaran les proves amb trens. (ho vaig veure a SSC)
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Wednesday 30/04/2014 22:47
by alf_
Es posible, se acercan las autonómicas.