No es ben bé així. La línia Segòvia-Medina sí que serveix, donat que és l'única línia que permet anar des del centre de Segòvia cap al nord i nord-oest peninsular. Clar que perd el sentit des del moment en què algú va suposar que els segovians farien 8 km en cotxe per anar a l'estació de Guiomar a agafar l'AVE de Valladolid.josep_serre wrote:Les línies de Segovia a Medina del Campo i el directe de Burgos són dues línies que no serveixen per res.
Per la seva banda, el directe de Burgos dóna servei a la ciutat d'Aranda de Duero, de dimensions comparables a Terol o Tortosa. D'Aranda surten 6 autobusos diaris a Madrid (distància equivalent a Tortosa-BCN) i 8 a Burgos (semblant a Tortosa-Tarragona). I la majoria dels arandins agafen el cotxe per anar a Madrid o a Burgos. Si s'explotés bé aquesta línia, es podrien posar 6 trens diaris per sentit entre Madrid i Burgos, fent parades a Aranda de Duero i Lerma (tampoc hi ha poblacions més importants pel camí).
Això em recorda el tema de les apagades de Girona. Ara molts surten dient que la MAT és la solució a tots els problemes, quan en realitat tot ha vingut per un manteniment molt precari de les línies de MT i BT. Doncs substituïu Tren Convencional per MT i BT, i ETF per MAT, i ve a ser el mateix. Hi ha molts interessos...Pe Jorba wrote:De quina manera es pot lligar l'"interès" d'alguns per un Eix Transversal ferroviari amb el desinterès per la línia l'Hospitalet/Barcelona/Manresa/Lleida? Una línia que, per poc decentment que funcionés (i amb uns enllaços adients) , faria innecessari un projecte d'Eix que molts no ens arribem a creure.