Page 14 of 37
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 06/07/2009 16:55
by BB9200
El tren de socors no eren es Sport-Wagen, doncs tot el dia estaven estacionats a la mateixa via, i ben secs (doncs aquell dia va ploure), o sigui que devia ser la E1 amb el cotxe 23. Aquell dia vaig estar a Ribes-Enllaç, i per la Cerdanya, i jo crec que va ser un Stadler (aquell dia anaven en simple, com vaig veure l'A10 a Ribes-Enllaç en solitari.
Jordi Freixas wrote:El més costós de fer el que dius, és precísament les dificultats tècniques que pot representar UNIR totes dues línies, perquè repeteixo: és l'única manera de que podria resultar viable en cas de fer-se la connexió amb el Tren Groc. Insisteixo en que no sé si els bogies del material rodant tant del Cremallera de Núria com del Tren Groc tenen un marge de tolerància que els permeti circular per ambdos "amples de via" sense problemes. Cal recordar que la Línia1 del Metro de Barcelona, és d'ample ibèric, però en realitat és uns milímetres més ample; aquests milímetres estan dintre d'un marge de tolerancia que permet circular vehicles per a tots "dos amples" de via. El mateix passa amb la frontera entre Espanya i Portugal; a Portugal l'ample ibèric és dos milímetres més estret que l'ample ibèric espanyol.
Ja et dic que en els llibres francesos que tinc que parlen del tren Groc diuen que són d'amplada mètrica de 1000mm. La mateixa que del cremallera de Núria. Pas del tercer carril a la catenària no hi ha problema, com demostra la línia de Saint-Gervais a Vallorcine. Llavors, en tema infraestructura, quin problema hi ha, que no siguin les peles que suposa fer el traçat de Núria a Salillagouse (a part del ''problema'' fàcilment sol·lucionable de la tensió, que és de 850 Volts al Canari)?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 06/07/2009 23:31
by marc
L'afer de remolcar cremalleres avariats és més que delicat, si són els Stadlers en doble l'hem fumuda doncs son incompatibles amb la resta de material. Si van en simple, igual que un Beh, s'acobla un altre automotor (que has de treure d'on puguis i el més ràpid possible a poder ser del costat Ribes), s'anul•len els sistemes del comboi avariat i es fa circular com a cotxe. Dubto seriosament que en l'estat que es troba la E1 pugui remolcar un automotor. Per cert algú sap quin automotor es va avariar?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 08/07/2009 9:04
by Trenscat
Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 08/07/2009 16:05
by liniadelRipollés
Gràcies per aquesta idea.
Trenscat wrote:Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 09/07/2009 8:45
by Trenscat
liniadelRipollés wrote:Gràcies per aquesta idea.
Trenscat wrote:Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi
No es mereixen!
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 09/07/2009 9:40
by Platanito
Trenscat wrote:Ja m'hauria agradat baixar d'un cremallera en ple túnel de Roc del Dui a mi
Jo vaig fer tot el recorregut de baixada per la plataforma (incloent-hi els túnels) un mes de novembre de fa uns anys, degut a la climatologia adversa i a una lesió de genoll, i confiant en què no hi circularia cap tren. Pocs dies després ens vam assebentar que al poc d'arribar nosaltres a Queralbs havia de sortir un dels serveis interns per recollir els treballadors del santuari!
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:08
by marc
Ja se que he citat el meu treball de recerca un miler de vegades, però en ell hi constava una proposta més que viable de tren turistic i la cap d'explotació del cremallera tot i dir-me que a ella també li agradaria veure-ho, es va mostrar pessimista pel què fa a la resposta des de barcelona que és on hi ha els diners i on es prenen les decisions del cremallera.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:11
by BB9200
Perquè la idea de FGC (que està vist i comprovat que és de idees fixes) és de convertir Núria en una espècie de Bioparc Temàtic, i així també està convertint el cremallera. És el mateix que amb l'absurditat del Tren-Tram de Sallent a Súria, el no-augment de freqüències de la línia de la Pobla de Segur, etc. Per molt bones que siguin les idees, les escolten però no els dóna la gana ni tenen interès en aplicar-les.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:14
by Jordi Freixas
La qüestió és anar fent pressió, i procurar vendre-ho positivament; han de tenir molt en compte, que la gent que va a Núria no ho fa perquè sigui una rèplica de Port Aventura. S'ha d'entendre que no es pot convertir en un Port Aventura 2.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Sunday 02/08/2009 18:46
by liniadelRipollés
Agulles de l'estació de Núria ja automatitzades, excepte a la secció de mercaderies on es manté el carril original i les agulles originals.
Al PN de Queralbs li queda menys d'un any.
Reaprofitament del cotxe 11 com a central de reserves.
Curiositats
Posted: Sunday 02/08/2009 19:06
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Al PN de Queralbs li queda menys d'un any.
Pas elevat o soterrament?
liniadelRipollés wrote:Reaprofitament del cotxe 11 com a central de reserves.
Si això ho fes Renfe, ja sabria a què destinarien els darrers Talgo III...
Re: Curiositats
Posted: Sunday 02/08/2009 19:09
by liniadelRipollés
El pas de cotxes serà soterrat, amb un caixó. No tinc clar com eliminen el pas de vianants entre andanes.
Guigui wrote:liniadelRipollés wrote:Al PN de Queralbs li queda menys d'un any.
Pas elevat o soterrament?
liniadelRipollés wrote:Reaprofitament del cotxe 11 com a central de reserves.
Si això ho fes Renfe, ja sabria a què destinarien els darrers Talgo III...
Obres "urgents"
Posted: Sunday 02/08/2009 19:19
by Guigui
És absolutament fascinant veure a què dediquen els diners. Com si no hi hagués res més urgent a fer que estalviar als cotxes cinc minuts d'espera cada 50 minuts.
Re: Obres "urgents"
Posted: Sunday 02/08/2009 20:24
by liniadelRipollés
El tema Guigui és que això dels 50 minuts s'acaba.... el nou túnel permet veure trens cada 20 minuts aproximadament.
Ara estic investigant com acabar amb el col.lapse viari i d'aparcament a Ribes. Aviat ho tindré tot planificat.
Guigui wrote:És absolutament fascinant veure a què dediquen els diners. Com si no hi hagués res més urgent a fer que estalviar als cotxes cinc minuts d'espera cada 50 minuts.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Sunday 02/08/2009 21:56
by MZA_1600
Casi 4 milions d'euros ha costat la broma del pas a nivell.
Realment tants atropellaments, tantes esperes, tants enbussos de tràfic genera el Metro de Núria?
Metro de Ribes
Posted: Sunday 02/08/2009 23:00
by Guigui
No, si el dia que es fiquin entre cella i cella que Ribes té metro, no trigaran massa a demanar-ne el soterrament íntegre.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 03/08/2009 11:21
by Trenscat
Caram, que ràpid que canvia tot a Núria!
Han canviat també les vies de la platja de Núria o només les agulles?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 03/08/2009 13:26
by marc
El tema Guigui és que això dels 50 minuts s'acaba.... el nou túnel permet veure trens cada 20 minuts aproximadament.
Ara estic investigant com acabar amb el col.lapse viari i d'aparcament a Ribes. Aviat ho tindré tot planificat.
Es mentida que posin un tren cada 20 minuts, ja que hi hauria d’haver unes aturades de menys de 2 minuts a les estacions (cosa que mai passa) i els conductors no tindrien ni 5 minuts per canviar de cabina, per això a la practica la freqüència serà de 30 minuts. Amb tot aquesta freqüència no s’assolirà fins que no estigui acabat el nou aparcament de Queralbs, que serà de 3 pisos.
Entre l’aparcament i el pas soterrat per la carretera d’aquí poc Queralbs serà millor estació que Pl. Catalunya.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 03/08/2009 13:42
by Jordi Freixas
Una cosa que no entenc és que per a la supressió del pas a nivell vulguin fer un pas soterrat enloc d'un pont. Ho dic perquè veient la forta baixada (o pujada) que fa la carretera, especialment en el seu cantó esquerre de l'estació (mirant cap a Núria), al meu parer em diu que la seva naturalesa com a alternativa al pas a nivell hauria de ser un pont.
Innecessari
Posted: Monday 03/08/2009 16:02
by Guigui
Doncs em reitero: perquè els cotxes no s'hagin d'aturar uns pocs minuts cada 20 o 30 els caps de setmana, és realment necessari tot aquest enrenou? I, a sobre, un aparcament a Queralbs que semblarà l'aeroport del Prat: a sant de què?