Page 14 of 17

Re: Grafitis als trens

Posted: Sunday 11/03/2018 13:00
by UT440_132M
Jo no se si potser aquesta deixadesa dels trens, de la xarxa de Rodalies de Catalunya, pot ser conseqüència del famós article 155.
Son molts els trens que van pintats, i no poca superfície precisament, alguns porten cotxes sencers pintats de dalt a baix.
Tornem a nivells de vandalisme de fa 10 anys.

155 everywhere?

Posted: Sunday 11/03/2018 13:36
by Javi M
Ni aquesta problemàtica ve donant-se només des de l'inici de l'aplicació del 155, ni hi ha cap raó coherent per a pensar que hi pugui tenir quelcom a veure.

Si us plau, no vulguem associar ingènuament tots els problemes del país amb aquests tres dígits.

Re: Grafitis als trens

Posted: Sunday 11/03/2018 18:22
by Renfe445
Últimamente todos los trenes de la renfe que te encuentras están pintados por gente que no tiene ni puñetera idea de usar un spray.

Re: 155 everywhere?

Posted: Monday 12/03/2018 0:51
by UT440_132M
Javi M wrote:Ni aquesta problemàtica ve donant-se només des de l'inici de l'aplicació del 155, ni hi ha cap raó coherent per a pensar que hi pugui tenir quelcom a veure.

Si us plau, no vulguem associar ingènuament tots els problemes del país amb aquests tres dígits.
Potser sí, però la deixadesa en la neteja dels trens de pintades, almenys jo, la veig des de finals de l'any passat entre novembre i desembre, fins ara.

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 12/03/2018 13:21
by oscar440
UT440_132M wrote:Jo no se si potser aquesta deixadesa dels trens, de la xarxa de Rodalies de Catalunya, pot ser conseqüència del famós article 155.
Son molts els trens que van pintats, i no poca superfície precisament, alguns porten cotxes sencers pintats de dalt a baix.
Tornem a nivells de vandalisme de fa 10 anys.
Tal i com bé dius, això recorda i molt l´època quan les 440 pujaven a Puigcerdà, Portbou o a Tortosa, sempre brutes i amb grafits de dalt a baix. No pot ser que absolutament ara, tots els trens de Rodalies de totes les linies estiguin així de bruts i així de grafits, i a més les 470, les 449, els electrotrens 448, i fins i tot un 130 vaig veure a l´Estació de França.

Quan la Generalitat es va fer càrrec de Rodalies ara fa uns quants anys, hi havia interès en tenir els trens nets i era molt dificil veure grafits. Fins i tot en els primers trens del dia et podies trobar als seients premsa gratuita amb un segell que posava: "per cortesia de Rodalies de Catalunya". Podies anar al lavabo i estava net. Ara tot això es diferent. L´altre dia vaig agafar un tren a Sant Andreu Comtal per anar fins a l´Estació de Sants, era una doble de civies 465 procedents de Sant Celoni amb destinació l´Aeroport (amb deu minuts de retard), ambdós unitats amb grafits de dalt a baix, no pots veure res des de les finestres. Vaig intentar fer ús del lavabo però estava amb la porta oberta, bloquejat i sense aigua. A la tassa hi havia una caca, demano disculpes per l´escatologia però és així. En el submón dels grafits tot em va donar sensació de deixadesa i de molt abandonament, les parets de l´Estació de Sant Andreu Comtal plena de grafits per tot arreu, amb aquell pegot de formigó ben grafitejat i uns ascensors nous que no se sap si són allà per fer bonic o la data de la seva inauguració. A l´arribar a l´Estació de Sants vaig fer ús del lavabos del vestíbul, previ pagament. És tot molt vergonyós. Jo utilitzo molt la L7 de Ferrocarrils de la Generalitat ja que visc molt a prop de l´Estació de El Putxet, i allò no té res a veure. Trens nets, puntuals, i ara amb menys publicitat als laterals. També utilitzo sovint els trens de Rodalia i el Metro de València, i allà la situació és molt diferent pel que fa al tema dels grafits.

Amb la qual cosa si la situació és que si l´empresa espanyola Renfe Operadora no sap (o no vol) mantenir nets i sense grafits els trens de Catalunya, que sigui un altre operador competent, com FGC, qui es faci càrrec de Rodalies de Catalunya. Ja fa temps que no es veuen a més aquells típics controls de bitllets i molts trens inclosos els de Mitja Distància van sense interventor, és com si tot els hi fotés igual, és una vergonya i no em canso de posar una i altra reclamació, a les quals mai responen.

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 12/03/2018 14:32
by Renfe451
Jo aquest augment el veig sobretot des del mes de novembre, quan es va començar a aplicar precisament el famós 155. Quan hi havia govern i parlo només de fa uns mesos, no es veien tants de combois pintats. La Generalitat com a titular del servei de Rodalies de Catalunya, pressionava a Renfe per tenir la majoria dels trens nets com es veia fa poc, i ara la situació és que no hi ha govern, continua vigent el 155 i aquesta deixadesa es va acumulant més, per la senzilla raó de que ningú ara mateix pot obligar a Renfe a mantenir la netedat en els seus trens. I estic d'acord que hem tornat a nivells del 2006-2007...

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 12/03/2018 17:40
by trensmat
La teoría del 155 puede ser aceptable ya que antes de noviembre los trenes iban bastante limpios de grafitis, pero es una vergüenza que Renfe permite que los grafiteros destrocen trenes de las series 447, 448, 449, 450, 451, 463, 464, 465, S-130 y hasta el Euromed Talgo 7.

Re: Grafitis als trens

Posted: Sunday 27/05/2018 0:27
by U-bahn de BCN
Es podria fer un resum o mapa dels principals llocs de pintada de trens? Es clar que en molts casos són els dipòsits. En el cas dels AVE no se si Figueres-V. La resta de llocs són molt controlats.
Per altra banda, com aconsegueixen a FGC que no passi ni als vagons de carga (o molt poc).
També a les privades hi ha diferencies. Mentre a Comsa o Logitren van de pena, a Transfesa o a Continental leus màquines llueixen.
Potser el sistema de que es netegessin seria pintar-lis llacets grocs o paraules com Llibertat. No se si circularien gaire així i acabarien netejant-les amb més ganes.

Re: Grafitis als trens

Posted: Sunday 27/05/2018 1:08
by mohn902
U-bahn de BCN wrote:Es podria fer un resum o mapa dels principals llocs de pintada de trens? Es clar que en molts casos són els dipòsits. En el cas dels AVE no se si Figueres-V. La resta de llocs són molt controlats.
Per altra banda, com aconsegueixen a FGC que no passi ni als vagons de carga (o molt poc).
També a les privades hi ha diferencies. Mentre a Comsa o Logitren van de pena, a Transfesa o a Continental leus màquines llueixen.
Potser el sistema de que es netegessin seria pintar-lis llacets grocs o paraules com Llibertat. No se si circularien gaire així i acabarien netejant-les amb més ganes.
Pel que sé, a FGC sí que hi ha vandalisme d'aquest tipus però tren que es pinta, tren que s'envia immediatament a tallers per netejar-lo o canviar vinils, sense anar exhibint la feina del grafiter.

I com a oponió personal, les decoracions tant blanques i llises de Renfe/Rodalies i FGC són el fons ideal per a fer-hi un graffiti... No creieu que una decoració més elaborada on no hi destaquessin tant seria una mesura dissuasòria? Què en penseu?

Re: Grafitis als trens

Posted: Sunday 27/05/2018 3:11
by Renfe445
mohn902 wrote:I com a oponió personal, les decoracions tant blanques i llises de Renfe/Rodalies i FGC són el fons ideal per a fer-hi un graffiti... No creieu que una decoració més elaborada on no hi destaquessin tant seria una mesura dissuasòria? Què en penseu?
Por qué no ponerles la decoración de las suizas "bigotes" a los Civia? :D

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 28/05/2018 15:45
by Enric
Este pasado viernes cogí un regional en la Estació de França...al salir en una de las vías de apartado había la 470-203M que creo está basada en Miranda y que probablemente por la hora que era vino con el Regional de Madrid...bueno pués estaba visto rápido al pasar tan llena de "grafitis" que dudo que cualquier pasajero pudiera ver la luz del día...y así podríamos seguir con mucho material..

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 28/05/2018 17:13
by Fran-Ikarus
Ésa es. La última vez que pasé por allí con un Alvia, en el primer momento, pensé que estaría apartada y/o en espera de limpieza, por la cantidad de graffiti que tenía. Me llevé un sorpresón cuando, desde el Alvia detenido, la vi moverse :o

Re: Grafitis als trens

Posted: Wednesday 30/05/2018 16:30
by U-bahn de BCN
Trens i màquines nets?? Diria que si s'hi pintessin llacets grocs grans i la paraula LLIBERTAT als laterals del material que circula per tota la xarxa aviat es posarien a netejar-lo i de pas posar mides coercitives d'anar pintant res.

Re: Grafitis als trens

Posted: Thursday 31/05/2018 20:46
by trenesrenfe123
U-bahn de BCN wrote:Trens i màquines nets?? Diria que si s'hi pintessin llacets grocs grans i la paraula LLIBERTAT als laterals del material que circula per tota la xarxa aviat es posarien a netejar-lo i de pas posar mides coercitives d'anar pintant res.
Doncs mira, això que dius ha passat. A una locomotora de mercaderies de Tarragona. Encara es veuen les restes al frontal de la geometria del llaç groc.

Re: Grafitis als trens

Posted: Friday 01/06/2018 20:10
by m.h.t.
Possible precedent per als grafiters de trens i metros que ataquen al personal?? Esperem que SÍ.

Tres años y medio de cárcel para un grafitero que pintó un tren y pegó al jefe de estación de Canfranc en su huida

Agredió con un objeto contundente al empleado del ADIF cuando este le perseguía para cogerle la cámara con la que había fotografiado las pintadas y entregársela a la Guardia Civil. Tendrá que pagar 4.300 euros por los daños en el vagón


El grafitero –con la firma de 'Sams'- fue condenado por un delito de daños de tipo cualificado por ser bienes de carácter público a 20 meses de prisión, 2.520 euros de multa y la prohibición de acercarse a menos de 100 metros de la estación de Canfranc durante tres años; y por otro delito de atentado a agente de la autoridad –en su calidad de jefe de circulación tenía esta condición según la Ley del Sector Ferroviario– en concurso con una falta de lesiones a otros 20 meses de prisión y 240 euros de multa. Y eso que se aplicó el atenuante de dilaciones indebidas en ambos delitos. Además, deberá pagar más de 400 euros de indemnización a la víctima y 4.285 a Renfe por los daños en el vagó.

El joven recurrió alegando que hizo los grafitis junto a otros dos individuos (firmaban ‘Zas’ y ‘Ultra’) y que él solo pintó parte del tren , por lo que no le podían atribuir todos los daños. Pero la Audiencia dice que sí debe responder por la totalidad del coste de eliminar los grafitis y de su repintado sin perjuicio de que los otros dos se puedan «solidarizar» con él y se repartan el pago. :D

https://www.heraldo.es/noticias/aragon/ ... 01026.html

A veure si el Zas y el Ultra li volen pagar una part al Sams o el deixen 'tirat'... :riure

Re: Grafitis als trens

Posted: Friday 01/06/2018 21:42
by albert28
En aquest cas es presó per l'agressió.

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 11/06/2018 19:24
by metring
Això ja és l'últim: van armats amb pistola elèctrica!! :o

Re: Grafitis als trens

Posted: Monday 11/06/2018 20:52
by Miquel
metring wrote:Això ja és l'últim: van armats amb pistola elèctrica!! :o
Com les autoritats no es posin seriosos i la llei a favor del que es de tots i no d'aquestes guerrilles urbanes, això continuarà anat a pitjor. Tenen impunitat total i ho aprofiten. Saben que baixant a la via poden fer el que vulguin ja que saben que no hi ha perill ja que els treballadors han d'aturar els trens com sigui. A partir d'aquí passa el que veiem, can Pixa.

I un cop neutralitzat el perill (el tren), dos treballadors i dos de seguretat no són res per un grup de gent armada (fet molt greu), la policia (cap cos) s'hi presenta com veiem molts cops (l'absència de tenir policia pròpia tampoc ajuda). I el que es pitjor, en el remot cas que els atrapin, saben que són lliures a la poca estona.
I si s'actués amb certa violència contra aquestes guerrilles per neutralitzar-les, encara hauriem de suportar de veure com la societat els defensa perquè fan "chiquilladas".

Re: Grafitis als trens

Posted: Tuesday 12/06/2018 21:51
by metring

Re: Grafitis als trens

Posted: Wednesday 13/06/2018 22:30
by França451
Miquel wrote:
metring wrote:Això ja és l'últim: van armats amb pistola elèctrica!! :o
Com les autoritats no es posin seriosos i la llei a favor del que es de tots i no d'aquestes guerrilles urbanes, això continuarà anat a pitjor. Tenen impunitat total i ho aprofiten. Saben que baixant a la via poden fer el que vulguin ja que saben que no hi ha perill ja que els treballadors han d'aturar els trens com sigui. A partir d'aquí passa el que veiem, can Pixa.

I un cop neutralitzat el perill (el tren), dos treballadors i dos de seguretat no són res per un grup de gent armada (fet molt greu), la policia (cap cos) s'hi presenta com veiem molts cops (l'absència de tenir policia pròpia tampoc ajuda). I el que es pitjor, en el remot cas que els atrapin, saben que són lliures a la poca estona.
I si s'actués amb certa violència contra aquestes guerrilles per neutralitzar-les, encara hauriem de suportar de veure com la societat els defensa perquè fan "chiquilladas".
Pues lo siento, Metring, pero esta vez, algú lo havía de dir!!!!!!

O con el propio tren les pasas por encima o los mandas a Garrote Vil. Van armados, si disparan a alguien y lo matan, qué? Me vas a decir que es injusto que se les mate cuando están quitando la vida de otra persona? En Estados Unidos y otros países, en situaciones límite, como atracos a bancos o en casos de terrorismo, a un individuo armado, se le abate a tiros, o dicho de otra forma: se le quita la vida. Y eso en España en casos de Terrorismo, se aplica porque la ley lo permite. En estos casos, no se puede dejar que un individuo o varios, armados, repito por si no habéis leído bien, individuos armados, o los atropellas o los matas, pero no puedes esperar a que puedan causar muertos por un maldito grafiti. Yo me los cargaba, y punto.

Aclaro: sólo en este caso, en caso de que vayan armados con armas de fuego que puedan en cualquier momento quitar la vida a otras personas. Si van con cuchillos, se les intenta reducir. Pero si llevan armas de fuego hay que abatirlos, porque de no hacerlo, pueden matar al vigilante, al maquinista del metro, a los empleados, a los viajeros o a tu propia madre. Y la cárcel no revive a esas personas, pero la actuación preventiva puede evitarlo. Ahí radica la diferencia, y lo siento, pero en este caso no me podéis decir que no hay que matar a nadie, repito, pueden matar a tu madre si quieren, y la carcel no la va a revivir, pero si los abates de un tiro evitas que sieguen la vida de personas inocentes. De ir con un bote de grafiti solamente o un bote y un cuchillo a ir con armas de fuego hay un abismo que la ley deja claro: un arma de fuego significa muerte instantánea en cualquier momento, y contra eso no sirve reducir a la persona ni crear un efectivo para intentar detenerla. Si hay cerca muchas personas (y un tren es un hervidero de víctimas potenciales), no podemos ponernos a pensar cómo detener a esa persona y reducirla. Si tiene en su campo de visión un vagón de metro con por ejemplo 150 personas a bordo, y lleva un arma cargada en sus manos, puede hacer una carnicería antes de que lo abatan. Y por desgracia, en muchas ocasiones, los delincuentes se suelen llevar por delante unas cuantas víctimas inocentes antes de ser abatidos y en un caso así, nadie quiere que un grafitero armado se lleve por delante a medio vagón, y luego lo abatan. En el momento en que veas que lleva un arma y que la ha usado disparando al aire, hay que eliminarlo. Así de claro.