Page 14 of 17
A partir de dijous que ve, vaga
Posted: Tuesday 09/07/2013 21:50
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/dautobusos- ... 04943.html
La vaga d'autobusos de Barcelona per a dijous es manté després del fracàs de la mediació de la Generalitat
El comitè d'empresa del TMB protesta per l'acomiadament d'un treballador acusat d'haver agredit un passatger d'un autobús, i la vaga serà indefinida fins a la readmissió
Últimes notícies de la vaga
Posted: Thursday 11/07/2013 17:17
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/conflicte-l ... 04944.html
Vaga als busos de TMB per l'acomiadament d'un conductor que va agredir un usuari
Els treballadors han decidit en assemblea fer aturades parcials la setmana del 22 al 26 de juliol i, si no hi ha canvis, una nova jornada de vaga el 12 de setembre
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Thursday 11/07/2013 17:32
by Adolescent barceloní
Avui he anat amb uns amics a les oficines de Zona Franca de TMB. El 109 que hem agafat anava amb presses i tocant el clàxon a tot aquell que se li creuava. Saltant-se algun semàfor en vermell, també.
Per cert, tranquil·litat total a les oficines. Altra cosa serien les cotxeres. I hem vist uns 13-14 autobusos seguits cap a cotxeres.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Monday 02/09/2013 6:58
by albert28
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/conflicte-l ... 04944.html
Vaga als busos de TMB per l'acomiadament d'un conductor que va agredir un usuari
Els treballadors han decidit en assemblea fer aturades parcials la setmana del 22 al 26 de juliol i, si no hi ha canvis, una nova jornada de vaga el 12 de setembre
El que es refereix a aquesta notícia queda convocada vaga parcial a partir del 12 de Setembre
Los autobuses de TMB convocan una huelga parcial a partir del 12 de septiembre
El comité de empresa de la división de autobuses de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) ha convocado una huelga parcial -de
11 a 16 horas- de servicios para el 12 de septiembre. Ese mismo día decidirán si prolongan la huelga de manera indefinida a partir del 13. Los sindicatos Actub, CGT, CCOO, PSA, SIT y UGT han notificado al Departamento de Treball de la Generalitat y a la dirección de TMB la convocatoria de huelga, con la que quieren protestar por el despido del conductor Antonio Bonilla, que según la versión sindical "repelió la agresión de un pasajero". En cambio, TMB asegura, citando el informe policial, que el conductor agredió a este usuario, delante de su hija de seis años y de otros pasajeros el pasado 22 de abril en un autobús de la línea 14, y éste tuvo que ser trasladado en ambulancia a un hospital con múltiples lesiones. Los trabajadores aluden además a otros motivos para justificar la interrupción de la jornada laboral. Critican la falta de atención y protección de la compañía ante las agresiones sufridas por algunos conductores y en este sentido demandan implementar medidas para prevenir estos sucesos. Por último piden a la empresa que acabe con la reducción de servicios encubierta que según los sindicalistas está disminuyendo las frecuencias de paso y generando malestar en los usuarios. A falta de saber cuál será la posición de la asamblea, la solicitud de huelga presentada por los sindicatos
prevé a partir del 13 de septiembre paros de 09.00 a 11.00 de la mañana y de 19:30 a 21:30 de la tarde.
Font →
expansion.com
La versió de TMB
Posted: Thursday 12/09/2013 11:41
by Fran-Ikarus
La versió de TMB:
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... aga-de-bus
TMB veu injustificada la vaga de Bus en defensa del conductor que va agredir un usuari
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considera injustificada i contraproduent la realització de vagues parcials a Autobusos a partir de dijous vinent, 12 de setembre (dijous d'11 a 16 h i els dies laborables successius de 9 a 11 i de 19.30 a 21.30 h) convocades per diversos sindicats en defensa d’un conductor acomiadat per haver agredit greument un passatger.
TMB rebutja que s’utilitzi la ciutadania per exigir la readmissió de l’autor d’un fet tan reprovable, fent coincidir la vaga indefinida amb l’inici del curs escolar, cosa que causarà greus problemes de mobilitat a moltes famílies i una pèrdua de confiança ciutadana en el servei de bus.
L’ús recurrent de la vaga per part dels sindicats de Bus (28 en un any), per dirimir qualsevol desacord amb l’empresa, esta ocasionant greus problemes econòmics a TMB, a més del perjudici en la seva reputació i una pèrdua de credibilitat davant els projectes de futur que la companyia està impulsant en aquests moments.
Defensa de la seguretat dels treballadors
Des de la direcció de TMB es fa una crida al diàleg com a eina per arribar a acords entre els sindicats i la Direcció. L’empresa continuarà defensant, com ha fet sempre, els seus treballadors i treballadores, i per això continuarà posant al seu abast els recursos necessaris per garantir la seva protecció davant qualsevol incident que es pugui produir durant la feina. Per aprofundir encara més en aquesta voluntat, el 30 d’agost passat es va constituir un grup de treball per a la millora de la seguretat en el lloc de conducció, que ja ha començat a treballar.
Els treballadors són el principal actiu d’una empresa de servei públic, i per això TMB considera inadmissible defensar un comportament que atempta contra la bona imatge de la companyia i dels seus propis treballadors. La Direcció ha reiterat que no està disposada a readmetre el conductor acomiadat, i aposta per preservar els valors propis d’orientació al client en la prestació del servei i en tots els àmbits de l’empresa.
El conductor va ser acomiadat com a resultat d’un expedient disciplinari, per haver agredit un usuari el 22 d’abril passat a l’interior d’un bus de la línia 14, en presència de la seva filla de 6 anys i d’altres passatgers. La víctima va ser traslladada en ambulància a un centre hospitalari, amb múltiples i greus lesions, mentre que el conductor va ser detingut pels Mossos d’Esquadra i l’endemà el jutge va dictar-ne la llibertat amb càrrecs. El passat mes de juliol es va celebrar l’acte de mediació, sense acord, a la Magistratura de Treball i ara s’està pendent de la celebració de judici.
Serveis mínims
Amb motiu de la convocatòria d'aturades, el Departament d’Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin els serveis essencials, que dijous, 12 de setembre, seran els següents:
Fins a les 11 h, servei normal de bus.
D'11 a 16 h, serveis mínims del 20% en tota la xarxa. A partir de les 11 els conductors que segueixin la vaga i no tinguin assignats serveis mínims retiraran el cotxe un cop arribin al terminal.
De 16 h fins al final, servei normal de bus, un cop reincorporats els conductors que hagin seguit la vaga.
La convocatòria d'aturades a partir de divendres, 13 de setembre, pendent de ratificació, és de dues hores per torn (al matí de 9 a 11 i al vespre de 19.30 a 21.30 h) tots els dies feiners, amb caràcter indefinit. Si s'arribessin a realitzar, els serveis mínims serien:
De 9 a 11 i de 19.30 a 21.30 h, serveis mínims del 20% a tota la xarxa.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Thursday 12/09/2013 13:45
by scubydu
Acabo de veure un autobus de la sèrie 24XX fent la línia 44, en direcció Estació de Sants. No portava cap indicatiu de ser servei mínim.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Thursday 12/09/2013 20:15
by Adolescent barceloní
scubydu wrote:Acabo de veure un autobus de la sèrie 24XX fent la línia 44, en direcció Estació de Sants. No portava cap indicatiu de ser servei mínim.
Jo aquest migdia per venir de l'insti a casa he agafat un 50 que tampoc portava cap indicatiu, i he vist un 65xx (un Iveco, vaja) a la línia 60 per la Via Favència.
PD off-topic: tornar a la rutina costa, i molt...
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 1:53
by alf_
Si el conflicto es entre la empresa y los trabajadores, no entiendo por qué tienen que perjudicar a los usuarios. Me parecería una forma mucho más original de hacer huelga que el que la secunde inste a los viajeros que no paguen el billete, castigando a la empresa pero no al usuario. Pero claro, aquí de originalidad nada, solo conocemos el "que les jodan". No me parece justo que nos tomen de rehenes para hacer presión en un conflicto en el que la ciudadanía no pinta nada.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 10:30
by Fran-Ikarus
¿Qué tipo de sentido tendría promover que no se pague el billete por el conflicto entre la compañía y un trabajador?
Lo que es surrealista es el propio caso. No entiendo cómo puede haber versiones tan diferentes de un suceso que, forzosamente, tuvo que ser presenciado desde cerca por una o varias personas aparte de los propios involucrados.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 11:07
by scubydu
Fran-Ikarus wrote:¿Qué tipo de sentido tendría promover que no se pague el billete por el conflicto entre la compañía y un trabajador?
Lo que es surrealista es el propio caso. No entiendo cómo puede haber versiones tan diferentes de un suceso que, forzosamente, tuvo que ser presenciado desde cerca por una o varias personas aparte de los propios involucrados.
Lo surrealista es que los sindicatos sigan diciendo que no es verdad, y solicitando la readmisión, cuando existe un atestado de la Guardia Urbana, un parte de lesiones y una imputación judicial, que confirman la versión de la empresa y de los testigos.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 11:48
by genissimon
No hi ha el principi de presumpció d'innocència vigent?
Llavors, crec, l'empresa hauria d'esperar a tenir sentència judicial per acomiadar el treballador. O que aquest acomiadament fos de tipus cautelar fins a tenir sentència ferma. Ja que si es considera el treballador innocent, aquest pot demanar judicialment la immediata readmissió així com també que se'l rescabali de les nòmines que no ha percebut durant tot el procés.
Tot plegat, és un embolic molt gros que, si la justícia fos prou justa (i això inclou que sigui ràpida) aquest embolic seria molt menor en proporcions. També cal posar l'embolic en el context d'unes relacions entre l'empresa i els sindicats completament enverinades.
Intento no posar-me de banda de cap dels dos fronts, però el problema és què cal fer mentre la justícia no es pronuncia.
Salut !!
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 12:01
by alf_
Fran-Ikarus wrote:¿Qué tipo de sentido tendría promover que no se pague el billete por el conflicto entre la compañía y un trabajador?
No se, ¿tal vez que la empresa se queda sin los ingresos de ese día y resulta igual de perjudicada que si hacen huelga, sólamente que los viajeros no resultan perjudicados, de forma que se hace presión sobre la empresa sin tomar rehén a la ciudadanía?
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 12:30
by Fran-Ikarus
Pero es que hacer huelga es no trabajar un día (o dos, o los que sea) a cambio de la consabida deducción del importe económico correspondiente.
Promover que la gente no pague el billete, además de traspasarles a los pasajeros de manera "falsa" la "patata caliente" que no tienen por qué recoger, sería estar trabajando, cobrando por ello, y no haciéndolo bien (por no decir directamente cometiendo una infracción). No sé qué podría pensar, además, quien se queja durante todo el año del precio del billete, y le recomiendan no pagarlo sólo el día que le conviene a la plantilla, o a alguien de la plantilla, o a los sindicatos de la compañía, o a quien sea. Bueno, sí, pensaría que los trabajadores sólo se mueven cuando les conviene a ellos. Simplificando, si se quiere, pero la impresión que le llega a la gente puede no ser muy distinta de ésa. ¿Cuánta gente percibirá hoy que es la enésima huelga de autobuses en un año, etc., y ni siquiera llegará a saber el motivo? (o no lo considerará especialmente importante)
Yo no creo que se tenga que promover que la gente no pague bajo ningún concepto (salvo, quizá, en el caso de falta de prestación del servicio por el que se ha pagado en unas mínimas condiciones aceptables). Pero mucho menos para "pasar marrones ajenos". Y lo digo independientemente de lo que pueda opinar sobre el caso del conflicto que ahora nos ocupa por el despido de ese trabajador.
Por otra parte, que se hayan hecho tropocientas huelgas en relativamente poco tiempo no va a ayudar a que el sentido peculiar de ésta sea percibido por la gente.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 12:35
by wefer
Fran-Ikarus wrote:Por otra parte, que se hayan hecho tropocientas huelgas en relativamente poco tiempo no va a ayudar a que el sentido peculiar de ésta sea percibido por la gente.
Tampoc ajuda que la gent vegi aquesta vaga com un acte "
per defensar un conductor que es dedica a apallissar viatgers", sigui o no veritat.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 12:38
by Fran-Ikarus
genissimon wrote:No hi ha el principi de presumpció d'innocència vigent?
Llavors, crec, l'empresa hauria d'esperar a tenir sentència judicial per acomiadar el treballador. O que aquest acomiadament fos de tipus cautelar fins a tenir sentència ferma. Ja que si es considera el treballador innocent, aquest pot demanar judicialment la immediata readmissió així com també que se'l rescabali de les nòmines que no ha percebut durant tot el procés.
Podria ser que l'acomiadament ja sigui cautelar? Perquè la hipòtesi que planteges sembla perfectament plausible (que quan existís sentència judicial s'obligués a la companyia a readmetre el treballador).
La readmissió, però, té sentit quan hi ha hagut acomiadament, o això sembla que dicta la lògica.
Tanmateix, sense voler jutjar, però entre els fets de fa anys descrits a la carta oberta del conductor, el precedent de fa anys que no esmentava aquest i que TMB va treure després a colació, etc. fa la impressió que hi ha històries que al capdavall no poden acabar bé.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 12:42
by Fran-Ikarus
wefer wrote:Fran-Ikarus wrote:Por otra parte, que se hayan hecho tropocientas huelgas en relativamente poco tiempo no va a ayudar a que el sentido peculiar de ésta sea percibido por la gente.
Tampoc ajuda que la gent vegi aquesta vaga com un acte "
per defensar un conductor que es dedica a apallissar viatgers", sigui o no veritat.
Exacte. No ens enganyem, però. La pressumpció d'innocència no és un llenguatge que la gent acostumi a utilitzar gaire a peu de carrer. Es jutja tot i es jutja ràpid. A la vista d'historials, precedents o sensacions personals (per exemple, si hi ha un incident amb porters de discoteca, la sensació personal de la gent respecte a l'àmbit dels porters de discoteques, estigui feta de realitats o bé de "mites", pesa més que cap altra cosa), més ràpid encara. No hauria de ser així en un món ideal, però ho és.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 12:50
by Fran-Ikarus
M'agradaria conèixer el text de la convocatòria en si. A la web d' ACTUB (
www.actub.com) hi ha uns documents del dia 10 ("CARTA A LA CIUDADANIA") i d'avui mateix ("DIGAMOS TODAS LAS VERDADES REFERENTES A LA ASAMBLEA...") que no puc obrir perquè el meu filtre anti-spyware classifica el lloc com a "dubtós" (!)
Algú podria accedir-hi i enganxar el contingut textual? Per a conèixer més literalment l'opinió sindical.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 13:05
by genissimon
Tant l'empresa com alguns sindicats han fet un us massa partidari de la situació. Probablement el més perjudicat per tot plegat sigui el propi conductor acomiadat. De tota manera, la relació dels fets no està prou clara si el tema està a judici i amb denúncies per les tres parts: viatger, conductor i TMB.
Salut !!
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Posted: Friday 13/09/2013 14:02
by scubydu
És lògic que hi hagi discrepància entre el que diu conductor i TMB. En cas contrari, ja s'hagués celebrat un judici ràpid amb conformitat dels fets per part del conductor que assumiria la pena que li correspon. Com que hi ha diferents versions per això caldrà anar a judici.
El conductor tècnicament té un problema. En el judici penal, tot i que la seva versió fos igual de contundent que la de TMB, i aquí entraria només l'apreciació del jutge en el moment del Judici Oral, l'atestat policial no l'ajuda gens, donat que els agents tenen pressumpció de veracitat. Si a més algun testimoni, com sembla, també confirma la versió, el judici penal el té perdut.
El pitjor pel conductor, és que els fets declarats a la Sentència Penal com a provats, després no es poden modificar en sentències posteriors. Únicament la valoració que faci el tribunal de les proves. I l'empresa podria agafar-se als fets declarats com a provats per tenir un motiu d'acomiadament objectiu.
Disparitat i mala llet
Posted: Monday 16/09/2013 19:05
by Guigui
TMB xifra en un 6,5% el seguiment de la vaga i els sindicats l'eleven al 60%
Els conductors planegen boicotejar l'ampliació de la nova xarxa de bus a Barcelona
http://www.ara.cat/societat/TMB-xifra-s ... 00818.html