Calla, calla, no destapis la caixa dels trons, que si no, els constructors encara descobriran un negoci per tapar la crisi que els ve al damunt i ho "proposaran" als seus amics pallassos, perdó (pels pallassos), polítics.entfe001 wrote:Avui passejant per l'Onyar m'he parat a pensar què passaria si els polítics actuessin igual pels cursos fluvials que per les línies ferroviàries... ja veig perllongada la Plaça de Catalunya fins a la Plaça dels Països Catalans
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No cridem el mal temps...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pfff...no t'extrany que ho fagin algun dia...Total, l'aigua porta humitat i molesta...entfe001 wrote:Avui passejant per l'Onyar m'he parat a pensar què passaria si els polítics actuessin igual pels cursos fluvials que per les línies ferroviàries... ja veig perllongada la Plaça de Catalunya fins a la Plaça dels Països Catalans
(després penjo alguna imatge per il·lustrar la barrabassada que proposo)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: No cridem el mal temps...
Un riu potser no, però un canal artificial sí que és quelcom "soterrable" per als veïns (per ex. els del barri de la Bordeta de Lleida amb el Canal de Seròs).Guigui wrote:Calla, calla, no destapis la caixa dels trons, que si no, els constructors encara descobriran un negoci per tapar la crisi que els ve al damunt i ho "proposaran" als seus amics pallassos, perdó (pels pallassos), polítics.
760 metres de rambla coberta... no està gens malament
Per cert, digne d'esment el desplegable del formulari previ al mapa de Girona:
A Girona tenim totalment soterrada la sèquia Monar... en tot cas, la meva reflexió era pel fet que l'Onyar parteix la ciutat en dos i nungú es posa les mans al cap per això.Sky wrote:Un riu potser no, però un canal artificial sí que és quelcom "soterrable" per als veïns (per ex. els del barri de la Bordeta de Lleida amb el Canal de Seròs).
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
[off topic]entfe001 wrote:Avui passejant per l'Onyar m'he parat a pensar què passaria si els polítics actuessin igual pels cursos fluvials que per les línies ferroviàries... ja veig perllongada la Plaça de Catalunya fins a la Plaça dels Països Catalans
(després penjo alguna imatge per il·lustrar la barrabassada que proposo)
Contràriament al que pot semblar, la teua idea no és tan original.
A València ho van fer amb el Túria després de la riuada de 1957. Com que el riu tallava la ciutat en dos, el van treure fora.
A Castelló de la Plana estan soterrant actualment el Riu Sec al seu pas pel nord de la ciutat... per fer una avinguda a sobre.
[/off topic]
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Sí, és que hi ha una cosa molt evident, a més a més del que conclogui el teu treball: per tenir dues vies de cada ample a l'estació no cal canviar d'estació, amb l'actual ja es podria tenir (amb accessos de dues vies úniques a cada extrem de l'estació).aarongilp wrote:Qui vulgui pot consultar el meu Treball de Recerca on vaig parlar d'això i ho vaig notar, que amb dues vies per ample ibèric i 2 vies amb andana per UIC no servirà la nova estaicó de res...
ai carai!...si aquest missatge és de fa molt de temps!! (crec que del principi d'estar al fòrum) Efectivament, això que comentes és del tot cert, però al Estudi Informatiu es contemplaven 2 vies amb andana i dues de pas en ample UIC i dues amb andana d'ample ibèric. És a dir, fer passar els trens pel centre, donant una bona volta i per què després no parinawe wrote:Sí, és que hi ha una cosa molt evident, a més a més del que conclogui el teu treball: per tenir dues vies de cada ample a l'estació no cal canviar d'estació, amb l'actual ja es podria tenir (amb accessos de dues vies úniques a cada extrem de l'estació).aarongilp wrote:Qui vulgui pot consultar el meu Treball de Recerca on vaig parlar d'això i ho vaig notar, que amb dues vies per ample ibèric i 2 vies amb andana per UIC no servirà la nova estaicó de res...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Construcción Construcción
Eiffage negocia compensaciones por el retraso del AVE a Francia
La constructora francesa Eiffage se reunirá con el Ejecutivo español en octubre para negociar compensaciones por el retraso del tramo del AVE Barcelona-Figueras, que enlazará con Francia.
Karim Asry / PARÍS (01-09-2007)
Tal y como están las cosas, el AVE cruzaría la frontera con Francia con tres años de retraso, y Eiffage quiere que España le compense por ello. El túnel entre Perpiñán y Figueras que permitirá a los trenes de alta velocidad cruzar la frontera Francia-España estará terminado en septiembre, pero la demora del AVE entre Barcelona y Figueras supone que no habría línea continua entre los dos antes de 2012, cuando el Gobierno se había comprometido a tenerlo listo en 2009.
En un encuentro con la prensa, el consejero delegado de la francesa, Benoît Heitz, anunció que se reunirá con el Ejecutivo en octubre para estudiar cómo se compensará el retraso. 'Esperamos llegar a un acuerdo', apuntó el consejero delegado de la tercera constructora gala. Tres eventuales soluciones fueron sugeridas por la empresa: se podría construir una vía alternativa con el ancho de raíles necesario para dejar pasar trenes de alta velocidad, una operación que reduciría en gran parte el retraso; otra opción sería que España compensara financieramente el tiempo que Eiffage no facturaría; la tercera sería alargar el tiempo de la concesión, prevista durante 50 años, cinco de trabajo y 45 de explotación.
La operación está valorada en 1.000 millones de euros si el servicio comenzara en febrero 2009. 'Es una obligación que tenían, ellos no cumplieron su compromiso', recordó el director financiero de la misma, Max Rocher. A la reunión de octubre acudirá también Dragados, el socio español en la obra que implica cavar un túnel en los Pirineos. 'Las tuneladoras están a unos 100 metros … y el 25 de septiembre, cuando las dos tuneladoras se encuentren, haremos un evento con la presencia de los ministros franceses y españoles', anticipó.
El pasado mes de junio, el Secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, apuntó que el consorcio concesionario de la conexión del AVE Figueras-Perpiñán podría recibir indemnizaciones. Si bien la cuantía la determinará el Ministerio de Fomento en la negociación, como referencia, la concesionaria preveía ingresar un canon anual de 30 millones.
En cuanto al contencioso entre Eiffage y Sacyr, Heitz no quiso echar más leña al fuego sobre la constructora española, que lanzó en abril pasado una opa sobre el 66,7% que no controla de la francesa. Mucho más mesurado que su mentor, Jean-François Roverato, a la hora de hablar de la empresa de Luis del Rivero, el directivo afirmó que no ha habido reuniones entre los presidentes de ambas empresas desde marzo pasado, mes en el que Eiffage retiró el derecho de voto a un grupo de accionistas españoles a los que acusaba de haberse concertado con Sacyr. 'Nunca nos hemos opuesto al diálogo con Luis del Rivero, pero lo que quisiéramos es simplemente un diálogo normal entre el primer accionista de una empresa y sus gestores'.
Heizt también recordó que la decisión final de la corte de apelación sobre la validez de la opa de Sacyr tendrá carácter 'ejecutivo', es decir que será aplicada sin esperar el desenlace de otros procesos judiciales. 'A día de hoy el valor de Sacyr es inferior al nuestro', apuntó el directivo antes de reiterar que éste 'no era un problema de Francia contra España'.
Por la senda del crecimiento en Europa
El negocio exterior de Eiffage forma parte de la estrategia de desarrollo del grupo, cuyo objetivo es obtener un 30% de su facturación fuera de Francia en tres años.
La compañía, que ha revisado al alza sus previsiones de facturación para este año hasta los 12.300 millones de euros, aspira a que alcance los 16.000 millones en el horizonte de 2010 y que de ese monto la cartera europea (fuera de Francia) aporte 4.500 millones.
Esto supone nuevas adquisiciones, para las que cuenta con los fondos de la venta de su participación en Cofiroute (484 millones netos). Eiffage ganó en el primer semestre 600 millones de euros, multiplicando por cinco el resultado de hace un año.
CincoDías.es
Eiffage negocia compensaciones por el retraso del AVE a Francia
La constructora francesa Eiffage se reunirá con el Ejecutivo español en octubre para negociar compensaciones por el retraso del tramo del AVE Barcelona-Figueras, que enlazará con Francia.
Karim Asry / PARÍS (01-09-2007)
Tal y como están las cosas, el AVE cruzaría la frontera con Francia con tres años de retraso, y Eiffage quiere que España le compense por ello. El túnel entre Perpiñán y Figueras que permitirá a los trenes de alta velocidad cruzar la frontera Francia-España estará terminado en septiembre, pero la demora del AVE entre Barcelona y Figueras supone que no habría línea continua entre los dos antes de 2012, cuando el Gobierno se había comprometido a tenerlo listo en 2009.
En un encuentro con la prensa, el consejero delegado de la francesa, Benoît Heitz, anunció que se reunirá con el Ejecutivo en octubre para estudiar cómo se compensará el retraso. 'Esperamos llegar a un acuerdo', apuntó el consejero delegado de la tercera constructora gala. Tres eventuales soluciones fueron sugeridas por la empresa: se podría construir una vía alternativa con el ancho de raíles necesario para dejar pasar trenes de alta velocidad, una operación que reduciría en gran parte el retraso; otra opción sería que España compensara financieramente el tiempo que Eiffage no facturaría; la tercera sería alargar el tiempo de la concesión, prevista durante 50 años, cinco de trabajo y 45 de explotación.
La operación está valorada en 1.000 millones de euros si el servicio comenzara en febrero 2009. 'Es una obligación que tenían, ellos no cumplieron su compromiso', recordó el director financiero de la misma, Max Rocher. A la reunión de octubre acudirá también Dragados, el socio español en la obra que implica cavar un túnel en los Pirineos. 'Las tuneladoras están a unos 100 metros … y el 25 de septiembre, cuando las dos tuneladoras se encuentren, haremos un evento con la presencia de los ministros franceses y españoles', anticipó.
El pasado mes de junio, el Secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, apuntó que el consorcio concesionario de la conexión del AVE Figueras-Perpiñán podría recibir indemnizaciones. Si bien la cuantía la determinará el Ministerio de Fomento en la negociación, como referencia, la concesionaria preveía ingresar un canon anual de 30 millones.
En cuanto al contencioso entre Eiffage y Sacyr, Heitz no quiso echar más leña al fuego sobre la constructora española, que lanzó en abril pasado una opa sobre el 66,7% que no controla de la francesa. Mucho más mesurado que su mentor, Jean-François Roverato, a la hora de hablar de la empresa de Luis del Rivero, el directivo afirmó que no ha habido reuniones entre los presidentes de ambas empresas desde marzo pasado, mes en el que Eiffage retiró el derecho de voto a un grupo de accionistas españoles a los que acusaba de haberse concertado con Sacyr. 'Nunca nos hemos opuesto al diálogo con Luis del Rivero, pero lo que quisiéramos es simplemente un diálogo normal entre el primer accionista de una empresa y sus gestores'.
Heizt también recordó que la decisión final de la corte de apelación sobre la validez de la opa de Sacyr tendrá carácter 'ejecutivo', es decir que será aplicada sin esperar el desenlace de otros procesos judiciales. 'A día de hoy el valor de Sacyr es inferior al nuestro', apuntó el directivo antes de reiterar que éste 'no era un problema de Francia contra España'.
Por la senda del crecimiento en Europa
El negocio exterior de Eiffage forma parte de la estrategia de desarrollo del grupo, cuyo objetivo es obtener un 30% de su facturación fuera de Francia en tres años.
La compañía, que ha revisado al alza sus previsiones de facturación para este año hasta los 12.300 millones de euros, aspira a que alcance los 16.000 millones en el horizonte de 2010 y que de ese monto la cartera europea (fuera de Francia) aporte 4.500 millones.
Esto supone nuevas adquisiciones, para las que cuenta con los fondos de la venta de su participación en Cofiroute (484 millones netos). Eiffage ganó en el primer semestre 600 millones de euros, multiplicando por cinco el resultado de hace un año.
CincoDías.es
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra solució
I què tal fer passar per caixa els incompetents que han perpetrat aquest negoci del Robert amb les cabres, fanfarronada de dates inclosa? Amb que tornin el 3%, ja deurien pagar bona part del deute...George85 wrote:En un encuentro con la prensa, el consejero delegado de la francesa, Benoît Heitz, anunció que se reunirá con el Ejecutivo en octubre para estudiar cómo se compensará el retraso. 'Esperamos llegar a un acuerdo', apuntó el consejero delegado de la tercera constructora gala.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Com que no he trobat un fil que parlés de la estació "Camp de Figueres - Yebes" ho poso aqui.
Video protesta de la Plataforma Salvem l'Empordà en contra del trasllat de l'estació de Figueres.
Video protesta de la Plataforma Salvem l'Empordà en contra del trasllat de l'estació de Figueres.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------------
Foment farà un tercer rail perquè les mercaderies arribin a la frontera pel TAV el 2009
La solució permet avançar tres anys el servei entre el port de Barcelona i França
JOSEP PUIGBERT. Figueres
El Ministeri de Foment ha encarregat el projecte de fer un tercer rail ferroviari d'ample europeu a la línia actual entre Riudellots i Vilamalla i dues connexions al sud de Girona i Figueres per enllaçar amb la nova línia del TAV. Aquest projecte farà que el 2009 puguin circular trens de mercaderies entre el port de Barcelona i la frontera, a través del nou túnel del Pertús, i així l'Estat s'estalviarà de pagar 60 milions anuals d'indemnització a l'empresa TP Ferro, que fa les obres del tram internacional.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va anunciar ahir al matí en la sessió de control del govern pel ple del Senat que s'havia encarregat el projecte per instal·lar un tercer rail d'ample europeu a la línia de tren entre Riudellots i Vilamalla i que entri en servei el 2009. D'aquesta manera els trens de mercaderies podran arribar des del port de Barcelona fins a França sense haver de canviar l'ample de la via perquè s'utilitzarà aquest rail en aquell trams en què no estigui feta la línia del TAV, especialment a la ciutat de Girona, on les obres del túnel seran molt complexes i faran que el projecte s'endarrereixi fins al 2012.
A Riudellots, els trens, des del sud, hi arribaran per la línia del TAV i allà es farà un enllaç amb la via convencional i, a partir, d'aquest punt s'afegirà el tercer carril a la línia existent fins arribar a Vilamalla, on un nou enllaç, a través del pont de Príncep, Vilafant i el sector de ponent de Figueres, possibilitarà connectar amb el tram del TAV que està fent TP Ferro i que va des dels Hostalets de Llers fins a Perpinyà, a través del túnel del Pertús.
Aquesta solució va ser proposada pel grup parlamentari de CiU a Madrid i el seu portaveu, Pere Macias, assegura que un cop feta la tramitació el temps d'execució pot estar al voltant de mig any.
El cost d'instal·lació del tercer rail és d'1,5 milions d'euros per cada quilòmetre. En total serien prop de 75 milions, ja que s'han de fer 50 quilòmetres de nou carril. L'Estat ja ha posat en subhasta aquest estiu les obres per afegir el tercer carril entre Castellbisbal i el Papiol i l'estació de Mollet del Vallès.
La construcció d'un tercer carril accelera la construcció de la variant de Figueres, almenys en el tram sud, que ha de significar la desaparició de la línia actual pel centre urbà. Diferents sectors dubten, però, que s'acabi de fer tota l'anella pel 2009 i creuen que quedarà pendent, sense data d'execució, el tram nord que ha de fer-se un cop passat el Castell i que ha de transcorre per la zona d'hortes de Cabanes i Vilabertran.
Ahir, Pere Macias valorava que s'hagi adoptat «la solució més racional» i ha precisat que ara CiU vetllarà pel compliment dels terminis per evitar més retards. També el senador per l'Entesa Catalana de Progrés, el socialista Rafel Bruguera, en feia una valoració positiva.
------------------------------------------
Foment farà un tercer rail perquè les mercaderies arribin a la frontera pel TAV el 2009
La solució permet avançar tres anys el servei entre el port de Barcelona i França
JOSEP PUIGBERT. Figueres
El Ministeri de Foment ha encarregat el projecte de fer un tercer rail ferroviari d'ample europeu a la línia actual entre Riudellots i Vilamalla i dues connexions al sud de Girona i Figueres per enllaçar amb la nova línia del TAV. Aquest projecte farà que el 2009 puguin circular trens de mercaderies entre el port de Barcelona i la frontera, a través del nou túnel del Pertús, i així l'Estat s'estalviarà de pagar 60 milions anuals d'indemnització a l'empresa TP Ferro, que fa les obres del tram internacional.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va anunciar ahir al matí en la sessió de control del govern pel ple del Senat que s'havia encarregat el projecte per instal·lar un tercer rail d'ample europeu a la línia de tren entre Riudellots i Vilamalla i que entri en servei el 2009. D'aquesta manera els trens de mercaderies podran arribar des del port de Barcelona fins a França sense haver de canviar l'ample de la via perquè s'utilitzarà aquest rail en aquell trams en què no estigui feta la línia del TAV, especialment a la ciutat de Girona, on les obres del túnel seran molt complexes i faran que el projecte s'endarrereixi fins al 2012.
A Riudellots, els trens, des del sud, hi arribaran per la línia del TAV i allà es farà un enllaç amb la via convencional i, a partir, d'aquest punt s'afegirà el tercer carril a la línia existent fins arribar a Vilamalla, on un nou enllaç, a través del pont de Príncep, Vilafant i el sector de ponent de Figueres, possibilitarà connectar amb el tram del TAV que està fent TP Ferro i que va des dels Hostalets de Llers fins a Perpinyà, a través del túnel del Pertús.
Aquesta solució va ser proposada pel grup parlamentari de CiU a Madrid i el seu portaveu, Pere Macias, assegura que un cop feta la tramitació el temps d'execució pot estar al voltant de mig any.
El cost d'instal·lació del tercer rail és d'1,5 milions d'euros per cada quilòmetre. En total serien prop de 75 milions, ja que s'han de fer 50 quilòmetres de nou carril. L'Estat ja ha posat en subhasta aquest estiu les obres per afegir el tercer carril entre Castellbisbal i el Papiol i l'estació de Mollet del Vallès.
La construcció d'un tercer carril accelera la construcció de la variant de Figueres, almenys en el tram sud, que ha de significar la desaparició de la línia actual pel centre urbà. Diferents sectors dubten, però, que s'acabi de fer tota l'anella pel 2009 i creuen que quedarà pendent, sense data d'execució, el tram nord que ha de fer-se un cop passat el Castell i que ha de transcorre per la zona d'hortes de Cabanes i Vilabertran.
Ahir, Pere Macias valorava que s'hagi adoptat «la solució més racional» i ha precisat que ara CiU vetllarà pel compliment dels terminis per evitar més retards. També el senador per l'Entesa Catalana de Progrés, el socialista Rafel Bruguera, en feia una valoració positiva.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Déjà vu
Déjà vu...Això del tercer carril no fou proposat per alguna de les companyies precursores de Renfe per afavorir la connexió internacional?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
¬¬ com que aqui cap politic es queda amb un 3% els hi agafen presses, això si, amb la L9 no correran per complir els terminis, com que no han de pagar als milions de perjudicats que dia rere dia continuen sense tenir metro a l'area metropolitana i perden molts minuts fent voltes i correspondencies per la xarxa...així l'Estat s'estalviarà de pagar 60 milions anuals d'indemnització a l'empresa TP Ferro, que fa les obres del tram internacional.
Jo no he trobat res que ho digui, així que seguirem amb el dubte. Ara bé, espero que com a mínim adecentin una mica la via entre aquests dos trams així com també la catenària, la qual no és compensada en molts trams.Túnels del Garraf wrote:Ja han solucionat el tema de la catenària al 3r rail o seran trens amb màquines de tracció dièsel?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Però igualment tenim que a excepció de cert material francès (que com en descuidi en davida el tornarà a enumerar ) hi haurà incompatibilitats de tensió degut al ús dels 25kV pel material d'alta velocitat, 3000V pel convencional espanyol i 1500V al sud de França...A mi el descentrament de la catenària no em preocupa tant com aquest escull. L'ample és important, però sense electricitat els trens elèctrics (és a dir, tots els existents a la zona) no es mouen.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Per cert, en aquest article no s'especifica si el 3r rail s'instal·larà a una o a les dues vies de la línia existent...
Suposo que a les dues, no? O prefereixen estalviar-se calers i només l'instal·laran a una... Mai se sap amb aquests polítics.
Ah, he mirat al mapa de l'Encarta i de Riudellots a Vilamalla hi ha 42 km. Seria viable canviar l'ample d'una sola via per tenir-la en ample UIC a 25 Kv en tot aquest tram, o perjudicaria l'explotació dels Catalunya Expres i la resta de regionals?
Suposo que a les dues, no? O prefereixen estalviar-se calers i només l'instal·laran a una... Mai se sap amb aquests polítics.
Ah, he mirat al mapa de l'Encarta i de Riudellots a Vilamalla hi ha 42 km. Seria viable canviar l'ample d'una sola via per tenir-la en ample UIC a 25 Kv en tot aquest tram, o perjudicaria l'explotació dels Catalunya Expres i la resta de regionals?
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No m'estranyaria gens que es fes amb material dièsel. Suposo que és l'opció menys complicada, ebcara que sigui una xapussa.Túnels del Garraf wrote:Ja han solucionat el tema de la catenària al 3r rail o seran trens amb màquines de tracció dièsel?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Al Tardienta-Huesca, al cap de poc (mesos) d'inaugurar l'electrificació a 3 KVcc, van instal·lar tercer carril i catenària a 25 KVca. El material d'ample ibèric que puja a Huesca és dièsel.wefer wrote: No m'estranyaria gens que es fes amb material dièsel. Suposo que és l'opció menys complicada, ebcara que sigui una xapussa.
Lo lògic seria pensar que al Girona-Vilamalla posaran una doble via de tres carrils i els trens en UIC hauran d'anar remolcats per locomotores dièsel o sota catenària 3 KVcc, ja que no crec que toquin l'electrificació, més que res perquè no hi ha (tret d'algunes 252) material d'ample ibèric que pugui circular sota 25 KVca.
Això inhabilita la circulació de trens francesos més al sud de Vilamalla i de trens espanyols més al nord d'El Saler.
Salut.
Cap problema !!!
Les 36000 (Astride), 37000 (Prima) y uns quants TGV (Réseau) poden circular amb 3000 V CC.
De fet, fins i tot ja podria baixar a BCN el TGV Bruxelles - Perpignan, encara que fos amb una andana de fusta a Sant Andreu Comtal
Les 36000 (Astride), 37000 (Prima) y uns quants TGV (Réseau) poden circular amb 3000 V CC.
De fet, fins i tot ja podria baixar a BCN el TGV Bruxelles - Perpignan, encara que fos amb una andana de fusta a Sant Andreu Comtal
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.