Page 14 of 18

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Wednesday 23/06/2010 10:17
by nuck1000
la mocio era no vinculant y les obres seguiran,con molt faran una taula de seguiment........

Matís

Posted: Wednesday 23/06/2010 11:46
by Guigui
«Quienes van a votar tienen el derecho a saber que lo van a hacer en contra del criterio de la Comisión de Expertos de la Unesco, de la de los mejores profesionales en ingeniería y geotecnia de nuestro país y después de que en seis ocasiones las instancias judiciales se hayan negado a paralizar dichas obras».
Veient casos com el del Sr. Melis, ho són en geotècnia o egotècnia?

A l'espera de l'informe definitiu dels experts

Posted: Wednesday 30/06/2010 16:40
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... milia.html

Foment, obert a esperar el sí dels experts abans de perforar sota la Sagrada Família

L'Audiència desestima l'aturada de les obres perquè fins i tot la Unesco admet que el disseny és bo

30/06/10 02:00 - Barcelona - xavier miró

El Ministeri de Foment anuncia la creació del promès comitè internacional d'experts que ha d'analitzar la seguretat de les obres del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) a Barcelona, i es mostra disposat a no perforar el túnel pel costat de la Sagrada Família fins que aquest comitè no hi hagi donat el vistiplau. S'apunta com un gest de bona voluntat, tenint en compte que no hi ha cap anàlisi tècnica que posi en dubte la seguretat de les obres, i que l'Audiencia Nacional acaba de desestimar l'aturada cautelar de les obres demanada per la Junta Constructora de la Sagrada Família, perquè fins i tot la Unesco admet en un informe provisional que l'obra s'ha dissenyat bé.

El Ministeri de Foment està disposat a no perforar el túnel pel costat de la Sagrada Família fins que el comitè internacional d'experts que acaba de crear no doni el vistiplau al pas de la tuneladora. Foment anunciava ahir la seva disposició a l'aturada provisional, «si fos necessari», per donar resposta a la moció que va aprovar el Congrés i que condicionava la continuació de les obres a l'informe dels experts independents, i també a la petició de la mateixa Unesco. De fet, el comitè tindrà en compte els possibles efectes sobre l'edifici de la Pedrera. El grup està format per vint experts espanyols, catalans, alemanys, britànics i holandesos en geotècnia, tuneladores d'escut de pressió, estructures i edificació, monuments històrics, geologia i enginyeria civil. Més enllà dels independents, en el comitè hi ha el director general d'Infraestructures de la Generalitat, el director de la línia del tren d'alta velocitat d'Adif, el director d'Infraestructures de l'Ajuntament i dos membres de l'enginyeria Intemac, l'encarregada per Foment de supervisar les obres. El ministeri estaria disposat a fer el túnel fins al pou de manteniment de la cruïlla entre els carrers Mallorca i Padilla, i aturar-lo aquí fins que es tingui l'informe dels especialistes. Seria un gest de bona voluntat respecte de la petició del Congrés i amb vista a la Junta Constructora de la Sagrada Família, tenint en compte que, ara per ara, no hi ha cap anàlisi tècnica que obligui a aturar els treballs. I encara menys després que s'ha sabut que l'Audiencia Nacional acaba de desestimar la nova petició d'aturada cautelar de les obres del túnel feta per la Junta Constructora de la Sagrada Família. La resolució de l'Audiència és del 28 de juny, i considera que no hi ha cap motiu tècnic ni cap sospita de risc per a la seguretat que justifiqui la paralització provisional de les obres. La interlocutòria dels magistrats es basa en un informe d'Adif en què s'assegura que l'auscultació és el millor model teòric de seguiment, tal com reconeix la mateixa Unesco, i en què s'afirma que l'excavació amb tuneladora de pressió de terra és el sistema més segur per perforar túnels urbans. S'hi afegeix que el seguiment en línia de l'operació de la tuneladora demostra que, de moment, treballa amb tota normalitat, i que els càlculs teòrics no preveuen moviments superiors al mil·límetre en les obres de construcció de la Sagrada Família. I els acceleròmetres instal·lats a l'interior del temple tampoc no han registrat vibracions superiors als llindars ja restrictius de la normativa. Però, a més, la resolució judicial conclou que l'únic informe que de moment ha fet la Unesco a petició de la Junta Constructora de la Sagrada Família admet que el disseny del túnel i de les mesures addicionals que hi ha previstes s'ha fet bé i d'acord amb la normativa.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Thursday 01/07/2010 7:28
by Santfeliuenc
Hola,

Hombre, si tú vas y pones allí a tus propios "expertos" (hoy vas al Mercadona por unas barras de pan y te regalan un carnet de "experto"), y si esos expertos son estilo "Juan Palomo", yo me lo guiso y yo me lo como... malo será que digan que no se perfora, ¿no?

:riure

Saludos,
Sergio

Segons la UNESCO, la Sagrada Família no corre perill

Posted: Friday 30/07/2010 11:19
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... l-tgv.html

La Unesco descarta que la Sagrada Família perilli per les obres del TGV

El text de l'entitat demana, però, crear un comitè d'experts que supervisi, no només les obres, sinó també l'estat dels fonaments, un cop s'hagin acabat
L'organisme de l'ONU ha estudiat l'informe que van elaborar experts independents després de visitar el temple el febrer passat


30/07/10 09:22 - Barcelona - ACN

La Unesco ha resolt aquesta matinada, en la 34a sessió del comitè de patrimoni mundial, que la Sagrada Família no perilla per les obres del TGV. L'organisme de l'ONU ha descartat afegir el temple gaudinià a Llista del Patrimoni Mundial en Perill després de d'estudiar l'informe elaborat per experts independents i de visitar la Sagrada Família el passat mes de febrer argumentant que és el traçat més factible, segons ha avançat TV3.

El ministre de Foment, José Blanco, ja va avançar el passat 16 de juny que l'informe “oficial i definitiu” que havia preparat la Unesco concloïa que no era recomanable modificar el traçat del TGV. D'altra banda, el passat 29 de juny, l'Audiència Nacional denegava novament aturar les obres.

Tot i així, la Unesco ha emès una sèrie de recomanacions, com la creació d'un comitè d'experts que supervisi les obres i els fonaments un cop hagi acabat l'obra.

La Unesco estudiava aquesta matinada, hora catalana, en la seva reunió anual celebrada a Brasília la inclusió de 890 béns culturals i naturals de 148 països, però també l'estat de conservació de 31 béns inscrits a la Llista del Patrimoni Mundial en Perill, a la qual podia haver entrat la Sagrada Família per la construcció del túnel del TGV que passa a menys d'un metre dels fonaments del temple. Entre els supòsits per entrar a aquesta llista hi ha la contaminació, el desenvolupament urbà, el turisme massiu mal gestionat, guerres o desastres naturals.

L'any passat, en la reunió del comitè celebrada a Sevilla, va encarregar als experts del consell internacional de monuments i indrets (Icomos) un informe per avaluar si les obres de construcció del pas del TGV sota el temple podia suposar una amenaça. Per tant, un any més tard, el futur de la façana del naixement i la cripta de la Sagrada Família de Barcelona, que formen part del Patrimoni Mundial des de l'any 2005 com a part de les obres d'Antoni Gaudí ha estat un dels punts de l'ordre del dia en la reunió que el comitè ha mantingut aquesta matinada a Brasília. Malgrat això, si no se seguissin les recomanacions de la Unesco, la Sagrada Família podria acabar entrant a ala Llista del Patrimoni Mundial en Perill.

Segons TV3, la Unesco també ha aconsellat estudiar les vibracions provinents del pas de les línies de metro 2 i 5, i demana un informe per a la reunió de l'any que ve.

Re: Segons la UNESCO, la Sagrada Família no corre perill

Posted: Friday 30/07/2010 13:05
by genissimon
Guigui wrote: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... l-tgv.html
[...]

Segons TV3, la Unesco també ha aconsellat estudiar les vibracions provinents del pas de les línies de metro 2 i 5, i demana un informe per a la reunió de l'any que ve.
Finalment, algú recorda que per allà passen dues línies de metro...

Salut !!

Preocupa més l'AV que el metro

Posted: Friday 30/07/2010 13:07
by Guigui
El que he sentit dir és que als responsables de la Sagrada Família preocupa molt més el túnel d'AV que el metro perquè el primer passa arran d'uns fonaments que suporten un gran pes, mentre els túnels del metro discorren per zones properes del temple que suporten menys càrrega.

Re: Segons la UNESCO, la Sagrada Família no corre perill

Posted: Friday 30/07/2010 13:46
by wefer
genissimon wrote:Finalment, algú recorda que per allà passen dues línies de metro...
Home, jo ho he sentit dir moltes vegades tant en mitjans especialitzats com en genèrics.
Igualment, com es comenta, el fet que hi hagi dues línies de metro no té res a veure amb el tema ja que es troben molt lluny dels fonaments de les torres. Concretament, la L2 es troba a més de 30 metres en horitzontal de les torres laterals. En canvi, l'AVE passarà a poc més d'1 metre en horitzontal de les torres principals.
Amb això no vull entrar a dir si és perillós o no (vull pensar que no), però treure el tema de les línies de metro existents és barrejar coses que no tenen gaire a veure.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Saturday 31/07/2010 23:22
by jaezcurra
Si el ancho de una calle como Mallorca es de 20 metros y el túnel va por el eje central con una tuneladora de unos 11 a 12 metros, el túnel no va tan cerca de los cimientos. Creo recordar que lo que estaba cerca de ellos era la pantalla de pilotes de 40 metros de profundidad que se ha hecho para aislar la Sagrada Familia del túnel.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Sunday 01/08/2010 2:02
by wefer
jaezcurra wrote:Si el ancho de una calle como Mallorca es de 20 metros y el túnel va por el eje central con una tuneladora de unos 11 a 12 metros, el túnel no va tan cerca de los cimientos. Creo recordar que lo que estaba cerca de ellos era la pantalla de pilotes de 40 metros de profundidad que se ha hecho para aislar la Sagrada Familia del túnel.
Més o menys és així.
Més informació:
Image

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Friday 06/08/2010 17:42
by metring
Acabo d'unificat missatges del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... =a&start=0 , que tracten sobre el tema d'aquest fil i no del que penjaven, es troben a l'inici d'aquest.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Saturday 07/08/2010 21:11
by Tony M. Nyphot
Ara resultarà que una via completament rectilínia causarà més vibracions que els dos revolts tancats que hi ha al costat de cadascuna de les estacions de metro de Sagrada Família. Clar que potser ningú dels aquí presents se n'ha percatat gràcies a la magnífica tasca d'insonorització de la infraestructura.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Monday 16/08/2010 10:26
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=394968

La tuneladora s'acosta a la Sagrada Família

Les obres arribaran a l'alçada del temple al setembre. Segons Adif les vibracions al pas de la tuneladora són "inapreciables"

JORGE CEBRIÁN | Barcelona

La tuneladora Barcino no descansa aquest estiu i els treballs del túnel de l'AVE per sota de la ciutat de Barcelona continuen a bon ritme. Segons fonts d'Adif (Administrador d'infraestructures ferroviàries, entitat empresarial que depèn del ministeri de Foment), actualment les obres subterrànies es troben entre els carrers Castillejos i Cartagena, és a dir, ja s'ha perforat una mica més d'un quilòmetre dels cinc que cal fer. Les mesures de seguretat continuen sent màximes i en aquest sentit han informat a lamalla.cat que les lectures recollides pels dispositius de seguretat reflecteixen que el comportament tant de la tuneladora com del terreny "milloren tots els paràmetres i estudis realitzats, donant unes subsidències en el terreny inapreciables al pas de l'escut de la tuneladora a l'eix de carrer Mallorca" i afegeixen que les vibracions es tornen en "inexistents" quan els controls es fan a les façanes dels edificis situats a deu metres del citat eix.

Tot i les obres l'afluència de turistes al temple no ha baixat durant el mes d'agost

La perforació del túnel va començar el passat 26 de març, des del pou d'atac, situat a la confluència dels carrers Mallorca i Biscaia, des d'on recorre una distància de 5.097 metres fins al pou de extracció, emplaçat entre els carrers Provença i Entença. La resta del túnel, de 5.600 metres de longitud total es realitzarà mitjançant un mètode de pantalles. Però entremig haurà de passar molt a prop del temple de la Sagrada Família el que va aixecar protestes d'alguns veïns i comerciants de la zona per temor a les conseqüències que podria comportar aquestes perforacions i fins i tot van arribar a demanar la paralització de les obres. Una aturada que va ser desestimada. A més a finals de juliol la Unesco va donar llum verda als treballs en considerar que no hi havia cap perill per al temple.

"El túnel no passa per sota de la Sagrada Família"
Pel que fa a aquesta polèmica, des d'Adif s'ha volgut recordar que "la línia d'alta velocitat no passa per sota de la Sagrada Família, sinó per davant, ja que segueix l'eix dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença i no passa per sota de cap edifici, excepte de la Torre del Fang, que està situada al costat de La Sagrera i per on ja ha passat sense cap problema". En quant a l'arribada de la tuneladora a l'alçada del temple, l'entitat també ha desmentit que sigui abans d'acabar el mes d'agost "perquè encara ha d'arribar a Padilla i posteriorment s'ha de fer una aturada de manteniment que pot durar setmanes". Sigui com sigui, els veïns i comerciants de la zona continuen molt atents i seguint amb lupa tots els treballs.

La primera parada programada del tuneladora, després d'avançar 250 metres, es va realitzar el 9 de maig al pou de manteniment situat a la confluència dels carrers Mallorca i Trinxant. Actualment avança cap al pou situat a Padilla-Mallorca, on realitzarà una nova parada de manteniment, prèvia al pas per la Sagrada Família i al tram situat fins Provença-Bruc, que és on s'ubica el següent pou.

Milers de dispositius de seguretat
Durant aquests treballs de perforació s'estan instal·lant "uns 7.000 dispositius aproximadament de control de seguretat", a través dels quals "es realitza un profund seguiment dels possibles moviments de les estructures estudiades i del terreny. A més, aquests sistemes de control i auscultació són redundants, ja que els dispositius automàtics es complementen amb lectures manuals realitzades diàriament per tècnics especialitzats", han remarcat des d'Adif.

El túnel estarà operatiu el 2012
També s'instal·laran a les façanes dels edificis i zones comunes dels mateixos un total de 8.400 sensors, que són llegits mitjançant 45 estacions topogràfiques robotitzades situades als terrats dels mateixos, i que s'ubiquen en 105 posicions diferents al llarg del traçat. D'aquests, gairebé 150 prismes s'ubiquen a l'interior i exterior de la Sagrada Família. La previsió d'Adif és que el túnel estigui operatiu el 2012.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Wednesday 25/08/2010 10:41
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 0027.shtml

La tuneladora de l'AVE ja és a dos carrers de la Sagrada Família

Estarà tres setmanes parada i, si manté el ritme d'excavació, arribarà al temple per la Mercè
La màquina arriba al pou de Mallorca-Padilla, on serà revisada a fons per afrontar el tram crític
Dimecres, 25 de agost del 2010

RAMON COMORERA
BARCELONA


La tuneladora que obre el tercer túnel ferroviari a través de Barcelona, el d'ample de via europeu que utilitzaran l'AVE i els trens regionals d'alta velocitat, està perforant el cor de la capital sense que es noti. Una altra cosa són les importants i molestes obres a la superfície dels sis grans pous de serveis de la galeria que es construeixen en tot el recorregut. La màquina va iniciar el 26 de març el seu llarg camí de 5,6 quilòmetres des de la Sagrera fins a Sants pel subsòl de Mallorca, Diagonal i Provença. Gairebé cinc mesos després, el 20 d'agost, ha arribat al pou de manteniment de Mallorca-Padilla, a només dos carrers del temple de la Sagrada Família.

En aquests 148 dies ha excavat 1.300 metres a una velocitat mitjana que, a partir de la Meridiana i després de la parada tècnica realitzada al pou de Mallorca-Trinxant, s'ha situat en 14 metres diaris. El talp, al qual s'ha posat el nom de Barcino, ha perforat fins ara aquesta considerable distància sense incidents coneguts o, almenys, sense problemes perceptibles a la superfície. I ho ha fet a un ritme el 40% superior al previst inicialment, quan es va estimar un avanç mitjà diari de 10 metres.

CAPÇAL I ESCUT / Els tècnics de la multinacional germànica Herrenknecht, autors i conductors de la màquina, així com els enginyers del gestor d'infraestructures Adif i de la constructora Sacyr, executora dels treballs, estimen que la inspecció a fons que està a punt de començar durarà unes tres setmanes. Es revisaran el gran capçal de 12 metres de diàmetre que trenca el terreny i el cos o escut on van els motors i dispositius elèctrics que fan girar el primer i que col·loquen les dovelles, les peces prefabricades de formigó que, després de cada avanç, van formant la paret del túnel.

Tot això, com també la resta de mecanismes que completen els 100 metres de longitud de la màquina i les 2.300 tones de pes que fa, ha de quedar com nou per afrontar amb les màximes garanties els cinc-cents metres següents, els més compromesos, atès que s'hi inclou l'illa del temple.

Si no sorgeixen imprevistos, la tuneladora es podria tornar a posar en marxa al voltant del 10 de setembre. Comptant que mantingui la mateixa velocitat de creuer que fins ara, dues setmanes després, és a dir, el 24 de setembre, dia de la Mercè, hauria de plantar-se a Mallorca-Marina, on comença realment el recinte de la Sagrada Família.

Per poder treballar en la revisió del capçal des de la part davantera, la màquina avançarà uns quants metres durant els pròxims dies, un cop s'hagin acabat els treballs de solidificació del subsòl amb injecció de formigó a alta pressió que es realitzen a corre-cuita a l'entorn del pou. Es tracta de la tècnica del jet grouting, que va ser utilitzada massivament per combatre els forats i l'enfonsament del terreny que van col·lapsar a finals de l'any 2007 les obres del túnel de l'AVE a Bellvitge, abans d'arribar a Sants.

La tuneladora perforarà aquest gran bloc prefabricat de terres, roques i ciment fins a trencar la paret del pou i treure-hi el cap. Un cop completada la revisió, el talp serà arrossegat per travessar el pou, travessar la paret oposada i reprendre la perforació.

Els responsables d'Adif insisteixen que l'espessa xarxa de sensors de tot tipus desplegats sota terra, als carrers i a les façanes, incloses les torres de la Sagrada Família, permeten controlar al mil·límetre qualsevol tipus de moviment que hi pugui haver. Als terrats de la gran majoria dels edificis de les cantonades de Mallorca, des de la Meridiana fins a la Diagonal, poden observar-se unes torretes que giren constantment i llancen sense interrupció raigs làser a tots els reflectors del seu entorn per tal de mesurar la distància milions de vegades i transmetre les dades. Ja s'han instal·lat 2.600 dels 7.000 punts de control del pla d'auscultació que dirigeixen experts de l'Escola d'Enginyers de Camins de la Universitat Politècnica de Catalunya i de diverses consultores.

PLA D'AUSCULTACIÓ / Aquest ampli pla d'auscultació i el fort control imposat en la pròpia execució d'una obra en què les diferents administracions, totes governades pels socialistes, es juguen la seva credibilitat és el que porta els seus responsables a dir que és la infraestructura més vigilada de les que es construeixen al país. Després del primer quilòmetre i quart de túnel, diverses fonts tècniques destaquen que les coses van bé. Fins ara, afegeixen, perquè els treballs subterranis són els més complexos de dur a terme.

En el següent pou on recalarà el talp per fer una altra revisió a fons després de superar la Diagonal, el de Provença-Bruc, s'està ara en plena construcció dels murs subterranis. La maquinària pesant que s'hi utilitza, la hidrofresadora i les seves instal·lacions per processar fang, aigua i ciment, provoquen un notable impacte. En l'últim pou d'aquest tipus previst, a Provença-Enric Granados, i en el d'extracció de la màquina, a Provença-Entença, únicament es duen a terme treballs inicials de desviament de serveis.

Re: Segons la UNESCO, la Sagrada Família no corre perill

Posted: Wednesday 25/08/2010 12:59
by calisay
wefer wrote:
genissimon wrote:Finalment, algú recorda que per allà passen dues línies de metro...
Home, jo ho he sentit dir moltes vegades tant en mitjans especialitzats com en genèrics.
Igualment, com es comenta, el fet que hi hagi dues línies de metro no té res a veure amb el tema ja que es troben molt lluny dels fonaments de les torres. Concretament, la L2 es troba a més de 30 metres en horitzontal de les torres laterals. En canvi, l'AVE passarà a poc més d'1 metre en horitzontal de les torres principals.
Amb això no vull entrar a dir si és perillós o no (vull pensar que no), però treure el tema de les línies de metro existents és barrejar coses que no tenen gaire a veure.
La L5 si passa ben aprop en horitzontal (c/ provença), però no se a quina cota

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Wednesday 25/08/2010 14:07
by Platanito
Perdoneu, però si no m'equivoco les torres que passarà a fregar el túnel de l'AVE són unes que encara no s'han construit, així com una façana de la que ni tan sols hi ha un esbós fiable de l'autor.

Potser el problema no rau en fer el túnel sense afectar el temple, sino en ampliar el temple sense afectar el túnel...

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Wednesday 25/08/2010 17:17
by jaezcurra
Lógico: las calles del Eixample tienen 20 metros de ancho y el túnel, que va por el medio de Mallorca, 12. Y a 50 metros de profundidad. De rozar algo ya construido de la Sagrada Familia, nada de nada.

Aigües freàtiques

Posted: Thursday 26/08/2010 0:58
by Guigui
Els responsables de la Sagrada Família també estan preocupats per l'aigua freàtica, que discorre per on hi ha les pantalles, mentre els túnels del metro (i el propis fonaments del temple) es troben per damunt. La incògnita és com pot afectar un canvi de volum i cabal del flux al subsòl.

Re: El AVE y la Sagrada Familia

Posted: Monday 30/08/2010 21:59
by jaezcurra
http://www.3cat24.cat/noticia/832246/ca ... da-Familia

La tuneladora de les obres de l'AVE ja és a 200 metres de la Sagrada Família
Actualitzat a les 20:40 h 30/08/2010

La tuneladora Barcino que perfora Barcelona per fer-hi passar el tren d'alta velocitat ha fet la que serà l'última aturada tècnica abans d'iniciar el tram que ha de passar per sota del temple de la Sagrada Família. Aquesta tarda s'ha vist el pou d'atac al carrer Padilla, a uns 200 metres de la Sagrada Família. En aquest indret és on els tècnics podran revisar i fer el manteniment de la tuneladora, i si és necessari, en canviaran algunes peces. La màquina no es tornarà a veure fins d'aquí a uns mesos, quan torni a sortir al pròxim pou d'atac, al carrer Bruc amb Provença.

La tuneladora de l'AVE de Barcelona ha arribat al pou de la intersecció entre els carrers Mallorca i Padilla, on farà l'última aturada tècnica programada abans de passar sota el temple de la Sagrada Família. Així, la tuneladora Barcino s'ha plantat a dos carrers de la Sagrada Família després d'haver perforat 1.453 metres del túnel de la connexió Sants-La Sagrera, i afronta la seva segona revisió completa de totes les instal·lacions i els equips.

La primera revisió va tenir lloc el 9 de maig al pou de Mallorca-Trinxant. Tot i això, l'Adif no ha concretat quant de temps la tuneladora estarà aturada per tasques de manteniment, de manera que es manté la incògnita de si la perforació davant del temple pot coincidir amb la visita del Papa, prevista pel 7 de novembre. Al tram davant de la Sagrada Família, l'Adif ha pres mesures de protecció addicionals, i ja ha acabat la construcció dels puntals de la pantalla de protecció de l'estructura del temple. La junta constructora del monument ha demanat a l'Audiència Nacional que aturi les obres de l'AVE en diverses ocasions perquè hi veu perill per al temple.

Pantalla de 230 metres

Segons ha informat l'Adif en un comunicat, l'execució de la pantalla avança ara d'acord amb la planificació prevista, a través d'injeccions a pressió d'aigua-ciment i el lligat dels puntals. La pantalla té 230 metres de longitud i està formada per 104 puntals d'1,5 metres de diàmetre i 41 de profunditat, amb una separació de 2 metres entre els seus eixos.

La tuneladora va començar a perforar el 26 de març des del pou d'atac situat a la intersecció entre Mallorca i Biscaia, des d'on tenia per davant 5,1 quilòmetres fins al pou d'extracció, emplaçat entre els carrers Provença i Entença, dels 5,6 quilòmetres de longitud total del túnel. Per a la perforació fins al pou dels carrers Mallorca-Padilla, situat a una cota de rasant de 34,8 metres de profunditat, s'han utilitzat 5.628 dovelles per col·locar 804 anells de revestiment estructural, d'1,8 metres de longitud cadascun.

Els controls demostren que el comportament de la tuneladora i el terreny milloren tots els paràmetres i estudis realitzats, donant "unes subsidències en el terreny inapreciables al pas de l'escut de la tuneladora per l'eix del carrer Mallorca, i inexistent a les façanes dels edificis a deu metres d'aquest eix", segons l'Adif.

L'organisme ferroviari preveu haver instal·lat uns 7.000 dispositius de control durant la perforació de la tuneladora. A més, s'instal·len a les façanes dels edificis i zones comunes un total de 8.400 prismes de control o sensors. A la Sagrada Família també té un pla de control i auscultació compost, entre d'altres, per quatre estacions de topografia robotitzada, 146 prismes de control i estacions i instruments per advertir si es produeixen vibracions.

Ja sóc aquíiii

Posted: Monday 30/08/2010 23:11
by metring
Ara, a cada centímetre que la tuneladora es va apropant a la SF, fan notícia :roll:

http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=

La tuneladora del AVE, a dos manzanas de la Sagrada Familia

La máquina que está perforando el túnel del AVE por el centro de Barcelona ha llegado ya al pozo de mantenimiento de la calle Padilla, donde será sometida a una revisión en profundidad antes de seguir avanzando por la calle Mallorca