Page 14 of 32

Glòries, diners llençats

Posted: Thursday 29/09/2011 15:44
by Guigui
La renovació de Glòries és del tot supèrflua. L'andana central ja està recrescuda i sobra fer-ho a les laterals, ja que no tenen sortida amb ascensor. L'únic que valdria la pena fer és aplanar la muntanya russa que és la sortida de Badajoz.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 29/09/2011 21:04
by andres
La obra, ya ha comenzado en Sant Adria-Artigas, de momento han puestro unos paneles con una foto de como sera la futura estación, el resto Dios sabe cuando. Ya sera la segunda remodelación que se le hace desde su entrada enfuncionamiento
con la antigua linea 4

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 03/10/2011 14:09
by metring
A la web de TMB, en un missatge mòbil diuen que des de demà, la sortida del carrer Badajoz restarà tancada degut a les obres.

Car, empipador i inútil

Posted: Monday 03/10/2011 14:24
by Guigui
És a dir, van tenir la sortida empantanegada durant uns dos anys per obres, i ara hi tornen per a fer aneu a saber què. Colla d'inútils!

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 05/10/2011 13:27
by metring
Des d'avui, l'accés al davant del mercat de l'estació de Sant Ildefons, resta tancat per obres.

Sortida Badajoz, fins l'11 de desembre

Posted: Wednesday 12/10/2011 14:31
by Guigui
A l'estació de Glòries, els rètols indiquen que la sortida Badajoz estarà tancada fins l'11 de desembre. Amb aquest temps, dubto que hi facin res d'envergadura (=útil). Es veu que la crisi i les molèsties als usuaris no compten a TMB.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 12/10/2011 15:33
by Miquel
He vist a Penitents, que han tapat amb unes reixes la part final de l'andana direcció Zona Universitària, es dignaran a tapar el sostre d'una vegada, o deixaran l'estructura despullada més temps?

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Sunday 16/10/2011 12:24
by metring
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1183597

Nou impuls per reformar 16 parades de metro

El 83,5% ja tenen ascensors, però Urquinaona i Espanya segueixen pendents

TMB en modernitza 4, i el Govern fa obres en 6 i demana projectes per iniciar-ne 6 més

Diumenge, 16 de octubre del 2011
RAMON COMORERA
BARCELONA

Són obres territorialment disperses, d'execució prolixa i sovint difícil, sempre cares (de fer i de mantenir) i també molestes. Però augmenten l'eficiència, la qualitat i el servei a tota la població del transport públic metropolità, i superen fins i tot el llistó de moltes grans capitals estrangeres, i atrauen un nombre creixent i significatiu de nous usuaris. La reforma de les estacions de la xarxa de metro, amb l'ampliació i la rehabilitació d'accessos (ascensors, escales) i de vestíbuls i andanes és un pla en marxa des de fa uns quants anys. Ara, en plena temporada de retallades i d'extrema contracció de les inversions, aquestes millores reben un nou impuls que afecta 16 parades. En llista d'espera continuen, no obstant, algunes de les principals estacions d'enllaç amb intervencions costoses.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) acaba de començar els treballs per modernitzar quatre parades, mentre que la Conselleria de Territori fa obres d'envergadura en sis i ha adjudicat fa pocs dies els projectes constructius per començar-ne sis més en un futur per determinar. De les 139 estacions del suburbà, ja n'hi ha 116 de reformades i adaptades a persones amb mobilitat reduïda, el 83,5%. L'objectiu de l'actual Govern és arribar al 100% el 2014. En la xarxa dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) aquesta xifra puja avui al 90%, però cau al 40% en la de Rodalies d'Adif.

El pla de TMB per a les estacions més antigues o de més ús és independent i posterior al de la Generalitat sobre ascensors, accessos i instal·lacions d'emergència. Consisteix a renovar parets, sostres, senyals, llums i serveis i a elevar les andanes per reduir la separació amb els trens. L'operadora es gastarà en tot això al llarg dels pròxims nou mesos sis milions a Glòries i Bellvitge (L-1), Artigues/Sant Adrià (L-2) i Sant Ildefons (L-5). Aquestes parades les utilitzen cada dia un total de 46.000 persones i tenen una antiguitat d'entre 60 i 22 anys.

54 MILIONS / El començament d'aquestes tasques coincideix amb l'adjudicació de projectes constructius per tal de millorar l'accessibilitat i l'evacuació de Clot (L-1, L-2 i Rodalies), Verdaguer i Maragall (L-4 i L-5), Poblenou i Ciutadella/Vila Olímpica (L-4), i Vallcarca (L-3), amb una despesa total màxima estimada de 54 milions (Verdaguer se n'emporta 24). A partir d'ara queden fins a 12 mesos per redactar els projectes i de 4 (la majoria) a 22 (Verdaguer) per col·locar tres o quatre ascensors per parada, fer sortides d'emergència i ampliar vestíbuls.

Les obres d'aquest tipus ara en execució, amb una inversió global de 97 milions i final en els pròxims dos anys, són les d'Arc de Triomf (L-1 i Rodalies), Gràcia (FGC), Bogatell i Llacuna (L-4), Virrei Amat (L-5) i, en una petita part, Passeig de Gràcia (L-2, L-3, L-4 i Renfe). Segueixen pendents grans, laberíntics i antiquats enllaços: Urquinaona (L-1 i L-4),
Espanya (L-1 i L-3), Plaça de Sants (L-1 i L-5) o el citat Passeig de Gràcia.

Abans ja era així, i sense grans despeses extres

Posted: Sunday 16/10/2011 13:23
by Guigui
El pla de TMB per a les estacions més antigues o de més ús és independent i posterior al de la Generalitat sobre ascensors, accessos i instal·lacions d'emergència. Consisteix a renovar parets, sostres, senyals, llums i serveis i a elevar les andanes per reduir la separació amb els trens.
La meva àvia austríaca sempre parlava meravelles de la distància pràcticament inexistent entre l'andana i el metro a l'època dels 300, i fins i tot posava Barcelona com a exemple en una ciutat com Viena, que ja aleshores tenia una gran proporció de gent gran.

És a dir, sembla que hem anat com els crancs, i ara toca gastar-se una fortuna per tornar al status quo ante.

Re: Abans ja era així, i sense grans despeses extres

Posted: Sunday 16/10/2011 13:53
by Miquel
Guigui wrote:
El pla de TMB per a les estacions més antigues o de més ús és independent i posterior al de la Generalitat sobre ascensors, accessos i instal·lacions d'emergència. Consisteix a renovar parets, sostres, senyals, llums i serveis i a elevar les andanes per reduir la separació amb els trens.
La meva àvia austríaca sempre parlava meravelles de la distància pràcticament inexistent entre l'andana i el metro a l'època dels 300, i fins i tot posava Barcelona com a exemple en una ciutat com Viena, que ja aleshores tenia una gran proporció de gent gran.

És a dir, sembla que hem anat com els crancs, i ara toca gastar-se una fortuna per tornar al status quo ante.
Bàsicament, la separació són a estacions en corba, en estacions en recta, no recordo mai cap separació excessiva com per mirar on poso el peu, més que per salva l'alçada entre l'estrep i l'andana.
I crec que l'article, fa referència, precisament a aquesta separació en alçada.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Sunday 16/10/2011 15:05
by victorcasta
Doncs jo crec que fa referència a reduir la distància en alçada entre l'andana i el tren, cosa que passa a totes les estacions no reformades, i en algunes reformades, també (totes les de la L4).

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Sunday 16/10/2011 19:39
by MZA_1600
No entenc per què s'ha començat a reformar l'estació d'Artigues Sant Adrià i tampoc vaig entendre per què es va fer a Hospital Clínic al seu moment, aquestes estacions ja disposen d'escales mecàniques i ascensors, es podrien gastar els diners en reformar altres estacions molt pitjors de la L1, com Rambla Just Oliveres, Clot, o Plaça de Sants que aquest estiu han estat un veritable calvari per la gent gran o que anava en maletes

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Sunday 16/10/2011 20:14
by victorcasta
MZA_1600 wrote:es podrien gastar els diners en reformar altres estacions molt pitjors de la L1, com Rambla Just Oliveres, Clot, o Plaça de Sants que aquest estiu han estat un veritable calvari per la gent gran o que anava en maletes
Els intercanviadors mengen a part...

Experiment a Fontana?

Posted: Tuesday 25/10/2011 19:23
by Guigui
A l'andana sentit Zona Universitària de Fontana, han marcat la vora amb una franja grossa de color groc, i al llarg de tota la paret hi ha una franja fluorescent que manté una distància constant del terra, de manera que també segueix la minielevació a l'alçada del primer cotxe.

Una mena de prova pilot per a tot el metro?

Re: Experiment a Fontana?

Posted: Tuesday 25/10/2011 21:20
by Miquel
Guigui wrote:A l'andana sentit Zona Universitària de Fontana, han marcat la vora amb una franja grossa de color groc, i al llarg de tota la paret hi ha una franja fluorescent que manté una distància constant del terra, de manera que també segueix la minielevació a l'alçada del primer cotxe.

Una mena de prova pilot per a tot el metro?
Jo he vist que en aquesta franja, queda al mateix nivell que els bancs d'aquesta estació, així que crec que deu ser un tipus nou de suport per aquest banc, però em deixa confós el fet que sigui groga fluorescent i no rosa.

A l'andana direcció Trinitat també hi és.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 26/10/2011 11:35
by calisay
Què en sabeu de la "liada" que tenen muntada en superficie a Bogatell??? Sembla que fan accessos PMR pero de forma faraonica, per les dimensions i el temps que porten. :nose

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 26/10/2011 15:57
by victorcasta
calisay wrote:Què en sabeu de la "liada" que tenen muntada en superficie a Bogatell??? Sembla que fan accessos PMR pero de forma faraonica, per les dimensions i el temps que porten. :nose
Més que un accés PMR el que fan és tot un vestíbul nou.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 26/10/2011 16:25
by jaezcurra
Querían duplicar los vestíbulos de varias estaciones de la L4 para dar servicio a las 2 cabeceras. Empezaron por Selva de Mar.

Re: Experiment a Fontana?

Posted: Wednesday 26/10/2011 20:23
by Miquel
Miquel wrote:
Guigui wrote:A l'andana sentit Zona Universitària de Fontana, han marcat la vora amb una franja grossa de color groc, i al llarg de tota la paret hi ha una franja fluorescent que manté una distància constant del terra, de manera que també segueix la minielevació a l'alçada del primer cotxe.

Una mena de prova pilot per a tot el metro?
Jo he vist que en aquesta franja, queda al mateix nivell que els bancs d'aquesta estació, així que crec que deu ser un tipus nou de suport per aquest banc, però em deixa confós el fet que sigui groga fluorescent i no rosa.

A l'andana direcció Trinitat també hi és.
Avui he tornat a passar i he vist que serveix per una altre cosa.
A l'andana dir. Trinitat, però al cantó Diagonal, a aquesta franja hi han posades un tipus de fletxes verdes indicant la direcció de sortida, i a la part elevada de l'andana, hi han al terra, la franja groga amb aquests cercles elevats amb una amplada d'uns 20-30 cm, des de el tren, m'ha semblat que eren de plàstic, i per més inri, estaven fixes a terra gràcies a cinta adhesiva grossa, tot un pegot dels macos. Suposo que estarà en fase de proves.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 04/11/2011 23:28
by El LLOP
El proper dimarts dia 8, començaran els treballs d'adequació del vestíbul secundari de l'estació de Virrei Amat. Aquests treballs estan enfocats a millorar aquest vestíbul per l'inminent tancament del principal, fet que es produirà, si no passa res, el 10 de gener de 2012.