http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... b0baea5a48
Entren en funcionament les Rodalies de Tarragona sense arribar a Cunit
Primer dia amb més autoritats que usuaris a les hores centrals del dia en les dues noves línies que ja conformen el servei de Rodalies del Camp de Tarragona.
L'acte d'inauguració del servei va estar presidit, ahir, pel Conseller de Territori, Santi Vila, acompanyat dels alcaldes de la zona. Tots van coincidir en assenyalar la data com a històrica per a la mobilitat del territori, ja que aquest servei ha de ser una eina imprescindible en una àrea metropolitana com la de Tarragona.
Amb un lleuger retard, a les 7:53h del matí, arribava a Cambrils, provinent de l'Arboç, el primer tren que connecta, des d’ahir, els dos municipis de manera directa. A partir d'ara els passatgers que vulguin fer aquest recorregut s'estalviaran fer transbord a Sant Vicenç de Calders.
L'enllaç connectarà la nostra comarca amb la resta de la Costa Daurada, fent parada a les principals poblacions costaneres, amb 16 expedicions en els dos sentits. 10 d'aquestes, noves.
Recordem, però, que les Rodalies del Camp de Tarragona han entrat en servei sols amb les vil·les baixpenedesenques de l'Arboç i El Vendrell figurant-hi al mapa.
Així ni Cunit ni Calafell, poblacions tarragonines, i sent aproximadament el 50% de la població baixpenedesenca, no tindran, un cop més, connexió directa en tren amb la capital del Camp. Aquesta és la queixa que ahir exposava a Ràdio Cunit l’alcaldessa Monsterrat Carreras.
El primer viatge també el va inaugurar el delegat del govern a Tarragona, Quim Nin.
Nin, en el programa especial conjunt entre Ràdio Cunit i Ràdio Banyeres, i que va comptar amb la participació, en directe des del primer tren, del company de Ràdio Cunit, Xavier Martínez, assegurava que s’està estudiant ampliar les Rodalies per a què arribin fins a Cunit, tot i que encara no s’han marcat dates concretes.
Des dels estudis, Lourdes Meroño, de Ràdio Banyeres, va conduir l’espai amb entrevistes telefòniques a diferents personalitats polítiques de la comarca per copsar opinions a favor i en contra d’aquest nou projecte ferroviari del govern català.
Una d’elles era la de l’alcalde de Calafell, i president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Joan Olivella, que posava més en relleu la nova connectivitat per la comarca que la població de la qual n’és alcalde no se’n pugui beneficiar.
Una de les viles beneficiàries d’aquests nous serveis és la capital de la comarca. El trajecte del Vendrell a Tarragona dura, a partir d’ara, 25 minuts, mentre que en 43 minuts s'arriba fins a Cambrils. En aquest sentit, l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, destacava a Ràdio Cunit la satisfacció dels primers usuaris, acompanyada, en algun cas, de peticions de més freqüència de pas i d’altres millores.
L’Arboç, ara terminal d’una de les noves línies de Rodalies, també se’n beneficia. L’alcalde, Joan Sans, ho qualificava com un èxit pel Baix Penedès interior.
Banyeres del Penedès també es beneficiarà indirectament d’aquesta millora. L’alcaldessa, Núria Figueras, explicava ahir a Ràdio Cunit, que són molts els veïns d’aquesta població els que es desplacen fins l’Arboç per agafar el tren.
Per altra banda, les reformes de l'estació de Cunit, tal i com assegurava el regidor Jaume Casañas, "estaven mal plantejades, i la mobilitat interna és d'allò més irracional, que no treu que la gent posi en perill la seguretat dels altres". Un altre tema que es posava ahir en relleu.
Des de l'Ajuntament de Cunit, recordem, fa mesos que es demana un tracte nou per l'estació. Per exemple, que els trens que paren a Cunit facin servir les vies auxiliars evitant caminades inútils, però sobretot per guanyar seguretat per quan passin els trens que no hi paren.
A tot això cal afegir el fet que, a Cunit, és molt precària la protecció del recorregut amb tanques.
Tornant al tema de les Rodalies, Ricard Riol, president de l’Associació per la Promoció del Transport Públic, també es felicitava per aquests nous serveis, i assegurava que, aquests, “no es renovaven des de l’època de Felipe González”.
Pel que fa a la informació dels usuaris del nou servei, aquesta encara no ha arribat a molts dels viatgers, sobretot als ocasionals.
I pel que fa a la informació dins dels trens, mentre que els trens de la línia RT1 n’oferien als teleindicadors, els de la línia RT2 no.
Ara el proper pas de les Rodalies del Camp de Tarragona ha de ser la integració tarifària dels diferents serveis, que n'ha de millorar la qualitat i, sobretot, el preu. S'espera que aquesta entri en vigor a inicis del mes de juny.
Mentre no es posin en marxa les noves tarifes, els usuaris de la nova línia podran fer el trajecte a un preu aproximat de 5 euros pel bitllet senzill, i d’uns 33 per l'abonament de 10 viatges.
Una de les queixes que, també, agafaven més relleu, són els constants retards dels trens. Ahir, per exemple, el conseller Vila va haver d’escoltar escridassades protestant per l’”oblidament” dels trens Regionals. I és que, tot just a aquella hora, el tren que venia de Casp, i que es dirigia a Barcelona, acumulava gairebé una hora de retard.
Usuaris habituals de la línia ens comentaven que és normal que aquest tren acumuli cada dia retard, però que, ahir, n’acumulava més del “normal”.
L'Arboç, El Vendrell, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Altafulla i Tarragona, Port Aventura, Salou i Cambrils són les estacions del nou servei de Rodalies que s'implanta pels dies laborables, pel que fa a la línia RT2.
Per altra banda, a partir d'aquest dijous, Tarragona i Reus també estaran unides per un tren cada mitja hora en hores punta, amb parada a l’estació de Vila-Seca.
La programació especial a Ràdio Cunit va continuar al vespre, a 2/4 de 8, amb una nova edició del debat polític mensual. Aquesta setmana va tractar l'estat actual de l'estació de Rodalies a Cunit, i la no arribada de les Rodalies de Tarragona a la nostra vila.
Els cinc portaveus municipals coincidien amb els mateixos arguments: unir forces per reclamar les mancances que pateix Cunit en aquestes qüestions.
Poden escoltar, a la part superior dreta d’aquesta pàgina, el resum del debat, amb les valoracions dels cinc portaveus municipals.