Page 14 of 32

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 0:10
by waffenrad
Tot sempre sembla molt confús durant el temps d'espera, no saps mai pels comentaris si tot serà un desastre o si realment de fet tot és sempre una petita millora... (és el més probable, el món és fet de petites millores fetes entre tothom) Afortunadament, l'espera val la pena: és el temps que dedica en Bernat Borràs a modificar la seva web. Ja fa fotos per allà baix a Cambrils, ja penja els nous termòmetres... i encara ens queda Girona d'aquí a ben poc!
Tot són millores, amics. A poc a poc, fins que es pugui fer tot nou partint de zero, recaptant tots els nostres impostos, si és el que la gent decideix democràticament. Quina feinada, però, anar canviant totes aquestes pàgines. No es deu acabar mai. Quina feina més agradable, la vostra! I tot el que queda per fer!

Salut des de la lectura!

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 11:02
by albert28
Veient la web de Rodalies ( http://www20.gencat.cat/portal/site/rod ... mt=default) no queda molt clar quan et pot costar un billet senzill i la resta de bitllets. Essent Rodalies de Tarragona hobtrobo molt malament. Al menys posar la taula de preus en relació dels quilometres recorreguts... Nomes pots veurr quant costa quan busques els horaris entre dues estacions... (Lo mateix va pels regionals)

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 16:00
by Enric
Por si alguien le interesa...es una 447 decoración pantone la que está haciendo el servicio RT2 hoy primer dia de servicio...lo que desde la carretera no he podido ver cuál es!!

A qui estranya?

Posted: Thursday 20/03/2014 16:30
by Guigui
Pocs usuaris a l'estrena del nou servei de rodalies al Camp de Tarragona

Els viatgers celebren l'augment de freqüències però demanen la integració tarifària que permetrà abaratir preus

http://www.ara.cat/societat/Rodalies-Re ... 89599.html

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 16:34
by Enric
Por este enlace del Diari de Tarragona..la 447 es la 169R de Cornellá..

http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=20672

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 21:59
by reusenc2
Els trens estan anunciats com a Regionals i no com a Rodalies.

He anat cap a Tarragona en el RT1 que surt de Reus a les 18.00h. En total no arribàvem a la 20ª de passatgers.
He vist com marxava a les 19.12 cap a Reus amb una 10ª de persones.
I ha tornat uns 40 minuts més tard BUIT. Justament 10 minuts abans havia arribat el Regional de la Plana, amb una 40ª de persones.
Finalment he tornat cap a Reus a les 20.18. Al tren hi anàvem 5 persones.

A Tarragona, la senyora de la taquilla no s'enterava. Crec que no sap que hi han les rodalies... Li demano un bitllet per al següent tren per a Reus (RT1 20.18h.) i em dona un bitllet que costa 2.85 (el preu dels Regionals Exprés. El dels regionals, o sigui el rodalies, és de 2.50). li pregunto perquè i em diu que és el preu del següent Regional Exprés. Li dic que per que em ven un bitllet per a RE si el proper tren és un regional, i va i em diu que no hi ha cap regional. :cop Li pregunto: Llavors no surt cap tren a les 20.18? i llavors si, mira la pantalla i m'acaba donant la raó :plas i em demana a mi que li llegeixi el codi de tren :boig
Per cert, abans de marxar li demano el fulletó amb els horaris de les rodalies de tgn, i em dona l'horari de la R15. Li dic que aquests son els de Barcelona i em diu que aquí dins ja hi son els de Tarragona... Obro el fulletó i no hi surt cap tren de la RT1 ni de la RT2 :martell2

Causes de la poca gent

Posted: Thursday 20/03/2014 22:04
by Renfe451
La manca d'informació ha provocat que el primer dia vagi buit. Els horaris de les noves línies els haurien d'haver penjat mínim 3-4 dies abans després de l'anunci del nou servei en totes les estacions per on passa. També hauria de haver fet falta una mica més de promoció als ciutadans, no només dins del web de rodalia, en premsa local sobretot. Mencionar que a més de la 447-169, també hi havia la 447-182, així que el primer dia les encarregades han sigut 447's del darrer lot (del 2000-2001) i les dues amb decoració Cercanías Renfe Operadora.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 22:41
by reusenc2
Exacte, si no volien ficar els horaris a les estacions per no confondre, coi, posar cartells dient que el dia 20 començaven els serveis, utilitzar les pantalles també per això, en lloc de repetir tota l'estona la reobertura de P.Gràcia i AVE a París. Sí a la tele gairebé tots els que han sortit que l'han agafat han explicat que ha sigut de casualitat, perque estaven a l'estació força temps abans del tren habitual, i al veure que en un sortia un altre l'han agafat, però no ho sabien.

A banda el preu. Si volen cridar a la gent, que anar de Reus a Tarragona, un trajecte de 15 minuts, costi 2.50 en RT1 i 2.85 en qualsevol dels altres regionals... Si a Bcn, el bitllet senzill d'1 zona costa 2.15 i pots fer un viatge el doble de llarg!!
O per exemple, anar de Cambrils a Torredembarra, que és la mateixa zona per quan ja estigui integrat 4.10 amb RT2 i 4.65 amb la resta de regionals... Compara això amb els 2.15 de Barcelona sense bitllets integrats...

A Barcelona un bitllet senzill de 2 zones costa 2.50. Doncs per travsesar 2 zones per anar de l'Arboç a Cambrils costa 4.90 i 5.60 segons el tren...

Que està molt bé que encara no s'hagin integrat les tarifes a l'ATM, però cony, els bitllets senzills bé que els podria haver equiparat amb les Rodalies de Barcelona, que per això no calien maquinetes especials per les targetes...

I ja per acabar, si fessin el baixador de Bellissens ja seria la pera :hola

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Thursday 20/03/2014 23:36
by Sagrerenc
437.001 wrote:Doncs sí (i perdó per l´off-topic):
(...)
La llista que vaig posar són estacions que, per una raó o altra, han estat traslladades on els objectius urbanístics (en major o menor grau) han primat per sobre dels interessos de la mobilitat dels ciutadans.

Podríem parlar hores i hores sobre tots els casos que he posat. He de reconèixer un cert desconeixement del sud d'Espanya, i en el cas de Sevilla, tractant-se d'una gran ciutat, potser sí que la mobilitat ferroviària s'ha benefeciat del trasllat.

En la resta de capitals provincials i Gijón, és indubtable que la estació ha estat allunyada del centre en major o menor grau. I quan em refereixo al centre no em refereixo al centre històric o geogràfic, sinó al centre de la xarxa de transport urbà i/o de l'estació d'autobusos interurbans, que són els que han de fer d'aportació a la xarxa ferroviària.

En el cas de León el resultat és diferent però la causa és la mateixa. Que s'hagi convertit una estació passant en terminal obligant a fer girar els trens és de jutjat de guàrdia. I a València les obres de l'alta velocitat han truncat les línies C-3 i C-4, per molt que tinguin connexió amb el metro no és el mateix.

És indispensable que l'estació de tren estigui el més cèntrica possible per tenir una veritable estació multimodal amb els autobusos interurbans i que sigui el centre de la xarxa d'autobusos locals.

En els casos on l'estació sempre ha estat lluny (Blanes per exemple) mai s'ha aconseguit tenir una xarxa d'autobusos locals realment eficient que pugui apropar els ciutadans dels diferents barris tant al centre com a l'estació, i aquest és un dels problemes que poden tenir Salou i Cambrils en un futur.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 0:07
by Sagrerenc
Que en el primer dia de servei entre dues ciutats tan properes que sumen 240.000 habitants no s'hagi aconseguit omplir cap tren ni amb l'equivalent de la capacitat d'un autobús demostra que s'han comès molts errors en la planificació d'aquest servei. Una demostració més que no es pensa en l'usuari sinó en dibuixar línies en un mapa.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 0:20
by Renfe451
Sagrerenc wrote:I a València les obres de l'alta velocitat han truncat les línies C-3 i C-4, per molt que tinguin connexió amb el metro no és el mateix.
Perdoneu per aquest petit off-topic.

Aviat aquest tema es sol·lucionarà, ja que Adif ja ha començat a moure fitxa de cara a la reconnexió d'aquestes línies a per tornar a arribar a València Nord.

Ara sí, :topic

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 3:28
by Ecomobisostrans
Sagrerenc wrote:Que en el primer dia de servei entre dues ciutats tan properes que sumen 240.000 habitants no s'hagi aconseguit omplir cap tren ni amb l'equivalent de la capacitat d'un autobús demostra que s'han comès molts errors en la planificació d'aquest servei. Una demostració més que no es pensa en l'usuari sinó en dibuixar línies en un mapa.
Del 1r dia no te'n pots fiar, la gent té unes costums i no les canvia així com així. Recordo quan es van inaugurar L2, L9, L10 i R7, i els 1rs dies anàven ben buides. En canvi curiosament la L11 des de 1r moment va anar força plena, això que la població que abasteix es molt menor.

Això no treu lo de que s'han comes molts ¿errors? (deixadesa i tacanyeria) en la planificació d'aquest servei.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 4:50
by 437.001
Ecomobisostrans wrote:
Sagrerenc wrote:Que en el primer dia de servei entre dues ciutats tan properes que sumen 240.000 habitants no s'hagi aconseguit omplir cap tren ni amb l'equivalent de la capacitat d'un autobús demostra que s'han comès molts errors en la planificació d'aquest servei. Una demostració més que no es pensa en l'usuari sinó en dibuixar línies en un mapa.
Del 1r dia no te'n pots fiar, la gent té unes costums i no les canvia així com així. Recordo quan es van inaugurar L2, L9, L10 i R7, i els 1rs dies anàven ben buides. En canvi curiosament la L11 des de 1r moment va anar força plena, això que la població que abasteix es molt menor.

Això no treu lo de que s'han comes molts ¿errors? (deixadesa i tacanyeria) en la planificació d'aquest servei.
Molt cert. Avui molta gent ha pujat al Vendrell al RT2 destinació L´Arboç, pensant-se que era un R4 Manresa (que venia trepitjant-li els talons).
Hi ha hagut pocs usuaris, molts despistats, i molt poca informació.
A L´Arboç, on la taquilla-bar estava oberta, la taquillera-cambrera no podia fer bitllets destinació la RT2. Ara bé, la megafonia era la correcta ("RT2-Cambrils").
A Cambrils i Tarragona s´anunciaven com a "regional".

Per cert, els RT2 en realitat fan L´Arboç-Mont-roig del Camp (on hi arriben sense servei de viatgers des de Cambrils, i hi fan la inversió, tot i que tranquilament podrien arribar a L´Hospitalet de l´Infant amb servei de passatgers si haguéssin volgut).

El darrer (Mont-roig-)Cambrils-L´Arboç ha estat "obsequiat" amb un graffiti bastant gran a l´estació de Mont-roig, per cert.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 9:16
by Sagrerenc
Ecomobisostrans wrote:Del 1r dia no te'n pots fiar, la gent té unes costums i no les canvia així com així.
Evidentment. Pero que en el primer tren vagin només 3 persones és un fracàs de l'(estratègia?) de planificacio i comunicacio, tal i com has comentat.

Política per a si mateixos

Posted: Friday 21/03/2014 9:24
by Guigui
Perquè l'estratègia de comunicació ha consistit en fer-se la foto i penjar-se la medalla. Ara, de coses útils i palpables de cara a l'usuari, ni tan sols les indispensables.

Amb una política d'aparador com aquesta no es va enlloc. I ja poden dir els "responsables" el que vulguin: en matèria de servei a l'usuari, són uns ineptes.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 13:00
by Ecomobisostrans
437.001 wrote:El darrer (Mont-roig-)Cambrils-L´Arboç ha estat "obsequiat" amb un graffiti bastant gran a l´estació de Mont-roig, per cert.
¿Mont Roig? ¿En servei comercial o es que l'aparquen allà?

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 15:36
by alf_
Sagrerenc wrote:Que en el primer dia de servei entre dues ciutats tan properes que sumen 240.000 habitants no s'hagi aconseguit omplir cap tren ni amb l'equivalent de la capacitat d'un autobús demostra que s'han comès molts errors en la planificació d'aquest servei. Una demostració més que no es pensa en l'usuari sinó en dibuixar línies en un mapa.
Una vez más, bienvenido al país donde el cliente tiene que adaptarse a la oferta y no viceversa, y donde el que presta el servicio te buscará cualquier excusa para refugiarse en su mediocridad y falta de ambición.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 15:58
by Enric
Leyendo veo que la 447 de la RT2 llega sin servicio hasta Mont-roig..un poco más y llega a L'Hospitalet del Infant...esto me hace volver a decir que lo lógico hubiera sido empezar el recorrido en Vilafranca...con apartado temporal de la unidad en La Granada...estoy segurísimo que ganaría viajeros sino al principio si poco a poco...pero L'Arboç sigo diciendo que és casi cómo empezar en los Monegros....

Los servicios muy justos...demasiado...puestos creo que 2 o 3 más hubieran ido bien por lo menos para ayudar a cadenciar algo el recorrido final de la R4sud...y desde luego esto de que no circulen los fines de semana me parece en pleno siglo XXI un atraso..por mucho que todo tiene un coste...sino y lo veo cada año en verano que vayan hasta SVC y vean como llegan las dobles 447 de viajeros por la R4sud..trenes a tope..por la cantidad de gente que va a la playa...es un apaño pero mal diseñado.

Y ayer noche pude ver casualmente cómo la 447 volvia de vacio hasta Sant Vicenç donde pasa la noche...era una 447 sola y siendo más de las 10 y media debía ser esta de la RT2.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 17:16
by Ecomobisostrans
¿Y si siempre va hasta Mont-Roig de vacío no lo pueden poner como servicio? Que Mont-Roig no es que tenga un servicio muy bollante que digamos...

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Friday 21/03/2014 18:25
by canalcole
http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... b0baea5a48

Entren en funcionament les Rodalies de Tarragona sense arribar a Cunit

Primer dia amb més autoritats que usuaris a les hores centrals del dia en les dues noves línies que ja conformen el servei de Rodalies del Camp de Tarragona.

L'acte d'inauguració del servei va estar presidit, ahir, pel Conseller de Territori, Santi Vila, acompanyat dels alcaldes de la zona. Tots van coincidir en assenyalar la data com a històrica per a la mobilitat del territori, ja que aquest servei ha de ser una eina imprescindible en una àrea metropolitana com la de Tarragona.

Amb un lleuger retard, a les 7:53h del matí, arribava a Cambrils, provinent de l'Arboç, el primer tren que connecta, des d’ahir, els dos municipis de manera directa. A partir d'ara els passatgers que vulguin fer aquest recorregut s'estalviaran fer transbord a Sant Vicenç de Calders.

L'enllaç connectarà la nostra comarca amb la resta de la Costa Daurada, fent parada a les principals poblacions costaneres, amb 16 expedicions en els dos sentits. 10 d'aquestes, noves.

Recordem, però, que les Rodalies del Camp de Tarragona han entrat en servei sols amb les vil·les baixpenedesenques de l'Arboç i El Vendrell figurant-hi al mapa.

Així ni Cunit ni Calafell, poblacions tarragonines, i sent aproximadament el 50% de la població baixpenedesenca, no tindran, un cop més, connexió directa en tren amb la capital del Camp. Aquesta és la queixa que ahir exposava a Ràdio Cunit l’alcaldessa Monsterrat Carreras.

El primer viatge també el va inaugurar el delegat del govern a Tarragona, Quim Nin.

Nin, en el programa especial conjunt entre Ràdio Cunit i Ràdio Banyeres, i que va comptar amb la participació, en directe des del primer tren, del company de Ràdio Cunit, Xavier Martínez, assegurava que s’està estudiant ampliar les Rodalies per a què arribin fins a Cunit, tot i que encara no s’han marcat dates concretes.

Des dels estudis, Lourdes Meroño, de Ràdio Banyeres, va conduir l’espai amb entrevistes telefòniques a diferents personalitats polítiques de la comarca per copsar opinions a favor i en contra d’aquest nou projecte ferroviari del govern català.

Una d’elles era la de l’alcalde de Calafell, i president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Joan Olivella, que posava més en relleu la nova connectivitat per la comarca que la població de la qual n’és alcalde no se’n pugui beneficiar.

Una de les viles beneficiàries d’aquests nous serveis és la capital de la comarca. El trajecte del Vendrell a Tarragona dura, a partir d’ara, 25 minuts, mentre que en 43 minuts s'arriba fins a Cambrils. En aquest sentit, l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, destacava a Ràdio Cunit la satisfacció dels primers usuaris, acompanyada, en algun cas, de peticions de més freqüència de pas i d’altres millores.

L’Arboç, ara terminal d’una de les noves línies de Rodalies, també se’n beneficia. L’alcalde, Joan Sans, ho qualificava com un èxit pel Baix Penedès interior.

Banyeres del Penedès també es beneficiarà indirectament d’aquesta millora. L’alcaldessa, Núria Figueras, explicava ahir a Ràdio Cunit, que són molts els veïns d’aquesta població els que es desplacen fins l’Arboç per agafar el tren.

Per altra banda, les reformes de l'estació de Cunit, tal i com assegurava el regidor Jaume Casañas, "estaven mal plantejades, i la mobilitat interna és d'allò més irracional, que no treu que la gent posi en perill la seguretat dels altres". Un altre tema que es posava ahir en relleu.

Des de l'Ajuntament de Cunit, recordem, fa mesos que es demana un tracte nou per l'estació. Per exemple, que els trens que paren a Cunit facin servir les vies auxiliars evitant caminades inútils, però sobretot per guanyar seguretat per quan passin els trens que no hi paren.

A tot això cal afegir el fet que, a Cunit, és molt precària la protecció del recorregut amb tanques.

Tornant al tema de les Rodalies, Ricard Riol, president de l’Associació per la Promoció del Transport Públic, també es felicitava per aquests nous serveis, i assegurava que, aquests, “no es renovaven des de l’època de Felipe González”.

Pel que fa a la informació dels usuaris del nou servei, aquesta encara no ha arribat a molts dels viatgers, sobretot als ocasionals.

I pel que fa a la informació dins dels trens, mentre que els trens de la línia RT1 n’oferien als teleindicadors, els de la línia RT2 no.

Ara el proper pas de les Rodalies del Camp de Tarragona ha de ser la integració tarifària dels diferents serveis, que n'ha de millorar la qualitat i, sobretot, el preu. S'espera que aquesta entri en vigor a inicis del mes de juny.

Mentre no es posin en marxa les noves tarifes, els usuaris de la nova línia podran fer el trajecte a un preu aproximat de 5 euros pel bitllet senzill, i d’uns 33 per l'abonament de 10 viatges.

Una de les queixes que, també, agafaven més relleu, són els constants retards dels trens. Ahir, per exemple, el conseller Vila va haver d’escoltar escridassades protestant per l’”oblidament” dels trens Regionals. I és que, tot just a aquella hora, el tren que venia de Casp, i que es dirigia a Barcelona, acumulava gairebé una hora de retard.

Usuaris habituals de la línia ens comentaven que és normal que aquest tren acumuli cada dia retard, però que, ahir, n’acumulava més del “normal”.

L'Arboç, El Vendrell, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Altafulla i Tarragona, Port Aventura, Salou i Cambrils són les estacions del nou servei de Rodalies que s'implanta pels dies laborables, pel que fa a la línia RT2.

Per altra banda, a partir d'aquest dijous, Tarragona i Reus també estaran unides per un tren cada mitja hora en hores punta, amb parada a l’estació de Vila-Seca.

La programació especial a Ràdio Cunit va continuar al vespre, a 2/4 de 8, amb una nova edició del debat polític mensual. Aquesta setmana va tractar l'estat actual de l'estació de Rodalies a Cunit, i la no arribada de les Rodalies de Tarragona a la nostra vila.

Els cinc portaveus municipals coincidien amb els mateixos arguments: unir forces per reclamar les mancances que pateix Cunit en aquestes qüestions.

Poden escoltar, a la part superior dreta d’aquesta pàgina, el resum del debat, amb les valoracions dels cinc portaveus municipals.