Page 14 of 19

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Saturday 17/09/2011 21:15
by liniadelRipollés
S'estan rehabilitant els edificis de Galamany, entre Estavar i Font Romeu.

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Wednesday 23/11/2011 13:58
by liniadelRipollés
Aquest mes de novembre el tren groc està tancat per obres, d'igual forma que fan a Núria. Hi ha un servei d'autobusos que en fa substitució. Agrair al conductor la conversa mantinguda, atès que he pogut comprovar ja de forma constrastada que, efectivament, els francesos catalanoparlants li diuen a l'estació i al poble "La Torre de Querol" i que això de La Tor és una cosa francesa del nord on la terminació -rre no la pronuncien.

Per tant, a Sants "La Torre de Querol-Enveig"

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Thursday 24/11/2011 1:01
by 437.001
Per cert: La Torre o Latorre?
La Porta o Laporta?
Dilemma.

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Thursday 24/11/2011 9:06
by Platanito
437.001 wrote:Per cert: La Torre o Latorre?
La Porta o Laporta?
Dilemma.
Dilemma o Di Lemma?

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Thursday 24/11/2011 16:40
by josep_serre
liniadelRipollés wrote:Aquest mes de novembre el tren groc està tancat per obres, d'igual forma que fan a Núria. Hi ha un servei d'autobusos que en fa substitució. Agrair al conductor la conversa mantinguda, atès que he pogut comprovar ja de forma constrastada que, efectivament, els francesos catalanoparlants li diuen a l'estació i al poble "La Torre de Querol" i que això de La Tor és una cosa francesa del nord on la terminació -rre no la pronuncien.

Per tant, a Sants "La Torre de Querol-Enveig"
Probablement "La Tor" no sigui pròpiament un gal·licisme sino un occitanisme, caldria investigar-ho.

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Thursday 24/11/2011 18:06
by Platanito
josep_serre wrote:
liniadelRipollés wrote:Aquest mes de novembre el tren groc està tancat per obres, d'igual forma que fan a Núria. Hi ha un servei d'autobusos que en fa substitució. Agrair al conductor la conversa mantinguda, atès que he pogut comprovar ja de forma constrastada que, efectivament, els francesos catalanoparlants li diuen a l'estació i al poble "La Torre de Querol" i que això de La Tor és una cosa francesa del nord on la terminació -rre no la pronuncien.
Probablement "La Tor" no sigui pròpiament un gal·licisme sino un occitanisme, caldria investigar-ho.
Tor = torre

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Monday 25/06/2012 17:09
by Ferry1ac1
Més que una notícia és una incidència, però a algun lloc ha d'anar.

Us explico. Ahir anava al primer cotxe del tren groc i quan arribàvem a Oceja una passatgera s'aixeca per baixar i surt al "rebedor". El tren entra a l'estació però a mitja andana no sembla haver aplicat gens el fre, quan ja ha passat l'estació, el tren comença a frenar quedant els 2 primers cotxes totalment fora de l'andana i la porta del "rebdor" tocant a l'inici d'un pont que creua una carretera.

En aquest moment apareix el "controlador" i li pregunta a la senyora si pot/vol baixar allà mateix, però desnivell fins la carretera és massa fort i està ple de plantes. Llavors a dona no sé què diu al "controlador", se sent el xiulet del tren i aquest comença a recular.

Sorprenentment no es veia ni el controlador ni el maquinista mirar enrere! Estacionen correctament i baixa la senyora.

Tot molt simpàtic i tal, però ho trobo bastant perillós, tenint en compte que el tren va circular alguns metres conduït per la cabina contrària i amb molt poca visibilitat ja que era en revolt.

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Wednesday 27/06/2012 22:04
by Ecomobisostrans
Es tindria que adaptar a ample uic, allargar a puigcerda I treure revolts sobretot de montlouis a osseja I posar trens normals puigcerda _ perpignan . Es por deixar també el tren groc com a turistic I aqest si fent els revolts

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Thursday 28/06/2012 9:31
by Fran-Ikarus
Ecomobisostrans wrote:Es tindria que adaptar a ample uic, allargar a puigcerda I treure revolts sobretot de montlouis a osseja I posar trens normals puigcerda _ perpignan . Es por deixar també el tren groc com a turistic I aqest si fent els revolts
Anatema! Heretgia! Condenació! :disparos

Només t'ha faltat recomanar que se n'encarregui el mateix equip que va decidir la "modernització" del Tramvia Blau...

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Thursday 28/06/2012 13:20
by Ferry1ac1
Ecomobisostrans wrote:Es tindria que adaptar a ample uic, allargar a puigcerda I treure revolts sobretot de montlouis a osseja I posar trens normals puigcerda _ perpignan . Es por deixar també el tren groc com a turistic I aqest si fent els revolts
D'aquest tren s'haurien de preocupar de:

mantenir-lo en bon estat, hi ha rails esquerdats
augmentar freqüències i baixar preus
en un món ideal i amb diners abundants fer-lo arribar a Puigcerdà i que tanqués la volta ceretana travessant Llívia

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Friday 29/06/2012 9:17
by Platanito
Ferry1ac1 wrote:
Ecomobisostrans wrote:Es tindria que adaptar a ample uic, allargar a puigcerda I treure revolts sobretot de montlouis a osseja I posar trens normals puigcerda _ perpignan . Es por deixar també el tren groc com a turistic I aqest si fent els revolts
D'aquest tren s'haurien de preocupar de:

mantenir-lo en bon estat, hi ha rails esquerdats
augmentar freqüències i baixar preus
en un món ideal i amb diners abundants fer-lo arribar a Puigcerdà i que tanqués la volta ceretana travessant Llívia
De fet, els múltiples revolts del tram La Tor - Font-Romeu són deguts a que van voler evitar el seu pas per Llívia. A Bourg-Madame i Osseja encara hi ha qui l'agafa, així que no sé jo...

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Friday 29/06/2012 10:16
by Ferry1ac1
Platanito wrote: De fet, els múltiples revolts del tram La Tor - Font-Romeu són deguts a que van voler evitar el seu pas per Llívia. A Bourg-Madame i Osseja encara hi ha qui l'agafa, així que no sé jo...
Això tenia sentit quan les fronteres funcionaven com a tals i no hi havia permeabilitat d'un costat a l'altre. Però no em negareu que estaria molt bé tenir una línia de tren que connectés tots els pobles de la Cerdanya. No estic dient que desmantellin la part de Sallagosa a la Guingueta, sinó que la complementin.

En línia recta serien uns 6 km.

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Monday 14/10/2013 13:37
by UT440_132M
http://www.lindependant.fr/2013/10/14/q ... 799838.php

Cerdagne : le petit train jaune à l'arrêt jusqu'au 20 décembre

Le 14 octobre à 6h00 par Frédérique Berlic | Mis à jour il y a 6 heures
Jean-Marc Biau, secrétaire général du syndicat des cheminots de Béziers et représentant la fédération des cheminots et Julien Berthelemy, secrétaire général CGT des cheminots de Villefranche-de-Conflent (ci dessous). se battent pour que le Train Jaune circule , le symbole de la Cerdagne pourrait bientôt ne plus circuler entre Font-Romeu et Latour-de-Carol.
Jean-Marc Biau, secrétaire général du syndicat des cheminots de Béziers et représentant la fédération des cheminots et Julien Berthelemy, secrétaire général CGT des cheminots de Villefranche-de-Conflent (ci dessous). se battent pour que le Train Jaune circule , le symbole de la Cerdagne pourrait bientôt ne plus circuler entre Font-Romeu et Latour-de-Carol. PHOTO/ F. B.
Le verdict est tombé, la ligne sera fermée à partir de ce lundi et jusqu'au 20 décembre.

Les cheminots ont présenté leur projet pour sauver la ligne du Train jaune menacée de privatisation.L'heure est grave pour le "canari des montagnes". La Fédération des cheminots et les cheminots syndiqués CGT de Villefranche-de-Conflent organisaient à Bourg-Madame une réunion pour alerter sur le devenir du Train jaune. En effet, le conseil régional et la SNCF tentent, en créant une société d'économie mixte, d'engager une privatisation, terme honni par les cheminots. Ces derniers ont proposé un projet novateur qu'ils ont présenté en Cerdagne. Ils ont un an pour faire changer la donne.

Supprimé

Le Train jaune, patrimoine du pays catalan quand il le faut et dont la procédure d'inscription au patrimoine mondial de l'humanité (UNESCO) est toujours en cours, est attaqué de toute part. La SNCF a fait un projet concernant l'avenir du Train jaune, demandé par le conseil régional. Qu'est-ce qu'il est préconisé et quels en sont les scenarii ? "C'est simple, soit on arrête la ligne à Font-Romeu et il ne circulera plus en Cerdagne jusqu'à Latour-de-Carol, soit on fait circuler le train la moitié de l'année, le dernier étant les deux combinés", explique Julien Berthelemy, secrétaire général de la CGT des Cheminots de Villefranche-de-Conflent.

L'avenir du Train jaune et du service en Cerdagne seraient fortement impactés par ces différentes propositions. Le plus gros point noir serait la sortie du Train jaune de la convention TER, ce qui enlèverait toute notion de service public. Il deviendrait tout simplement train touristique. Ce que les cheminots proposent s'appuie sur une rénovation de la ligne, 60 M€ pour la voie, 65 M€ pour la rénovation du matériel roulant, une démarche commerciale dynamique et une organisation de gestion SNCF. "La vitrine de notre patrimoine, ce sont les gares. Il faut les rouvrir et les réhabiliter. Bolquère est la gare la plus haute de France, mais qui le sait ?", dit encore Julien Berthelemy.

Ligne fermée dix semaines

La SNCF a supprimé quatre trains cet été, délaissant complètement la Cerdagne et proposant un service catastrophique impactant largement le tourisme et notamment les restaurateurs qui ont vu chuter leur chiffre d'affaires de 50 % à tous les services de midi. Et pour couronner le tout, la ligne sera fermée à partir d'aujourd'hui jusqu'au 20 décembre, pour cause de travaux, faisant rater les vacances de Toussaint au Conflent et à la Cerdagne.

"Là encore, on aurait pu ouvrir jusqu'à Mont-Louis, puisque les travaux sont localisés entre la citadelle et Font-Romeu. La SNCF ne veut plus du Train jaune et ça fait 40 ans qu'elle le dit", rajoute un cheminot navré de ces choix. On s'en était aperçu, car tout est fait et pensé pour faire disparaître l'auguste centenaire, créé pour désenclaver les hauts cantons.

Projet fou pour l'époque, le Train jaune mérite bien qu'on le défende. Une rencontre ouverte au public aura lieu en présence des cheminots porteurs d'un projet novateur, jeudi 24 octobre à 18 h au cinéma Casino de Font-Romeu-Odeillo-Via.

Patrimoni català

Posted: Monday 14/10/2013 14:51
by Guigui
Digueu-me agosarat, però FGC no podria si més no contemplar l'opció de fer-se'n càrrec?

Re: Patrimoni català

Posted: Monday 14/10/2013 15:08
by wefer
Guigui wrote:Digueu-me agosarat, però FGC no podria si més no contemplar l'opció de fer-se'n càrrec?
Agosarat.
Em sembla que per aquí baix amb prou feines podem mantenir les nostres coses com per pensar en agafar altres serveis deficitaris.
Le plus gros point noir serait la sortie du Train jaune de la convention TER, ce qui enlèverait toute notion de service public.
Això és el més greu de tot. Pot representar la fi del Tren Groc o, com a mínim, de bona part del seu recorregut.

Estudiar el cas

Posted: Monday 14/10/2013 15:24
by Guigui
Jo deia de contemplar l'opció. A la linia de la Pobla van fer-ho i van dir que sí (retallada posterior inclosa); al tramvia de Jaén també van fer-ho i van dir que no. O sigui, que estudiar-s'ho no equival automàticament a fer-se'n càrrec.

Re: Patrimoni català

Posted: Saturday 19/10/2013 3:59
by 437.001
Guigui wrote:Digueu-me agosarat, però FGC no podria si més no contemplar l'opció de fer-se'n càrrec?
Una operadora pública regional d´un estat, operant a un altre estat, que a sobre és el regne del proteccionisme?
Montpeller hi hauria de dir alguna cosa... i París i Madrid i Brussel.les probablement també.
I evidentment, Perpinyà hauria de voler, lògicament...

Sí: AGOSARAT!!! :)

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Saturday 19/10/2013 14:27
by gatvell
FGC es molt mou, potser ja hi han fet quatre números al respecte.

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Saturday 19/10/2013 21:54
by faristol
Quantes coses s'ens esta emportant la P+U+T+A crisi...coses materials, coses intangibles, TOT en tots el ambits....no vull pensar on es tot el que falta...i el dificil que sera recuperar-ho...no tans sols el material si no tot el demes..

Re: Notícies Tren Groc

Posted: Monday 21/10/2013 0:55
by Ferry1ac1
faristol wrote:Quantes coses s'ens esta emportant la P+U+T+A crisi...coses materials, coses intangibles, TOT en tots el ambits....no vull pensar on es tot el que falta...i el dificil que sera recuperar-ho...no tans sols el material si no tot el demes..
Aquí l'encertes de ple: el que costarà recuperar-ho.