Page 14 of 25
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 01/07/2009 17:22
by BB9200
Jordi Freixas wrote:BB9200 ha escrit:
També estaria bé que des de Suïssa portessin alguna locomotora antiga (dels anys 40) de l'antic FO, que abans els remolcaven (ja seria molt demanar, eh, per axò ) .
I per què vols una locomotora de Suïssa dels anys 40? Per treure-li personalitat al Cremallera de Núria?
No, home! Però ja que tenim els SportWagen, almenys una locomotora suïssa, no? Jo no pretenc convertir el cremallera en una espècie de línia històrica!
Jordi Freixas wrote:Interessant, però tinguent en compte que la no. 6 no arribar mai a prestar servei comercial al Cremallera de Núria, seria igualment una mica absurd. Una altra cosa és que segons la demanda es poguéssin anar alternant tots dos tipus de locomotores (vapor i elèctrica).
Jo vull que la demanda es vagi alternant, i ho he dit amb aquesta intenció. I recordem que la 6 és més una locomotora suïssa, i a més va participar en la construcció del cremallera de Núria, i ha estat més temps allà que a Montserrat.
Jordi Freixas wrote:BB9200 ha escrit:
alguns vagons més que vinguin de Suïssa,
Perquè vinguin més vagons de Suïssa, millor fer això; més car, però a la llarga més efectiu.
Home, és clar, és només com una alternativa.
Jordi Freixas wrote:Però això sí que seria treure profit a la línia, i no el que li estan fent ara, que només aconseguiran que la gent agafi més Núria per anar caminant que el cremallera.
S'ha de poguer treure profit a la línia en gran part amb el material que tenen actualment, però adminsitrat d'una altra manera.
Jo també defenso això però no olvidem que la línia té una finalitat especialment turística, i no de metro del ripollès.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 01/07/2009 17:58
by Jordi Freixas
BB9200 wrote:No, home! Però ja que tenim els SportWagen, almenys una locomotora suïssa, no? Jo no pretenc convertir el cremallera en una espècie de línia històrica!
Home, vist així podria resultar interessant. Però em sembla que els Sportwagen estan allà com a últim recurs. I em consta que de moment no hi ha cap intenció de homogeneitzar-los de cara a la línia de Núria... ni tan sols per afegir-hi el logo de FGC (que em sembla que hauria de ser el mínim).
BB9200 wrote:Jo vull que la demanda es vagi alternant, i ho he dit amb aquesta intenció. I recordem que la 6 és més una locomotora suïssa, i a més va participar en la construcció del cremallera de Núria, i ha estat més temps allà que a Montserrat.
La locomotora no.6 és suïssa com gran part del material rodant i motor de Núria. De fet, les locomotores elèctriques i vagons de viatgers de l'any 1931 van arribar a Ribes de Freser en tren des de Suïssa.
BB9200 wrote:Jo també defenso això però no olvidem que la línia té una finalitat especialment turística, i no de metro del ripollès.
[/quote]
Evidentment la meva idea anava més enfocada a una idea turística més que de metro del Ripollès. De totes maneres, i això ja ho he dit moltes vegades, és un insult catalogar el Cremallera de Núria de "tren turístic"; encara que la gent pugi a Núria si vol, és l'únic mitjà de transport per arribar-hi (fins i tot pels treballadors/es).
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 10/07/2009 0:31
by Jordi Freixas
marc wrote:Dubto seriosament que en l'estat que es troba la E1 pugui remolcar un automotor.
Doncs que l'arreclin i el deixin en condicions pequè es pugui fer...
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 13/07/2009 19:31
by ABB_Traccion
Jordi Freixas wrote:marc wrote:Dubto seriosament que en l'estat que es troba la E1 pugui remolcar un automotor.
Doncs que l'arreclin i el deixin en condicions pequè es pugui fer...
És fàcil dir-ho oi?
Si tu poses els diners i la mà d' obra, genial. (Sé el que em dic)
Per a remolcar en cas d' avaria, ja està la DM6...
No diguem coses que no són.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 13/07/2009 19:47
by Jordi Freixas
I per remolcar els trens turístic? També hi posem la DM6? La D9? O... potser directament un automotor. Va home va no fotis!!!!
Que potser resulta que els treballadors del Cremallera no són plantilla fixe? I no poden rebre un mínim de formació al respecte? Tenir en estat de marxa 3 locomotores elèctriques no és equiparable a mantenir tota una flota de trens.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 10:07
by Trenscat
Home, jo també crec que per trens de servei, via i obres i remolc d'altres trens ja en tenen més que suficient amb la DM6.
Sobre les locomotores elèctriques tan de bo se n'arreglés alguna per fer servei turístic regular sobretot pensant en els viatges que fan amb el cotxe saló. Potser estaria bé reconvertir una de les locomotores elèctriques amb nous motors de tracció (sense canviar-ne l'aspecte exterior) per poder assolir velocitats majors i no entorpir la marxa dels altres trens.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 10:27
by Jordi Freixas
Trenscat wrote:Potser estaria bé reconvertir una de les locomotores elèctriques amb nous motors de tracció (sense canviar-ne l'aspecte exterior) per poder assolir velocitats majors i no entorpir la marxa dels altres trens.
Per exemple... de fet, tampoc seria la primera vegada que són reformades, no?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 15:35
by ABB_Traccion
Hola!
L' E1 i la E4 funcionen a les mil meravelles, no sé què més voleu
Salutacions.-
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 18:26
by Jordi Freixas
Que facin TOT EL RECORREGUT AMB VIATGERS, que és el que han de fer.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 18:43
by BB9200
El millor, per mi, és enviar els Stadler més moderns a la línia del Cremallera de Montserrat, i ficar la E1, E3 i E4 (la E3, és clar, si és possible), amb composicions normals. Bé que hi ha un ferrocarril de cremallera suís, que tots coneixem, que va fer aquesta mateixa història...
I reservar el cotxe saló per tal d'anar acompanyat de la nº6 de vapor de Montserrat que hi ha a Ribes.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 19:19
by Jordi Freixas
Home, tampoc és això. S'ha d'assumir que potser és un material massa obsolet per a poguer fer serveis regulars. Però un altre tema és el de realitzar serveis turístics regulars, i que per això es necessari que puguin circular de Queralbs en amunt amb viatgers.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 19:21
by BB9200
I ara no hi ha excusa: El recorregut, segons FGC, és més segur des que han inaugurat el túnel del Roc del Dui, per tant, i més havent-hi la E1 a Núria, no tenen cap excusa. Avalo això, però també que se'n vagin fora els Stadler, o que els adaptin per tal de poguer ser enganxats amb els altres Stadler.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 19:41
by Jordi Freixas
Em sembla que t'has liat una mica.
D'entrada, els Stadler poden anar en comandament múltiple (ho dic per si et referies a això); són els Beh 4/8, que no hi poden anar.
D'altra banda... no he acabat d'entendre quina relació té la part en negreta d'aquesta frase...
"Avalo això, però també que se'n vagin fora els Stadler, o que els adaptin per tal de poguer ser enganxats amb els altres Stadler"
.. amb les locomotores elèctriqes.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 19:45
by BB9200
No. Vull dir que els Stadler més moderns no poden anar enganxats amb els Beh, i això és un error, més encara quan fa poc van remodelar els Beh. Segons el meu missatge anterior al últim que he fet, a part de parlar de les locomotores, parlava de fer fora els Stadler més moderns i ficar-los a Montserrat.
BB9200 wrote:El millor, per mi, és enviar els Stadler més moderns a la línia del Cremallera de Montserrat, i ficar la E1, E3 i E4 (la E3, és clar, si és possible), amb composicions normals.
També és cert que no m'he expressat bé
.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 20:07
by Jordi Freixas
Tema aclarit doncs
Home... tens raó amb que es greu que els Beh 4/8 no puguin anar eganxats als Stadler, però encara és més greu que els Be 4/8 no puguin anar enganxats entre sí.
I pel que fa al tema d'enviar els Stadler a Montserrat, insisteixo en que no té massa sentit:
- La línia de Montserrat és bastant més curta i menys complexa que la de Núria, i allà ja hi tenen 5 automotors Stadler en servei des de la mateixa reinauguració.
- Tal com t'he dit abans, no es pot obviar que des del punt de vista del transport regular de viatgers en sí, els Stadler són molt més efectius, i això nomes comnçant pel fet de ser automotors i no pas locomotora + vagons. Això en casos d'hores punta, facilita molt les coses.
Evidentment, com a aficionat als trens, a mi també m'agradaria veure les E1-E4 remolcant vagons de viatgers. Però segurament, si fós treballador de Núria tindria altres coses al cap.
O sigui que, per part meva em conformo en que es dediquin a fer trens turístics... però que els facin; ni parlar-ne de treure-li la pols un o dos cops l'any; com li vaig dir a un der pr aquí... un "tren del llac (de Núria)"
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 20:09
by BB9200
Jordi Freixas wrote:O sigui que, per part meva em conformo en que es dediquin a fer trens turístics... però que els facin; ni parlar-ne de treure-li la pols un o dos cops l'any; com li vaig dir a un der pr aquí... un "tren del llac (de Núria)"
Completament d'acord
. En quant al tema dels Stadler, doncs com no els venguin o els adaptin...
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 20:21
by Jordi Freixas
Però per què els han de vendre els Stadler? Per què semblen metros?
I si els adaptessin, què creus que s'els hauria d'afegir?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 20:25
by liniadelRipollés
El nombre màxim de trens a Montserrat seria de vuit, atenent que la capacitat màxima és de 4 trens a l'estació superior.
Jordi Freixas wrote:Tema aclarit doncs
Home... tens raó amb que es greu que els Beh 4/8 no puguin anar eganxats als Stadler, però encara és més greu que els Be 4/8 no puguin anar enganxats entre sí.
I pel que fa al tema d'enviar els Stadler a Montserrat, insisteixo en que no té massa sentit:
- La línia de Montserrat és bastant més curta i menys complexa que la de Núria, i allà ja hi tenen 5 automotors Stadler en servei des de la mateixa reinauguració.
- Tal com t'he dit abans, no es pot obviar que des del punt de vista del transport regular de viatgers en sí, els Stadler són molt més efectius, i això nomes comnçant pel fet de ser automotors i no pas locomotora + vagons. Això en casos d'hores punta, facilita molt les coses.
Evidentment, com a aficionat als trens, a mi també m'agradaria veure les E1-E4 remolcant vagons de viatgers. Però segurament, si fós treballador de Núria tindria altres coses al cap.
O sigui que, per part meva em conformo en que es dediquin a fer trens turístics... però que els facin; ni parlar-ne de treure-li la pols un o dos cops l'any; com li vaig dir a un der pr aquí... un "tren del llac (de Núria)"
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 20:32
by liniadelRipollés
Al tren groc els STADLER són acoblables als tren antics, malgrat la evident incompatibilitat dels enganxalls. Per remolcar un Z100 han d'anar un STADLER davant i un darrere.
M'agradaria moltíssim veure en plena línia aquesta composició.
BB9200 wrote:No. Vull dir que els Stadler més moderns no poden anar enganxats amb els Beh, i això és un error, més encara quan fa poc van remodelar els Beh. Segons el meu missatge anterior al últim que he fet, a part de parlar de les locomotores, parlava de fer fora els Stadler més moderns i ficar-los a Montserrat.
BB9200 wrote:El millor, per mi, és enviar els Stadler més moderns a la línia del Cremallera de Montserrat, i ficar la E1, E3 i E4 (la E3, és clar, si és possible), amb composicions normals.
També és cert que no m'he expressat bé
.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 14/07/2009 20:40
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:Al tren groc els STADLER són acoblables als tren antics, malgrat la evident incompatibilitat dels enganxalls. Per remolcar un Z100 han d'anar un STADLER davant i un darrere.
M'agradaria moltíssim veure en plena línia aquesta composició.
BB9200 wrote:No. Vull dir que els Stadler més moderns no poden anar enganxats amb els Beh, i això és un error, més encara quan fa poc van remodelar els Beh. Segons el meu missatge anterior al últim que he fet, a part de parlar de les locomotores, parlava de fer fora els Stadler més moderns i ficar-los a Montserrat.
BB9200 wrote:El millor, per mi, és enviar els Stadler més moderns a la línia del Cremallera de Montserrat, i ficar la E1, E3 i E4 (la E3, és clar, si és possible), amb composicions normals.
També és cert que no m'he expressat bé
.
Doncs llavors el problema no és dels Stadler, sinó dels Beh 4/8, que no es poden acoplar.
PD: Sobre els Stadler del Tren Groc... molt molt útil no és, que diguem...