Page 131 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 16/03/2022 13:52
by Elefant
xergi wrote: Wednesday 16/03/2022 9:42 Segons betevé (https://beteve.cat/mobilitat/tramvia-di ... -tram-nou/), es comprarien tres trens. Esperaran a l'unió total per a fer una millora real de les freqüències?
Sí, amb aquesta primera fase es reordenaran les línies T4, T5 i T6, la T4 anirà cap a verdaguer, i la T5 i T6 es queden amb el ramal Glòries-Ciutadella. Les freqüències actuals es matindran a les respectives línies.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 16/03/2022 15:32
by metring
Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!! :riure

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 16/03/2022 17:52
by Elefant
metring wrote: Wednesday 16/03/2022 15:32 Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!! :riure
Bueno, es va estudiar seriosament l'opció de fer la connexió soterrada. No es exactament una "linia de Metro", pèro similar...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 16/03/2022 18:02
by metring
Elefant wrote: Wednesday 16/03/2022 17:52
metring wrote: Wednesday 16/03/2022 15:32 Ara mirant-me l'enquesta d'aquest fil, me'n adono de què l'opció de conya que vaig posar, la d'unir les dues parts construïdes amb una línia de metro, és la que la candidada Elsa Artadi va proposar fa unes setmanes!!!! :riure
Bueno, es va estudiar seriosament l'opció de fer la connexió soterrada. No es exactament una "linia de Metro", pèro similar...
Ho sé, però el què demanava aquesta senyora no era pas connexió soterrada, llegeix https://www.totbarcelona.cat/politica/j ... ia-169946/


Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre

La líder i alcaldable del partit juntaire a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, diu que el seu projecte és "revolucionari"

Revolucionari diu... Si ja ho havíem plantejat aquí!! xD

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 16/03/2022 18:43
by xergi
"Revolucionari" seria que el seu grup municipal agafés de tant en tant el metro que tant s'estimen... esperem que el tram no es quedi sense cosir per la Diagonal en el tram (valgui la redundància) que quedarà, degut a temes polítics.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 17/03/2022 8:29
by Platanito
Junts vol un metro per sota de la Diagonal en comptes del tramvia a sobre

La líder i alcaldable del partit juntaire a les eleccions de Barcelona 2023, Elsa Artadi, diu que el seu projecte és "revolucionari"
Tan revolucionari com que s'haurà de fer sense diners, o esperar un mínim de 50 anys perque estigui enllestit.

Palabrería absurda de señoritos que nunca han cogido el transporte público y temen perder dos carriles de circulación.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/03/2022 14:40
by Fran-Ikarus
Acabarà convergent, perdó, "convergint" amb el mític lema del Santfeliuenc, "Rodalies per la Diagonal ja!"

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 20/03/2022 5:43
by Renfe445
La ciència del transport públic a Barcelona és un cercle que sempre torna a reivindicar Rodalies per la Diagonal. xD

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 24/03/2022 9:23
by uriol108
El que si s'hauria pogut fer, és fer passar el perllongament de la L8 per sota la Diagonal fins a Balmes i Verdaguer com a mínim

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/07/2022 11:16
by metring

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/07/2022 14:31
by Renfe445
Canviaran la decisió absurda de no posar catenària com es fa a qualsevol ciutat normal?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 03/09/2022 13:17
by Carlos González
Una cosa, com va les obres del tram de Glòries-Verdaguer? Vaig llegir i veure que per el tram de Glòries-Verdaguer estàven fer obres o coses per els voltants...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 03/09/2022 17:14
by wefer
S'hi està treballant però les obres encara estan molt verdes.
Per exemple sembla que fins i tot no s'han acabat les obres del colector de la diagonal què és un pas previ per poder començar les obres del propi tramvia.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 03/09/2022 18:08
by Carlos González
Oh, gràcies per la info

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 17/11/2022 16:52
by Fran-Ikarus
De Lluís Permanyer:
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»

https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/

(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.

Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?

Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.

La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 17/11/2022 19:26
by metring
De debò, cal donar veu a aquests personatges?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/11/2022 8:22
by Miquel
Als camps Elisis no se si hi posaran un tramvia, però de moment crec recordar que li treuen els cotxes.

En tot cas, m'agradaria que m'expliquessin què coi te de noble de la Diagonal en aquell tram. (I realment qualsevol) No deixa de ser un carrer més de la ciutat ple d'asfalt, soroll, cotxes i demés. També és important com recalca que no es que estigui en contra del tramvia, si no a favor del metro. Que com tots sabem, si fracassa també el pots eliminar a cost 0. :riure

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/11/2022 9:15
by xergi
Fran-Ikarus wrote: Thursday 17/11/2022 16:52 De Lluís Permanyer:
«Fer passar el tramvia per la Diagonal més central és com si posessis un bidet al saló de casa.»

https://politicaprosa.com/lluis-permany ... strategic/

(...)
Ara, a les ciutats, i al món en general, succeeixen constantment molts fets transcendentals, un darrere l’altre, que no duren gaire. Tot canvia molt de pressa. Aquí veig que s’estan prenent unes mesures d’urbanisme tàctic, quan ningú sap, per exemple, com circularem a les ciutats d’aquí a quinze anys. Per tant, és molt agosarat tirar endavant actuacions que poden condicionar el futur.

Per exemple, el tramvia circulant per tota la Diagonal?

Exacte. Amb el tramvia instal·les unes estructures de vies i de marquesines que després ja no les trauràs. En canvi, existeix l’autobús X-1 que presta un bon servei de tramvia a tramvia i que funciona perfectament. Un bus el pots posar en funcionament l’endemà. Cost zero. Si fracassa, el retires l’endemà, també cost zero.

La instal·lació del tramvia, avui en dia, requereix una gran dimensió d’espai urbà. I en el cas de Barcelona, està previst que passi pel que segurament és el carrer més noble de la ciutat. Als Camps Elisis hi posarien un tramvia? És com si instal·lessis un bidet al saló de casa. Això només ho va fer Le Corbusier, que va col·locar una tassa de vàter al mig de la seva casa de prop de Marsella. I quan li preguntaven, responia que l’havia posat allà perquè li agradava el disseny. Tot i així, no és que jo estigui en contra del tramvia. Estic a favor del metro.
(...)
Un fumeta... en fi, que tot l'espai que hi ha ara per cotxes queda preciós, sí, senyor!
I que consti que no està en contra del tramvia :D

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/11/2022 12:12
by França451
De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/11/2022 15:18
by jgomezs
França451 wrote: Friday 18/11/2022 12:12 De fumeta, nada, que ese señor ya es mayor y tiene una trayectoria. Con todos mis respetos, es más lógico pensar que con la edad que tiene, el hombre, ya "chochea", como se dice popularmente. Hace comparaciones inconexas y con sentido absurdo, por lo tanto, nada más lejos que no hacer caso de la noticia. Lo mejor es ignorarla.
El hombre publicaba unos artículos de historia en La Vanguardia que no estaban nada mal, y tiene un blog con unos amigos que vale mucho la pena:
http://barcelofilia.blogspot.com/

Pero por el otro lado, entre el contenido del blog, y lo que le he leído alguna vez en artículos de actualidad, me parece que está un poco atrapado en alguna extraña nostalgia entre la Barcelona de los años 80 y un París idealizado de los años 60. Los argumentos anti-tranvía en este caso son muy incoherentes.