Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Bueno, con este plan lo que ocurre es que intento mantener la paridad de cantidad de trenes por línea, de tal forma que si ahora hay 6 trenes en cada línea, con mi plan habría 2 trenes por cada sublínea, pero todas en su conjunto acaban teniendo la misma frecuencia porque se complementan como un puzzle.
He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.
https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing
He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.
https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N5
- Posts: 111
- Joined: Thursday 15/06/2017 17:57
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La idea és bona. És com fer una mena de L9/L10. He vist que has descartat el tram que passava pel Carrer Aragó fins a l'estadi Olímpic. Jo crec que una línia per aquella zona de l'eixample és necessària. Hi ha molta densitat de població per allà i de pas s'afegeix un tercer eix per l'eixample juntament amb la L1 i la L5.Aeduh wrote:Bueno, con este plan lo que ocurre es que intento mantener la paridad de cantidad de trenes por línea, de tal forma que si ahora hay 6 trenes en cada línea, con mi plan habría 2 trenes por cada sublínea, pero todas en su conjunto acaban teniendo la misma frecuencia porque se complementan como un puzzle.
He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.
https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing
Per cert, El link que situes a l'estació de Travessera amb que es suposa que enllaça?
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
I posant agulles bretelle a totes les estacions, serien factibles serveis parcials estil Londres?
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Heh, mola que ho hagis vist. Enllaçaria (al menys m'agradaria que ho fés) amb una hipotètica estació entre Gràcia i Joanic per a una continuació futura de la L8 fins a Glòries i el Besòs. A més, crec que Gràcia és un barri molt dens i urbà i fer l'estació de Travessera mereix la pena.Adrià Grande wrote:
La idea és bona. És com fer una mena de L9/L10. He vist que has descartat el tram que passava pel Carrer Aragó fins a l'estadi Olímpic. Jo crec que una línia per aquella zona de l'eixample és necessària. Hi ha molta densitat de població per allà i de pas s'afegeix un tercer eix per l'eixample juntament amb la L1 i la L5.
Per cert, El link que situes a l'estació de Travessera amb que es suposa que enllaça?
He eliminat el tram de Aragó - Montjuic perquè desquadrava les freqüències del tram de Passeig de Gràcia - Barceloneta de la L4, en el qui hi havia 2 en comptes de 3 línies i per tant menys trens.
Penso igual que tu que un tercer eix és necessari, però penso que possiblement es podria construir-hi una linia de tramvia des de la Diagonal a Monumental, per Aragó i Roma fins a Sants.
El que més pena em donava per treure aquesta línia és que també penso que és necessari connectar la zona de l'Estadi Olímpic amb el metro d'alguna manera i aquesta era molt bona, però no pot ser.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Més que bretelle, el que faria falta serien vies en cul de sac entre les vies dels sentits oposats, per fer les inversions de marxa amb tota tranquil·litat i sense cisallaments. Com que els túnels ja fa anys que estan fets, el que he dit és bastant difícil de fer, pel que ens les inversions s'haurien de fer en estacions "especials" com Torras i Bages o en normals i fent-la ràpid, és a dir, abans d'arribar, canviar de via per situar-se en la dels sentit contrari, i que mentre un maquinista surt, l'altre ja està entrant i arrencant el tren.albe6 wrote:I posant agulles bretelle a totes les estacions, serien factibles serveis parcials estil Londres?
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Acabo de fer un altre projecte seguint la mateix línia que el de la L3/L4 que vaig publicar a dalt.
La fusió de la L2 i L5, amb algunes coses extra.
Com molts d'aquí ja sabeu, el traçat de les dues línies a partir de Sagrada Família es suposava que tenía que ser el de l'altra línia. La L5 tenía que terminar a Badalona i al revés.
Aquest projecte 'termina' el treball començat.
Es veu que durant les obres, es va constatar que s'havien excavat les dos línies a la mateixa profunditat. Per aquesta raó, que avui en dia no passaria ni en broma per cert, van començar una sèrie de retards i actuacions que van culminar en la construcció de les l'esquema que avui dia veiem.
Aquí he creat la línia 25 i 52.
He aprofitat per crear ramals a finals de línia per cobrir llocs on a vegades s'ha intentat portar el metro.
La línia 25 comença en el Splau de Cornellà + estadi de l'Espanyol, i després de Sant Adrià, fa el seu propi trajecte fins a Montigalà.
La línia 52 és la L2 primordial segons es va pensar, desde Paral·lel fins a Horta, i després, en comptes de continuar fins a Vall d'Hebron, acaba a Mundet, i després Montbau, un hi hauria un funicular, el Funicular de Montbau, un projecte que des de fa molt de temps he somiat que es fes, per conectar de millor forma als barcelonins amb la natura de Collserola i crear un segon Tibidabo alternatiu fora de l'influència de la Barcelona alta.
Altres projectes que poso aquí són una estació nova a la L5 Aribau, amb transbord amb Provença, i la prolongació de la L5 de Vall d'Hebron a sant Genís (una parada més).
Tots els creuaments estàn amb salt de moltó, of course.
https://drive.google.com/open?id=11VUR6 ... sp=sharing
La fusió de la L2 i L5, amb algunes coses extra.
Com molts d'aquí ja sabeu, el traçat de les dues línies a partir de Sagrada Família es suposava que tenía que ser el de l'altra línia. La L5 tenía que terminar a Badalona i al revés.
Aquest projecte 'termina' el treball començat.
Es veu que durant les obres, es va constatar que s'havien excavat les dos línies a la mateixa profunditat. Per aquesta raó, que avui en dia no passaria ni en broma per cert, van començar una sèrie de retards i actuacions que van culminar en la construcció de les l'esquema que avui dia veiem.
Aquí he creat la línia 25 i 52.
He aprofitat per crear ramals a finals de línia per cobrir llocs on a vegades s'ha intentat portar el metro.
La línia 25 comença en el Splau de Cornellà + estadi de l'Espanyol, i després de Sant Adrià, fa el seu propi trajecte fins a Montigalà.
La línia 52 és la L2 primordial segons es va pensar, desde Paral·lel fins a Horta, i després, en comptes de continuar fins a Vall d'Hebron, acaba a Mundet, i després Montbau, un hi hauria un funicular, el Funicular de Montbau, un projecte que des de fa molt de temps he somiat que es fes, per conectar de millor forma als barcelonins amb la natura de Collserola i crear un segon Tibidabo alternatiu fora de l'influència de la Barcelona alta.
Altres projectes que poso aquí són una estació nova a la L5 Aribau, amb transbord amb Provença, i la prolongació de la L5 de Vall d'Hebron a sant Genís (una parada més).
Tots els creuaments estàn amb salt de moltó, of course.
https://drive.google.com/open?id=11VUR6 ... sp=sharing
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Tinc una proposta per la línia R7 i es ampliar aquesta línia fins Sant Viçents de Calders.
Aixi conectaria la UAB Bellaterra amb el Baix Penedes i mitjaçant transbors amb les línies de regionals del sud.
Aixi conectaria la UAB Bellaterra amb el Baix Penedes i mitjaçant transbors amb les línies de regionals del sud.
- Attachments
-
- Captura de pantalla 2019-02-21 a las 16.43.41.png (32.3 KiB) Viewed 9719 times
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.Carlos González wrote:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
I allargar-la fins a Vilafranca pel cantó del Penedès.trensmat wrote:Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.Carlos González wrote:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.
M'agraden aquestes propostes, i no serien gaire costoses de fer.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Amb el nombre actual de trens que disposa Rodalies hi hauria suficients? Amb els últims accidents a Rodalies anem curts de material i sembla que portaran 3 447 de Cantabria a barcelona.UT440_132M wrote:I allargar-la fins a Vilafranca pel cantó del Penedès.trensmat wrote:Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.Carlos González wrote:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.
M'agraden aquestes propostes, i no serien gaire costoses de fer.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
De totes maneres està projectat que la R7 fagi de llaç circular amb Barcelona.
Seguim esperant el Pla Director de Rodalies que es suposa que aquesta primera meitat d'any s'ha de publicar.
Allà veurem resolts molts dubtes sobre el futur de la xarxa, i podrem especular de forma guai a partir de la info.
Seguim esperant el Pla Director de Rodalies que es suposa que aquesta primera meitat d'any s'ha de publicar.
Allà veurem resolts molts dubtes sobre el futur de la xarxa, i podrem especular de forma guai a partir de la info.
Last edited by Aeduh on Saturday 23/02/2019 13:47, edited 1 time in total.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Doncs sí... fins i tot crec que del que van especular fa temps ja ni ho comentaran en el pla aquest...Aeduh wrote:De totes maneres està projectat que la R7 fagi de llaç circular amb Barcelona.
Seguim esperant el Pla Director de Rodalies que es suposa que aquesta primera meitat d-any s-ha de publicar.
Allà veurem resolts molts dubtes sobre el futur de la xarxa, i podrem especular de forma guai a partir de la info.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Crec que seria molt més eficient i eficaç ampliar xarxa de Rodalies i FGC en comptes d'un metro. Uniria punts més distanciats entre ells i serien trajectes segurament més ràpids que no pas amb metro.hola04 wrote:Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Buenas,hola04 wrote:Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
Tal y como esta ahora la L5 es imposible prolongarla, solo para el primer tramo se tendria que hacer una gran obra.
Por otro lado la famosa L12 de FGC de Sant boi a castelldefels creo que fue un invento de los alcaldes de la zona junto con los que mandaron por aquel entonces en la generalitat y que poco vamos a ver de ella.
Soy pesimista por que visto como esta el patio ni una nueva prolongacion y nuevo tunel de Rodalies por parte de Fomento/Adif creo que en inversiones de nuevo Ferrocarril vamos a pasar años muy negros, acabar con suerte el acceso al aeropuerto por parte de Fomento/Adif y terminar la L9/L10 por parte de la generalitat, el tranvia Blau y la conexion de la diagonal otro tema oscuro la verdad.
De la Sagrera hablamos otro dia...
Saludos.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Propongo porra a ver qué acaban antes:ortegote wrote:
Soy pesimista por que visto como esta el patio ni una nueva prolongacion y nuevo tunel de Rodalies por parte de Fomento/Adif creo que en inversiones de nuevo Ferrocarril vamos a pasar años muy negros, acabar con suerte el acceso al aeropuerto por parte de Fomento/Adif y terminar la L9/L10 por parte de la generalitat, el tranvia Blau y la conexion de la diagonal otro tema oscuro la verdad.
De la Sagrera hablamos otro dia...
Saludos.
a) La Sagrera
b) La Sagrada Famìlia
C) la línea 9 (y l10)
d) la p*** plaza de las Glòrias Catalanas
e) el tranvía por la Diagonal (entero, no me vale trozos, sino que se pueda hacer desde Llevant Les Planes a Sant Adrià estació)
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Va, m'arrisco:França451 wrote:Propongo porra a ver qué acaban antes:
a) La Sagrera
b) La Sagrada Famìlia
C) la línea 9 (y l10)
d) la p*** plaza de las Glòrias Catalanas
e) el tranvía por la Diagonal
2022: Tramvia per la Diagonal i plaça de les Glòries Catalanes
2024: L9/L10
2026: La Sagrada Família
2027: La Sagrera
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Abans de res, perdó pel missatge doble
L9 acaba literalment a dins de la T1 de l'Aeroport i el final està enfocat cap a les pistes, per tant és impossible cap ampliació per allà (a més, ja és una línia suficientment lenta. Més estacions a la línia la farien massa poc atractiva per anar des de Viladecans/Gavà al centre de Barcelona).
L3 des de Zona Universitària a Sant Just Centre (entenc que via Finestrelles i Esplugues) és una bona opció, i fins i tot la portaria fins al centre de Sant Feliu per Mas Lluí i donar-li una terminal definitiva, ja que tornem al mateix tema d'abans: Ningú des de Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei o el Papiol voldrà una línia de metro que triga més de 10 estacions per arribar a un punt important de la ciutat.
El que s'han d'ampliar són les xarxes de Tram, Rodalies i, per què no, FGC:
El tramvia podrà ampliar-se sense problemes cap a Molins de Rei i Quatre Camins en quant se soterrin les vies.
Per servir les poblacions de Viladecans, Gavà, Sant Boi, etc. es pot construir la famosa línia de Rodalies Cornellà - Castelldefels, que tard o d'hora es farà.
I la L12, un cop arribi a Finestrelles, és l'oportunitat perfecta per traçar un recorregut directe entre Molí Nou | Ciutat Cooperativa i Sarrià. He d'elaborar una mica més la proposta, però es pot crear un eix transversal que recorri Sant Joan Despí, Esplugues i Pedralbes i després fer-lo baixar a Pl. Catalunya o construir un túnel alternatiu per Francesc Macià i Urgell fins a Sant Antoni.
L5 és impossible d'ampliar pel costat Cornellà Centre a no ser que es reconstrueixi la línia sencera des de Can Boixeres i es facin estacions més profundes, que seria caríssim i realment no sortiria a compte.hola04 wrote:Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
L9 acaba literalment a dins de la T1 de l'Aeroport i el final està enfocat cap a les pistes, per tant és impossible cap ampliació per allà (a més, ja és una línia suficientment lenta. Més estacions a la línia la farien massa poc atractiva per anar des de Viladecans/Gavà al centre de Barcelona).
L3 des de Zona Universitària a Sant Just Centre (entenc que via Finestrelles i Esplugues) és una bona opció, i fins i tot la portaria fins al centre de Sant Feliu per Mas Lluí i donar-li una terminal definitiva, ja que tornem al mateix tema d'abans: Ningú des de Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei o el Papiol voldrà una línia de metro que triga més de 10 estacions per arribar a un punt important de la ciutat.
El que s'han d'ampliar són les xarxes de Tram, Rodalies i, per què no, FGC:
El tramvia podrà ampliar-se sense problemes cap a Molins de Rei i Quatre Camins en quant se soterrin les vies.
Per servir les poblacions de Viladecans, Gavà, Sant Boi, etc. es pot construir la famosa línia de Rodalies Cornellà - Castelldefels, que tard o d'hora es farà.
I la L12, un cop arribi a Finestrelles, és l'oportunitat perfecta per traçar un recorregut directe entre Molí Nou | Ciutat Cooperativa i Sarrià. He d'elaborar una mica més la proposta, però es pot crear un eix transversal que recorri Sant Joan Despí, Esplugues i Pedralbes i després fer-lo baixar a Pl. Catalunya o construir un túnel alternatiu per Francesc Macià i Urgell fins a Sant Antoni.
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Buenas,França451 wrote:
Propongo porra a ver qué acaban antes:
a) La Sagrera
b) La Sagrada Famìlia
C) la línea 9 (y l10)
d) la p*** plaza de las Glòrias Catalanas
e) el tranvía por la Diagonal (entero, no me vale trozos, sino que se pueda hacer desde Llevant Les Planes a Sant Adrià estació)
No me atrevo aunque añado una cosa que no te va a gustar:
Creo que se cerrara EDF antes de que toda tu lista sea una realidad
La verdad que en estos momentos no soy muy optimista con obras nuevas, no me creo ni la ampliacion de Plaza espanya a Gracia de FGC y si se hace seguro que no sera dentro de los plazos que digan.
Saludos.