Janet Sanz presenta el desplegament de tres línies més de la Nova Xarxa de Bus
29/05/2018
Dimecres, 30 de maig, a les 12:00 hores (Sala Lluís Companys, Ajuntament de Barcelona), la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz explicarà el desplegament de tres línies més de la fase final de la Nova Xarxa de Bus i de la campanya de comunicació corresponent. La tinenta estarà acompanyada pel director de Serveis de Mobilitat, Adrià Gomila i el conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona, Enric Cañas.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 11:09
by metring
A partir de les 12 a la web http://ajuntament.barcelona.cat/ca/ podreu veure en directe la presentació de les noves línies de la notícia d'ahir.
La xarxa de bus sumarà tres línies més el 25 de juny
S’hi incorpora una línia diagonal i dues de verticals, i ja només en quedaran cinc més a la tardor per completar la trama ortogonal
A partir del dilluns 25 de juny, la nova xarxa de bus tindrà tres línies més. Hi haurà una línia diagonal, la D50, que anirà del Paral·lel a Ciutat Meridiana, i dues més de verticals. La V9 unirà el Poble-sec amb Sarrià i la V33 enllaçarà el Campus Besòs, al Fòrum, amb Santa Coloma passant per Sant Andreu. Amb aquestes incorporacions, la xarxa tindrà 23 línies d'altes prestacions, amb què es preveu transportar cada dia 390.000 passatgers, més de la meitat de tots els viatgers que porta el bus urbà de TMB.
La D50 eliminarà les línies 50 i 51 perquè tenen un recorregut similar. Amb aquest nou eix diagonal, però, es crearà també una nova línia, la 52, que farà el tram entre Collblanc i la plaça de Catalunya, que deixarà de fer el bus 50. A més, es modificarà el recorregut del bus 24, que uneix el Carmel amb el Paral·lel. A partir del 25 de juny, la línia s'escurçarà i anirà del Carmel a plaça de Catalunya, que millorarà un 15 % la freqüència de pas.
La V9, entre el Poble-sec i Sarrià, deixarà enrere les línies 41 i 66. Aquest eix vertical passarà de pujada per Entença i de baixada per Viladomat, per encaixar per la nova superilla de Sant Antoni. La línia donarà servei també als barris de les Tres Torres i Sant Gervasi - la Bonanova, passant pels carrers d'Anglí, Iradier i Calatrava.
La V33, del Fòrum fins a Santa Coloma, substituirà els busos 42 i 143. Aquesta línia vertical unirà Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs passant per Sant Andreu i el Bon Pastor. Un dels extrems de la línia serà el campus de la UPC al Besòs, on es podrà enllaçar amb l'H16. Aquesta nova línia vertical modificarà el recorregut del bus 60, que ja no passarà pel carrer d'Extremadura.
A la tardor, cinc línies més per completar la xarxa
Amb aquests eixos que es posaran en marxa el 25 de juny, la nova xarxa de bus tindrà 23 línies. A la tardor se'n posaran en marxa cinc més, les últimes que queda per completar la trama ortogonal. N'hi haurà una més d'horitzontal i quatre de verticals. Per a l'estrena de les tres línies s'han fet diverses obres d'adaptació que inclouen 9,5 quilòmetres de carrils bus, 10 cruïlles semaforitzades, set semàfors amb fase exclusiva per a autobusos i cinc cruïlles adaptades semafòricament per afavorir el pas del bus.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 12:50
by metring
A la tardor, H1 línia horitzontal Esplugues-Trinitat Nova; V1, Gran Via Hospitalet-Esplugues; V19, Barceloneta - Alfonso Comín; V23 Nova Icària- Can Marcet i la V25 Poblenou-Horta
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 13:42
by Renfe445
Que den una explicación de por qué no restauran la vuelta que se hacía por Santa Coloma antes de convertirla en este despropósito.
Lo curioso es que en esta imagen mirad la forma de la vuelta de la V33 por Santa Coloma, ¡es la que debería de ser!
H2
Posted: Wednesday 30/05/2018 16:40
by Guigui
metring wrote:A la tardor, H1 línia horitzontal Esplugues-Trinitat Nova
Atenent a la nomenclatura habitual de la Noxarbus, voldràs dir H2, suposo... Per cert, cal pensar que dignificarà els horaris de pas del 60 al tram paral·lel a la Ronda de Dalt, però al mateix temps en certificarà la defunció.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 18:00
by albert28
On diuen Esplugues, a quina zona exactament és? St Joan de Déu?
Re: H2
Posted: Wednesday 30/05/2018 20:42
by metring
Guigui wrote:
metring wrote:A la tardor, H1 línia horitzontal Esplugues-Trinitat Nova
Atenent a la nomenclatura habitual de la Noxarbus, voldràs dir H2, suposo... Per cert, cal pensar que dignificarà els horaris de pas del 60 al tram paral·lel a la Ronda de Dalt, però al mateix temps en certificarà la defunció.
Ostres, és cert! Però diria que qui parlava al vídeo ha dit H1!!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 22:16
by França451
Pues las imágenes oficiales esas que salen en fotitos cortadas en la web del ayuntamiento no se encuentran en ninguna parte. Y la web de tMB de momento sólo pone la escueta nota de prensa y poco más: todavía en ninguna parte de la web han puesto las nuevas líneas con su logo correspondiente, los intercambiadores, y la descripción detallada de las mismas.
Alguien sabe al menos dónde se puede acceder a la imagen de los recortables esos? Me fijé que en el corte de la imagen aparecía: "más información en". A ver si mirando la url de las de la fase 5.1 puedo sacar algo en claro...
Vale, me ha costado bastante acceder a las imágenes en condiciones, ya que la web del ayuntamiento no te da acceso a las mismas. Hay que sacarla del twitter pinchando con el derecho sobre la imagen directa del tweet, y seleccionando "copiar dirección de la imagen", pegar en una nueva ventana del navegador y darle a la lupa de más, y entonces, la guardas como jpg, como archivo en condiciones.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 22:54
by m.h.t.
Quan la 35 va deixar de prestar servei, la Pl. del Rellotge va estar 3 mesos sense bus. Just el que van trigar en ampliar la 42 cobrint el traçat per protestes veïnals.
A veure quant dura la zona sense V33. Com ja vaig dir anteriorment, el Mercat del Fondo i la Pl. Rellotge és el vertader centre del Fondo.
Deixar-lo sense V33 suposa deixar-lo sense bus.
Renfe445 wrote:Que den una explicación de por qué no restauran la vuelta que se hacía por Santa Coloma antes de convertirla en este despropósito.
Este recorrido circular sólo tendría sentido si la V33 no "descansa" en Sta. Coloma. Es decir, si sólo tiene terminal en Fòrum-Campus Besòs. Y que en Sta. Coloma se pudiera subir/bajar en cualquier parada.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 23:28
by Granolleri
Per curiositat, m'he mirat el plànol dels autobusos de Santa Coloma i el mateix recorregut que fa el 42 el fa la línia B84...
Hi ha una altra solució abans que el V33 arribi a Santa Coloma:
Donat que la línia B84 només circula els festius perquè no ho fa la línia B18 (Santa Coloma-Montcada) i la B18 acaba a la Plaça de la Vila... és tant senzill com prolongar el B18 fins a la Plaça del Rellotge. I de pas millorar el servei de la B18, amb el següent servei:
De Montcada a Santa Coloma, cada 30' de 5 a 23 hores de dilluns a divendres, de 6 a 23 dissabtes i de 7 a 22 diumenges i festius.
Servei parcial de la Plaça de la Vila (enllaç amb metro i altres línies d'autobús) a la Plaça del Rellotge: en conjunt, cada 10' feiners, cada 15' dissabtes. Els diumenges no existiria aquest servei de reforç, existint un autobús cada mitja hora com la resta de la línia.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 30/05/2018 23:35
by Renfe445
Granolleri wrote:Per curiositat, m'he mirat el plànol dels autobusos de Santa Coloma i el mateix recorregut que fa el 42 el fa la línia B84...
Hi ha una altra solució abans que el V33 arribi a Santa Coloma:
Donat que la línia B84 només circula els festius perquè no ho fa la línia B18 (Santa Coloma-Montcada) i la B18 acaba a la Plaça de la Vila... és tant senzill com prolongar el B18 fins a la Plaça del Rellotge. I de pas millorar el servei de la B18, amb el següent servei:
De Montcada a Santa Coloma, cada 30' de 5 a 23 hores de dilluns a divendres, de 6 a 23 dissabtes i de 7 a 22 diumenges i festius.
Servei parcial de la Plaça de la Vila (enllaç amb metro i altres línies d'autobús) a la Plaça del Rellotge: en conjunt, cada 10' feiners, cada 15' dissabtes. Els diumenges no existiria aquest servei de reforç, existint un autobús cada mitja hora com la resta de la línia.
O simplemente restaurar la B18 como estaba antes del 2011.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 31/05/2018 11:39
by wefer
No acabo d'entendre l'excursió que haurà de fer el D50 des de Tetuan fins a Arc de Triomf quan va de baixada, si resulta que d'anada va per Gran Via (mig quilòmetre de distància!), a més havent-hi calçada exclusiva a Gran Via per al bus sentit Pl. Espanya.
Els usuaris podran utilitzar el D50 per anar a Arc de Triomf però no per tornar. Totalment absurd i molt confús per als usuaris.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 31/05/2018 14:22
by Renfe445
wefer wrote:No acabo d'entendre l'excursió que haurà de fer el D50 des de Tetuan fins a Arc de Triomf quan va de baixada, si resulta que d'anada va per Gran Via (mig quilòmetre de distància!), a més havent-hi calçada exclusiva a Gran Via per al bus sentit Pl. Espanya.
Els usuaris podran utilitzar el D50 per anar a Arc de Triomf però no per tornar. Totalment absurd i molt confús per als usuaris.
Lo mismo para la V9, que es la línea con más mega separación por metro cuadrado.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 01/06/2018 13:20
by m.h.t.
Publicats horaris i tires informatives de les línies V9, V33, D50 i 52
A més, anunci de la nova línia B21 (Besòs Verneda-Hosp. Esperit Sant-Est. Sant Adrià), per mantenir conexió Via Trajana amb Sant Adrià (centre) i l'estació de l'R1:
I canvi de ruta de la 60 a Verneda, que passa a circular per Via Trajana:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 02/06/2018 13:53
by França451
Muchas gracias!!!!!
Ya he "robado" todos los archivos.
Ya contaré. Lo de algunos intercambiadores es un insulto, no?
Y una pregunta...
Por qué no han creado intercambiador en la V9 con el D40 y H8?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 02/06/2018 14:55
by Renfe445
Yo lo que me pregunto es que, si han hecho un carril bus en sentido contrario en Travessera de Gràcia para la D40 y la 27. ¿Por qué no hacen uno en Entença para que los recorran la V9 y la N0? ¿Al ver esta mega separación de la V9 es porque plantean hacer superilles?