Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Vaja día portem entre Renfe i això
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Tela avui també
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Fran-Ikarus »

metring wrote:Vaja día portem entre Renfe i això
A mi em va agafar a Bac de Roda. Després d'una estona aturat, vaig sortir a agafar el bus fins a casa.

I ara acabo de veure de què es tractava:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... es-5733662

Detenida una joven que se escondió en los túneles del metro de Barcelona
Un menor también detuvo anoche el servicio de la L2 al huir por la vía del tren

Ambos incidentes obligaron a cortar la circulación del servicio tanto el domingo como el lunes
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by oriolp13 »

Fran-Ikarus wrote:
metring wrote:Vaja día portem entre Renfe i això
A mi em va agafar a Bac de Roda. Després d'una estona aturat, vaig sortir a agafar el bus fins a casa.

I ara acabo de veure de què es tractava:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... es-5733662

Detenida una joven que se escondió en los túneles del metro de Barcelona
Un menor también detuvo anoche el servicio de la L2 al huir por la vía del tren

Ambos incidentes obligaron a cortar la circulación del servicio tanto el domingo como el lunes
L'article que enllaces no te pèrdua!! Diu que va saltar a la via a Tetuan "para llegar a la otra andana". :roll: xD
El nivell periodístic d'aquest país deixa molt, molt a desitjar.
Salutacions,

Oriol
Granolleri

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Granolleri »

Ei, que encara saltaran alguns dient que és a causa de la inmersió lingüística... (per allò de posar andana enlloc d'andén).

[/OT]
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Els missatges sobre si s'ha canviat el sistema que regula l'interval dels trens han estat moguts al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14365

Editat: fil reubicat de nou, en haver-hi duplicació: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4183
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Adolescent barceloní »

Aquest matí hi ha hagut una incidència a la L4 sobre les 6.30 del matí, el motorista ha avisat per megafonia del tren (també ho feia la megafonia a les estacions) que s'establia servei parcial entre Selva de Mar i Trinitat Nova. Al cap d'uns 10 minuts o així ha informat que es restablia el servei.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Què passa amb l'agulla de Vilapicina?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Miquel »

Aquest matí, hora punta, s'ha avariat un tren de L3 a Palau Reial.

A causa d'això s'ha fet servei parcial entre Maria Cristina i Trinitat Nova. La línia ha estat de parcial fins les 8 tocades i s'ha desviat el passatge al tramvia o autobús.
Això ha tirat per terra la freqüència o ha passat alguna cosa que ha fet aturar un trenen sentit Trinitat.
Jo baixava cap a Catalunya i el darrer tren sentit Trinitat me l'he creuat a Lesseps, i fins abans de la bifurcació d'Aragó no m'he creuat amb cap altre tren, que era un 3000 amb el 315 pujant a tota canya en Mode Especial i sense passatge.
Imagino que ha deixat passatge i ha anat de buit fins a Passeig de Gràcia per absorbir tot el que s'havia acumulat en aquesta estació, i especialment Diagonal. Tampoc hagués estat estrany que el tren anés direcció M. Cristina i a Liceu hagués donat mitja volta.

Poc després apareixia un 5000 en sentit Trinitat, aquest ja amb passatge.

Després també he descobert que a L5, s'ha fet servei parcial entre Vall d'Hebron i Horta per una banda, i de Vilapicina a Cornellà Centre per l'altre. Ni idea de què ha passat, i el més intrigant es que els trens hauran hagut d'entrar al túnel entre Horta i Vilapicina a fer la inversió de marxa, com a mínim del costat Sagrera.

També sembla ser que han pintat la unitat 5105-5108 de L5, han hagut de retirar el tren i canviar-lo, provocant un retard a la línia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

http://beteve.cat/ferida-noia-despres-q ... boi-metro/

diumenge 26 de febrer, 2017, 14.18

Ferida una noia després de quedar atrapada a les portes d’un comboi de metro

TMB ha iniciat una investigació després que una jove fos arrossegada fins un túnel de l’L1

TMB ha obert una investigació per esbrinar les causes d'un accident que es va produir aquest diumenge a les 5.33 h de la matinada. Una noia de 21 anys va quedar atrapada a l'exterior de la porta d'un comboi de l'L1 del metro i va ser arrossegada fins a l'interior del túnel. Per motius que es desconeixen, no va aconseguir entrar a temps en un vagó del suburbà a l'estació de Marina i va quedar atrapada per la porta, després del que el tren va iniciar la marxa, la qual cosa li ha provocat ferides i contusions.

La noia ser atinguda a l'estació pels Bombers de Barcelona i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i ja ha estat donada d'alta. L'incident va obligar a interrompre la L1 durant set minuts i a reprendre la circulació encara que sense realitzar parada a Marina fins a les 06.04, hora en què es va normalitzar el servei
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by Renfe445 »

metring wrote:http://beteve.cat/ferida-noia-despres-q ... boi-metro/

diumenge 26 de febrer, 2017, 14.18

Ferida una noia després de quedar atrapada a les portes d’un comboi de metro

TMB ha iniciat una investigació després que una jove fos arrossegada fins un túnel de l’L1

TMB ha obert una investigació per esbrinar les causes d'un accident que es va produir aquest diumenge a les 5.33 h de la matinada. Una noia de 21 anys va quedar atrapada a l'exterior de la porta d'un comboi de l'L1 del metro i va ser arrossegada fins a l'interior del túnel. Per motius que es desconeixen, no va aconseguir entrar a temps en un vagó del suburbà a l'estació de Marina i va quedar atrapada per la porta, després del que el tren va iniciar la marxa, la qual cosa li ha provocat ferides i contusions.

La noia ser atinguda a l'estació pels Bombers de Barcelona i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i ja ha estat donada d'alta. L'incident va obligar a interrompre la L1 durant set minuts i a reprendre la circulació encara que sense realitzar parada a Marina fins a les 06.04, hora en què es va normalitzar el servei
No puede ser, si los trenes tienen un lazo que cuando a la mínima que hay una puerta abierta, corta tracción!
Lo había anulado? Si es así, el tren no puede admitir pasajeros.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Males pràctiques dels usuaris i dels conductors

Post by Guigui »

Sense conèixer detalls tècnics, aquí hi concorren dos fenòmens, igual de reprovables, dels quals he sigut testimoni recentment:

- Per una banda, la mania generalitzada, ja no sols d'entrar i sortir després del xiulet, sinó fins i tot de forçar portes que es tanquen, fins al punt d'avariar-se una porta i causar una demora de més de 5 minuts (cas d'un 5000 a la L3; els perpetradors van canviar de cotxe com si res, i haurien arribat abans si haguessin deixat marxar el tren).

- Per l'altra, he vist com conductors tancaven la porta als nassos de gent que volia entrar, dins el flux normal de deixar sortir i esperar a la porta, no pas de gent que venia corrents perquè veia el tren estacionat a l'andana.

Així doncs, sembla que no tots els empleats de FMB es prenen al peu de la lletra el "compliment estricte del reglament", que alguns han adduït per a encolomar-nos fa un cert temps la "vaga encoberta" que, per cert, diria que ha quedat suspesa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Males pràctiques dels usuaris i dels conductors

Post by albert28 »

Guigui wrote:- Per l'altra, he vist com conductors tancaven la porta als nassos de gent que volia entrar, dins el flux normal de deixar sortir i esperar a la porta, no pas de gent que venia corrents perquè veia el tren estacionat a l'andana.

Així doncs, sembla que no tots els empleats de FMB es prenen al peu de la lletra el "compliment estricte del reglament", que alguns han adduït per a encolomar-nos fa un cert temps la "vaga encoberta" que, per cert, diria que ha quedat suspesa.
Com quan just posen l'avís de tancament de portes un cop no s'han acabat d'obrir les portes?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sense temps material

Post by Guigui »

Exacte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Males pràctiques dels usuaris i dels conductors

Post by Miquel »

Guigui wrote:Sense conèixer detalls tècnics, aquí hi concorren dos fenòmens, igual de reprovables, dels quals he sigut testimoni recentment:

- Per una banda, la mania generalitzada, ja no sols d'entrar i sortir després del xiulet, sinó fins i tot de forçar portes que es tanquen, fins al punt d'avariar-se una porta i causar una demora de més de 5 minuts (cas d'un 5000 a la L3; els perpetradors van canviar de cotxe com si res, i haurien arribat abans si haguessin deixat marxar el tren).

- Per l'altra, he vist com conductors tancaven la porta als nassos de gent que volia entrar, dins el flux normal de deixar sortir i esperar a la porta, no pas de gent que venia corrents perquè veia el tren estacionat a l'andana.

Així doncs, sembla que no tots els empleats de FMB es prenen al peu de la lletra el "compliment estricte del reglament", que alguns han adduït per a encolomar-nos fa un cert temps la "vaga encoberta" que, per cert, diria que ha quedat suspesa.
Tot i així, quan sona el xiulet no es pot entrar ni sortir.

Si el tren va tard es comprensible, però si no, a mi em toca molt els nassos. Divendres mateix un llest ja tancava les portes quan faltaven 20 segons d'espera a l'estació, després normal que el CCM s'emprenyi i caiguin sancions.

De totes maneres, sobre l'accident, potser se li va quedar enganxada alguna peça de roba fina, que això el llaç no ho detecta. A això, cal sumar-li com sempre la gran professionalitat dels actuals motoristes del FMB, que de ven segur no van mirar pel retrovisor o les pantalles per comprovar, abans d'iniciar la marxa, que tot era correcte. Segurament anava llegint el diari, un llibre, usant un telèfon, petant la xerrada amb el company, menjant o simplement gratant-se els collons mentre posa els peus al pupitre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by fgc113 »

Sempre que he gastat el metro de Barcelona m'ha sorprés que molts motoristes, just quan s'acaben d'obrir les portes, ja han activat el xiulet de tancament, encara que les portes es quedaren obertes i es tancaren després sense avís.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Motoristes ineptes

Post by Javi M »

Molt i molt d'acord amb el que expressen el Guigui i en Miquel sobre la professionalitat del motoristes del metro. Molts usuaris fan també l'imbècil, però com a mínim a aquests no els hi paguem el sou amb el nostres bitllets de metro.

Avui dia, la única i exclusiva funció dels motoristes és controlar l'obertura i tancament de portes, ja que absolutament tota la resta de sistemes són automàtics, incloent la conducció. Si fan així de bé la seva feina, per mi ja poden començar a instal·lar portes automàtiques a totes les estacions i cardar-los tots al carrer.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Motoristes ineptes

Post by Miquel »

Javi M wrote:Molt i molt d'acord amb el que expressen el Guigui i en Miquel sobre la professionalitat del motoristes del metro. Molts usuaris fan també l'imbècil, però com a mínim a aquests no els hi paguem el sou amb el nostres bitllets de metro.

Avui dia, la única i exclusiva funció dels motoristes és controlar l'obertura i tancament de portes, ja que absolutament tota la resta de sistemes són automàtics, incloent la conducció. Si fan així de bé la seva feina, per mi ja poden començar a instal·lar portes automàtiques a totes les estacions i cardar-los tots al carrer.
Que coi, el que cal es escombrar a tota la directiva actual, posar-hi ferroviaris i gent entesa i començar a tornar a professionalitzar la professió en aquesta empresa.

Per no parlar que l'ideal seria això:


Vídeo que si no heu vist, us el recomano totalment, mostrant com funcionen diverses àrees del metro de Tokio com els maquinistes, atenció al públic, manteniment, vies i obres, etc.. Allà són a anys llum del que tenim aquí, per no dir que els nous motoristes passen 6 mesos en simuladors abans d'agafar qualsevol tren, vaja, igualet que aquí amb els d'estiu.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Motoristes ineptes

Post by Renfe445 »

Javi M wrote:Molt i molt d'acord amb el que expressen el Guigui i en Miquel sobre la professionalitat del motoristes del metro. Molts usuaris fan també l'imbècil, però com a mínim a aquests no els hi paguem el sou amb el nostres bitllets de metro.

Avui dia, la única i exclusiva funció dels motoristes és controlar l'obertura i tancament de portes, ja que absolutament tota la resta de sistemes són automàtics, incloent la conducció. Si fan així de bé la seva feina, per mi ja poden començar a instal·lar portes automàtiques a totes les estacions i cardar-los tots al carrer.
Segur que aquests motoristes quan no poden utilitzar l'ATO es tornen bojos.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”