Page 135 of 147

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 09/01/2017 21:43
by metring
Vaja día portem entre Renfe i això

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 11:36
by metring
Tela avui també

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 17:20
by Fran-Ikarus
metring wrote:Vaja día portem entre Renfe i això
A mi em va agafar a Bac de Roda. Després d'una estona aturat, vaig sortir a agafar el bus fins a casa.

I ara acabo de veure de què es tractava:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... es-5733662

Detenida una joven que se escondió en los túneles del metro de Barcelona
Un menor también detuvo anoche el servicio de la L2 al huir por la vía del tren

Ambos incidentes obligaron a cortar la circulación del servicio tanto el domingo como el lunes

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 17:34
by oriolp13
Fran-Ikarus wrote:
metring wrote:Vaja día portem entre Renfe i això
A mi em va agafar a Bac de Roda. Després d'una estona aturat, vaig sortir a agafar el bus fins a casa.

I ara acabo de veure de què es tractava:

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... es-5733662

Detenida una joven que se escondió en los túneles del metro de Barcelona
Un menor también detuvo anoche el servicio de la L2 al huir por la vía del tren

Ambos incidentes obligaron a cortar la circulación del servicio tanto el domingo como el lunes
L'article que enllaces no te pèrdua!! Diu que va saltar a la via a Tetuan "para llegar a la otra andana". :roll: xD
El nivell periodístic d'aquest país deixa molt, molt a desitjar.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 17:51
by Granolleri
Ei, que encara saltaran alguns dient que és a causa de la inmersió lingüística... (per allò de posar andana enlloc d'andén).

[/OT]

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 11/01/2017 11:31
by metring
Els missatges sobre si s'ha canviat el sistema que regula l'interval dels trens han estat moguts al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14365

Editat: fil reubicat de nou, en haver-hi duplicació: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4183

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 11/01/2017 18:14
by Adolescent barceloní
Aquest matí hi ha hagut una incidència a la L4 sobre les 6.30 del matí, el motorista ha avisat per megafonia del tren (també ho feia la megafonia a les estacions) que s'establia servei parcial entre Selva de Mar i Trinitat Nova. Al cap d'uns 10 minuts o així ha informat que es restablia el servei.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 16/01/2017 11:04
by metring
Què passa amb l'agulla de Vilapicina?

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Thursday 19/01/2017 19:35
by metring

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 30/01/2017 15:12
by Miquel
Aquest matí, hora punta, s'ha avariat un tren de L3 a Palau Reial.

A causa d'això s'ha fet servei parcial entre Maria Cristina i Trinitat Nova. La línia ha estat de parcial fins les 8 tocades i s'ha desviat el passatge al tramvia o autobús.
Això ha tirat per terra la freqüència o ha passat alguna cosa que ha fet aturar un trenen sentit Trinitat.
Jo baixava cap a Catalunya i el darrer tren sentit Trinitat me l'he creuat a Lesseps, i fins abans de la bifurcació d'Aragó no m'he creuat amb cap altre tren, que era un 3000 amb el 315 pujant a tota canya en Mode Especial i sense passatge.
Imagino que ha deixat passatge i ha anat de buit fins a Passeig de Gràcia per absorbir tot el que s'havia acumulat en aquesta estació, i especialment Diagonal. Tampoc hagués estat estrany que el tren anés direcció M. Cristina i a Liceu hagués donat mitja volta.

Poc després apareixia un 5000 en sentit Trinitat, aquest ja amb passatge.

Després també he descobert que a L5, s'ha fet servei parcial entre Vall d'Hebron i Horta per una banda, i de Vilapicina a Cornellà Centre per l'altre. Ni idea de què ha passat, i el més intrigant es que els trens hauran hagut d'entrar al túnel entre Horta i Vilapicina a fer la inversió de marxa, com a mínim del costat Sagrera.

També sembla ser que han pintat la unitat 5105-5108 de L5, han hagut de retirar el tren i canviar-lo, provocant un retard a la línia.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Sunday 26/02/2017 14:28
by metring
http://beteve.cat/ferida-noia-despres-q ... boi-metro/

diumenge 26 de febrer, 2017, 14.18

Ferida una noia després de quedar atrapada a les portes d’un comboi de metro

TMB ha iniciat una investigació després que una jove fos arrossegada fins un túnel de l’L1

TMB ha obert una investigació per esbrinar les causes d'un accident que es va produir aquest diumenge a les 5.33 h de la matinada. Una noia de 21 anys va quedar atrapada a l'exterior de la porta d'un comboi de l'L1 del metro i va ser arrossegada fins a l'interior del túnel. Per motius que es desconeixen, no va aconseguir entrar a temps en un vagó del suburbà a l'estació de Marina i va quedar atrapada per la porta, després del que el tren va iniciar la marxa, la qual cosa li ha provocat ferides i contusions.

La noia ser atinguda a l'estació pels Bombers de Barcelona i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i ja ha estat donada d'alta. L'incident va obligar a interrompre la L1 durant set minuts i a reprendre la circulació encara que sense realitzar parada a Marina fins a les 06.04, hora en què es va normalitzar el servei

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Sunday 26/02/2017 15:11
by Renfe445
metring wrote:http://beteve.cat/ferida-noia-despres-q ... boi-metro/

diumenge 26 de febrer, 2017, 14.18

Ferida una noia després de quedar atrapada a les portes d’un comboi de metro

TMB ha iniciat una investigació després que una jove fos arrossegada fins un túnel de l’L1

TMB ha obert una investigació per esbrinar les causes d'un accident que es va produir aquest diumenge a les 5.33 h de la matinada. Una noia de 21 anys va quedar atrapada a l'exterior de la porta d'un comboi de l'L1 del metro i va ser arrossegada fins a l'interior del túnel. Per motius que es desconeixen, no va aconseguir entrar a temps en un vagó del suburbà a l'estació de Marina i va quedar atrapada per la porta, després del que el tren va iniciar la marxa, la qual cosa li ha provocat ferides i contusions.

La noia ser atinguda a l'estació pels Bombers de Barcelona i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i ja ha estat donada d'alta. L'incident va obligar a interrompre la L1 durant set minuts i a reprendre la circulació encara que sense realitzar parada a Marina fins a les 06.04, hora en què es va normalitzar el servei
No puede ser, si los trenes tienen un lazo que cuando a la mínima que hay una puerta abierta, corta tracción!
Lo había anulado? Si es así, el tren no puede admitir pasajeros.

Males pràctiques dels usuaris i dels conductors

Posted: Sunday 26/02/2017 15:45
by Guigui
Sense conèixer detalls tècnics, aquí hi concorren dos fenòmens, igual de reprovables, dels quals he sigut testimoni recentment:

- Per una banda, la mania generalitzada, ja no sols d'entrar i sortir després del xiulet, sinó fins i tot de forçar portes que es tanquen, fins al punt d'avariar-se una porta i causar una demora de més de 5 minuts (cas d'un 5000 a la L3; els perpetradors van canviar de cotxe com si res, i haurien arribat abans si haguessin deixat marxar el tren).

- Per l'altra, he vist com conductors tancaven la porta als nassos de gent que volia entrar, dins el flux normal de deixar sortir i esperar a la porta, no pas de gent que venia corrents perquè veia el tren estacionat a l'andana.

Així doncs, sembla que no tots els empleats de FMB es prenen al peu de la lletra el "compliment estricte del reglament", que alguns han adduït per a encolomar-nos fa un cert temps la "vaga encoberta" que, per cert, diria que ha quedat suspesa.

Re: Males pràctiques dels usuaris i dels conductors

Posted: Sunday 26/02/2017 16:00
by albert28
Guigui wrote:- Per l'altra, he vist com conductors tancaven la porta als nassos de gent que volia entrar, dins el flux normal de deixar sortir i esperar a la porta, no pas de gent que venia corrents perquè veia el tren estacionat a l'andana.

Així doncs, sembla que no tots els empleats de FMB es prenen al peu de la lletra el "compliment estricte del reglament", que alguns han adduït per a encolomar-nos fa un cert temps la "vaga encoberta" que, per cert, diria que ha quedat suspesa.
Com quan just posen l'avís de tancament de portes un cop no s'han acabat d'obrir les portes?

Sense temps material

Posted: Sunday 26/02/2017 16:09
by Guigui
Exacte.

Re: Males pràctiques dels usuaris i dels conductors

Posted: Sunday 26/02/2017 16:16
by Miquel
Guigui wrote:Sense conèixer detalls tècnics, aquí hi concorren dos fenòmens, igual de reprovables, dels quals he sigut testimoni recentment:

- Per una banda, la mania generalitzada, ja no sols d'entrar i sortir després del xiulet, sinó fins i tot de forçar portes que es tanquen, fins al punt d'avariar-se una porta i causar una demora de més de 5 minuts (cas d'un 5000 a la L3; els perpetradors van canviar de cotxe com si res, i haurien arribat abans si haguessin deixat marxar el tren).

- Per l'altra, he vist com conductors tancaven la porta als nassos de gent que volia entrar, dins el flux normal de deixar sortir i esperar a la porta, no pas de gent que venia corrents perquè veia el tren estacionat a l'andana.

Així doncs, sembla que no tots els empleats de FMB es prenen al peu de la lletra el "compliment estricte del reglament", que alguns han adduït per a encolomar-nos fa un cert temps la "vaga encoberta" que, per cert, diria que ha quedat suspesa.
Tot i així, quan sona el xiulet no es pot entrar ni sortir.

Si el tren va tard es comprensible, però si no, a mi em toca molt els nassos. Divendres mateix un llest ja tancava les portes quan faltaven 20 segons d'espera a l'estació, després normal que el CCM s'emprenyi i caiguin sancions.

De totes maneres, sobre l'accident, potser se li va quedar enganxada alguna peça de roba fina, que això el llaç no ho detecta. A això, cal sumar-li com sempre la gran professionalitat dels actuals motoristes del FMB, que de ven segur no van mirar pel retrovisor o les pantalles per comprovar, abans d'iniciar la marxa, que tot era correcte. Segurament anava llegint el diari, un llibre, usant un telèfon, petant la xerrada amb el company, menjant o simplement gratant-se els collons mentre posa els peus al pupitre.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Sunday 26/02/2017 16:22
by fgc113
Sempre que he gastat el metro de Barcelona m'ha sorprés que molts motoristes, just quan s'acaben d'obrir les portes, ja han activat el xiulet de tancament, encara que les portes es quedaren obertes i es tancaren després sense avís.

Motoristes ineptes

Posted: Sunday 26/02/2017 17:26
by Javi M
Molt i molt d'acord amb el que expressen el Guigui i en Miquel sobre la professionalitat del motoristes del metro. Molts usuaris fan també l'imbècil, però com a mínim a aquests no els hi paguem el sou amb el nostres bitllets de metro.

Avui dia, la única i exclusiva funció dels motoristes és controlar l'obertura i tancament de portes, ja que absolutament tota la resta de sistemes són automàtics, incloent la conducció. Si fan així de bé la seva feina, per mi ja poden començar a instal·lar portes automàtiques a totes les estacions i cardar-los tots al carrer.

Re: Motoristes ineptes

Posted: Sunday 26/02/2017 22:11
by Miquel
Javi M wrote:Molt i molt d'acord amb el que expressen el Guigui i en Miquel sobre la professionalitat del motoristes del metro. Molts usuaris fan també l'imbècil, però com a mínim a aquests no els hi paguem el sou amb el nostres bitllets de metro.

Avui dia, la única i exclusiva funció dels motoristes és controlar l'obertura i tancament de portes, ja que absolutament tota la resta de sistemes són automàtics, incloent la conducció. Si fan així de bé la seva feina, per mi ja poden començar a instal·lar portes automàtiques a totes les estacions i cardar-los tots al carrer.
Que coi, el que cal es escombrar a tota la directiva actual, posar-hi ferroviaris i gent entesa i començar a tornar a professionalitzar la professió en aquesta empresa.

Per no parlar que l'ideal seria això:


Vídeo que si no heu vist, us el recomano totalment, mostrant com funcionen diverses àrees del metro de Tokio com els maquinistes, atenció al públic, manteniment, vies i obres, etc.. Allà són a anys llum del que tenim aquí, per no dir que els nous motoristes passen 6 mesos en simuladors abans d'agafar qualsevol tren, vaja, igualet que aquí amb els d'estiu.

Re: Motoristes ineptes

Posted: Sunday 26/02/2017 22:30
by Renfe445
Javi M wrote:Molt i molt d'acord amb el que expressen el Guigui i en Miquel sobre la professionalitat del motoristes del metro. Molts usuaris fan també l'imbècil, però com a mínim a aquests no els hi paguem el sou amb el nostres bitllets de metro.

Avui dia, la única i exclusiva funció dels motoristes és controlar l'obertura i tancament de portes, ja que absolutament tota la resta de sistemes són automàtics, incloent la conducció. Si fan així de bé la seva feina, per mi ja poden començar a instal·lar portes automàtiques a totes les estacions i cardar-los tots al carrer.
Segur que aquests motoristes quan no poden utilitzar l'ATO es tornen bojos.