Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%

Total votes: 166

437.001
N10
N10

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

Barreres tarifàries instalades a Europa-Fira L9.
metring
Administrador

Post by metring »

Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

metring wrote:Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Han aparegut noves fotos.
De les quals, unes mostren un avenç important a les obres de la transició túnel-viaducte de la L10 entre Zona Franca-Litoral i Motors: ja hi estan instal.lant rails.
metring
Administrador

Post by metring »

437.001 wrote:
metring wrote:Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Han aparegut noves fotos.
De les quals, unes mostren un avenç important a les obres de la transició túnel-viaducte de la L10 entre Zona Franca-Litoral i Motors: ja hi estan instal.lant rails.
Bona senyal!

Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

metring wrote:Bona senyal!
O no. Mentre no hi hagi una data que digui "el dia tal, a l´hora tal, entre les estacions X i Y", res de res.

El cas és que des de l´arribada de CIU, a l´obra de la L9/L10 (i als perllongaments de FGC de Terrassa i de Sabadell) hi ha un secretisme que trobo indecent.

Ningú sap res del què hi passa. Perquè hi ha foraires que són pitjors que la Stasi, que si no... :) :)

Ho entendria si fós per retallada pressupostària en comunicació, però al cap i a la fi, és una cosa que paguem amb els nostres impostos, i que no és gens barata. :(
Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Ves a saber... De moment, la cartelleria posa "L9 El Prat Estació". No sembla que en tinguin massa intenció... :nose
Renfe445
N10
N10

Proposta

Post by Renfe445 »

I per què no li anomenem de la L9, L19 i de la L10, L20? O L9 sud / L10 sud?
Renfe445
N10
N10

Intriga

Post by Renfe445 »

metring wrote:Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Més ben dit seria la línia II del 1959 i la línia V del 1969. En el cas de la L3 i la L3B era que tenien dos preses de corrent diferent, i s'havia de canviar de tren; només això.

----- END OFF-TOPIC -----

Cada dia tinc més ganes de què s'inauguri aquesta línia, però quin dia serà que la línia es completi del tot? Això és com la línia 2 actual, que un tram es va "quedar latent". També una boníssima notícia és que les obres del tram central despertin de la llarga letargia sota terra.
oriolp13
N9
N9

Re: Intriga

Post by oriolp13 »

Renfe445 wrote:
metring wrote:Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Més ben dit seria la línia II del 1959 i la línia V del 1969. En el cas de la L3 i la L3B era que tenien dos preses de corrent diferent, i s'havia de canviar de tren; només això.

----- END OFF-TOPIC -----

Cada dia tinc més ganes de què s'inauguri aquesta línia, però quin dia serà que la línia es completi del tot? Això és com la línia 2 actual, que un tram es va "quedar latent". També una boníssima notícia és que les obres del tram central despertin de la llarga letargia sota terra.
Ja ens en podem anar oblidant del tram central per un bon temps. Si treuen la tuneladora i arreglen la plaça Lesseps, és que això va per moooolt llaarg!!!!!
Salutacions,

Oriol
alf_
N9
N9

Post by alf_ »

Es curioso que por cuarta vez se repite la historia de los tuneles de Metro a medio hacer, e inaugurados años más tarde. Tuvimos el tunel de Via Layetana, que se inauguró unos diez años despues de construirse. Luego fue la línea de Balmes de los Ferrocarriles Catalanes, que se construyó con la misma calle Balmes en el '29, y se inauguró nada menos que un cuarto de siglo más tarde, en 1954. Luego tuvimos la actual L2 entre Sagrada Familia y Paral·lel, que se foradó a principios de los años 70 y se inauguró en el '95, unos veinte años más tarde.

Ahora, repitiendo el esquema por cuarta vez, hemos dejado los tuneles de la L9 a medio hacer. ¿Hacemos una porra de cuantos años habrá sido entre que se empezaron a hacer los túneles y que se inaugure?
raulitinbcn
N8
N8
Facebook: raul.lopezalvarez.37

Obres de l'L9 a Pou Bifurcació

Post by raulitinbcn »

Obres de l'L9 a Pou Bifurcació

No es treballarà durant els caps de setmana per no provocar molèsties per soroll durant els dies festius
La Generalitat ha decidit implantar una sèrie de mesures per minimitzar les molèsties ocasiones als veïns per les obres de l'L9 del metro a l'alçada de Pou Bifurcació, en el tram Parc Logístic - Zona Universitària. Aquesta mesura s'ha pres d'acord amb Infraestructures.cat, promotora de les obres, després d'analitzar l'impacte acústic dels treballs d'urbanització.
Aquestes mesures consisteixen bàsicament en la reordenació del sistema de desenvolupament de l'obra, que permetrà que no es treballi durant els caps de setmana per no provocar molèsties per soroll durant els dies festius.
Al gener de 2013 la tuneladora d'aquest tram de l'L9 va arribar al Pou Bifurcació i es va desmuntar i extreure per poder construir la llosa intermèdia i els forjats interiors del pou. Actualment s'han de fer els treballs d'urbanització, que passen per demolir els elements de formigó armat existents.
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... rcacio.jsp
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
metring
Administrador

Post by metring »

Del Twitter de TMB:

TMBinfo ‏@TMBinfo 2h

El Punt TMB La Sagrera, tancat per obres a l'estació. També t’atenem a http://ow.ly/pWTzH i a http://ow.ly/pWTzI

Fa molt poc que el van tancar per obres, i ara tornen. Algun tema relacionat amb obres a l'estació de L9-L10? Cert que no hi ha molta transparència, no...
wefer
Administrador

Post by wefer »

A veure, amb el tema de la L9/L10, fem una mica de recopilació de l'estat actual de les coses perquè jo ja m'he perdut diverses vegades:
  • Can Zam / Sagrera|Meridiana: en funcionament.
  • Gorg / Sagrera|Meridiana: en funcionament.
  • Sagrera|Meridiana / Collblanc: obres paralitzades sense calendari de reactivació.
  • Collblanc / Aeroport T1: en obres. Inauguració prevista l'any 2016.
  • Collblanc / Zona Franca|ZAL: en obres. Sense calendari d'inauguració.
És així o cal modificar alguna cosa?
Aquí teniu les dades posades sobre una imatge perquè us en feu una idea:
Attachments
Linea-9-Metro-BCN.gif
Linea-9-Metro-BCN.gif (45.18 KiB) Viewed 6340 times
gatvell
N8
N8
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural

Post by gatvell »

Si el ramal de la Zona Franca és imprescindible per al funcionament del ramal de l'aeroport, previsiblement s'hauria d'inaugurar per les mateixes dates, oi? És en aquest ramal on hi ha les cotxeres i l'estació transformadora.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

gatvell wrote:Si el ramal de la Zona Franca és imprescindible per al funcionament del ramal de l'aeroport, previsiblement s'hauria d'inaugurar per les mateixes dates, oi? És en aquest ramal on hi ha les cotxeres i l'estació transformadora.
No crec que s´inauguri, simplement es posarà en servei com a ramal tècnic i prou.
wefer
Administrador

Post by wefer »

437.001 wrote:No crec que s´inauguri, simplement es posarà en servei com a ramal tècnic i prou.
I realment hi ha gaire diferència entre posar-lo en servei real o posar-lo només com a ramal tècnic? Em refereixo al fet que fer passar un tren cada 10 minuts (més que suficient) amb totes les estacions automatitzades no crec que costi gaire més que mantenir-lo en servei només per a qüestions tècniques.
Si, a més, sumem el fet que es podria estalviar reduint la quantitat d'autobusos que serveixen la zona, crec que és mala idea no inaugurar-lo ja que ho tenim pràcticament enllestit.
adri
N4
N4

Post by adri »

Doncs hi ha bastanta diferència entre que sigui servei real o tècnic. Els costos d'explotació són molt elevats i no es poden assumir, de moment, no se on ho vaig llegir (crec que ho va comentar un professor meu de la universitat que treballa a l'ajuntament) però són uns quants millions d'euros de més.
uriol108
N8
N8
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras

Post by uriol108 »

Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
raulitinbcn
N8
N8

Post by raulitinbcn »

uriol108 wrote:Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Jo pèl que he vist, la via i càtenaria esta feta. Que la subscentral i les coxeres es un altre món ...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

raulitinbcn wrote:
uriol108 wrote:Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Jo pèl que he vist, la via i càtenaria esta feta. Que la subscentral i les coxeres es un altre món ...
Les cotxeres estàn construides (almenys l'edifici, i pel que sé per dins també)
Salutacions,

Oriol
raulitinbcn
N8
N8

Post by raulitinbcn »

http://www.elconfidencial.com/espana/ca ... ona_44722/
La Generalitat resucita la faraónica L-9 del metro de Barcelona
Los Presupuestos de la Generalitat para 2014 serán duros para Cataluña, pero tendrán una perita en dulce: la reactivación de las obras de la L-9 del metro en uno de sus tramos.
Autobuseros Magazín -
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”