Salut !!
Fran-Ikarus wrote:Concretament, cenyint-nos a títols d'1 zona, has de fer 41 viatges en 30 dies, perquè tenir una T50/30 comenci a compensar no anar tirant de T10.
És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "només" utilitzi el transport públic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allà on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes més car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, ídem.
Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.
Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com està plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de títols és perquè feia, o bé uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bé perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era més aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, així que clarament es veien abocats a la T10.
Perquè la T50/30 cobrís aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyés), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bé, si cada cop que pugen les T10 també pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es manté al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".