Comunicación Renfe wrote:23/01/2007. Barcelona
Plan Alternativo de Transporte entre L'Ametlla y Cambrils
Por causas ajenas a Renfe, se ha interrumpido el servicio ferroviario entre L'Ametlla y Cambrils. Para garantizar la movilidad de los viajeros, se ha establecido transbordos por carretera para los trenes de Media Distancia que circulan en el trayecto afectado.
Renfe lamenta las molestias ocasionadas a los viajeros
Incidències ferroviàries a Catalunya
Amplio informació:
A causa del vent (al voltant de 100km/h o més), unes branques d´un arbre han tocat catenària, i s´ha originat un incendi a la zona de Mont-Roig del Camp (en una zona de càmpings), obligant a tallar la circulació.
Els regionals fan transbord entre Cambrils i l´Ametlla, els trens de Llarga Distància entre Tarragona i l´Aldea-Amposta.
Hi ha gent d´Adif treballant´hi (apart de bombers i etc...).
A causa del vent (al voltant de 100km/h o més), unes branques d´un arbre han tocat catenària, i s´ha originat un incendi a la zona de Mont-Roig del Camp (en una zona de càmpings), obligant a tallar la circulació.
Els regionals fan transbord entre Cambrils i l´Ametlla, els trens de Llarga Distància entre Tarragona i l´Aldea-Amposta.
Hi ha gent d´Adif treballant´hi (apart de bombers i etc...).
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
retards
Quan em disposava a agafar el Catalunya Exprés Bcn-Reus a l'alçada de Torredembarra aquest migdia (15:20h) m'he sorprés al veure que arribava uns quants minuts abans de l'hora prevista. Més m'he sorprés quan pels altaveus anunciaven que era el Catalunya Exprés de Flix (el que havia d'haver passat una mica abans de les 13h).
A l'arribar a l'estació de Tarragona al cap de 10 minuts, he vist el Catalunya Exprés de Tortosa estacionat en una de les vies. Devia ser el que havia sortit de Bcn a les 11h i que arriba a Tarragona a les 12h.
Els que anàvem cap a Reus ens han fet canviar de tren, a un altre estacionat just al davant del que anàvem (devia ser el Catalunya Exprés de Lleida que surt de Bcn a les 12h i passa per Tarragona sobre les 13h)
Mitja hora després ens han fet tornar a canviar de tren. Els que anavem cap a Reus (en el de Flix) i els que anaven cap a Lleida, en el que teniem just al darrera (que era el Catalunya Exprés Lleida, que havia sortit de Bcn a les 14h).
Sobre les 5 de la tarda ha arrencat el Catalunya Exprés de Tortosa passant al davant del Talgo, que estava aturat en una altra via. He pensat, a aquests segur que els tornen l'import íntegre del viatge xDDD
I finalment, ha arrencat el de Flix que ha passat per Reus a les 17:20h unes 4 hores després de l'hora prevista.
Que bé que m'ho he passat avui! xDDD
Vilaweb.cat:
La caiguda d'un arbre ha deixat sense electricitat el corredor mediterrani a Mont-roig · Renfe habilita un servei d'autobusos
La caiguda d'una branca d'un arbre a sobre de la catenària del corredor mediterrani a l'altura de Mont-roig del Camp ha obligat a tallar la circulació de trens en aquest tram de la via. Renfe ha habilitat un servei especial d'autobusos entre l'Ametlla i Cambrils per als trens de mitja distància, i entre l'Aldea i Tarragona per als trens de llarga distància. La incidència s'ha produït a les quatre de la tarda i Adif no preveu que es normalitzi la circulació fins a dos quarts de deu del vespre.
A l'arribar a l'estació de Tarragona al cap de 10 minuts, he vist el Catalunya Exprés de Tortosa estacionat en una de les vies. Devia ser el que havia sortit de Bcn a les 11h i que arriba a Tarragona a les 12h.
Els que anàvem cap a Reus ens han fet canviar de tren, a un altre estacionat just al davant del que anàvem (devia ser el Catalunya Exprés de Lleida que surt de Bcn a les 12h i passa per Tarragona sobre les 13h)
Mitja hora després ens han fet tornar a canviar de tren. Els que anavem cap a Reus (en el de Flix) i els que anaven cap a Lleida, en el que teniem just al darrera (que era el Catalunya Exprés Lleida, que havia sortit de Bcn a les 14h).
Sobre les 5 de la tarda ha arrencat el Catalunya Exprés de Tortosa passant al davant del Talgo, que estava aturat en una altra via. He pensat, a aquests segur que els tornen l'import íntegre del viatge xDDD
I finalment, ha arrencat el de Flix que ha passat per Reus a les 17:20h unes 4 hores després de l'hora prevista.
Que bé que m'ho he passat avui! xDDD
Vilaweb.cat:
La caiguda d'un arbre ha deixat sense electricitat el corredor mediterrani a Mont-roig · Renfe habilita un servei d'autobusos
La caiguda d'una branca d'un arbre a sobre de la catenària del corredor mediterrani a l'altura de Mont-roig del Camp ha obligat a tallar la circulació de trens en aquest tram de la via. Renfe ha habilitat un servei especial d'autobusos entre l'Ametlla i Cambrils per als trens de mitja distància, i entre l'Aldea i Tarragona per als trens de llarga distància. La incidència s'ha produït a les quatre de la tarda i Adif no preveu que es normalitzi la circulació fins a dos quarts de deu del vespre.
437.001 wrote:Amplio informació:
A causa del vent (al voltant de 100km/h o més), unes branques d´un arbre han tocat catenària, i s´ha originat un incendi a la zona de Mont-Roig del Camp (en una zona de càmpings), obligant a tallar la circulació.
Els regionals fan transbord entre Cambrils i l´Ametlla, els trens de Llarga Distància entre Tarragona i l´Aldea-Amposta.
Hi ha gent d´Adif treballant´hi (apart de bombers i etc...).
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Queixa sobre la línia de Móra la Nova-Barcelona
La meva queixa es perquè la línia entre Mora la Nova i Reus sempre acumula retards. Sóc un usuari que agafa avitualment el tren per aquesta línia i moltes de les vegades sempre el tren sempre té algun tipus de problema. El cas més greu que m´ha passat es un dia anava cap a Tarragona i vaig agafar el tren que surt de Mora la Nova a les 8:27 (aprox.) i sobre les 8:15 va passar un tren de mercaderies a tota velocitat. Va arribar el nostre tren i vam pujar i solament al sortir de l'estació el tren anava a una velocitat que no era l'habitual fins arribar al punt que ens vam parar dintre d'un túnel. Al cap de dos minuts va arrancar molt lentament i vaig veure que vam arribar a l'estació o baixador de La Serra-Els Guiamets (es la següent estació) que aquest tren no fa parada. Vam parar a aquest baixador i poc temps despres bé el revisor i ens diu que el tren que teniem devant nostre shavia espatllat i no el podiem adelantar. Al cap de mitja ora veiem que passa una màquina aïllada per a socorrer el tren. Vam estar 77MINUTS!!!!! A una estació molt petita i apartada del poble i a més de dir-nos que recularem fins a Mora ens fan esperar alli. En conclusió que el Ministeri de Foment i la Generalitat es millarar les infraestructures i els trens i no fer tanta Alta Velocitat.
Ja no és incidència sinó barroeria. Ahir el Catalunya Exprés que surt de Barcelona cap a les set de la tarda va perdre un quart d'hora entre Mollet i Cardedeu perquè a cap ment pensant se li va ocórrer abans d'apartar un rodalies que circulava amb retard.
El tren es podria haver apartat a Mollet, a Montmeló i a Granollers Centre. I encara bo que el van apartar a Cardedeu, perquè ja me'l veia jo pel davant fins a Sant Celoni!
El tren es podria haver apartat a Mollet, a Montmeló i a Granollers Centre. I encara bo que el van apartar a Cardedeu, perquè ja me'l veia jo pel davant fins a Sant Celoni!
El passat dissabte vaig pujar amb el Catalunya Exprés que surt de Barcelona cap a dos quarts de set de la tarda, el qual va arribar prou puntual a Girona.
La incidència estava al primer cotxe de la doble composició de 448R, més concretament a l'espai antigament destinat al petit bar: un grup de no menys de sis adolescents van recuperar l'esperit de bar d'aquest espai prenent begudes alcohòliques d'alta graduació (fins i tot havien pensat en dur gel!) i fumant tota l'estona.
Com que el tren anava sense interventor, aquest grup de delinqüents (lleis 28/2005 de Madrid i 20/1985 de la Generalitat), va poder fer tot el seu viatge fins a Girona sense rebre cap mena d'amonestació.
La incidència estava al primer cotxe de la doble composició de 448R, més concretament a l'espai antigament destinat al petit bar: un grup de no menys de sis adolescents van recuperar l'esperit de bar d'aquest espai prenent begudes alcohòliques d'alta graduació (fins i tot havien pensat en dur gel!) i fumant tota l'estona.
Com que el tren anava sense interventor, aquest grup de delinqüents (lleis 28/2005 de Madrid i 20/1985 de la Generalitat), va poder fer tot el seu viatge fins a Girona sense rebre cap mena d'amonestació.
Diari de Girona wrote:La dolença d´un maquinista de Renfe provoca retards a Girona
DDEG/EFE/EUROPA PRESS, GIRONA.
La indisposicio d´un maquinista va provocar ahir al matí retards de més de vint minuts en dos trens que circulaven per la línia Portbou-Barcelona. El conductor d´un dels dos combois afectats pels retards es va trobar malament a l´altura de l´estació de Girona i la companyia el va haver de substituir per una altra persona. Els passatgers que anaven en el tren es van haver d´esperar trenta minuts fins a poder continuar el trajecte, segons van informar des de Renfe.
L´epicentre del problema estava en un Catalunya Express que havia de sortir de Girona a les nou del matí, però que finalment no va poder continuar la seva ruta cap a Barcelona fins a dos quarts de deu, com a conseqüència dels problemes amb el maquinista. L´home va rebre assistència a la mateixa estació i no va haver de ser hospitalitzat, segons va informar Renfe. La companyia va trucar a un altre maquinista, i trenta minuts després de l´aturada, el tren va poder marxar.
Els problemes amb la puntualitat dels combois del matí es van traslladar també a un tren Delta que havia sortit de Portbou a les vuit i deu minuts del matí, i que anava just al darrere del tren que va haver d´aturar-se a Girona. Segons la companyia, aquest tren va acumular un retard de vint minuts, aproximadament. Renfe assegura que no es van traspassar passatgers des d´un comboi cap a l´altre, tot i que alguns passatgers van explicar que el segon tren anava extraordinàriament ple.
Precisament ahir, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va apostar per recuperar la confiança ciutadana en el transport públic malgrat rls reiterats problemes de Renfe i les queixes d'altres infraestructures. Nadal va demanar que «el transport públic no sigui mirat amb recel per la ciutadania sinó amb plena confiança i que la gent, confiant en el transport públic, vulgui utilitzar-lo cada vegada més i pensi que li és més fàcil i factible en temps i en tranquil·litat anar en autobús, tren o metro que no en el seu cotxe particular».
Pel que fa a les incidències amb el servei de Renfe, sobretot al voltant de la zona de Barcelona, el conseller va assenyalar que «hem d'esperar i confiar en la recuperació del crèdit i el prestigi del servei dels trens de rodalies que són una peça, avui deficient però essencial, del sistema del transport urbà de l'àrea metropolitana de Barcelona». Nadal va indicar que des de la Generalitat «hem demanat a Renfe que respongui en cada incidència amb eficàcia i informant amb promptitud i transparència en cada emergència i a més que posi l'accelerador en les inversions».
El conseller va destacar que «en el cas de Renfe s'estan duent a terme les inversions compromeses, es posaran en funcionament 40 nous trens, i el tren d'alta velocitat arribarà a Barcelona abans de final de 2007». Nadal també va dir que es posarà en marxa un equip de 700 persones destinades a facilitar informació a l'usuari. «El problema és que l'any 1991 teníem unes bones instal·lacions, però el nivell d'usuaris va incrementar de 70 a 140 milions de passatgers, i ara, amb les línies de 1991, ens podem trobar davant una situació de fracàs», ha exposat.
El conseller de Política Territorial va fer aquestes declaracions a Terrassa (Barcelona) on va participar en la tercera jornada de l'Agrupació de Municipis titulars de Transport Urbà (AMTU) de la segona corona metropolitana de Barcelona. L'entitat representa 1.600.000 habitants, segons els organitzadors.
Avui, a la Ca2 la incidència més destacable és que els trens anaven totalment a l'hora. Un company meu ha perdut el tren perquè se'n fiava dels endarreriments i ha arribat tard, i el següent que ha agafat també anava a l'hora...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Dimarts passat, quan va petar la C4, també va haber-hi incidències fora de la RMB: la línia Picamoixons-Lleida va quedar tallada unes hores entre Alcover i Vinaixa. Segons diu la notícia de la Vanguardia (era l'únic mitjà que n'informava, almenys els que estan a l'abast dins del Vallès) el Talgo "Miguel de Unamuno" va ser desviat via Casp.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs apa, Quimet, ja sabem què toca fer. Deixar l'A8 oficial al garatge i agafar el Catalunya Exprés per anar de casa a la feina. T'hi apuntes?Diari de Girona wrote:Nadal va demanar que «el transport públic no sigui mirat amb recel per la ciutadania sinó amb plena confiança i que la gent, confiant en el transport públic, vulgui utilitzar-lo cada vegada més i pensi que li és més fàcil i factible en temps i en tranquil·litat anar en autobús, tren o metro que no en el seu cotxe particular».
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Malauradament és bastant habitual que el passatge dels trens regionals es posi de costat de la gent que no paga bitllet. Fa temps vaig ser testimoni d'un altre cas que vaig relatar aquí (ja buscaré més tard el fil), casualment també a l'estació de Maçanet. En aquest cas, bona part de culpa la tenen els mitjans de comunicació per anar generant tanta crispació contra Renfe com la COPE contra el govern de Zapatero: "No ens semblava just: que deixés pagar al jove el bitllet de tren i ja està, no havia de pagar els 28 euros. El revisor ha dit que no, ha aturat el tren, el volia fer baixar i la gent s'ha començat a rebotar i a dir que no li semblava just, i més venint de Renfe", deia un passatger. Més injust trobo jo que per un trajecte de Regionals la multa siguin només 28 euros mentre que al Metro, on els recorreguts són notablement més curts, arriba als 40 euros.Telenotícies wrote:13/03/2007 14.37
Maresme // Maçanet-Massanes
Una discussió entre usuaris i el revisor per un bitllet impagat obliga a aturar un tren a Maçanet-Massanes durant 45 minuts
Un tren regional de Renfe que feia el recorregut Portbou-Barcelona ha estat aturat 45 minuts des de dos quarts de dues del migdia a l'estació de Maçanet-Massanes per una discussió entre els usuaris i el revisor. Segons els viatgers, el motiu ha estat que el revisor volia imposar una multa de 28 euros a un viatger sense bitllet, que els usuaris han considerat desproporcionada. A partir d'aquí, ha començat una discussió que ha anat pujant de to fins que el tren s'ha aturat a l'estació de Maçanet-Massanes, sense donar cap explicació. El revisor ha reclamat la intervenció dels Mossos d'Esquadra, que quan han arribat el tren ja havia reprès la marxa.
Un tren de la línia de Renfe Portbou-Barcelona ha estat més de 45 minuts parat a l'estació de Maçanet-Massanes després que un interventor requerís la presència de les forces de seguretat per obligar un passatger que viatjava sense bitllet a pagar-lo o a baixar-se del comboi. Fonts de Renfe han explicat que l'incident s'ha produït poc abans de les 13.45 hores, quan un revisor d'aquest tren regional ha sol·licitat el títol de transport a un usuari que no el duia, per la qual cosa l'ha comminat a pagar una multa de 28 euros o a baixar del tren.
A partir d'aquí, usuaris i companyia ferroviària han facilitat versions diferents del que ha passat al tren. Segons alguns viatgers, el passatge ha considerat desproporcionada la multa que es volia imposar a l'usuari, la qual cosa ha desencadenat una discussió que ha anat pujant de to fins que el tren s'ha detingut a l'estació de Maçanet-Massanes sense donar cap explicació a la resta de viatgers.
"No ens semblava just: que deixés pagar al jove el bitllet de tren i ja està, no havia de pagar els 28 euros. El revisor ha dit que no, ha aturat el tren, el volia fer baixar i la gent s'ha començat a rebotar i a dir que no li semblava just, i més venint de Renfe", ha explicat a Catalunya Ràdio un dels usuaris afectats.
Des de la companyia ferroviària, no obstant això, han explicat que el revisor "ha demanat la presència de les forces de seguretat" davant la negativa del passatger a pagar la multa i a baixar-se del tren i que, després de solucionar el problema, el comboi ha reiniciat la marxa.
Fonts dels Mossos d'Esquadra, això no obstant, han precisat que quan s'han personat a l'estació de Maçanet el tren ja havia marxat. En qualsevol cas, el tren ha pogut partir, passades les 14.30 hores, i després de més de 45 minuts d'espera, de l'estació de Maçanet cap al seu destí.
En aquesta ocasió, la indignació i l'empipament de les desenes de passatgers de Renfe que viatjaven en aquest comboi no han vingut motivats per una avaria, com és habitual, sinó per la imposició d'una multa que consideraven desproporcionada.
Per altra banda, voldria recomanar als redactors de Televisió de Catalunya que repassin les comarques. La població de Maçanet de la Selva rep aquest nom no per casualitat sinó per trobar-se a la comarca de la Selva, no pas al Maresme (tot i que també hi ha casos confusos com el de Fornells de la Selva, al Gironès )
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Malauradament és bastant habitual que el passatge dels trens regionals es posi de costat de la gent que no paga bitllet. Fa temps vaig ser testimoni d'un altre cas que vaig relatar aquí (ja buscaré més tard el fil), casualment també a l'estació de Maçanet. En aquest cas, bona part de culpa la tenen els mitjans de comunicació per anar generant tanta crispació contra Renfe com la COPE contra el govern de Zapatero: "No ens semblava just: que deixés pagar al jove el bitllet de tren i ja està, no havia de pagar els 28 euros.
No té per què ser a causa dels mitjans de comunicació pot ser un habitual de la línia que hagi tingut aquest comentari
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jo ho veig d'una altra forma: aquesta reacció no hauria passat ni a TMB ni a FGC tot i tenir recorreguts més curts i multes de major import (a menys que es paguin a l'instant, cosa que suposa un import menor que el de la multa aplucada però tampoc tan menor).josep_serre wrote:No té per què ser a causa dels mitjans de comunicació pot ser un habitual de la línia que hagi tingut aquest comentari