Page 15 of 16

Posted: Wednesday 13/06/2007 12:03
by wefer
Ja he rebut resposta del Sr. Patiño.
Resumint, es pot dir que NO es conservarà cap 1000 ni cap 1300 ja que es considera que no hi ha suficients diferències amb la sèrie 1100 com per fer-ho ja el que es conservarà serà una composició de 3 cotxes 1100.
Em dóna la sensació que ara mateix no podem fer-hi res més :(

Posted: Wednesday 13/06/2007 12:25
by faristol
:( :( :( ooooh!!!

GUA GUA GUA!, "SACABO LO QUE SE DABA"

:callat Mes val.....

Si no saben diferenciar un 1300 de un 1400 :callat sense paraules.

Posted: Wednesday 13/06/2007 13:13
by Jordilar
Ja he dit més amunt que sempre el podem compar nosaltres el 1300...

És que realment...

Posted: Wednesday 13/06/2007 13:21
by Guigui
Doncs aleshores, per què preservem res? Al capdavall, tot són trens de metro, i d'aquests ja en circulen una pila!

I d'això se'n diu gestió del patrimoni? :o

Posted: Wednesday 13/06/2007 14:55
by Brill_13
Una suggerència!
Aquesta noticia no la podrien posar els respectius webmasters dels foro a les seves webs en portada?
Aquí queda molt oculta aquesta informació. És hora que s'entri més gent, no?

Posted: Wednesday 13/06/2007 15:03
by wefer
Jordilar wrote:Ja he dit més amunt que sempre el podem compar nosaltres el 1300...
1- Pel que sé, ja està comprat, encara que a trossets.
2- A mi, a la terrassa, no m'hi cap.

Posted: Wednesday 13/06/2007 16:03
by metring
I escriure a diaris, explicant-ho? :roll:

Posted: Wednesday 13/06/2007 18:49
by Pere
metring wrote:I escriure a diaris, explicant-ho? :roll:
Amb això aconseguirem trencar contactes amb el senyor Patiño i TMB, penso jo. :roll:

Posted: Wednesday 13/06/2007 20:31
by Guigui
Pere wrote:Amb això aconseguirem trencar contactes amb el senyor Patiño i TMB, penso jo. :roll:
Amb gent que té una concepció de patrimoni més pròpia d'un drapaire de ferro vell que no pas d'un conservador museístic, començo a tenir seriosos dubtes de si val la pena mantenir-hi contacte...

Posted: Wednesday 13/06/2007 20:40
by BRILL 18
Guigui wrote:
Pere wrote:Amb això aconseguirem trencar contactes amb el senyor Patiño i TMB, penso jo. :roll:
Amb gent que té una concepció de patrimoni més pròpia d'un drapaire de ferro vell que no pas d'un conservador museístic, començo a tenir seriosos dubtes de si val la pena mantenir-hi contacte...
Completament d'acord, de que serveixen aquest contactes si a l'hora de veritat fan el que els passa per el forro, tenim molts exemples de la poca voluntat de conservacio, no hi cap serie 600, no hi ha cap serie 200, el que queda dela 300 ja es diu de desballestar dos,de la serie 400 sols queda un tipus, recordeu que hi havien dos, el igual que en el terreny autobusero i tranviaire, el que queda fet misto, per le desidia de l'administracio, i si amb permeteu l'opinio, els interesos personals d'algun personatge.
No val la pena mantenir contactes amb qui ja te decidit unilateralment el que pensen fer amb al patrimoni de tots, crec que no tenim que ser complices de la demagogia

Posted: Wednesday 13/06/2007 20:48
by George85
Fent una mica d'advocat del diable :pal , jo veig la posició de TMB la més encertada.

Tot i que nosatres veiem molt clarament i evident que un 1000 no és el mateix que un 1100, que els remolcs 1400 i 1300 son prou diferents... per a TMB son iguals i més de cara a un futur museu.

Per la gent que anirà al museu no hi haurà diferència entre els antics trens de la L4 i els de la L5. Per ells eren i seràn iguals.

A més, conservar 2 trens es per a l'empresa un cost força elevat ja que ara per ara el museu no existeix i implicaria tenir-los a cotxeres ocupant un espai força preciat i sobretot ara que només fan que arrivar noves unitats.

Penseu que d'aquí a uns anys començaran a canviar els 2000 i els 3000 i segurament també es decidiran només per un dels 2 models considerant-los massa semblants. I molt probablement passarà el mateix amb els 5000 i els 9000.

Els 4000 i els 6000 tindràn la sort de ser series uniques gràcies al seu ample i probablement tindràn més possibilitats de ser preservades per separat. Tot i que també les podrien posar dins del lot de les 2000/3000 i els de les 5000/9000 respectivament.


:sant

1300 abans que 1400

Posted: Wednesday 13/06/2007 20:57
by Guigui
D'entrada, si s'entesten en conservar una sola unitat de la sèrie global 1000 i en composició minimalista, més val que ho facin amb un 1000-1300-1000, ni que sigui perquè els 1400 són un arranjament posterior a la seva posada en servei. En definitiva, es tracta de la versió que més s'acosta a l'original i, en tot cas, sempre podrien mostrar imatges de configuracions diferents a títol de comparació.

D'altra banda, si realment acaben confonent un 5000 amb un 9000, és per fotre'ls tots a vendre cupons de l'ONCE.

Re: 1300 abans que 1400

Posted: Wednesday 13/06/2007 21:07
by aim
Guigui wrote:D'altra banda, si realment acaben confonent un 5000 amb un 9000, és per fotre'ls tots a vendre cupons de l'ONCE.
Si no recordo malament, en JaMiRo! va comentar que tal cosa va passar el dia que vam anar a visitar les cotxeres del Triangle....

Posted: Wednesday 13/06/2007 21:12
by marcel
George85 wrote:Fent una mica d'advocat del diable :pal , jo veig la posició de TMB la més encertada.

Tot i que nosatres veiem molt clarament i evident que un 1000 no és el mateix que un 1100, que els remolcs 1400 i 1300 son prou diferents... per a TMB son iguals i més de cara a un futur museu.

Per la gent que anirà al museu no hi haurà diferència entre els antics trens de la L4 i els de la L5. Per ells eren i seràn iguals.

A més, conservar 2 trens es per a l'empresa un cost força elevat ja que ara per ara el museu no existeix i implicaria tenir-los a cotxeres ocupant un espai força preciat i sobretot ara que només fan que arrivar noves unitats.

Penseu que d'aquí a uns anys començaran a canviar els 2000 i els 3000 i segurament també es decidiran només per un dels 2 models considerant-los massa semblants. I molt probablement passarà el mateix amb els 5000 i els 9000.

Els 4000 i els 6000 tindràn la sort de ser series uniques gràcies al seu ample i probablement tindràn més possibilitats de ser preservades per separat. Tot i que també les podrien posar dins del lot de les 2000/3000 i els de les 5000/9000 respectivament.


:sant
Una opinió molt encertada segons el meu parer.

Posted: Wednesday 13/06/2007 21:30
by awe
Si se salva una composició ja podem donar-nos per satisfets perquè ja serà un èxit. I si a més a més de salvar-se resulta que es manté decentment i no es deixa podrir a la intemèrie llavors és per cantar bingo.

A banda de sarcasmes, i de cares a un museu, no es pot guardar cada tren que ha tingut una particularitat concreeta. S'ha de preservar un tren de cada generació i prou, perquè per la majoria de la gent un 1000, un 1100, un 1300, i un 1400, són el mateix tren, són "uns d'aquells vells" i prou. I si guarden un tren, "no meneallo", encara que volem que en guardin més potser és millor callar o fins i tot donar-los les gràcies per preservar-ne un. Així veuran que els aficionats no ens dediquem només a tocar el que no sona demanant que es preservi de tot i insultant i menyspreant l'empresa cada dos per tres. Amb aquestes maneres no ens faran mai cas.

Diu el refrany que es cacen més mosques amb una cullerada de mel que amb una tona de vinagre.

Salutacions,

Eduard.

59000

Posted: Wednesday 13/06/2007 22:43
by JaMiRo!
aim wrote:Si no recordo malament, en JaMiRo! va comentar que tal cosa va passar el dia que vam anar a visitar les cotxeres del Triangle....
Correcte. Quins collons confondre la sèrie 5000 i la sèrie 9000...Quan li vaig corregir (educadament), ell em va respondre "Bah, però sí són pastades"... :x

Posted: Wednesday 13/06/2007 23:03
by Vox
George85 wrote:els 2000 i els 3000 i segurament també es decidiran només per un dels 2 models considerant-los massa semblants. I molt probablement passarà el mateix amb els 5000 i els 9000.

Ostres sí, no havia pensat. Entre la renovació dels 3000s i que s'assemblen als 2000, probablement preservaran una 2000! (les 2000 es reformaran? pq si es que sí, llavors guardaran una 2100 com a exemple de 3000-2000-2100, TELA!).

En quant a les 5000-9000, no te sentit, es un cas diferent.

Vox

Posted: Wednesday 13/06/2007 23:17
by iluro
Despues del fiasco del 1000 me da la sensación que dentro de unos meses saldrán con el mismo cuento con los 1100, que si guardamos una composición, que si un vagón, y luego con una foto solucionado el tema. ¿ Recordais las fotos del 100 trinchado en Vilanova ?

A mi lo del museu de la mobilitat no me da buenas vibraciones. ¿ Es que no podemos tener un museu del transport como cualquier ciudad normal ? el mejor espacio para un museo de transporte, es una estación en deshuso, osea, EdF dentro de muy poco tiempo, ya vereis como el espacio destinado a museo en el edificio novia que va en el triangle ferroviari, acaba teniendo menos espacio del previsto inicialmente y ahí tendran la excusa para deshacerse de unos cuantos trastos.

Creo que no hay que descartar cartas en la prensa, así como poner el destino del ultimo 1000 en conocimiento e entidades como amics de la ciutat, la asociacion de museos (si no se llama así, será algo parecido) y cuantas entidades se nos ocurran.

Re: 1300 abans que 1400

Posted: Wednesday 13/06/2007 23:19
by Fran-Ikarus
Guigui wrote:D'entrada, si s'entesten en conservar una sola unitat de la sèrie global 1000 i en composició minimalista, més val que ho facin amb un 1000-1300-1000, ni que sigui perquè els 1400 són un arranjament posterior a la seva posada en servei. En definitiva, es tracta de la versió que més s'acosta a l'original i, en tot cas, sempre podrien mostrar imatges de configuracions diferents a títol de comparació.
Doncs no, en aquest cas no et dono la raó. Si fos realment impossible que preservin tots dos remolcs (que amb tota probabilitat ho serà), i sense entrar en quin dels dos és més maco, més val que ho facin amb un 1400, que és el que permetria formar un tren de 3 cotxes perquè circuli (suposant que no volguem renunciar, de partida, a que el tren es conservi en estat de marxa). Una 1000-1300-1000 no pot circular tal qual.

Evidentment, el que ens agradaria i del que hauríem de mirar de convèncer en Patiño, mentre existeixi el 1300, és que conservin tots dos, si de cas el 1400 perquè el tren preservat pugui circular en composició de 3 cotxes (5 millor que 3, però ja que no pot ser, doncs 3 millor que 2) i el 1300 per tenir-lo al Museu, treient profit d'alguna manera, com ja s'ha dit, dels seus testers amb finestres panoràmiques. Així, accedint a aquest 1300 en exposició estàtica, la gent tindria idea de com eren interiorment els trens de la sèrie 1000, sense necessitat d'haver d'accedir als motors 1000 o 1100, que estaran amb tota probabilitat en cotxera, com el tren del Gran Metro ho està ara.

Pel que fa a originalitat, igual de poc originals són els remolcs 1300 respecte als motors 1000, que els 1400 respecte els 1100. Evidentment, són diferents, més antics i més macos els primers. Però tots dos són vehicles únics, singulars i dels quals mereixeria la pena preservar-ne un. Si fóssim capaços de fer-li entendre això al Patiño...

Posted: Wednesday 13/06/2007 23:20
by faristol
1- Si es trenca el contacte, tampoc pasara res, a fi de contes encara que escoltin, qui decidiexen son ells, i ja veiem les decisions.

2- Es molt dificil fer cambiar d'opinió a qui te la paella pel manec.

3- La posicio de callar i encara donar gracies, em sembla la de agenollar-se i que passin per sobre i encara agrair que nomes et trenquin un braÇ. (respectant qui la tingui aixi, es clar).

4- No hi hagut ni previsió, ni consultes, ni saben molt el que tenen entre mans, si es conservara un 1100 i no un 1000 es simplement, perque ara per ara ningu sap com i que fer amb el Museu, llavors com que encara queden trens "similars" a la 4 ajornem la decisió i ja veurem i no ens preocupem ara d'aquest tema, no estimen res, son uns simples gestors burocrates.

5- Si realment hi hagues hagut voluntat de preservar i coneixement del mon ferroviari, s'hagues hagut de conservar el 1001-1004 ( Llevat que el seu estat, aconselles una unitat superior, pero no molt mes) es a dir de les mes baixes la que estuigues en millor estat, i aixo era posible ja que corria quant es tenia en ment la adquisició dels 5000.


6- La conservació d'un 1100 i un 1400 es bona noticia, pero historicament i en mes aspectes, el 11xxx-14xx-11xx que quedi, pot ser molt maco, pero amb un rigor no del tot acertat.

7- Ara ja no es pot fer molt mes, esperem que quant retirin els 3000 la cosa funcioni millor i que la gent que hi hagi tingui mes cultura ferroviaria-Metrera, pero sense plantar llavors i sembrar l'interes del gran públic, hi haura el mateix que ara.

8-La gent que ens agrada e interesa aixo no som tocadors de nassos, si ho veuen aixi es perque son coscients de la seva mala actuació o podem fer evidents les seves mancances.

9-Si finalment es desgaussen dos dels vagons del tren 300, pot ser una catastrofe i amb la impotencia de no poguer fer molt, seria la vejenada mes gran a Barcelona desde els temps de Porcioles.

10-Ni nosaltres Ciutadans de Barcelona, Ni nosaltres Afeccionts, ens mereixem aquest tractament cap el patrimoni que deuria ser de la Ciutat i aquest menyspreu a un tema que també es BARCELONA.