Tot i els problemes, al ritme actual l'Aeroport de Barcelona
Posted: Tuesday 24/07/2012 23:50
Al gener passat vaig publicar una entrada entusiasta a partir de l'espectacular increment de passatgers de l'Aeroport de Barcelona del 17'8% el 2011. Encara eren bons moments. Hi havia una companyia aèria privada amb suport públic que apostava per fer de Barcelona un gran centre d'operacions, estava en marxa un tímid procés de privatització i gestió individualitzada del Prat, i la crisi encara no ens havia mostrat la seva cara més amarga. La conclusió final era que al ritme de 2011, l'Aeroport de Barcelona superaria el de Madrid, centre de l'univers segons diuen alguns, el 2014, en només 3 anys.
Sis mesos després la situació ha canviat radicalment. El somni de Spanair va enfonsar-se per culpa de la crisi però també per la gestió de l'Estat que tenim en contra, i la privatització i individualització del Prat ha passat casualment a millor vida, almenys durant una bona colla d'anys. A això afegim-hi el moment àlgid -almenys per ara- de la crisi, i tindrem un panorama desolador. Per acabar-ho d'arrodonir, recordem la vergonya que suposa el fet que la T-1 del nostre aeroport no té accés ni per metro ni per tren de rodalies, tot i que ja ha complert 3 anys des de la seva posada en funcionament.
Doncs bé, tot i els problemes, el cert és que l'Aeroport de Barcelona resisteix com un campió. Les últimes dades oficials publicades per Aena a juny 2012 suposen que durant els últims 12 mesos, de juliol 2011 a juny 2012, hi han passat 34,9M de passatgers, un 9,5% més que els 31,9M del mateix període que l'any anterior. En el cas de l'Aeroport de Madrid, les xifres són de 47,9M de juliol 2011 a juny 2012, 50M l'any anterior i una variació del -4,2%. Aplicant aquests percentatges d'increment interanual al total de passatgers de 2011, a Barcelona podríem arribar el 2014 a 45,1M, superant àmpliament els 43,6M en què s'haurien anat ajustant a la capital d'Espanya
Evidentment ja no són els números del gener, on en els mateixos tres anys Barcelona arribava als 56M, en mantenir l'irrepetible increment del 17,8% de 2011, però en tot cas els nous totals encara continuen convidant a l'optimisme. Com dèiem doncs fa uns mesos, potser sí que de vegades ens en sortim.
Sis mesos després la situació ha canviat radicalment. El somni de Spanair va enfonsar-se per culpa de la crisi però també per la gestió de l'Estat que tenim en contra, i la privatització i individualització del Prat ha passat casualment a millor vida, almenys durant una bona colla d'anys. A això afegim-hi el moment àlgid -almenys per ara- de la crisi, i tindrem un panorama desolador. Per acabar-ho d'arrodonir, recordem la vergonya que suposa el fet que la T-1 del nostre aeroport no té accés ni per metro ni per tren de rodalies, tot i que ja ha complert 3 anys des de la seva posada en funcionament.
Doncs bé, tot i els problemes, el cert és que l'Aeroport de Barcelona resisteix com un campió. Les últimes dades oficials publicades per Aena a juny 2012 suposen que durant els últims 12 mesos, de juliol 2011 a juny 2012, hi han passat 34,9M de passatgers, un 9,5% més que els 31,9M del mateix període que l'any anterior. En el cas de l'Aeroport de Madrid, les xifres són de 47,9M de juliol 2011 a juny 2012, 50M l'any anterior i una variació del -4,2%. Aplicant aquests percentatges d'increment interanual al total de passatgers de 2011, a Barcelona podríem arribar el 2014 a 45,1M, superant àmpliament els 43,6M en què s'haurien anat ajustant a la capital d'Espanya
Evidentment ja no són els números del gener, on en els mateixos tres anys Barcelona arribava als 56M, en mantenir l'irrepetible increment del 17,8% de 2011, però en tot cas els nous totals encara continuen convidant a l'optimisme. Com dèiem doncs fa uns mesos, potser sí que de vegades ens en sortim.