Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Saturday 09/01/2010 17:48
qui ha dit que el facin en ample ibèric?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Tot ho indica, perquè... siguem realistes, la resta de la xarxa no canviarà d'ample mai, per tant, seguin el projecte, acabarà sent d'ample ibèric.Vilarrubla wrote:qui ha dit que el facin en ample ibèric?
L'ETF, ningú, que jo sàpiga. Però salta a la vista la indefinició pel que fa a les connexions amb infraestructures existents, bona part de les quals són, efectivament, en ample ibèric.Vilarrubla wrote:qui ha dit que el facin en ample ibèric?
Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer.Jordi Freixas wrote:A no ser que optin per trams de doble ample...
Que en la suposició de que ho fessin en ample ibèric, seria bo que com a mínim fessin ample doble entre Lleida i Martorell per fer by-pass d'alta velocitat. Segons els plànols, que em fio més del que diu la generalitat, serà en ample ibèric.Jordi Freixas wrote:Perdona però no he acabat d'entendre el teu comentari:
"Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, (en ample ibèric seria bo per fer una mena de by-pass entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat? ) però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer." (de fet segons el portal de Ifercat consta clarament com que la infraestructura que pretenen construir serà en ample UIC).
res indica que vagi a ser en ample ibèric.característiques tècniques:
ample de via: UIC (1.435 mm)
radi mínim: 4.300 m
pendent màxima: 12,5 mm/m
La línia convencional de Girona crec que hi feien una tercera via per poder-hi fer passar trens d'ample estàndard sense haver acabar la LAV, sino recordo malament.Lluita1714 wrote:aquell tram de Girona, no era el mateix que anava a ser en via de doble ample?
Només provisionalment, a l'espera que s'enllesteixi la LAV.Lluita1714 wrote:aquell tram de Girona, no era el mateix que anava a ser en via de doble ample?
És que només per començar, si pretenguessin fer el tram EFT - Martorell en ample ibèric seria una animalada / tonteria de proporcions històriques ja que, sí, efectivament des de Martorell podries connectar amb aquesta via, però d'altra banda s'acabaria enmig del no res.Lluita1714 wrote:Que en la suposició de que ho fessin en ample ibèric, seria bo que com a mínim fessin ample doble entre Lleida i Martorell per fer by-pass d'alta velocitat. Segons els plànols, que em fio més del que diu la generalitat, serà en ample ibèric.Jordi Freixas wrote:Perdona però no he acabat d'entendre el teu comentari:
"Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, (en ample ibèric seria bo per fer una mena de by-pass entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat? ) però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer." (de fet segons el portal de Ifercat consta clarament com que la infraestructura que pretenen construir serà en ample UIC).
Dubto que sigui una equivocació, m'ha semblat que on fan la connexió amb la línia convencional la LAV ja va soterrada, per altra banda posen explicitament que es connecta amb l'estació de Martorell, i Martorell no té cap estació d'AV.Jordi Freixas wrote:Jo vull pensar que aquí hi hagut una equivocació, i es referien a voler connectar a Martorell amb la LAV i no amb la línia convencional..
A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La PlanaGuigui wrote:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
I sobre els intercanviadors... com es possible que només n'hi hagin quatre? Mollerussa, Tàrrega i Cervera també tenen estació de la línia BCN-Manresa-Lleida.Guigui wrote:Intercanviadors de viatgers
- Lleida Pirineus amb TAV i Renfe
- Igualada, amb línia Barcelona-Igualada de FGC
- Manresa, amb Renfe
- Vic amb la línia Barcelona-Puigcerdà