Page 15 of 18

AVE

Posted: Wednesday 04/10/2006 22:39
by Santfeliuenc
Hola,
Pere wrote:Per la línia de Vilafranca, sovint hi desvien Regionals ara, però la diferencia que hi ha, és que arribes a Sant Vicenç de Calders amb una diferència de vint minuts més que tardaries a la de Vilanova.
Precisamente por eso el trazado más corto y rápido que es el paralelo a la costa por Vilanova es el que debería de haberse escogido para la línea de alta velocidad en Cataluña en lugar del trayecto por el interior.

El AVE entraría por un túnel bajo el interior del macizo del Garraf y saldría a las puertas del aeropuerto, desde donde entraría en BCN, ¿no van a hacer un megatúnel en la línea del AVE a Valladolid? pues este del Garraf no mediría ni la mitad que aquél y nos serviría para acortar distancias sin problemas y generar una entrada multimodal a la capital de Cataluña. Del puerto y aeropuerto hacia el Vallés por Papiol y Castellbisbal se podría haber instaurado la línea actualmente en construcción y el by-pass de Rubí y Sant Cugat igual que ahora pero más bien destinado a mercancías que no a alta velocidad, con lo que muchas de las actuaciones no serían necesarias como el paso a través de Martorell, el nuevo puente, el túnel de Castellbisbal a Martorell, el túnel por Martorell, todos los viaductos de la línea similares al de Sant Sadurní, etc.

De esta formalas mercancías irían por un lado, los regionales de alta velocidad y el AVE por otro y las cercanías sin solaparse con nada y ofreciendo frecuencias decentes por otro.

Pero no, había que hacerlo al revés para ahorrarnos cuatro perrillas...

Saludos,
Sergio

Posted: Thursday 05/10/2006 12:32
by entfe001
En cas d'incidència a la línia de Granollers, només en casos molt excepcionals es desvien els trens regionals per Mataró, ja que això suposa entre 40 i 70 minuts de retard per tren de mitjana. Normalment es fa quan hi ha talls de línia que està previst que durin 12 hores o més. En cas contrari, es presta servei substitutori per carretera o, per talls inferiors a quatre hores, se suspèn el servei sense mitjans alternatius.

Posted: Saturday 07/10/2006 0:52
by Pere
Avui el tren de l'Aeroport anava servit per la 440R-230M, una de les poques amb teleindicadors de LED's.
I juntament amb els forumaires Jordilar, Watermark i Aarongilp, hem tingut l'ocasió de fotografiar-la a l'Estació de França

Image

Posted: Saturday 07/10/2006 14:46
by UT596001
Avui m'he trobat al terra a l'estació de metro de Clot un horari de la línia R10 d'igual format que la resta de horaris de Rodalies. És el primer que veig, i com estava en un estat molt acceptable me l'he quedat.

Posted: Sunday 08/10/2006 11:29
by metring
Ja tocava! I l'horari han canviat, respecte al de juliol?

Posted: Sunday 08/10/2006 17:35
by UT596001
metring wrote:Ja tocava! I l'horari han canviat, respecte al de juliol?
És que l'horari de butxaca és el mateix del Juliol...

Ja en reparteixen a Sants.

Posted: Sunday 08/10/2006 19:40
by metring
Merci! Podien haver-lo canviat, com a la resta de Rodalies, potser no ho han fet, al ser una línia molt recent, o que no poden canviar res...

Posted: Tuesday 24/10/2006 21:09
by oscar440
Pere wrote:Avui el tren de l'Aeroport anava servit per la 440R-230M, una de les poques amb teleindicadors de LED's.
I juntament amb els forumaires Jordilar, Watermark i Aarongilp, hem tingut l'ocasió de fotografiar-la a l'Estació de França

Image
Recordeu quina era la matriculació de la unitat 470 que estava a l´esquerra? Per la posició del pantògraf, penso que es pot tractar de la 470.120... :?: :!:

Salutacions.

Posted: Tuesday 24/10/2006 21:12
by Mako448
Per qué cada dia veig més 440R i 470 i menys 448??

Posted: Tuesday 24/10/2006 21:16
by UT596001
oscar440 wrote:Recordeu quina era la matriculació de la unitat 470 que estava a l´esquerra? Per la posició del pantògraf, penso que es pot tractar de la 470.120... :?: :!:

Salutacions.
No sé si et referiràs a la 470.120M, però la 470.120C ja et dic que no és perquè encara conserva l'antic esquema de pintura.

Posted: Tuesday 24/10/2006 22:28
by Pere
Mako448 wrote:Per qué cada dia veig més 440R i 470 i menys 448??
Doncs serà perquè no els enganxes en aquell moment, perquè continuen sent-hi :) :) :)

Posted: Wednesday 25/10/2006 12:52
by oscar440
UT596001 wrote:
oscar440 wrote:Recordeu quina era la matriculació de la unitat 470 que estava a l´esquerra? Per la posició del pantògraf, penso que es pot tractar de la 470.120... :?: :!:

Salutacions.
No sé si et referiràs a la 470.120M, però la 470.120C ja et dic que no és perquè encara conserva l'antic esquema de pintura.
ja ho sé, la 470.099M-100R-120C encara és amb l´antic esquema, per això preguntava si la 470.120M-106R-087C (que també segueix amb l´antic esquema), era la de la foto, perquè el cotxe motor 470.120M és de les poques 470 de Barcelona que porta els pantògrafs en aquesta posició. Les altres 470 porten el pantògraf a la posició inversa, per això preguntava si es tractava de la 470.120M que ja ha rebut el nou esquema... ;) :!:

Salutacions.

Posted: Wednesday 25/10/2006 17:36
by Mako448
Pere wrote:
Mako448 wrote:Per qué cada dia veig més 440R i 470 i menys 448??
Doncs serà perquè no els enganxes en aquell moment, perquè continuen sent-hi :) :) :)
Doncs,no sé,tinc la sensació que ara molts CEX que abans és feien amb 448R ara les fan les 470,molts CEX a Lleida abans eren amb 448R i des del darrer canvi d'horaris és fa amb 470, són ara més dominats,penso que les 448R han disminuit en nombre de convoys.El tren a Lleida que sempre és feia amb doble de 448R(per lo manys abans)era el que sortia a les 12:03 de Sants els dissabtes cap a Lleida,el curiòs que ès un servei REX que els altres dies de la setmana ho fa una 470 en simple.

Posted: Wednesday 25/10/2006 19:47
by Pere
Excepte a la línia de Girona (allà no poden veure les 470), tots els CEX a Tortosa, Lleida i Reus es fan aleatoriament amb 470 o amb 448R, depen del que tinguin.

Posted: Wednesday 25/10/2006 19:52
by aarongilp
Pere wrote:Excepte a la línia de Girona (allà no poden veure les 470), tots els CEX a Tortosa, Lleida i Reus es fan aleatoriament amb 470 o amb 448R, depen del que tinguin.
Dilluns una doble de 470 va dormir aqui...no veieu el cabreig que vaig pillar...NO A LES 470 A GIRONA!! jejejejeje

Posted: Wednesday 25/10/2006 21:47
by UT596001
Mako448 wrote:
Pere wrote:
Mako448 wrote:Per qué cada dia veig més 440R i 470 i menys 448??
Doncs serà perquè no els enganxes en aquell moment, perquè continuen sent-hi :) :) :)
Doncs,no sé,tinc la sensació que ara molts CEX que abans és feien amb 448R ara les fan les 470,molts CEX a Lleida abans eren amb 448R i des del darrer canvi d'horaris és fa amb 470, són ara més dominats,penso que les 448R han disminuit en nombre de convoys.El tren a Lleida que sempre és feia amb doble de 448R(per lo manys abans)era el que sortia a les 12:03 de Sants els dissabtes cap a Lleida,el curiòs que ès un servei REX que els altres dies de la setmana ho fa una 470 en simple.
Els serveis a Lleida, almenys, sempre els fan amb el que agafen: 448, 470 o inclús 444. De fet, jo he anat via Reus/Valls molts més cops amb 470 (i ja fa uns quants anys que hi vaig) que no pas amb 448. I el primer cop va ser amb 444.

Posted: Wednesday 25/10/2006 21:52
by Mako448
El que he vist poques vegades és una 470 a la línia de Móra,això sí,una vegda una doble de 470 fent un CEX cap a Saragssa,quant lo normal seria una 448R,448 o 444,és més facil trobar-se una 444 que una 470 a la línia de Móra,i dir que jo no fa gaire havia vist una doble de 470(sí,470 amb seients regionasl,no era cap 440 pintada de regionals)fen un CEX Figueres-barcelona,us ben juro que l'havia vista!,ja que poca gent s'ho creu

Posted: Wednesday 25/10/2006 21:55
by UT596001
Mako448 wrote:El que he vist poques vegades és una 470 a la línia de Móra,això sí,una vegda una doble de 470 fent un CEX cap a Saragssa,quant lo normal seria una 448R,448 o 444,és més facil trobar-se una 444 que una 470 a la línia de Móra,i dir que jo no fa gaire havia vist una doble de 470(sí,470 amb seients regionasl,no era cap 440 pintada de regionals)fen un CEX Figueres-barcelona,us ben juro que l'havia vista!,ja que poca gent s'ho creu
Sé que normalment es fa amb 470 el CEX Barcelona-Móra la Nova, que fins fa poc era un Regional Delta, però si és cert que en aquella línia no són gens habituals. En canvi, cap a Lleida la cosa és molt heterogènia, i per la línia a Tortosa abunden més els 448 però les 470 tenen molta presència.

Posted: Wednesday 25/10/2006 22:31
by Mako448
Lo de que els gironins no volen 470,no ho acabo d'entendre
PS:Ue!!!!!Missatge número 300, )))3 :victoria

Posted: Wednesday 25/10/2006 22:59
by aarongilp
Mako448 wrote:Lo de que els gironins no volen 470,no ho acabo d'entendre
PS:Ue!!!!!Missatge número 300,llàstima que no pugui posar caretes.
Les 470 són les pitjors unitats que té regionals, després de les 440R. Jo, particularment, les detesto. I la gent d'aquí també. De fet, més o menys tothom, el que passa és que aquí els foten una 470 per al regional 05060 (7h24 Girona - 8h46 BCN) i la gent s'amotina perquè volen dormir i en una 470 és impossible. I jo les detesto per què no puc seure-hi amb comoditat, em surto pels costats i toco amb els genolls al seient del davant.