alkolo89 wrote:Em sembla que el meu avi em va dir que venien de la zona de Tarragona.
Si no m'equicovo estan vinguen pel Túnel del Cadí i tot.
Potser si que seria més econòmic portar-les amb tren, però amb el que triguen els carrilers, a saber quant arriben els que portessin les travesses.
Salut
Renovació de via fins a Puigcerdà
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Quan van fer la renovació de catenària les màquines de treballs van baixar per carretera pel túnel del Cadí, en comptes de fer-ho durectament per la línia fèrria.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Carriler amb tracció dièsel
El carriler d'aquesta tarda, ha sigut servit per la 333.369, ha passat cap a 1/4
de 6 per Centelles, una hora més tard del que ho ha fet habitualment. L'espectacle sonor, era música celestial!
de 6 per Centelles, una hora més tard del que ho ha fet habitualment. L'espectacle sonor, era música celestial!
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Bona enxampada fotográfica de la 333, llástima que per varias sempre estan grafitejadas.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Ja no nomès l'espectacle sonor, si no la sorpresa que donen.
Jo l'he caçat a Puigcerdà, però no només d'exterior.
Com potser ha comentat l'UT, els maquinistes eren molt simpàtics, i mentres esperava a que arribés a Puigcerdà, estàvem amb el meu avi parlant amb dos operaris d'Adif, i un d'ells, coneixia al maquinista, i ens ha deixat pujar. A part de fer la foto de la cabina, el propi maquinista m'ha fet una foto estan jo "comandant" la Prima, ma deixat tocar la botzina, i desprès m'ha demanat si volia aturar el motor de la locomotora.
En breus moments penjaré les fotos que he fet al meu Flickr.
Quant ho tingui modificaré aquest post meu per comunicar-ho.
Salut
Jo l'he caçat a Puigcerdà, però no només d'exterior.
Com potser ha comentat l'UT, els maquinistes eren molt simpàtics, i mentres esperava a que arribés a Puigcerdà, estàvem amb el meu avi parlant amb dos operaris d'Adif, i un d'ells, coneixia al maquinista, i ens ha deixat pujar. A part de fer la foto de la cabina, el propi maquinista m'ha fet una foto estan jo "comandant" la Prima, ma deixat tocar la botzina, i desprès m'ha demanat si volia aturar el motor de la locomotora.
En breus moments penjaré les fotos que he fet al meu Flickr.
Quant ho tingui modificaré aquest post meu per comunicar-ho.
Salut
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Compromès
Entenc la il·lusió que t'ha fet pujar a la locomotora i que vulguis compartir-ho amb nosaltres, però has pensat que si ho fas, potser compromets el maquinista, que potser ha infringit el codi intern de la companyia?alkolo89 wrote:Com potser ha comentat l'UT, els maquinistes eren molt simpàtics, i mentres esperava a que arribés a Puigcerdà, estàvem amb el meu avi parlant amb dos operaris d'Adif, i un d'ells, coneixia al maquinista, i ens ha deixat pujar. A part de fer la foto de la cabina, el propi maquinista m'ha fet una foto estan jo "comandant" la Prima, ma deixat tocar la botzina, i desprès m'ha demanat si volia aturar el motor de la locomotora.
En breus moments penjaré les fotos que he fet al meu Flickr.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Potser si que tens raó amb això, però amb l'alegria que m'ha rebut i a sobre fen-me ell la foto i tot, no hi pensava en això.
Ja miraré nomès de penjar les de fora de cabina i la del carriler.
Salut
Ja miraré nomès de penjar les de fora de cabina i la del carriler.
Salut
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reglament intern
Algun foraire versat en el tema podrà donar-te'n més detalls, però el meu avís anava encaminat a evitar problemes d'entrada (que potser resulta que igualment no hi serien).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Tranquil, que per curar-me en salut i per evitar problemes he seguit el teu consell, però agrairia que algú que estés ficat en el tema ens pogués donar solució.
Comentar a part d'això, que demà la tracció del carriler vindrà donada per la mateixa 333.
Salut
Comentar a part d'això, que demà la tracció del carriler vindrà donada per la mateixa 333.
Salut
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Bon dia.
Tinc un dubte amb la tracció d'aquest tren de carrils.
Amb una única màquina dièsel 333 pot pujar el tren fins a Puigcerdà i en canvi la setmana passada necessitava doble tracció de 269 per pujar el mateix tren?
O es que ahir la 333 nomes va pujar fins a Ripoll o Ribes i allà el tren van agafar-lo les Alcos de Puigcerdà?
Tinc un dubte amb la tracció d'aquest tren de carrils.
Amb una única màquina dièsel 333 pot pujar el tren fins a Puigcerdà i en canvi la setmana passada necessitava doble tracció de 269 per pujar el mateix tren?
O es que ahir la 333 nomes va pujar fins a Ripoll o Ribes i allà el tren van agafar-lo les Alcos de Puigcerdà?
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
El tren va arribar amb una única 333 a Puigcerdà, es a dir, que una 333 té la mateixa força que una doble de 269 per pujar per les rampes del Transpirinenc.
Salut
Salut
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
No només compta la potència sinó, molt important, l'esforç de tracció i la facilitat per patinar o no.
Segons una antiga taula de càrregues màximes, en rampa característica del 45 ‰, les 333 sense modernitzar tenen una càrrega màxima admesa de 310 Tm. Les 269, també de 310 Tm.
Tenint en compte que quan es van presentar les 333.3 deien que incrementaven en un 50 % la capacitat de càrrega de les 333, no crec que una doble de 269 carregui menys que una 333.3. Però per altra banda, caldria veure si la doble de 269 permet mantenir una velocitat "econòmica" o bé si les subestacions pateixen massa i per això es puja amb una dièsel.
En general, l'esforç màxim de tracció de locomotores dièsel és a velocitat més baixa que les elèctriques clàssiques com la 269.
Lo de la velocitat econòmica ve perquè les 269 són de tecnologia clàssica, amb resistències i contactors i si han de pujar molt temps amb resistències connectades perquè així ho obliga la velocitat del tren, es poden reescalfar i donar problemes. Un altre problema pot ser que les subestacions no aguantin.
De tota manera, tot això són especulacions i el motiu pot ser molt més "peregrino" que tots aquests arguments.
Salut !!
Segons una antiga taula de càrregues màximes, en rampa característica del 45 ‰, les 333 sense modernitzar tenen una càrrega màxima admesa de 310 Tm. Les 269, també de 310 Tm.
Tenint en compte que quan es van presentar les 333.3 deien que incrementaven en un 50 % la capacitat de càrrega de les 333, no crec que una doble de 269 carregui menys que una 333.3. Però per altra banda, caldria veure si la doble de 269 permet mantenir una velocitat "econòmica" o bé si les subestacions pateixen massa i per això es puja amb una dièsel.
En general, l'esforç màxim de tracció de locomotores dièsel és a velocitat més baixa que les elèctriques clàssiques com la 269.
Lo de la velocitat econòmica ve perquè les 269 són de tecnologia clàssica, amb resistències i contactors i si han de pujar molt temps amb resistències connectades perquè així ho obliga la velocitat del tren, es poden reescalfar i donar problemes. Un altre problema pot ser que les subestacions no aguantin.
De tota manera, tot això són especulacions i el motiu pot ser molt més "peregrino" que tots aquests arguments.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Bon dia.
Gràcies Genissimon per la teva informació de les càrregues de tracció de les màquines 269 i 333.3 en pendents de 45 mil·lèsimes.
Jo calculo que el tren té un pes brut d'unes 400 Tm, i la capacitat de tracció de la 333.3 seria d'unes 450 Tm, que ja quadra.
Estic d'acord amb tu que per les subestacions elèctriques és millor una dièsel que una doble de 269. De fet, les dobles de 269 per aquesta línia no son gaire habituals. L'any passat la majoria de trens de material pujaven amb doble tracció de 319, i nomes excepcionalment amb doble de 269.
Altre cosa en tot cas ha d'ésser la frenada, ja que desconec la capacitat del fre dinàmic de les 333.3, però l'imagino inferior al reostàtic de les 269, i suposo que a les pendents d'aquesta línia amb el fre continuu les rodes dels vagons deuen treure fum.
Gràcies Genissimon per la teva informació de les càrregues de tracció de les màquines 269 i 333.3 en pendents de 45 mil·lèsimes.
Jo calculo que el tren té un pes brut d'unes 400 Tm, i la capacitat de tracció de la 333.3 seria d'unes 450 Tm, que ja quadra.
Estic d'acord amb tu que per les subestacions elèctriques és millor una dièsel que una doble de 269. De fet, les dobles de 269 per aquesta línia no son gaire habituals. L'any passat la majoria de trens de material pujaven amb doble tracció de 319, i nomes excepcionalment amb doble de 269.
Altre cosa en tot cas ha d'ésser la frenada, ja que desconec la capacitat del fre dinàmic de les 333.3, però l'imagino inferior al reostàtic de les 269, i suposo que a les pendents d'aquesta línia amb el fre continuu les rodes dels vagons deuen treure fum.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Segons Railfaneurope,
les 269.2 tenen 3100 Kw de potència per a un esforç de tracció màxim de 219 KN (en la reducció mercaderies=V. màx. 100 Km/h)
les 333.3 tenen 1875 Kw de potència per a un esforç de tracció màxim de 363 KN (V. màx. 120 Km/h)
Segons Vossloh,
les 333.3 tenen 3000 CV (2237 Kw) de potència per a un esforç de tracció màxim de 341 KN, 320 KN en règim continu a 20 Km/h.
També cal tenir en compte que la tecnologia de les 333 és EMD (que abans pertanyia a GM) i, per tant, el frè dinàmic és del tipus americà amb una potència que sol ser fantàstica.
Per altra banda, les 269.2 pesen 88 Tm contra 120 de les 333.3 (22 Tm per eix les 269.2, 20 Tm per eix les 333.3).
Salut !!
les 269.2 tenen 3100 Kw de potència per a un esforç de tracció màxim de 219 KN (en la reducció mercaderies=V. màx. 100 Km/h)
les 333.3 tenen 1875 Kw de potència per a un esforç de tracció màxim de 363 KN (V. màx. 120 Km/h)
Segons Vossloh,
les 333.3 tenen 3000 CV (2237 Kw) de potència per a un esforç de tracció màxim de 341 KN, 320 KN en règim continu a 20 Km/h.
També cal tenir en compte que la tecnologia de les 333 és EMD (que abans pertanyia a GM) i, per tant, el frè dinàmic és del tipus americà amb una potència que sol ser fantàstica.
Per altra banda, les 269.2 pesen 88 Tm contra 120 de les 333.3 (22 Tm per eix les 269.2, 20 Tm per eix les 333.3).
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Traccions
T'equivoques Fubang. L'any passat els carrilers els pujava una sola japonesa 269, i els desenganxava a Ripoll, a partir d'allà, i fins a la base de Toses, les encarregades de remolcar el carriler, eren les 321 ALCO de TECSA. Potser et confons, amb fa 2 anys, quan gairebé cada dia, pujava una doble tracció de 319, amb tolves de balast, quan renovaven el tram Ribes - Ripoll.fubang wrote:Bon dia.
Gràcies Genissimon per la teva informació de les càrregues de tracció de les màquines 269 i 333.3 en pendents de 45 mil·lèsimes.
Jo calculo que el tren té un pes brut d'unes 400 Tm, i la capacitat de tracció de la 333.3 seria d'unes 450 Tm, que ja quadra.
Estic d'acord amb tu que per les subestacions elèctriques és millor una dièsel que una doble de 269. De fet, les dobles de 269 per aquesta línia no son gaire habituals. L'any passat la majoria de trens de material pujaven amb doble tracció de 319, i nomes excepcionalment amb doble de 269.
Altre cosa en tot cas ha d'ésser la frenada, ja que desconec la capacitat del fre dinàmic de les 333.3, però l'imagino inferior al reostàtic de les 269, i suposo que a les pendents d'aquesta línia amb el fre continuu les rodes dels vagons deuen treure fum.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Bona tarda.
Jo hem referia als trens de balast que pujaven amb doble tracció de 319, que esporàdicament van pujar amb doble tracció de 269, però si era fa dos anys, naturalment nomes pujaven fins Ripoll o Ribes, cosa que lliga en que tornaven a baixar el mateix dia, i no l'endemà al matí con fan ara els carrilers.
Tens raò, UT440_132M. He confós 2 anys.UT440_132M wrote:
T'equivoques Fubang. L'any passat els carrilers els pujava una sola japonesa 269, i els desenganxava a Ripoll, a partir d'allà, i fins a la base de Toses, les encarregades de remolcar el carriler, eren les 321 ALCO de TECSA. Potser et confons, amb fa 2 anys, quan gairebé cada dia, pujava una doble tracció de 319, amb tolves de balast, quan renovaven el tram Ribes - Ripoll.
Jo hem referia als trens de balast que pujaven amb doble tracció de 319, que esporàdicament van pujar amb doble tracció de 269, però si era fa dos anys, naturalment nomes pujaven fins Ripoll o Ribes, cosa que lliga en que tornaven a baixar el mateix dia, i no l'endemà al matí con fan ara els carrilers.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Avui a prop de un quart de set de la tarda i enxampat la 333-369 pasant per El Vendrell carregada de traveses, el video li penjat al you tube.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Avui no ha pujat la 333.369 a Puigcerdà.
Pel que fa a les travesses, com ja vaig dir dies enrera, ens les porten amb camió.
Respecte al tema de renovació de via, avui e sapigut que el transpirinenc francès es troba en el mateix estat que en nostre.
A part dir-vos també que s'ha parlat amb la SNCF per renovar la via d'ample UIC i fer que el Expres de Paris arribes a Puigcerdà, però aquests s'han negat per ara.
Salut
Pel que fa a les travesses, com ja vaig dir dies enrera, ens les porten amb camió.
Respecte al tema de renovació de via, avui e sapigut que el transpirinenc francès es troba en el mateix estat que en nostre.
A part dir-vos també que s'ha parlat amb la SNCF per renovar la via d'ample UIC i fer que el Expres de Paris arribes a Puigcerdà, però aquests s'han negat per ara.
Salut
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Corail Lunéa i regionals tolosans a Puigcerdà JA !
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Després de segles sense 'donar senyals de vida' porto dues fotos de Ribes:
Els maquinistes van ser realment amables i el proper dimarts tornen a pujar.
Salutacions.
Els maquinistes van ser realment amables i el proper dimarts tornen a pujar.
Salutacions.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Repeteix la tracció dièsel
Avui com cada dimarts, ha pujat un carriler, i com la setmana passada, ha sigut una 333 prima l'encarregada de donar la tracció, en el cas d'avui, ha sigut la 333.368, a continuació la foto:
Més tard, el video, al meu canal de Youtube. Aquí us deixo el video, amb xiulet inclòs:
Més tard, el video, al meu canal de Youtube. Aquí us deixo el video, amb xiulet inclòs:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a