Page 15 of 23
Posted: Saturday 13/01/2007 0:38
by wefer
aim wrote:Jo avui també he pogut pujar a un 9000 (el 9020-9017) i no he notat cap frenada brusca a l'arrencar ni al aturar-se. Just en el moment que he agafat jo el 9000, un altre 9000 ha arribat a l'altre andana (el 9012-xxxx) i tampoc he observat cap mena de soroll.
Tal com es comenta, agafa la 1a unitat, o també la 2a. Si no les han modificat, continuaran amb els seus sorolls i brusquedats. Tu has agafat la 5a (!!) unitat, i la que has vist a l'altre sentit era la 3a.
Està clar que a partir de la 3a han modificat moltes coses perquè funcionen força millor. I és que els errors de les dues primeres no eren normals ni lògics...
per cert, Jamiro!, a veure si pots investigar què els passava a les dues primeres unitats
Resposta!
Posted: Saturday 13/01/2007 13:59
by JaMiRo!
La frenada mecànica no estava ben ajustada a les primeres unitats de la sèrie 9000. Han anat baixant tècnics al Triangle Ferroviari i sembla que ho estan solucionant.
Posted: Saturday 13/01/2007 16:23
by metring
Jolin, dóna gust tenir informació tant fresca!!
Posted: Monday 15/01/2007 12:30
by Mortadel·lo
ja he pujat a un noumil, de fet a dos
(un era la segona unitat, l'altre no me'n recordo)
pel que fa al soroll, no vaig trobar que fos molt molt terrible, però sí que és més sorollós que un cincmil; al tram SF-Encants vaig trobar que no era pas pitjor que un 2100, però el funcionament general sí que semblava més escandalós que els 2100; la frenada era un xic brusca al moment d'aturar-se per complet (si aneu darrera la cabina podeu veure la força que apliquen els frens en directe al monitor de l'esquerra, fixeu-vos-hi i veureu el per què de la brusquetat)
l'arrencada inicial era una mica brusca, però molt més suau que la majoria de 440 per dir alguna cosa.
Salut!
Posted: Wednesday 17/01/2007 19:09
by JaMiRo!
Posted: Wednesday 17/01/2007 20:34
by EUKibo
I LOVE 9000
Posted: Thursday 18/01/2007 9:57
by Mortadel·lo
abans d'ahir vaig pujar al 9018 i vaig trobar que frena exactament igual que l'altre...l'acceleració potser sí que és un xic més suau
Posted: Thursday 18/01/2007 10:17
by Platanito
Hauré de fer alguna escapada a Barcelona per agafar la L2, aviam si els veig d'una punyetera vegada!
Posted: Saturday 20/01/2007 11:20
by metring
Avui he llegit a La Vanguardia que, efectivament, també aniran a parar 9000 a les línies 4 i 5, ara ja està confirmat.
Posted: Saturday 20/01/2007 11:54
by aim
A la 4 i 5 també? No, si al final tindrem 9000's a totes les línies menys a la L1 (per raons obvies)....
Posted: Saturday 20/01/2007 12:46
by Denisuko
9000 a L4??? al igual
bueno, potser si, quan a la L2 estiguin els... 12000 :begut
Posted: Saturday 20/01/2007 14:33
by EUKibo
Si eque la L2 està molt molt mimadeta! jo que visc a Montigalà i m'equidista L1 Fondo, L2 Pep Ventura i R1 Badalona per raons obvies agafo la L2 que tenen metros nous, estacions amples reformades i adaptades. En canvi la L1 va colapsada ja desde la primera parada i no pots seure, a més és més insegura, fa pudor i està una mica deixadeta, i la RENFE, que dirvos de la RENFE XDDDD tot i que la R1 comparada amb les altres linies de RENFE deu ni do!! ¬¬ ops! RENFE, ja podria funciona be! XD i a veure i quan m'apropin la L1 que la volen apropar desde abans de 1988 a Montigalà va una miqueta menys congestionada!
Posted: Saturday 20/01/2007 17:02
by Vox
Al·lucino
Vejam, son 50 9000's en construcció. Correcte?
Els 50 sencers han d'anar TOTS a la L9-10 però aquesta, completada al 100% no, estarà fins el 2014-15 o el 3628-29, per tant, no necessitarà els 50 9000's fins aquelles dates (començo a pensar que per la L9 demanaran nous trens pq les 9000 arrivaran a Lesseps L9 quan tinguin 10 anys de vida, ultra moderna la línea sí
):
La L2 es poblarà de 9000's i crec que es necessiten 15 trens, no? Hem d'afegir que cap el 2008 hi haurà una estació més (Badalona Centre), potser 1 tren més? 16. La part de Fira 1 i Fira 2 paso, doncs no crec que s'acabi abans de 2010-11 o més. Tambè hi haurà 3 5000's.
La L9 mateixa potser començarà a operar cap primers de 2009 segons opina en Javi82 (crec que vas dir això Javi, ara potser em confonc
) i quantes 9000's necessitarà? 15-16?
La L4 necessita 20 i molts trens, no? Les 2100 son 15 així que a la premsa van dir que les 2100 es completarien amb algunes 1100 però sembla ser que es completarà amb 9000's. Posem 10-12
Quedarien unes 5-6 per la L5.
I dic jo, no seria més llògic posar, en un futur pròxim TOTES les 5000's a la L5? Bé, totes no, però sí 36, es a dir, les 33 per la L5 i les 3 de la L2, i que en aquesta hi posin les 9000's (a la L3 no li podem treure les 3 5000 que tenen, clar, les necessiten).
Vox
Posted: Saturday 20/01/2007 21:41
by javi82
A veure si quadren els números
Per una banda hi ha els 99 nous trens:
39 5000
10 6000
50 9000
De l'altra els de la flota 'tradicional':
3 500
25 1000
27 1100
6 2000
15 2100
18 3000 (1 KO)
24 4000
I ara les necessitats de material de les línies (2010):
- L1 Hospital de Bellvitge - Fondo
· 34 trens = 24 4000R, 10 6000
- L2 Paral·lel - Badalona Centre
· 24 trens = 3 5000, 21 9000
- L3 Zona Universitària - Trinitat Nova
· 26 trens = 6 2000, 17 3000R, 3 5000
- L4 La Pau - Trinitat Nova
· 19 trens = 4 1100, 15 2100
- L5 Cornellà Centre - Vall d'Hebron
· 33 trens = 33 5000
- L9 Sagrera|Meridiana - Can Zam/Gorg
· 16 trens = 16 9000
- L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs
· 3 trens = 3 500
Amb aquesta distribució (q es la q queda quan van presentar les 9000 a l'L2 i traspàs de 2100 a l'L4) es tindria q 'sobrarien' 23 1100 i 13 9000. I si ara surten notícies de que aquests 9000 tb els voldran aprofitar en altres línies, jo ja em perdo
I això sense comptar q segons el PDI encara falta un nou encàrrec de 23 trens, i q no contemplava la sustitució dels trens de l'L4...
Posted: Saturday 20/01/2007 22:03
by Fran-Ikarus
"27" 1100 de fet és un eufemisme, perquè 2 d'ells estan irrecuperables, i el tercer "en paradero desconocido"...
Posted: Saturday 20/01/2007 22:11
by EUKibo
aquests 9000 que sobren els ficaran a la L4 i els 1100 bye bye a trinxar!
Posted: Sunday 21/01/2007 19:50
by Vox
javi82 wrote:A veure si quadren els números
Per una banda hi ha els 99 nous trens:
39 5000
10 6000
50 9000
De l'altra els de la flota 'tradicional':
3 500
25 1000
27 1100
6 2000
15 2100
18 3000 (1 KO)
24 4000
I ara les necessitats de material de les línies (2010):
- L1 Hospital de Bellvitge - Fondo
· 34 trens = 24 4000R, 10 6000
- L2 Paral·lel - Badalona Centre
· 24 trens = 3 5000, 21 9000
- L3 Zona Universitària - Trinitat Nova
· 26 trens = 6 2000, 17 3000R, 3 5000
- L4 La Pau - Trinitat Nova
· 19 trens = 4 1100, 15 2100
- L5 Cornellà Centre - Vall d'Hebron
· 33 trens = 33 5000
- L9 Sagrera|Meridiana - Can Zam/Gorg
· 16 trens = 16 9000
- L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs
· 3 trens = 3 500
Amb aquesta distribució (q es la q queda quan van presentar les 9000 a l'L2 i traspàs de 2100 a l'L4) es tindria q 'sobrarien' 23 1100 i 13 9000. I si ara surten notícies de que aquests 9000 tb els voldran aprofitar en altres línies, jo ja em perdo
I això sense comptar q segons el PDI encara falta un nou encàrrec de 23 trens, i q no contemplava la sustitució dels trens de l'L4...
La llista present i futura es la que tenia al cap, així que a mi tampoc em quadra això de les 9000's a la L4 i L5! Potser es carregaran tambè les 4 1100 que sobreviuran a la L4 (vull dir que poden substituir les 4 1100 per 4 9000's) però vaja, la resta ni idea.
Els 23 trens que dius que cita el PDI, no en tenia ni idea. Han de ser per la L2, no? Un cop la L9 obri del tot cap el 20xx necessitarà totes les 9000 així que els 23 nous poden ser per la L2. Potser la sèrie 7000
Vox
Posted: Sunday 21/01/2007 23:43
by EUKibo
jo el que vull ja es els 4000 i 6000 a Montigalà, per quan l'extensió??? Se l'estan deixant pel final!!! ¬¬ aquesta alcaldesa de Badalona poc fa pels badalonins!!! Hi haun dèficin impresionant de transport públic, Montigalà es tota ella una autopista i qui no tenim cotxe i ens movem a peu o en TP es una agonia viurehi
Posted: Monday 22/01/2007 9:12
by Fran-Ikarus
EUKibo, el Metro no el construeix pas l'alcaldesa de Badalona (ni l'ajuntament)
Posted: Monday 22/01/2007 10:11
by Mortadel·lo
ah, i una cosa que m'agrada dels 9000 és que tot i que tenen l'absurda barra davant de les portes, en tenen una altra al mig des seients, així que són una mica més "habitables" que els 5000