En qüestió de tots aquests projectes i intencions (sí, és cert que he comès una negligència, parlant de noms de possibles patrocinadors, ahir no tenia un bon dia), i que a mi mateix m'he entès malament.
En la qüestió de aparcament és tan senzill com una cosa: Que l'aparcament subterrani de Ribes-Vila sigui per tots els clients i gratuït. La proposta de líniadelripollés i genissimon és bona, però potser primer tindríem que anar per passos
.
Vaig estar mirant i repassant textos antics d'antigues revistes, llibres... Fins donar algunes claus en què podríem fer per el tren històric de Núria:
Planificació possible d'horaris:
Temporada estival:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:00 a Núria.
Sortida 17:00 de Núria, arribada a les 17:25 a Queralbs, arribada a les 17:52 a Ribes-Vila, arribada a les 18:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de juliol i agost. Cost bitllet: 25 euros.
Temporada hivernal:
Sortida 12:00 de Ribes-Enllaç, arribada a les 12:08 a Ribes-Vila, arribada a les 12:35 a Queralbs, arribada a les 13:15 a Núria.
Sortida 18:00 de Núria, arribada a les 18:25 a Queralbs, arribada a les 18:52 a Ribes-Vila, arribada a les 19:00 a Ribes-Enllaç.
Trajecte realitzat amb material històric de la línia dissabtes i diumenges dels mesos de desembre i gener. Utilització, si és necessària, de la llevaneus històrica. Cost bitllet: 30 euros.
Nit de reis: Festival de la línia. Arribada a les 19:00 a Ribes-Vila amb els reis a bord, poden pujar amb els reis els nens i famíies, prèvia reservació de plaça. Majoria de cotxes disponibles i triple tracció. Arribada a Queralbs a les 19:30, festival de maniobres i de nit de reis. Passejada de reis. Pujen a Núria a les 20:00, arriben a Núria a les 20:30, on hi ha festival de totes menes.
Tornada amb automotors normals fletats per l'ocasió.
LABORS DE RESTAURACIÓ: E1, E2 o E3, E4.
Recuperació del pantògraf original.
Tornar la cabina a l'aspecte original.
Remodelar la carroceria al seu estat original.
Recuperació de la decoració original.
Recuperació mecànica que asseguri el seu bon funcionament.
Aquest tractament es realitzarà a les locomotores E1 i E4. Falta per decidir si E2 o E3 (una d'elles) es realitzessin els mateixos passos, i la que quedi sola servirà per donant de peces o per l'exposició.
LABORS DE RESTAURACIÓ DE COTXES ORIGINALS.
Finestres practicables.
Recuperació decoració original.
Interiors rèplica original (les 2 classes incloses).
Recuperació per servir com a portamaletes o portaliments del furgó K54, o nº21 de FGC.
Recuperació d'almenys 2 vehicles de cada una de les 2 sèries de cotxes existents.
Assegurar la seguretat dels cotxes antics en termes de seguretat actual.
Els cotxes suïssos poden en algunes ocasions reforçar algun d'aquests trens.