Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola:
No es una incidencia "pura i dura" del servei, pero aquesta tarde als voltants de les 7:15, al vestibul Sagrada Familia L2, el costat esquerre (per aclararir, el de l'escala mecanica que puja) estava barrat amb una cinta plasticaque bloquejava el pas tant per la mecanica com per la "manual". L'altre escala mecanica (la que normalment es de baixada) estava invertida.
Al tornar a passar cap alla les 8:45 ja tornava a funcionar correctament. Al sostre hi ha unes fustes tapant una possible gotera (?). Al menys pel voltant hi han unes taques d'humitat (cosa gens extranya al metro... taques d'humitat?....)
Sal.lutacions:
Serie600
No es una incidencia "pura i dura" del servei, pero aquesta tarde als voltants de les 7:15, al vestibul Sagrada Familia L2, el costat esquerre (per aclararir, el de l'escala mecanica que puja) estava barrat amb una cinta plasticaque bloquejava el pas tant per la mecanica com per la "manual". L'altre escala mecanica (la que normalment es de baixada) estava invertida.
Al tornar a passar cap alla les 8:45 ja tornava a funcionar correctament. Al sostre hi ha unes fustes tapant una possible gotera (?). Al menys pel voltant hi han unes taques d'humitat (cosa gens extranya al metro... taques d'humitat?....)
Sal.lutacions:
Serie600
Ahir a la tarda un companya de feina que ve amb Metro (L1) va dir que el vagó on anava i el del costat (els 2 últims) no es van obrir les portes a Urquinaona (si no recordo malament l'estació).
Diu que van estar 1/4 d'hora parats i que va baixar el cap d'estació i el maquinista i no van aconseguir que s'obresin les portes dels dos últims vagons. Al final van haver d'accedir a aquest vagons a través de les portes entre vagons i van evacuar tot el passatge per aqustes portes amb l'ajuda d'empleats de TMB. Evidentment van fer canviar de tren tots els passatgers.
Avui al Metro repertien fulls del comitè d'empresa denunciat el canvi en la gestió de plantilla TMB deixant estacions sense personal.
Diu que van estar 1/4 d'hora parats i que va baixar el cap d'estació i el maquinista i no van aconseguir que s'obresin les portes dels dos últims vagons. Al final van haver d'accedir a aquest vagons a través de les portes entre vagons i van evacuar tot el passatge per aqustes portes amb l'ajuda d'empleats de TMB. Evidentment van fer canviar de tren tots els passatgers.
Avui al Metro repertien fulls del comitè d'empresa denunciat el canvi en la gestió de plantilla TMB deixant estacions sense personal.
A mi em va passar exactament el mateix a l'estació de Bellvitge... les portes dels dos últims vagons no es van obrir i després el metro va seguir fins a Hospital de Bellvitge. Però un home (molt enrabat per cert) va activar l'alarma i el metro va frenar. I al cap de pocs minuts es van obrir les portes.Minotaure wrote:Ahir a la tarda un companya de feina que ve amb Metro (L1) va dir que el vagó on anava i el del costat (els 2 últims) no es van obrir les portes a Urquinaona (si no recordo malament l'estació).
Diu que van estar 1/4 d'hora parats i que va baixar el cap d'estació i el maquinista i no van aconseguir que s'obresin les portes dels dos últims vagons. Al final van haver d'accedir a aquest vagons a través de les portes entre vagons i van evacuar tot el passatge per aqustes portes amb l'ajuda d'empleats de TMB. Evidentment van fer canviar de tren tots els passatgers.
Avui al Metro repertien fulls del comitè d'empresa denunciat el canvi en la gestió de plantilla TMB deixant estacions sense personal.
Adéu!
Línia 3 fora de servei
M'estranya que ningú comentés que el divendres a la tarda (a partir de les 18 h) va quedar sense servei tota la línia 3.
Ho van anunciar a les estacions de totes les línies de Metro i també a l'estació de Pl. Catalunya de FGC.
Jo anava amb la L1 fins Pl. Catalunya per fer transbordament amb FGC. La marabunda que sortia de l'estació de la L3 era força espectacular.
Ho van anunciar a les estacions de totes les línies de Metro i també a l'estació de Pl. Catalunya de FGC.
Jo anava amb la L1 fins Pl. Catalunya per fer transbordament amb FGC. La marabunda que sortia de l'estació de la L3 era força espectacular.
Hola:
La L3 darrerament sembla el tren de la bruixa.
Aquesta tarda, cap alla les 7:30 despres de tancar portes a Passeig de Gracia, s'ha quedat parat sense fer res, al poc ha tornat a obrir portes i s'ha estat uns bons 3 minuts aturat, fins i tot l'aire condicionat. Despres ha fet "pxxsssss" (home, es que no se com possar aquest soroll), s'ha possat en marxa l'A/C, ha "pitat" per tancar portes i ha empres la marxa.
Sal.lutacions:
Serie600
La L3 darrerament sembla el tren de la bruixa.
Aquesta tarda, cap alla les 7:30 despres de tancar portes a Passeig de Gracia, s'ha quedat parat sense fer res, al poc ha tornat a obrir portes i s'ha estat uns bons 3 minuts aturat, fins i tot l'aire condicionat. Despres ha fet "pxxsssss" (home, es que no se com possar aquest soroll), s'ha possat en marxa l'A/C, ha "pitat" per tancar portes i ha empres la marxa.
Sal.lutacions:
Serie600
A tenor de l'incidència explicada per Serie600 m'he recordat que fa uns dies les escales mecàniques de l'andana sentit Horta que enllacen amb la L2 estaven desmuntades, ocupant a més part de les ja estretes escales de pedra. Això va comportar que a mitja tarda la gent formés unes cues espectaculars per pujar a enllaçar amb l'L2 fins al punt en què encara hi havia gent fent cua quan arribava el següent comboi. Davant aquest panorama, opto per fer la volta per l'altra andana.
El més divertit, però, va ser la tremenda cua de gent al vestíbul retinguda per una parella de vigilants de seguretat que no permetien baixar a ningú mentre hi hagués gent pujant, però donada l'afluència de pujada a la pràctica no podien baixar mai. Finalment recomano a la gent que feia cua que accedís a l'andana per l'altre vestíbul ceuant tota l'andana sentit Cornellà, fent el recorregut invers que jo havia fet. Només aleshores es va buidar la cua.
El més divertit, però, va ser la tremenda cua de gent al vestíbul retinguda per una parella de vigilants de seguretat que no permetien baixar a ningú mentre hi hagués gent pujant, però donada l'afluència de pujada a la pràctica no podien baixar mai. Finalment recomano a la gent que feia cua que accedís a l'andana per l'altre vestíbul ceuant tota l'andana sentit Cornellà, fent el recorregut invers que jo havia fet. Només aleshores es va buidar la cua.
Hola:
Aixo que comentes l'he "patit" varies vegades. Una parella de VJ's aturant a la gent dient-lis que facin cua i que mentre puja la gent, ells no poden baixar. Doncs des de "escolti que porto pressa, si us plau" amb educacio a un "macagundena, vols deixar-me passar d'una ops! vegada, borinot, que porto pressa?". Educacio a raudals, vaja.
Aquella estacio es estreta. Esta malament feta. No pot ser que les escales de pedra nomes siguin de 80 cms (com a maxim, no ho se segur) d'amplada i que en casos com aquest -reparacio- o avaria, es muntin uns "cacaus" impressionants de gent pujant i baixant alhora.
Sal.lutacions:
Serie600
Aixo que comentes l'he "patit" varies vegades. Una parella de VJ's aturant a la gent dient-lis que facin cua i que mentre puja la gent, ells no poden baixar. Doncs des de "escolti que porto pressa, si us plau" amb educacio a un "macagundena, vols deixar-me passar d'una ops! vegada, borinot, que porto pressa?". Educacio a raudals, vaja.
Aquella estacio es estreta. Esta malament feta. No pot ser que les escales de pedra nomes siguin de 80 cms (com a maxim, no ho se segur) d'amplada i que en casos com aquest -reparacio- o avaria, es muntin uns "cacaus" impressionants de gent pujant i baixant alhora.
Sal.lutacions:
Serie600
En aquest cas crec que s'hauria de fer l'accés "unisentit" en funció de l'hora i l'afluència (si a certes hores baixa més gent que puja les escales, fer-les de baixada), permetent tan sols a les persones amb movilitat minvada (gent gran, amb crosses) recórrer les escales en sentit invers al proposat per evitar fer la volta per l'altre vestíbul. Però la resta de gent, a caminar. La situació que vaig viure jo era totalment insostenible.
P.S: Escric "unisentit" i no pas unidireccional perquè una direcció té dos sentits, per la qual cosa l'ús d'unidireccional en aquest context, des d'un punt de vista etimològic, no té cap mena de significat.
P.S: Escric "unisentit" i no pas unidireccional perquè una direcció té dos sentits, per la qual cosa l'ús d'unidireccional en aquest context, des d'un punt de vista etimològic, no té cap mena de significat.
Hola:
Aquesta tarde pels voltants de les 8 la L3 ha estat 10 minuts fora de servei (jo he estat aturat a Paral.lel) a causa d'una avaria d'un convoi a Zona Universitaria.
Algu amb coneixements de causa i profunditat de la L3 em pot explicar per quins setze ous un tren avariat a Zona Universitaria (extrem de linia) pot deixar durant 10 minuts (si no mes) fora de servei tota una linia?. Estic indignat (per no possar que ja estic fins els pebrots del mal funcionament de la L3).
Sal.lutacions:
Serie600
Aquesta tarde pels voltants de les 8 la L3 ha estat 10 minuts fora de servei (jo he estat aturat a Paral.lel) a causa d'una avaria d'un convoi a Zona Universitaria.
Algu amb coneixements de causa i profunditat de la L3 em pot explicar per quins setze ous un tren avariat a Zona Universitaria (extrem de linia) pot deixar durant 10 minuts (si no mes) fora de servei tota una linia?. Estic indignat (per no possar que ja estic fins els pebrots del mal funcionament de la L3).
Sal.lutacions:
Serie600
Ho fan per intentar mantenir una freqüència homogènia a tota la línia quan el servei es reprengui. De no fer-ho així, es generaria un "forat" important entre el tren avariat i el que li anava per davant, causant una freqüència de pas variable entre els 10 minuts de l'avaria i el minut i mig escàs mínim de separació entre dos combois que han quedat retinguts darrere el tren avariat a distància de bloqueig.
Et puc assegurar, perquè ho he vist molts cops, que resulta molt desgradable esperar un comboi a una estació mentre en veus passar tres en sentit invers.
Et puc assegurar, perquè ho he vist molts cops, que resulta molt desgradable esperar un comboi a una estació mentre en veus passar tres en sentit invers.
Hola:
Entfe, entenc la teva explicacio... Pero tota la linia a fer gargares cuan el que s'ha espatllat esta al cap de la linia?.
Al meu curt entendre penso que simplement tallant a l'agulla mes propera a l'incidencia i donar instruccions als motoristes, l'aturada no aniria mes enlla d'uns 5 minuts, no els 10 i escaig que varem estar aturats (en ambdos sentits) i imagino que aixi tota la L3.
Encara que ara que m'adono. Es mes facir tenir putejat el passatge a l'estacio que no pensar en maniobres "d'escapament". Fil.losofia TMB.
Sal.lutacions:
Serie600
Entfe, entenc la teva explicacio... Pero tota la linia a fer gargares cuan el que s'ha espatllat esta al cap de la linia?.
Al meu curt entendre penso que simplement tallant a l'agulla mes propera a l'incidencia i donar instruccions als motoristes, l'aturada no aniria mes enlla d'uns 5 minuts, no els 10 i escaig que varem estar aturats (en ambdos sentits) i imagino que aixi tota la L3.
Encara que ara que m'adono. Es mes facir tenir putejat el passatge a l'estacio que no pensar en maniobres "d'escapament". Fil.losofia TMB.
Sal.lutacions:
Serie600
En cas d'una interrupció de només 10 minuts encara entenc que TMB actui d'aquesta forma. Possiblement la coordinació de trens i personal necessària per fer una inversió de recorregut a mig trajecte suposin ja 10 minuts de feina, el temps just que la línia restà interrompuda. És a dir, un cop estigués tot preparat es trobarien que no valia la pena ja que l'incidència ja havia estat resolta.
Estic d'acord, però encara us donaré una altra raó de pes en contra del que proposa en Serie600: el deixar fora de servei un tros de línia implica que tots els trens que hi ha en aquell sector deixin de circular, afectant possiblement un gran nombre d'usuaris. I quan s'hagi de tornar a posar en funcionament, novament es veurà afectada la freqüència general. Per una petita avaria que es solucionarà en pocs minuts no només no té cap sentit tallar un sector de línia per guanyar tres minuts, sino que això suposa un perjudici a bona part dels usuaris i un nou desajustament horari en breu.entfe001 wrote:En cas d'una interrupció de només 10 minuts encara entenc que TMB actui d'aquesta forma. Possiblement la coordinació de trens i personal necessària per fer una inversió de recorregut a mig trajecte suposin ja 10 minuts de feina, el temps just que la línia restà interrompuda. És a dir, un cop estigués tot preparat es trobarien que no valia la pena ja que l'incidència ja havia estat resolta.
Ja sé que aquestes coses fan ràbia quan un té pressa (jo també he perdut trens i he arribat tard a llocs per petites aturades al metro), però cal pensar què n'opinaries si, estant a sobre d'un tren en perfectes condicions de marxa, et diguessin per megafonia que el sector de línia on ets queda fora de servei per una ridícula avaria en un altre tren que potser marxa en sentit invers i no és ni tan sols a la mateixa estació on ets. Per què has de perdre un quart d'hora en aquesta situació si esperant-ne cinc tot tornaria a funcionar?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Per cert, ahir hi havia una incidència tècnica a la L3, deguda a la avaria d'un tren (em sembla que entre Vallcarca i Penitents), i el que em va sorprendre és que, a banda de la precissió en l'explicació de la incidència, van donar un temps de 10 minuts per a solventar-la.
I el segon que em va sorprendre és que el van complir.
I el segon que em va sorprendre és que el van complir.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Una avaria obliga a interrompre el servei de la línia 5 del metro de BCN 40 minuts
El Periódico - última hora
Barcelona. -- Un comboi avariat ha obligat a interrompre completament el servei de la línia 5 del metro de Barcelona durant uns 20 minuts i parcialment 20 minuts més, segons han informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
La incidència tècnica del comboi ha passat a la parada de Verdaguer a les 10.28 hores, i fins a les 10.48 hores no s'ha establert el servei parcial entre Cornellà Centre i Verdaguer, per un costat, i entre Maragall i Horta, per l'altre.
A les 11.08 hores s'ha restablert el servei a tota la línia disponible, ja que des del 22 de juliol fins al 31 d'agost no hi ha activitat entre les parades de Sagrada Família i Maragall a causa de les obres de l'intercanviador de la Sagrera.
El Periódico - última hora
Barcelona. -- Un comboi avariat ha obligat a interrompre completament el servei de la línia 5 del metro de Barcelona durant uns 20 minuts i parcialment 20 minuts més, segons han informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB)
La incidència tècnica del comboi ha passat a la parada de Verdaguer a les 10.28 hores, i fins a les 10.48 hores no s'ha establert el servei parcial entre Cornellà Centre i Verdaguer, per un costat, i entre Maragall i Horta, per l'altre.
A les 11.08 hores s'ha restablert el servei a tota la línia disponible, ja que des del 22 de juliol fins al 31 d'agost no hi ha activitat entre les parades de Sagrada Família i Maragall a causa de les obres de l'intercanviador de la Sagrera.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Es a dir, que primer s'ha establert un servei parcial a una part de la línia ja en servei parcial, i després s'ha "desparcialitzat" aquesta part.El Periódico - última hora wrote:A les 11.08 hores s'ha restablert el servei a tota la línia disponible, ja que des del 22 de juliol fins al 31 d'agost no hi ha activitat entre les parades de Sagrada Família i Maragall a causa de les obres de l'intercanviador de la Sagrera.
El que em pregunto és si veritablement s'ha aturat també l'altre tram de la línia, que aquests dies deu ser físicament independent...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Acabo de sentir a Catalunya Informació que aquesta tarda, a l'estació de Fabra i Puig (últimament tot passa a aquesta!) hi ha hagut un incident amb una avia de 80 anys. Resulta que portava una bossa de plàstic i al sortir, aquesta ha quedat atrapada a la porta. Ni el sistema de seguretat ni el conductor ho han detectat, i el convoi s'ha posat en marxa, arrossegant a la senyora, fins que ha caigut i ha anat a parar a la via entre dos vagons. Els passatgers han donat l'alarma i han fet aturar el convoi. La dona es troba greu i la línia sencera ha estat aturada 10 minuts. El que no sé és exactament a quina hora ha passat.