Lo de sempre, cadascú diu la xifra que l'interesa, personalment he estat ja diverses hores per Barcelona i veig el mateix nombre d'autobusos d'un dia normal.Guigui wrote:TMB xifra en un 6,5% el seguiment de la vaga i els sindicats l'eleven al 60%
Els conductors planegen boicotejar l'ampliació de la nova xarxa de bus a Barcelona
http://www.ara.cat/societat/TMB-xifra-s ... 00818.html
Conflicte i vaga al bus de TMB
Re: Disparitat i mala llet
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga desconvocada
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... sos-de-tmb
17.9.2013
Desconvocades les aturades intermitents indefinides a Autobusos de TMB
El comitè de vaga d’Autobusos de TMB, format per tres sindicats, va comunicar ahir a la nit que deixa sense efecte la convocatòria de vaga parcial indefinida dels treballadors, a partir d’avui.
Dijous de la setmana passada, després de la vaga de cinc hores i de l’assemblea que van celebrar els treballadors, els altres tres sindicats que inicialment formaven el comitè de vaga van anunciar que es desvinculaven de les aturades indefinides de dues hores per torn els dies laborables, i en conseqüència van abandonar el comitè.
Tant divendres com ahir, la vaga intermitent va tenir un seguiment escàs i cada cop menor —per sota del 10% divendres al matí i per sota del 5% ahir al vespre—, de manera que el servei de bus a Barcelona i l’àrea metropolitana ha estat pràcticament l’habitual aquests dos dies.
Tant la vaga de cinc hores de divendres com les posteriors aturades de dues hores per torn van ser convocades en defensa d’un conductor acomiadat per haver agredit greument un passatger.
17.9.2013
Desconvocades les aturades intermitents indefinides a Autobusos de TMB
El comitè de vaga d’Autobusos de TMB, format per tres sindicats, va comunicar ahir a la nit que deixa sense efecte la convocatòria de vaga parcial indefinida dels treballadors, a partir d’avui.
Dijous de la setmana passada, després de la vaga de cinc hores i de l’assemblea que van celebrar els treballadors, els altres tres sindicats que inicialment formaven el comitè de vaga van anunciar que es desvinculaven de les aturades indefinides de dues hores per torn els dies laborables, i en conseqüència van abandonar el comitè.
Tant divendres com ahir, la vaga intermitent va tenir un seguiment escàs i cada cop menor —per sota del 10% divendres al matí i per sota del 5% ahir al vespre—, de manera que el servei de bus a Barcelona i l’àrea metropolitana ha estat pràcticament l’habitual aquests dos dies.
Tant la vaga de cinc hores de divendres com les posteriors aturades de dues hores per torn van ser convocades en defensa d’un conductor acomiadat per haver agredit greument un passatger.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Hi ha un informe policial on es parla que és va veure l'agressió del conductor per part d'altres persones. Aixó vol dir que la policia també va prendre declaració a aquestes altres persones. Es un postura totalment indefensable la dels treballadors. Si comencen a fer aquest tipus de vagues que no es queixin després quan la propia ciutadania sigui la que demani que es privatitzi el servei (cosa en la que jo, en principi, hi estic en contra).Fran-Ikarus wrote:¿Qué tipo de sentido tendría promover que no se pague el billete por el conflicto entre la compañía y un trabajador?
Lo que es surrealista es el propio caso. No entiendo cómo puede haber versiones tan diferentes de un suceso que, forzosamente, tuvo que ser presenciado desde cerca por una o varias personas aparte de los propios involucrados.
Així que, al mensy pel que a mi respecte, no tenen el meu suport en absolut. Es més, recolzo totalmente la postura de TMB al respecte.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Segueix sent innocent penalment. Però també hi ha la presumció de veracitat de la Guardia Urbana. Si queda clar en l'atestat de la Guardia Urbana que hi ha hagut una agressió entenc que es posible l'acomiadament.genissimon wrote:No hi ha el principi de presumpció d'innocència vigent?
Last edited by eolosbcn on Tuesday 17/09/2013 14:29, edited 1 time in total.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Como trabajador tu tienes derecho a la huelga. Lo que no tienes derecho es a trabajar y no hacerlo diligentemente.alf_ wrote:No se, ¿tal vez que la empresa se queda sin los ingresos de ese día y resulta igual de perjudicada que si hacen huelga, sólamente que los viajeros no resultan perjudicados, de forma que se hace presión sobre la empresa sin tomar rehén a la ciudadanía?Fran-Ikarus wrote:¿Qué tipo de sentido tendría promover que no se pague el billete por el conflicto entre la compañía y un trabajador?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga el 14-10
Sembla que el proper 14 d'octubre, hi ha convocada una vaga al bus de TMB. Algú en sap més: sindicats convocants, tema en conflicte, etc.?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Vaga 14-10
http://actub.com/noticias-actub/99-reun ... re-de-2015
Extracte (com que no hi ha paràgrafs, he posat en cursiva la part que "sembla que correspon als motius", ja que cada línia comença per un espai en blanc; a partir de "Se pide a la empresa..." diria que no son ja els motius de la vaga, però ho copio tanmateix):
Se le comunica a la empresa que por parte de ACTUB, CGT, COS, CNT Y BESCANBI SINDICAL, se ha convocado un paro de 5 horas, el día 14/10/2015, de 10:30 a 15.30, con asamblea a las 12h. En protesta por los siguientes motivos:
Contra la privatización del transporte urbano en Barcelona (TRAM, Bus nou Barris) que destruirá empleo público.
Contra la creación de nuevos puestos de dirección (con sueldos desorbitados)
La contratación precaria
La pérdida del poder adquisitivo
La eliminación del despido objetivo en la empresa (si la seguridad social te manda trabajar y el médico de la empresa no te da apto).
Las liberaciones sindicales al margen del convenio y la contratación de familiares de sindicalistas...
Se le pide a la empresa recuperar el poder adquisitivo perdido durante el última convenio en comparativa a lo que subió el IPC en ese periodo (alrededor del 1.5%) más el posible aumento de este año, si lo hubiera. También comentamos el recuperar servicios tales como el Nit Bus, las líneas de Nou Barris o el Bus de Barri el fin de semana,
Que pongan ya la línea 7 por toda la diagonal para que los ciudadanos comprueben que con un bus también se pueden conectar los dos tranvías y así desista la alcaldesa de su idea. También se exigen mejoras en los horarios de las líneas, para que el conductor trabaje mejor y así colaborar en la disminución del absentismo, con más tiempo en los terminales para que haya tiempo de ir al lavabo. Por otro lado le decimos a la dirección que no estamos dispuestos a quitarnos ningún día de vacaciones conseguido en el anterior convenio y que mejor se saque ese dinero de algunos de fuera de convenio.
Extracte (com que no hi ha paràgrafs, he posat en cursiva la part que "sembla que correspon als motius", ja que cada línia comença per un espai en blanc; a partir de "Se pide a la empresa..." diria que no son ja els motius de la vaga, però ho copio tanmateix):
Se le comunica a la empresa que por parte de ACTUB, CGT, COS, CNT Y BESCANBI SINDICAL, se ha convocado un paro de 5 horas, el día 14/10/2015, de 10:30 a 15.30, con asamblea a las 12h. En protesta por los siguientes motivos:
Contra la privatización del transporte urbano en Barcelona (TRAM, Bus nou Barris) que destruirá empleo público.
Contra la creación de nuevos puestos de dirección (con sueldos desorbitados)
La contratación precaria
La pérdida del poder adquisitivo
La eliminación del despido objetivo en la empresa (si la seguridad social te manda trabajar y el médico de la empresa no te da apto).
Las liberaciones sindicales al margen del convenio y la contratación de familiares de sindicalistas...
Se le pide a la empresa recuperar el poder adquisitivo perdido durante el última convenio en comparativa a lo que subió el IPC en ese periodo (alrededor del 1.5%) más el posible aumento de este año, si lo hubiera. También comentamos el recuperar servicios tales como el Nit Bus, las líneas de Nou Barris o el Bus de Barri el fin de semana,
Que pongan ya la línea 7 por toda la diagonal para que los ciudadanos comprueben que con un bus también se pueden conectar los dos tranvías y así desista la alcaldesa de su idea. También se exigen mejoras en los horarios de las líneas, para que el conductor trabaje mejor y así colaborar en la disminución del absentismo, con más tiempo en los terminales para que haya tiempo de ir al lavabo. Por otro lado le decimos a la dirección que no estamos dispuestos a quitarnos ningún día de vacaciones conseguido en el anterior convenio y que mejor se saque ese dinero de algunos de fuera de convenio.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Vaga 14-10
Reclamen tornar a operar en servei de Nit Bus? Quin va ser el motiu el seu temps de que deixesin de fer-ho?Fran-Ikarus wrote:También comentamos el recuperar servicios tales como el Nit Bus, las líneas de Nou Barris o el Bus de Barri el fin de semana.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Això ja no forma part (diria jo, insisteixo en què la separació entre "motius de la vaga" i "altres" és una mica difusa) dels motius de la vaga.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Vaga 14-10
En resum, es troben totalment en contra de la unió del tramvia per la Diagonal... lamentable la posició d'ACTUB...Fran-Ikarus wrote:Que pongan ya la línea 7 por toda la diagonal para que los ciudadanos comprueben que con un bus también se pueden conectar los dos tranvías y así desista la alcaldesa de su idea.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Lo del Tramvia i Actub es absurd.
Tmb es propietari en part de Trammet i operador de una linea de Tramvia. Al igual que demanen que Tmb exploti el Nitbus, perque no la nova linea tramviaria de la Diagonal?
Tmb es propietari en part de Trammet i operador de una linea de Tramvia. Al igual que demanen que Tmb exploti el Nitbus, perque no la nova linea tramviaria de la Diagonal?
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
És possible que la senyora Colau, tendències polítiques apart, pretengui que TMB gestioni la xarxa de tramvia de Barcelona. D'aquesta manera, cedeix en una part important als interessos d'ACTUB i cia, però al mateix temps, ella surt guanyant en la seva intenció d'unir les dues xarxes de tramvia per la Diagonal.
Aquesta agrupació tan fortament vinculada als autobusos, lògicament, mirarà pels seus interessos i no es posarà a favor, sinó més aviat en contra del tramvia, però és interessant el fet que estiguin sent més incisius en el seu atac contra TRAM pel fet de considerar-ho "una privatització del transport públic", amb això estan suggerint implícitament que el tramvia passi a mans 100% públiques.
ACTUB wrote:http://actub.com/noticias-actub/99-reun ... re-de-2015
Contra la privatización del transporte urbano en Barcelona (TRAM, Bus nou Barris) que destruirá empleo público.
Aquesta agrupació tan fortament vinculada als autobusos, lògicament, mirarà pels seus interessos i no es posarà a favor, sinó més aviat en contra del tramvia, però és interessant el fet que estiguin sent més incisius en el seu atac contra TRAM pel fet de considerar-ho "una privatització del transport públic", amb això estan suggerint implícitament que el tramvia passi a mans 100% públiques.
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
El proper dimecres, 3 de febrer, hi ha convocada una vaga al servei d'autobús de TMB entre les 10 i les 16 hores. Només prestaran servei el 20% de vehicles. A partir de les quatre de la vesprada, el servei s'anirà normalitzant. He rebut un correu electrònic de TMB amb aquesta informació.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
http://magazin.amicsdelbus.com/ca/20160 ... de-febrer/
A l'enllaç, trobareu una taula detallant els serveis mínims a totes les línies.
A l'enllaç, trobareu una taula detallant els serveis mínims a totes les línies.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -de-febrer
15.02.2016
Premsa TMB
Serveis mínims per a la vaga intermitent d'Autobusos del 15 al 19 de febrer
Els sindicats minoritaris convoquen aturades de dues hores per torn quan ja existeix un preacord de nou conveni col·lectiu subscrit per la majoria del Comitè d'Empresa
Amb motiu de la convocatòria d'aturades a Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per als dies 15 al 19 de febrer, per part d'alguns sindicats, es poden produir alteracions en la freqüència de les línies en les dues franges que coincideixen amb l'horari de servei: de 10 a 12 h i de 21 a 23 h.
La magnitud de les alteracions dependrà del seguiment que tingui la convocatòria. En tot cas el Departament d’Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin almenys els serveis mínims propis de les hores vall, d'un 20% sobre el conjunt de l'oferta.
La convocatòria d'aturades, promoguda per una part minoritària dels sindicats, es produeix quan la majoria del Comitè d'Empresa ja ha subscrit un preacord per al nou conveni col·lectiu d'Autobusos 2015-2018. El preacord, pendent de ser ratificat, preveu un increment del poder adquisitiu dels salaris, la continuïtat dels sistemes de descansos i de la jubilació parcial, a més d'altres millores socials per al conjunt de la plantilla, alhora que garanteix l'estabilitat laboral i organitzativa de l'empresa.
15.02.2016
Premsa TMB
Serveis mínims per a la vaga intermitent d'Autobusos del 15 al 19 de febrer
Els sindicats minoritaris convoquen aturades de dues hores per torn quan ja existeix un preacord de nou conveni col·lectiu subscrit per la majoria del Comitè d'Empresa
Amb motiu de la convocatòria d'aturades a Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per als dies 15 al 19 de febrer, per part d'alguns sindicats, es poden produir alteracions en la freqüència de les línies en les dues franges que coincideixen amb l'horari de servei: de 10 a 12 h i de 21 a 23 h.
La magnitud de les alteracions dependrà del seguiment que tingui la convocatòria. En tot cas el Departament d’Empresa i Ocupació ha ordenat que es mantinguin almenys els serveis mínims propis de les hores vall, d'un 20% sobre el conjunt de l'oferta.
La convocatòria d'aturades, promoguda per una part minoritària dels sindicats, es produeix quan la majoria del Comitè d'Empresa ja ha subscrit un preacord per al nou conveni col·lectiu d'Autobusos 2015-2018. El preacord, pendent de ser ratificat, preveu un increment del poder adquisitiu dels salaris, la continuïtat dels sistemes de descansos i de la jubilació parcial, a més d'altres millores socials per al conjunt de la plantilla, alhora que garanteix l'estabilitat laboral i organitzativa de l'empresa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Atenció a les barbaritats que diu el sindicat CGT dels autobusos sobre la vaga i sobretot del que passarà si fan el tramvia:
Queda clar que aquests de l'esquerra radical no estan per defensar a ningú més que a sí mateixos, sigui a costa del que sigui. Ells, i els directius blindats amb sous desproporcionats... "mismos perros, distintos collares".Trabajadores de TMB autobuses: “No tenemos ninguna confianza en Ada Colau”
Los trabajadores de TMB autobuses de Barcelona están en lucha por su convenio. Del 15 al 19 de febrero han convocado paros parciales. Están también muy preocupados por la proyectada conexión del tranvía por la Diagonal.
Entrevistamos a Saturnino Mercader y Román Rustichelli, conductores y miembros de CGT.
[...]
R: Nosotros no le tenemos tanto miedo al convenio como a lo que vendrá después, el tema del tranvía. Del tranvía no se habla pero es un tema grave. Respecto al convenio, la empresa no ha planteado ningún ataque; hasta ahora lo único que ha planteado es un cambio de cromos con la burocracia. No han venido con despidos o bajadas salariales o pérdidas… Con el convenio, quizás salgamos empatados. El problema más gordo va a venir con el tranvía.
El tranvía, con los cálculos nuestros y los estudios que tenemos de los técnicos, sabemos que significa 240 servicios menos, es decir 240 puestos de trabajo menos en autobuses. Eso es lo que significa la eliminación de la líneas que van por la Diagonal, los estudios lo dicen claro. O es una cosa o la otra, ya que los dos a la vez irían semivacíos y no sale viable económicamente.
El otro proyecto en contraposición al del tranvía, con autobuses articulados eléctricos que no contaminan, con 30 y pico millones de euros se hace y se mete una línea de autobuses eléctricos. El tranvía cuesta 200 i pico millones de euros, y todo para darle la explotación a las empresas privadas. Fijaos, 30 millones contra 200 largos. Porque ellos dicen que el tranvía cuesta 100 millones, pero no cuentan después la compra de los trenes que circularan por la vía, que para tener una frecuencia de 5 min necesitan 20 trenes, que son más de 100 millones más. Ellos dicen “la obra vale 100 pero los trenes adicionales que necesitan valen más de 100. Y esto no se lo dicen a la gente. Además que ya hubo un referéndum que dijo que no querían el Tranvía. A ver si la Ada Colau hace otro referéndum, porque se habla de democracia y autodeterminación para muchas cosas, pero ya veremos qué hace con esto.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
¿No podrían los trabajadores de las líneas afectadas por la futura unión de las dos redes de tranvía ir a trabajar allí, recibiendo la formación oportuna?
Miedo al cambio.
Miedo al cambio.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
Un servei públic amb treballadors públics treballant... per a una empresa privada?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Conflicte i vaga al bus de TMB
En una empresa privada mai tindran tants privilegis com els que tenen ara.Renfe445 wrote:¿No podrían los trabajadores de las líneas afectadas por la futura unión de las dos redes de tranvía ir a trabajar allí, recibiendo la formación oportuna?
O no ho acceptarien els treballadors perquè perdrien prestacions, o no ho acceptaria Tram perquè no els sortirien els números contractant-los amb les condicions de TMB.
El que és més vomitiu de tot plegat és que els del sindicat CGT, que se suposa haurien de tenir certa empatia per la classe obrera de Barcelona que es beneficiaria del tramvia, estan disposats a fer el que sigui per mantenir la seva poltrona privilegiada encara que sigui a costa d'obstaculitzar la millora de la ciutat i del transport públic que fan servir la resta de treballadors. Que això ho faci la dreta ja ho esperem, però que els de CGT (que diuen ser anarcosindicalistes) s'aferrin a la poltrona tant o més, fins a arribar al surrealisme d'aliar-se amb el PP i Convergència per defensar l'utòpic i inútil projecte dels busos elèctrics... uf!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT