Page 15 of 104

Posted: Saturday 15/09/2007 12:15
by aarongilp
Les BB37000 són tritensió però accepten 15kV per a anar a Alemanya, és a dir, descartades.

Posted: Saturday 15/09/2007 12:21
by ROMI65
Bauvilla wrote:Cap problema !!!

Les 36000 (Astride), 37000 (Prima) y uns quants TGV (Réseau) poden circular amb 3000 V CC.

De fet, fins i tot ja podria baixar a BCN el TGV Bruxelles - Perpignan, encara que fos amb una andana de fusta a Sant Andreu Comtal :)
Les 36000 i els TGV Réseau tri-corent sí que són aptes als 3000 V CC, les 37000 no (1500 V CC, 25000 V 50 Hz i 15000 16,7 Hz).

Però ens falla l'ASFA i l'homologació...

-------------------------------------
Nota d'administració
Els missatges relatius al sistema de senyalització ERTMS han sigut desplaçats aquí:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=6523
-------------------------------------

Posted: Sunday 16/09/2007 17:08
by liniadelRipollés
Cap problema amb l'ASFA....ja tenim el tren portugués Porto-Vigo circulant sense cap ASFA i s'accepta. És conya.

De moment, confirmar els canvi d'enclavament immediat a Maçanet, Riells per proximitat a la LAV.


ROMI65 wrote:
Bauvilla wrote:Cap problema !!!

Les 36000 (Astride), 37000 (Prima) y uns quants TGV (Réseau) poden circular amb 3000 V CC.

De fet, fins i tot ja podria baixar a BCN el TGV Bruxelles - Perpignan, encara que fos amb una andana de fusta a Sant Andreu Comtal :)
Les 36000 i els TGV Réseau tri-corent sí que són aptes als 3000 V CC, les 37000 no (1500 V CC, 25000 V 50 Hz i 15000 16,7 Hz).

Però ens falla l'ASFA i l'homologació...

-------------------------------------
Nota d'administració
Els missatges relatius al sistema de senyalització ERTMS han sigut desplaçats aquí:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=6523
-------------------------------------

Posted: Sunday 16/09/2007 20:08
by Jordilar
No recordo els dies, però crec que a finals de setembre i durant 2 o 3 dies.

Posted: Sunday 16/09/2007 22:32
by EUKibo
Bauvilla wrote:Cap problema !!!

Les 36000 (Astride), 37000 (Prima) y uns quants TGV (Réseau) poden circular amb 3000 V CC.

De fet, fins i tot ja podria baixar a BCN el TGV Bruxelles - Perpignan, encara que fos amb una andana de fusta a Sant Andreu Comtal :)
O fent la volta pel Vallès fins a Barcelona-Sants

I pel que fa a tensions i sistemes de senyalitzacio la UE s'hauria de posar molt seria i exigir la unificació de manera inmediata, en el segle 21 no hauriem d'estar encara amb problemes per travessar fronteres, fa temps que van caure aquestes.

Una mesura que es pot fer és prohibir l'entrada o fabricació de nous trens que no puguin funcionar amb uns sistemes de senyalització internacional i sota una tensió que s'estableixi com internacional. I fer un periode d'adaptació per a les linies d'interes europeu.

Posted: Tuesday 18/09/2007 21:01
by ROMI65
EUKibo wrote:
Bauvilla wrote:Cap problema !!!

Les 36000 (Astride), 37000 (Prima) y uns quants TGV (Réseau) poden circular amb 3000 V CC.

De fet, fins i tot ja podria baixar a BCN el TGV Bruxelles - Perpignan, encara que fos amb una andana de fusta a Sant Andreu Comtal :)
O fent la volta pel Vallès fins a Barcelona-Sants

I pel que fa a tensions i sistemes de senyalitzacio la UE s'hauria de posar molt seria i exigir la unificació de manera inmediata, en el segle 21 no hauriem d'estar encara amb problemes per travessar fronteres, fa temps que van caure aquestes.
La idea és molt bona. El problema és saber qui ho paga.
EUKibo wrote:Una mesura que es pot fer és prohibir l'entrada o fabricació de nous trens que no puguin funcionar amb uns sistemes de senyalització internacional i sota una tensió que s'estableixi com internacional. I fer un periode d'adaptació per a les linies d'interes europeu.
Ja, però si aquests "sistemes de senyalització internacional" i aquesta "tensió internacional" no estan en servei a la infraestructura, tampoc no avancem gaire.

Tornem a la qüestió eterna de la integració vertical del ferrocarril (infraestructura-vehicles), per molt que alguns vulguen fer-nos creure que els trens són com els cotxes, que poden circular per qualsevol via.

Cinc ajuntaments del tram Llers-la Jonquera demanen a Foment

Posted: Wednesday 19/09/2007 9:44
by abegot
Cinc ajuntaments del tram Llers-la Jonquera demanen a Foment canvis!

18/09/2007 | Xavier Palomino Córdoba

Els ajuntament d'Agullana, Biure, Capmany, Llers i Pont de Molins, representats pel Consell d'Iniciatives Locals pel Medi Ambient de les comarques gironines (CILMA), han presentat aquest matí a la subdelegació del govern espanyol un escrit dirigit al Ministeri de Foment que recull una desena de mesures proposades en caràcter de mínims i l'adopció de mesures compensatòries i correctores dels impactes ambientals en aquests municipis. El president del CILMA, Lluís Lloret, ha explicat que, tot i que el tram de Llers a la Jonquera –anomenat tram internacional- està en avançat estat de construcció, encara hi ha temps per incloure aquestes mesures que tenen com a objectiu principal reduir els impactes del TGV sobre la fauna i la flora de la zona. El cost total d'aquestes mesures correctores seria de 3,5 MEUR i l'associació s'ha mostrat confiada que el ministeri les incorpori properament.

D'altra banda, Lloret, que també és alcalde de Bàscara, ha explicat que el pròxim 25 de setembre, a petició d'ERC, es votarà al Congrés dels Diputats una moció per defensar el canvi de traçat del TGV al seu pas per Bàscara. Aquest ajuntament defensa que el tren passi just per la banda contrària on Foment l'ha planificat per tal de construir un corredor d'infraestructures únic on passi el TGV, la MAT, l'AP-7 i la N-II i preservar l'espai de la riera de Casinyola.

El document que aquest dilluns són per demanar a Foment que inclogui mesures correctores per l'impacte que suposarà l'obra en la fauna i la flora. Algunes d'aquestes són passos de fauna, falsos túnels i pantalles opaques per evitar que els ocells hi xoquin, entre d'altres. Bàsicament, Lloret ha explicat que amb aquestes mesures es volen protegir espècies de la zona com la tortuga mediterrània i alguns exemplars d'àguila identificats.

Lloret ha indicat que els ajuntaments, a través del CILMA, estan fent un seguiment de les obres i que aquestes mesures venen a completar d'altres actuacions que han proposat i que, en la seva majoria, han estat ateses pel ministeri competent.

Canvis a Bàscara?

Lluís Lloret ha explicat que el pròxim 25 de setembre ERC portarà a votació al Congrés dels Dipuats una moció per canviar el traçat del TGV en el tram de Vilademuls a Borrassà. Lloret ha manifestat que aquesta opció compta amb el suport de la gent del territori, dels cinc ajuntaments afectats (Vilademuls, Bàscara, Pontós Borrassà i Garrigàs), de la Diputació, la Universitat de Girona, els consells comarcals, la Cambra de Comerç i el suport del Senat i els grups de CiU i ERC al Parlament, que ja han aprovat anteriors mocions. 'Esperem que la democràcia s'imposi i es canviï per l'opció que defensa la majoria', s'ha mostrat esperançat Lloret qui veu en el PSC el principal escull a salvar per aconseguir aquest canvi de traçat.

Lloret ha dit que l'anunci que va fer Foment de què el TGV no arribaria a Girona fins el 2012 juga a favor de la seva demanda perquè 'hi ha més temps' per poder canviar el traçat del TGV.

Lloret diu que el canvi de traçat té el suport del territori, del Parlament i del Senat, entre d'altres, i ara confien en què el Congrés també els hi doni suport.


http://www.cbrava.com/cat/news/noticia.php?id=1455

El túnel del Pertús, llest el 20/11

Posted: Monday 08/10/2007 13:10
by Guigui
Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

El túnel transpirinenc del TGV s'acabarà el 20 de novembre

| En un dels tubs ja han acabat les obres i en el segon queda poc més de mig quilòmetre | S'obrirà a la circulació a començament del 2009, però és probable que no hi passin trens fins al 2010 i que no hi arribi el TGV fins al 2012

Quim Torrent

És l'excepció que confirma la regla. El túnel transpirinenc del TGV s'acabarà en el termini previst. Tal com indicava el pla d'obres, les tuneladores de TP Ferro -un consorci format pels Estats espanyol i francès- acabaran de perforar les Alberes el dia 20 de novembre. El primer dels dos tubs de què es compon la infraestructura ja es va acabar dilluns passat, i al segon, situat a la banda mediterrània, li falta poc més de mig quilòmetre.

Els responsables de TP Ferro, que s'encarrega de la construcció de tot el tram entre Figueres i Perpinyà, es mostren satisfets del desenvolupament de les obres. "El 20 de novembre serà un dia de celebració", admet un dels seus portaveus, "perquè aquesta és un fita històrica que ho mereix". El túnel del Pertús té 8,2 quilòmetres de longitud i s'ha excavat íntegrament amb dues tuneladores de 8,5 metres de diàmetre.

Les obres del túnel, els més llarg de Catalunya, van començar l'octubre de 2004, però fins el juny de l'any següent no van començar a funcionar la Mistral i la Tramuntana, les tuneladores que han permès excavar el túnel oest i el mediterrani. Precisament la Tramuntana no ha pogut seguir el ritme de la seva bessona -acabarà 50 dies més tard- perquè pel camí s'ha trobat un terreny més sorrenc que l'ha obligat a reduir la marxa.

Viaductes acabats

A la resta del tram internacional la plataforma ja està pràcticament acabada i preparada per començar a instal·lar-hi els pals que han d'aguantar la catenària, el balast (pedres), les vies i el sistema de senyalització. Els viaductes, que en el tram del Principat salven forts desnivells, també estan tots acabats. Només falta un petit tram d'un quilòmetre a l'entrada de Perpinyà, on les obres de l'estació ja han començat.

Els treballs d'instal·lació de tot el material necessari duraran pràcticament un any, amb la qual cosa TP Ferro podrà entregar l'obra a principis del 2009. El problema, però, és que en aquell moment els TGV encara no passaran de l'Estació de Sants a causa de les obres al túnel urbà de l'Eixample. El túnel no veurà passar els primers trens fins al 2010. Encara no seran TGV, sinó trens d'eixos intercanviables que uniran Catalunya i França utilitzant la via convencional fins a Figueres i, a la capital empordanesa, canviaran l'amplada dels eixos per poder passar pel tram. Aquests trens podran circular a un màxim de 220 km/h a les vies d'ample internacional.

També per a mercaderies

Però per començar a rendibilitzar el túnel del Pertús, que té un cost de 1.125 milions d'euros, també serà necessari que hi passin els trens de mercaderies. Amb l'objectiu que hi puguin circular durant el 2010 també s'hauran de fer importants obres a la línia convencional, com la inclusió d'un tercer rail entre Mollet i Figueres, cosa que permetrà una connexió amb ample internacional del port de Barcelona a França.

Soterrar

Posted: Wednesday 31/10/2007 4:49
by Agusti Bonet
Quina obsessió en soterrar el tren,els hi ha donat. Aixa ha passat a l´entrada de Barcelona, i pasara a mes llocs. Tant soterrat el tren, i el final se li enfonsant les ciuats, en aquest politiquets.
M ´imagino el tren soterrat a Figueres. Igual quand fassin el tunel s´´enfonsa el Museu Dali. No li estaria malament al alcalde.
Es com Girona, quina necessiat hi ha de soterrar.
Ancara no els he vist di que soterrint una autopista. ¿Sospitos?

Errors al projecte de soterrament a Girona

Posted: Thursday 08/11/2007 23:57
by Guigui
Notícia del Vilaweb:

--------------------------------------------------------------------------------------

DIJOUS, 08/11/2007 - 21:35h

El projecte de soterrament del TGV per Girona té errors, segons un estudi

L'informe, encarregat per l'Ajuntament de Girona, revela que no hi ha mesures contra els incendis als túnels

Les consultores d'enginyeria Amberg i Infraes han elaborat un informe sobre el soterrament del TGV per Girona, al qual Europa Press ha tingut accés, que alerta que el projecte elaborat per Adif conté diversos errors. En primer lloc, revela que no hi ha mesures contra incendis en els túnels. A més, subratlla que cal un sistema d'evacuació de l'estació central de Girona, perquè és profunda, així com un pla de ventilació dels passatgers, que no s'ha fet. L'estudi també remarca que, per conèixer exactament l'abast de les vibracions de les obres del TGV als edificis de Girona, caldrà mesurar-les quan es comenci a perforar el subsòl, i no pas abans.

D'altra banda, l'informe adverteix que l'obra es retardarà, sobretot perquè la tuneladora escollida per Adif no podrà perforar els tres kilòmetres i mig del túnel, perquè hi ha trams de roca alterada.

El líder de CiU a Girona, Carles Puigdemont, ha exigit que s'esmenin aquests errors ràpidament, perquè poden generar inquietud als gironins.

Obres...

Posted: Sunday 02/12/2007 19:54
by JaMiRo!
Avui he estat per Perpinyà; l'entorn de la Gare està en obres però permet fer unes fotos fantàstiques des de tots els angles possibles.

Com podeu veure a la foto, la gent de Perpinyà espera amb impaciència el TAV:

Image

PD: aquest marcador ja estava la Setmana Santa passada, que és l'última vegada que vaig passar per allà.

Marcador

Posted: Sunday 02/12/2007 19:56
by Guigui
JaMiRo! wrote:PD: aquest marcador ja estava la Setmana Santa passada, que és l'última vegada que vaig passar per allà.
I el nombre indicat es refereix als anys que falten perquè la línia sigui una realitat? :twisted:

Posted: Sunday 02/12/2007 22:35
by jordidr
A perpinya esperen amb moltes ansies poder anar a Barcelona amb un temps curt

Per desgràcia, no depèn d'ells

Posted: Sunday 02/12/2007 22:37
by Guigui
jordidr wrote:A perpinya esperen amb moltes ansies poder anar a Barcelona amb un temps curt
Una altra cosa és que Renfomentadif els ho permeti. :evil:

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Tuesday 01/01/2008 18:11
by entfe001
Ajuntament de Girona wrote:Inspecció prèvia als edificis propers als túnels del Tren de Gran Velocitat

S'ha presentat, en roda de premsa, el Pla d'Inspecció prèvia a les obres dels edificis propers als túnels del Tren de Gran Velocitat.

Durant els propers dies les comunitats de propietaris rebran una carta d'ADIF, amb tota la informació relativa a aquests treballs previs, que realitzarà l'empresa Intemac.

L'objectiu és analitzar uns sis-cents edificis i més d'un miler de vivendes (aproximadament un 25% del total) i el seu comportament estructural abans que s'iniciïn les obres del pas de l'AVE per la ciutat.
El PDF adjunt és interessantíssim, detalla molt el pas dels túnels urbans de Girona. Atenció, pesa gairebé 7 Mb!

Re: Línia d'alta velocitat a Girona - Avistament

Posted: Monday 28/01/2008 8:35
by genissimon
Vista una d'aquestes: class 37 EWS damunt un remolc d'un camió, transport especial.

Ahir diumenge 27 de gener, cap a les 20h., estacionat a l'àrea de servei de Gurb sentit Girona a la C-25, prop de Vic.

Sento no poder donar més detalls, em va agafar per sorpresa.

Suposo que anirà a col·laborar en les tasques de construcció de la línia de Barcelona a Girona i Figueres.

Salut !!

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Monday 28/01/2008 13:52
by aarongilp
Comença la diversió!!! Sabeu on hi haurà les bases de muntatge? Ho dic per segrestar un cotxe i anar-m'hi apropant...

LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 20/02/2008 23:46
by Guigui
Obro fil perquè hi posem totes les notícies relacionades amb la LAV de Barcelona a la frontera francesa, sense perjudici del que ja hi ha obert sobre l'àrea de Girona. Comencem amb una notícia publicada a l'Avui:

----------------------------------------------------

Adif adjudica els dos últims trams d'obres del TGV entre Barcelona i la frontera francesa

ACN
Barcelona
Ult. Act. 20.02.2008 - 17:54 hs


El consell d'administració de l'empresa pública Adif, gestor de les infraestructures ferroviàries, ha aprovat aquest dimecres l'adjudicació dels dos últims trams pendents de les obres de construcció de la plataforma de via entre Barcelona i la frontera francesa.

Els dos trams pendents corresponen al recorregut entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat, de poc més de quatre quilòmetres, i les obres adjudicades tenen un pressupost de 245,370 milions d'euros.

Les empreses adjudicades són Corsán-Corviam Construcción SA, que s'encarregarà del tram de la Sagrera, amb un pressupost de gairebé 68 milions, i amb un termini d'execució de 19 mesos, i a la Unió Temporal d'Empreses formada per Acciona Infraestructures i Copcisa, que en un pressupost de 177 milions s'encarregaran del tram Sant Andreu, que haurà d'estar enllestit en 28 mesos.

Cap a França, totalment adjudicat
El dos trams que s'han adjudicat aquest dimecres tenen una allargada total de 4,24 quilòmetres i aniran íntegrament soterrats. Amb l'adjudicació d'aquests dos trams, la línia del TGV entre Barcelona i la frontera francesa està plenament adjudicada i tota ella ja està en fase d'execució d'obres. L'objectiu és que el 2012 la línia estigui plenament construïda.

Re: Errors al projecte de soterrament a Girona

Posted: Saturday 23/02/2008 19:11
by awe
Guigui wrote:…un pla de ventilació dels passatgers…
Ves quina gràcia, a veure si l'Adif contractarà "ventiladors" que aniran vestits de verd ventant els viatgers per les andanes.

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Saturday 12/04/2008 17:20
by MRS
Hola,

Perquè en tingueu coneixement, he trobat el següent portal : http://www.trengirona.cat/cat/projecte.php, que explica, entre altres coses, els projectes de construcció de la línia del TAV i del soterrament de la línia convencional al seu pas per la ciutat de Girona. Per cert, quan comencin les obres del soterrament de la línia convencional, s'ha previst que hi haurà un enderroc parcial o total del talús i del viaducte dins la zona d'àmbit de l'actuació (suposo que a partir de l'Hipercor fins a la zona de la plaça d'Europa), així com davant de l'actual estació. Ui, ui, això no m'agrada gens. No creiu que tot això provocarà un bon cacau amb la circulació ferroviaria convencional?

Salutacions,