Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
El rodalies cap a Sant Vicenç de Calders cap a les 14-28 hores ha passat per Passeig de Gràcia a les 14-39 .
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Retards als trens de La Tour de Carol i Puigcerdà
Avui el rodalies que va a la Tour de Carol, passant per Vic a les 16:26, ho ha fet amb 40 minuts de retard, passant a les 17:05 aproximadament, i el primer Puigcerdà de la tarda, mínim amb 10 minuts de retard. La resta anaven a l'hora.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Aquesta tarda ha passat alguna cosa a rodalies,crec que el punt de l'incidència ha estat a Sant Andreu Arenal,segons m'ha semblat escoltar a la fluixeta megafonia de Sants,m'ha sembat sentit que els trens de la C3 i C4 no s'aturaven a Sant Andreu Arenal.I si,els C4 anaven fora de l'horari.
Ha vingut el Molins de Rei de les 19.13 a les 19.15 i fins a Sant Joan Despí anava ensardinat,i molta gent de peu i asseguda fins a Sant Feliu i una mica menys peró també tela fins a Molins de Rei.Ha estat extrany veure un Molins de Rei tan ple,ja que normalment solen anar buit,al anar 3 minuts darrere d'un Martorell(en el cas de la hora que he agafat d'un Vilafranca que ha arribat a Molins de Rei amb 15 minuts de retard),al anar el Vilafranca tard,molts passatgers del Vilafranca s'han acumulat al Molins de Rei.
I no nomès aixó,al Clot Aragó estava dins d'una doble de 440R que anava a Reus(cap allà les 18.57),quan escolto per megafonia:
"Via 4 Martorell per la via de...",es tanquen les portes de la 440R.Alguna cosa ha passat avui.
Ha vingut el Molins de Rei de les 19.13 a les 19.15 i fins a Sant Joan Despí anava ensardinat,i molta gent de peu i asseguda fins a Sant Feliu i una mica menys peró també tela fins a Molins de Rei.Ha estat extrany veure un Molins de Rei tan ple,ja que normalment solen anar buit,al anar 3 minuts darrere d'un Martorell(en el cas de la hora que he agafat d'un Vilafranca que ha arribat a Molins de Rei amb 15 minuts de retard),al anar el Vilafranca tard,molts passatgers del Vilafranca s'han acumulat al Molins de Rei.
I no nomès aixó,al Clot Aragó estava dins d'una doble de 440R que anava a Reus(cap allà les 18.57),quan escolto per megafonia:
"Via 4 Martorell per la via de...",es tanquen les portes de la 440R.Alguna cosa ha passat avui.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Ramal de les aigües?
Podria ser que els haguessin desviat via Clot Aragó, i després via Ramal de les Aigües? Pel que dius, així m'ho sembla. Per cert, el tren de La Tour de Carol, una 447 en simple.Mako448 wrote:Aquesta tarda ha passat alguna cosa a rodalies,crec que el punt de l'incidència ha estat a Sant Andreu Arenal,segons m'ha semblat escoltar a la fluixeta megafonia de Sants,m'ha sembat sentit que els trens de la C3 i C4 no s'aturaven a Sant Andreu Arenal.I si,els C4 anaven fora de l'horari.
Ha vingut el Molins de Rei de les 19.13 a les 19.15 i fins a Sant Joan Despí anava ensardinat,i molta gent de peu i asseguda fins a Sant Feliu i una mica menys peró també tela fins a Molins de Rei.Ha estat extrany veure un Molins de Rei tan ple,ja que normalment solen anar buit,al anar 3 minuts darrere d'un Martorell(en el cas de la hora que he agafat d'un Vilafranca que ha arribat a Molins de Rei amb 15 minuts de retard),al anar el Vilafranca tard,molts passatgers del Vilafranca s'han acumulat al Molins de Rei.
I no nomès aixó,al Clot Aragó estava dins d'una doble de 440R que anava a Reus(cap allà les 18.57),quan escolto per megafonia:
"Via 4 Martorell per la via de...",es tanquen les portes de la 440R.Alguna cosa ha passat avui.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Ramal de les aigües?
Al fil d'avistaments curiosos, han comentat que sembla ser han vist passar una Ut de la línia de La Pobla de Segur per el Ramal de les aigües, a lo millor eren 447 de la C4.UT440_132M wrote:Podria ser que els haguessin desviat via Clot Aragó, i després via Ramal de les Aigües? Pel que dius, així m'ho sembla. Per cert, el tren de La Tour de Carol, una 447 en simple.Mako448 wrote:Aquesta tarda ha passat alguna cosa a rodalies,crec que el punt de l'incidència ha estat a Sant Andreu Arenal,segons m'ha semblat escoltar a la fluixeta megafonia de Sants,m'ha sembat sentit que els trens de la C3 i C4 no s'aturaven a Sant Andreu Arenal.I si,els C4 anaven fora de l'horari.
Ha vingut el Molins de Rei de les 19.13 a les 19.15 i fins a Sant Joan Despí anava ensardinat,i molta gent de peu i asseguda fins a Sant Feliu i una mica menys peró també tela fins a Molins de Rei.Ha estat extrany veure un Molins de Rei tan ple,ja que normalment solen anar buit,al anar 3 minuts darrere d'un Martorell(en el cas de la hora que he agafat d'un Vilafranca que ha arribat a Molins de Rei amb 15 minuts de retard),al anar el Vilafranca tard,molts passatgers del Vilafranca s'han acumulat al Molins de Rei.
I no nomès aixó,al Clot Aragó estava dins d'una doble de 440R que anava a Reus(cap allà les 18.57),quan escolto per megafonia:
"Via 4 Martorell per la via de...",es tanquen les portes de la 440R.Alguna cosa ha passat avui.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ramal de les aigües?
O una unitat dièsel que va a Sant Andreu Comtal a fer la revisió.canalcole wrote:Al fil d'avistaments curiosos, han comentat que sembla ser han vist passar una Ut de la línia de La Pobla de Segur per el Ramal de les aigües, a lo millor eren 447 de la C4.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
La C-2 sud está tallada per averia de un tren que anaba a Reus (web Renfe)
Rac-1 ha dit que un tren ha comensat a cremarse a la alçada de Gavá i els bombers han tingut que desalotjar els viatgers.
Quina manera de comensar, el primer día i ja els primers problemas.
Rac-1 ha dit que un tren ha comensat a cremarse a la alçada de Gavá i els bombers han tingut que desalotjar els viatgers.
Quina manera de comensar, el primer día i ja els primers problemas.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Fuente: http://www.elperiodico.com
(Dejando a banda las incoherencias técnicas, locomotoras y tal)
La línea C-2, interrumpida una hora y media por la avería de un tren en Gavà
• Los pasajeros han tenido que desalojar el convoy y caminar unos 200 metros por la vía para llegar a la estación
BARCELONA
La máquina de un tren de Cercanías que hacía el trayecto Barcelona-Reus se ha incendiado en Gavà y ha obligado a interrumpir la línea C-2 desde las ocho de la mañana hasta las 9.30 horas.
Asimismo, los pasajeron se han visto obligadoa a desalojar el convoy y a ir caminando hasta la estación, según han informado los Bomberos de la Generalitat.
La circulación de trenes en la línea C-2 sur ha estado cortada entre Sants y Sant Vicenç dels Horts, y en la C-2 norte los trenes circulaban entre Sants y Sant Celoni.
El fuego ha empezado hacia las ocho de la mañana y ha afectado a la locomotora de atrás que en el momento del incendio no estaba en funcionamiento.
A causa del fuego el tren ha quedada parado a unos 200 metros de la estación de Gavà, ha sido evacuado y los pasajeros han ido caminando por la vía hasta la estación.
Los bomberos han enviado cinco dotaciones que han apagado el fuego en poco más de media hora.
(Dejando a banda las incoherencias técnicas, locomotoras y tal)
La línea C-2, interrumpida una hora y media por la avería de un tren en Gavà
• Los pasajeros han tenido que desalojar el convoy y caminar unos 200 metros por la vía para llegar a la estación
BARCELONA
La máquina de un tren de Cercanías que hacía el trayecto Barcelona-Reus se ha incendiado en Gavà y ha obligado a interrumpir la línea C-2 desde las ocho de la mañana hasta las 9.30 horas.
Asimismo, los pasajeron se han visto obligadoa a desalojar el convoy y a ir caminando hasta la estación, según han informado los Bomberos de la Generalitat.
La circulación de trenes en la línea C-2 sur ha estado cortada entre Sants y Sant Vicenç dels Horts, y en la C-2 norte los trenes circulaban entre Sants y Sant Celoni.
El fuego ha empezado hacia las ocho de la mañana y ha afectado a la locomotora de atrás que en el momento del incendio no estaba en funcionamiento.
A causa del fuego el tren ha quedada parado a unos 200 metros de la estación de Gavà, ha sido evacuado y los pasajeros han ido caminando por la vía hasta la estación.
Los bomberos han enviado cinco dotaciones que han apagado el fuego en poco más de media hora.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.elperiodico.com
Un tren se detiene 40 minutos en Sant Celoni porque los pasajeros se niegan a enseñar el billete como protesta
• Quejas por el encarecimiento de tarifas, el empeoramiento del servicio y el incremento del tiempo de viaje a causa de las obras del AVE
ACN
BARCELONA
Un tren de la línea Girona-Barcelona ha estado más de 40 minutos parado en Sant Celoni (Vallès Oriental) porque un grupo de usuarios se ha negado a enseñar el billete como medida de protesta por el encarecimiento de las tarifas, el empeoramiento del servicio y el incremento del tiempo de viaje a causa de las obras del TGV.
Una pasajera ha explicado a la ACN que los pasajeros del primer vagón se han negado a enseñar el billete y que el revisor ha detenido el tren y ha avisado los Mossos d'Esquadra para obligar a los usuarios ya que "en caso contrario es como si viajaran sin billete y habrían de bajar del tren", han explicado fuentes de Renfe.
Respuesta de la empresa
Según la usuaria, por megafonía han informado el resto de los vagones de que el tren se había detenido porque estaban esperando "a las fuerzas de seguridad". Alrededor de las 7.45 horas cuarto y sin ninguna explicación el tren ha vuelto a circular hacia Barcelona con tres cuartos de hora de retraso.
Fuentes de Renfe han asegurado que el billete se pide a los usuarios porque está incluido el seguro para el pasajero y por lo tanto "es obligatorio llevarlo por ese motivo", han dicho.
Lo han desvinculado de la subida de tarifas "porque hace un mes que se subieron" y respecto de la modificación de los horarios por las obras del TGV han dicho que "no se puede hacer otra cosa" y que se "han visto obligados".
Un tren se detiene 40 minutos en Sant Celoni porque los pasajeros se niegan a enseñar el billete como protesta
• Quejas por el encarecimiento de tarifas, el empeoramiento del servicio y el incremento del tiempo de viaje a causa de las obras del AVE
ACN
BARCELONA
Un tren de la línea Girona-Barcelona ha estado más de 40 minutos parado en Sant Celoni (Vallès Oriental) porque un grupo de usuarios se ha negado a enseñar el billete como medida de protesta por el encarecimiento de las tarifas, el empeoramiento del servicio y el incremento del tiempo de viaje a causa de las obras del TGV.
Una pasajera ha explicado a la ACN que los pasajeros del primer vagón se han negado a enseñar el billete y que el revisor ha detenido el tren y ha avisado los Mossos d'Esquadra para obligar a los usuarios ya que "en caso contrario es como si viajaran sin billete y habrían de bajar del tren", han explicado fuentes de Renfe.
Respuesta de la empresa
Según la usuaria, por megafonía han informado el resto de los vagones de que el tren se había detenido porque estaban esperando "a las fuerzas de seguridad". Alrededor de las 7.45 horas cuarto y sin ninguna explicación el tren ha vuelto a circular hacia Barcelona con tres cuartos de hora de retraso.
Fuentes de Renfe han asegurado que el billete se pide a los usuarios porque está incluido el seguro para el pasajero y por lo tanto "es obligatorio llevarlo por ese motivo", han dicho.
Lo han desvinculado de la subida de tarifas "porque hace un mes que se subieron" y respecto de la modificación de los horarios por las obras del TGV han dicho que "no se puede hacer otra cosa" y que se "han visto obligados".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra de periodistes
I el periodista que s'ha inventat aquesta genialitat encara no ha baixat de l'hort.La circulación de trenes en la línea C-2 sur ha estado cortada entre Sants y Sant Vicenç dels Horts
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Una altra de periodistes
Està esperant una 213 a Castelldefels PlatjaGuigui wrote:I el periodista que s'ha inventat aquesta genialitat encara no ha baixat de l'hort.La circulación de trenes en la línea C-2 sur ha estado cortada entre Sants y Sant Vicenç dels Horts
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Por lo que se ve en estos vídeo, el coche motor incendiado es el de una 470 o de una 440R en colores de regionales
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... cremat-(I)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... remat-(II)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... emat-(III)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... remat-(IV)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... cremat-(I)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... remat-(II)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... emat-(III)
http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/video ... remat-(IV)
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Acabo de verlo en el 3/24 y el coche motor incendiado es el 470-070M (el ex-pitufo)
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Aqui podeu veure més videos:
http://www.3cat24.cat/video/1006149 (Video de l'incendi)
http://www.3cat24.cat/video/1007039/cat ... s-de-Renfe (Aqui surt el 470.070)
http://www.3cat24.cat/video/1006169/cat ... es-a-Renfe (Usuaris en mobilització de Girona)
http://www.3cat24.cat/video/1006149 (Video de l'incendi)
http://www.3cat24.cat/video/1007039/cat ... s-de-Renfe (Aqui surt el 470.070)
http://www.3cat24.cat/video/1006169/cat ... es-a-Renfe (Usuaris en mobilització de Girona)
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Us adelanto, que estic esperant a que penjin a http://www.3cat24.cat el TN Migdia d'avui, ja que el reporter que estava en directe ha dit que la línia C2 Sud va de SVC a St.Celoni!, i deprés, en el video, ja ho han dit correctament.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Malgrat la incidencia a Gavá aquet matí hi anat a Tarragona, hi pujat a St. Vicenç amb el Cat. que va a Saragosa amb una hora i quart de retard i al tornar un 470 que venia de Reus amb sols un quart de hora de retard.
Dins de tant de un com de l'altre tren, tots estaban calladets com si anesim abans de la hora de pas, no acostumu a fer aquet trajecte amb tren, normalment al faig amb cotxe i pogut veure que tots els viatges semblan estar acostumats als retards.
Dins de tant de un com de l'altre tren, tots estaban calladets com si anesim abans de la hora de pas, no acostumu a fer aquet trajecte amb tren, normalment al faig amb cotxe i pogut veure que tots els viatges semblan estar acostumats als retards.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
SVC-ST.CELONI-MAÇANET= C2 Sud?
El que us deia, la línia C2 Sud ara, després de les modificacions, encara fa serveis SVC-St.Celoni-Maçanet, segons TV3:
http://www.3cat24.cat/video/1007519/alt ... na-2022009
(ho diu quan conecten a l'estació de Sants)
http://www.3cat24.cat/video/1007519/alt ... na-2022009
(ho diu quan conecten a l'estació de Sants)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfe demana perdó, però res més
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... perdo.html
El president de Renfe demana perdó pels retards
Salgueiro s'ha desplaçat a Barcelona per afrontar les queixes pel caos que una avaria a Gavà ha provocat aquest dilluns al matí. Admet que les obres del TVG generen "algunes distorsions" però assegura que aporten "beneficis futurs"
EFE
Barcelona
Ult. Act. 02.02.2009 - 20:11 hs
El president de Renfe, José Salgueiro, ha demanat perdó pels retards que s'han produït aquest dilluns a la xarxa de Rodalies i en la de mitjana distància de Barcelona per l'avaria d'un tren, que s'ha incendiat a Gavà. Davant les queixes dels usuaris, Salgueiro ha remarcat que les obres sempre provoquen "algunes distorsions" però aporten "beneficis futurs".
Salgueiro s'ha desplaçat avui a Barcelona, juntament amb el director general dels serveis de Rodalies, Javier Pérez Sanz, després que aquest matí una avaria d'un tren a Gavà hagi provocat retards generalitzats de fins a 45 minuts de mitjana a la línia C-2 i en els serveis de mitjana i llarga distància, desgavell que ha afectat gairebé 20.000 viatgers.
La línia C-2 de Rodalies, que passava avui la seva primera prova de foc en jornada laboral després de les modificacions de trajecte, horari i freqüència establertes per poder fer les obres del TGV a Sant Andreu Comtal. En concret, aquestes obres, que duraran dos anys, han obligat a desdoblar la línia, de manera que s'ha dividit en la C-2 nord (fins a Granollers i Sant Celoni), i la C-2 Sud (fins a Sant Vicenç de Calders).
També s'han fixat nous horaris i noves freqüències, a més d'allargar el temps de trajecte dels trens que van cap a Granollers, Sant Celoni i Girona.
L'estrena del nou servei s'ha vist enterbolida pels retards generalitzats que ha sofert durant la línia tot el matí per l'avaria d'un tren de mitjana distancia a prop de l'estació de Gavà. A més, un grup de passatgers d'un tren de mitjana distància que anava de Girona a Barcelona s'han negat a mostrar el seu bitllet al revisor com a protesta per l'augment del preu del servei i l'empitjorament del funcionament a causa de les obres.
Aquesta protesta ha fet que el tren hagi estat aturat durant 40 minuts a Sant Celoni. En una roda de premsa posterior als incidents i els retards, Salguerio ha demanat disculpes als passatgers afectats i, en relació a les queixes, ha assenyalat que l'obres sempre provoquen "algunes distorsions" però que són positives perquè provoquen "beneficis futurs".
En aquest sentit, ha apuntat que per fer les obres del TGV a Sant Andreu Comtal tenien dues opcions: suprimir el servei o minimitzar l'impacte de les obres. Finalment, han optat per la segona opció, tot i els problemes que es poden generar i que la companyia considera que ha advertit amb claredat.
L'avaria s'ha produït a tres quarts de vuit del matí en un tren de mitjana distància que anava de Barcelona a Reus i que té 27 anys d'antiguitat –es troba en llista d'espera per a ser renovat–, cosa que ha obligat a tallar les entrades i sortides a Barcelona per la C-2 Sud entre les 8.23 i les 09.07 hores.
Un tren de Rodalies ha intentat remolcar el comboi avariat fins a l'estació de Gavà perquè deixés d'entorpir el pas, però no ha estat possible completar la maniobra perquè la tracció del tren havia quedat inutilitzada per l'avaria i, a més, s'havia produït un petit incendi que ha provocat una gran fumera que i ha obligat els bombers a intervenir.
A les 09.07 hores s'ha pogut obrir una via a la circulació, i a les 9.23 hores les dues vies ja estaven operatives. No obstant això, fins al migdia i primera hora de la tarda ho ha hagut retards generalitzats de fins a 15 minuts.
En total, s'han vist afectats 85 trens de Rodalies de les línies C-2 sud, C-2 nord i la C-2 que va a l'aeroport, que anaven amb més de 15.000 passatgers a bord; tretze trens de mitjana distància amb 2.700 passatgers i tres trens de llarga distància.
Salgueiro ha admès també que és "inevitable" que les afectacions per una banda de la C-2 derivin en problemes en el conjunt d'aquest servei, malgrat que ara s'ha dividit la C-2 en tres trams, ja que al final tots els trens acaben passant pel mateix espai a Barcelona: entre Sants i Passeig de Gracia.
El president de Renfe demana perdó pels retards
Salgueiro s'ha desplaçat a Barcelona per afrontar les queixes pel caos que una avaria a Gavà ha provocat aquest dilluns al matí. Admet que les obres del TVG generen "algunes distorsions" però assegura que aporten "beneficis futurs"
EFE
Barcelona
Ult. Act. 02.02.2009 - 20:11 hs
El president de Renfe, José Salgueiro, ha demanat perdó pels retards que s'han produït aquest dilluns a la xarxa de Rodalies i en la de mitjana distància de Barcelona per l'avaria d'un tren, que s'ha incendiat a Gavà. Davant les queixes dels usuaris, Salgueiro ha remarcat que les obres sempre provoquen "algunes distorsions" però aporten "beneficis futurs".
Salgueiro s'ha desplaçat avui a Barcelona, juntament amb el director general dels serveis de Rodalies, Javier Pérez Sanz, després que aquest matí una avaria d'un tren a Gavà hagi provocat retards generalitzats de fins a 45 minuts de mitjana a la línia C-2 i en els serveis de mitjana i llarga distància, desgavell que ha afectat gairebé 20.000 viatgers.
La línia C-2 de Rodalies, que passava avui la seva primera prova de foc en jornada laboral després de les modificacions de trajecte, horari i freqüència establertes per poder fer les obres del TGV a Sant Andreu Comtal. En concret, aquestes obres, que duraran dos anys, han obligat a desdoblar la línia, de manera que s'ha dividit en la C-2 nord (fins a Granollers i Sant Celoni), i la C-2 Sud (fins a Sant Vicenç de Calders).
També s'han fixat nous horaris i noves freqüències, a més d'allargar el temps de trajecte dels trens que van cap a Granollers, Sant Celoni i Girona.
L'estrena del nou servei s'ha vist enterbolida pels retards generalitzats que ha sofert durant la línia tot el matí per l'avaria d'un tren de mitjana distancia a prop de l'estació de Gavà. A més, un grup de passatgers d'un tren de mitjana distància que anava de Girona a Barcelona s'han negat a mostrar el seu bitllet al revisor com a protesta per l'augment del preu del servei i l'empitjorament del funcionament a causa de les obres.
Aquesta protesta ha fet que el tren hagi estat aturat durant 40 minuts a Sant Celoni. En una roda de premsa posterior als incidents i els retards, Salguerio ha demanat disculpes als passatgers afectats i, en relació a les queixes, ha assenyalat que l'obres sempre provoquen "algunes distorsions" però que són positives perquè provoquen "beneficis futurs".
En aquest sentit, ha apuntat que per fer les obres del TGV a Sant Andreu Comtal tenien dues opcions: suprimir el servei o minimitzar l'impacte de les obres. Finalment, han optat per la segona opció, tot i els problemes que es poden generar i que la companyia considera que ha advertit amb claredat.
L'avaria s'ha produït a tres quarts de vuit del matí en un tren de mitjana distància que anava de Barcelona a Reus i que té 27 anys d'antiguitat –es troba en llista d'espera per a ser renovat–, cosa que ha obligat a tallar les entrades i sortides a Barcelona per la C-2 Sud entre les 8.23 i les 09.07 hores.
Un tren de Rodalies ha intentat remolcar el comboi avariat fins a l'estació de Gavà perquè deixés d'entorpir el pas, però no ha estat possible completar la maniobra perquè la tracció del tren havia quedat inutilitzada per l'avaria i, a més, s'havia produït un petit incendi que ha provocat una gran fumera que i ha obligat els bombers a intervenir.
A les 09.07 hores s'ha pogut obrir una via a la circulació, i a les 9.23 hores les dues vies ja estaven operatives. No obstant això, fins al migdia i primera hora de la tarda ho ha hagut retards generalitzats de fins a 15 minuts.
En total, s'han vist afectats 85 trens de Rodalies de les línies C-2 sud, C-2 nord i la C-2 que va a l'aeroport, que anaven amb més de 15.000 passatgers a bord; tretze trens de mitjana distància amb 2.700 passatgers i tres trens de llarga distància.
Salgueiro ha admès també que és "inevitable" que les afectacions per una banda de la C-2 derivin en problemes en el conjunt d'aquest servei, malgrat que ara s'ha dividit la C-2 en tres trams, ja que al final tots els trens acaben passant pel mateix espai a Barcelona: entre Sants i Passeig de Gracia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Bé la mateixa notícia extreta de vilaweb:
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3472669
DILLUNS, 02/02/2009 - 23:54h
El president de Renfe demana perdó pel desgavell d'avui a la xarxa de rodalia de Barcelona
El president de Renfe, José Salgueiro, ha demanat perdó per les complicacions que hi ha hagut avui (dia en què entraven en servei els nous horaris) a la xarxa de la rodalia de Barcelona: la màquina d'un tren ha cremat a Gavà i s'ha hagut de desallotjar, fet que ha causat retards a la línia 2; a la línia Portbou-Barcelona-Girona un grup de passatgers s'han negat a ensenyar el bitllet en senyal de protesta, tot i que han decidit d'aturar-la.
El nous horaris que començaven a aplicar-se avui responen a les obres del TGV a l'estació de Sant Andreu Comtal. Salgueiro, que s'ha desplaçat expressament a Barcelona juntament amb director general del servei de Rodalies, Javier Pérez Sanz, ha dit que les obres sempre causen 'algunes distorsions' però ha remarcat que aporten 'beneficis futurs.'
Incendi d'una màquina de tren a Gavà
Per causa de l'incendi a la màquina d'un tren a Gavà, el comboi ha quedat aturat a uns dos-cents metres de l'estació. Els passatgers, després d'ésser desallotjats, han hagut de caminar per la via fins a l'estació. Els bombers hi ha enviat cinc dotacions que han apagat el foc en una mica més de mitja hora.
Segons un portaveu de la companyia ferroviària, primerament s'ha vist només afectada la línia 2 sud. Els bombers, però, han sol·licitat que s'aturés la circulació per totes dues vies, fet que ha causat el tancament de la línia 2 nord. A hores d'ara s'ha reprès la circulació, però els retards, de fins a mitja hora, continuen.
A més, els trens de mitja distància procedents de Girona també s'han vist afectats, amb retards de mitja hora.
Aturen la protesta d'usuaris de la línia Portbou-Girona-Barcelona
El grup d'usuaris de Renfe que han promogut la protesta de negar-se a ensenyar els bitllets al revisor han aturat, de moment, la seva reivindicació. Marià Torrent, un dels portaveus, ha dit que la companyia els ha 'assegurat' que es reuniria amb el col·lectiu aquesta setmana.
La protesta s'ha produït aquest matí. Un tren de la línia Girona-Barcelona ha estat més de quaranta minuts aturat a Sant Celoni perquè un grup d'usuaris s'ha negat a ensenyar el bitllet com a mesura de protesta per l'encariment de les tarifes, l'empitjorament del servei i l'increment del temps de viatge a causa de les obres del TGV.
El revisor ha ordenat d'aturat el tren i ha avisat els mossos d'esquadra per obligar els usuaris a ensenyar els bitllets. Des de Renfe han assegurat que el bitllet es demanava als usuaris perquè hi ha inclosa l'assegurança per al passatger i, per tant, 'és obligatori portar-lo', han dit. Ho han desvinculat de la pujada de tarifes 'perquè fa un mes que es van apujar' i respecte de la modificació dels horaris per les obres del TGV han dit que 'no es pot fer altra cosa' i que 's'hi han vist obligats'.
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3472669
DILLUNS, 02/02/2009 - 23:54h
El president de Renfe demana perdó pel desgavell d'avui a la xarxa de rodalia de Barcelona
El president de Renfe, José Salgueiro, ha demanat perdó per les complicacions que hi ha hagut avui (dia en què entraven en servei els nous horaris) a la xarxa de la rodalia de Barcelona: la màquina d'un tren ha cremat a Gavà i s'ha hagut de desallotjar, fet que ha causat retards a la línia 2; a la línia Portbou-Barcelona-Girona un grup de passatgers s'han negat a ensenyar el bitllet en senyal de protesta, tot i que han decidit d'aturar-la.
El nous horaris que començaven a aplicar-se avui responen a les obres del TGV a l'estació de Sant Andreu Comtal. Salgueiro, que s'ha desplaçat expressament a Barcelona juntament amb director general del servei de Rodalies, Javier Pérez Sanz, ha dit que les obres sempre causen 'algunes distorsions' però ha remarcat que aporten 'beneficis futurs.'
Incendi d'una màquina de tren a Gavà
Per causa de l'incendi a la màquina d'un tren a Gavà, el comboi ha quedat aturat a uns dos-cents metres de l'estació. Els passatgers, després d'ésser desallotjats, han hagut de caminar per la via fins a l'estació. Els bombers hi ha enviat cinc dotacions que han apagat el foc en una mica més de mitja hora.
Segons un portaveu de la companyia ferroviària, primerament s'ha vist només afectada la línia 2 sud. Els bombers, però, han sol·licitat que s'aturés la circulació per totes dues vies, fet que ha causat el tancament de la línia 2 nord. A hores d'ara s'ha reprès la circulació, però els retards, de fins a mitja hora, continuen.
A més, els trens de mitja distància procedents de Girona també s'han vist afectats, amb retards de mitja hora.
Aturen la protesta d'usuaris de la línia Portbou-Girona-Barcelona
El grup d'usuaris de Renfe que han promogut la protesta de negar-se a ensenyar els bitllets al revisor han aturat, de moment, la seva reivindicació. Marià Torrent, un dels portaveus, ha dit que la companyia els ha 'assegurat' que es reuniria amb el col·lectiu aquesta setmana.
La protesta s'ha produït aquest matí. Un tren de la línia Girona-Barcelona ha estat més de quaranta minuts aturat a Sant Celoni perquè un grup d'usuaris s'ha negat a ensenyar el bitllet com a mesura de protesta per l'encariment de les tarifes, l'empitjorament del servei i l'increment del temps de viatge a causa de les obres del TGV.
El revisor ha ordenat d'aturat el tren i ha avisat els mossos d'esquadra per obligar els usuaris a ensenyar els bitllets. Des de Renfe han assegurat que el bitllet es demanava als usuaris perquè hi ha inclosa l'assegurança per al passatger i, per tant, 'és obligatori portar-lo', han dit. Ho han desvinculat de la pujada de tarifes 'perquè fa un mes que es van apujar' i respecte de la modificació dels horaris per les obres del TGV han dit que 'no es pot fer altra cosa' i que 's'hi han vist obligats'.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Avui també, marro. Una avaria en un tren a Robí, ha causat el tall entre Castellbisbal i UAB, segons Rac 1.