Page 146 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 03/03/2023 17:22
by Sèrie EV-E801
Bona tarda,
Que la pobra senyora descansi en pau.
Crec que aquest fet ens hauria de fer reflexionar sobre l'utilitat del senyal acústic, sobretot al metro.
Si s'usés bé, s'hagués pogut evitar la desgràcia perfectament.
I això aplica tant per usuaris, que cal entendre que quan sona el senyal acústic és perillós (i això n'és la prova) i no es pot entrar ni sortir del tren, com per a maquinistes, que l'haurien d'usar amb seny i no activar-lo només obrir portes i després esperar a tancar-les sobtadament que la gent hi hagi pujat.
Salutacions
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 03/03/2023 18:17
by Fran-Ikarus
Doncs tens tota la raó, no s'hi pot dir més.
Per molt que 9.999 de cada 10.000 cops no acaba passant res de greu per "apurar" aquestes situacions (com a molt, que algú es doni un cop amb les portes quan tanquen), la 10.000ª és prou terrible com per adonar-se que les mesures de seguretat són allà per complir-les.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 03/03/2023 18:17
by Miquel
Tot i que cal veure la investigació. Sempre sap greu que el motorista no hagi vist que hi havia algú entre l'andana i l'estrep abans de continuar la marxa...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 03/03/2023 19:41
by Nen de Gràcia
Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 03/03/2023 17:22
Bona tarda,
Que la pobra senyora descansi en pau.
Crec que aquest fet ens hauria de fer reflexionar sobre l'utilitat del senyal acústic, sobretot al metro.
Si s'usés bé, s'hagués pogut evitar la desgràcia perfectament.
(...) per a maquinistes, que l'haurien d'usar amb seny i no activar-lo només obrir portes i després esperar a tancar-les sobtadament que la gent hi hagi pujat.
Salutacions
Parlant d'això:
L'altre dia, amb l'institut, vaig fer el trajecte L2 Sagrada Família-Universitat + L1 Universitat-Espanya. Entre el moviment que ja tenen aquestes estacions habitualment i el trànsit adicional que genera un grup escolar de trenta persones, vam trigar momta estona en pujar i baixar del tren. Doncs, tant a la L2 com a la L1, el tren obre les portes, sona immediatament el senyal acústic quan la gent no ha acabat ni de baixar, s'espera a que pugi tothom, tanca les portes i marxa. Completament d'acord en que la distància que s'ha d'allargar si hi ha molta gent és la que separa l'obertura de portes i el senyal acústic, no aquest i el tancament de portes.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 08/03/2023 7:30
by campbell
Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 03/03/2023 17:22
.
I això aplica tant per usuaris, que cal entendre que quan sona el senyal acústic és perillós
D'entendre ho entenen de sobres. El que no els dona la gana. Ai que tengo prisa, prisa.
I ara mateix la L1 tallada desde Pl Sants fins a Urgell
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Monday 13/03/2023 14:14
by campbell
I ara tallada de Pz Sants a Torrassa
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 14/03/2023 12:16
by França451
A ver si ahora puedo escribir aunque sea de forma reducida, sin que se me cierre.
En ningún momento la noticia dice que las puertas se estén cerrando cuando la señora accedía al tren, que habéis sacado un poco las cosas de contexto.
La noticia dice que la señora fue a entrar al tren, metió el pie entre el hueco del escalón y el andén, intentó sacarlo y no pudo, y el tren pitó cierre de puertas, cerró y arrancó. Punto. En ningûn momento se habla de cuándo pitó el maquinista el cierre a la vez que la mujer entraba al tren.
Lo que tenéis que hacer los usuarios de la línea 2 es fijaros en el detalle de la "accesibilidad" de la línea. Sentido Badalona, así de memoria, me vienen a la cabeza las siguientes estaciones, en recta que tienen un hueco entre el escalón del tren y el borde del andén suficientes para que quepa un pie de persona adulta, incluso un perro pequeño pueda caerse: Sagrada Família, Encants, Clot, La Pau, y entre Bac de Roda y Sant Martí una de ellas también tiene el escalón lejos del borde del andén. Sentido Para Lel, Clot y Encants también tienen un hueco bastante amplio. Y de ese tema nunca se habla, y más de una vez lo he pensado, en esta línea, que algún día podría pasar algo de esto. En la estación de Clot y Encants, de hecho, incluso el escalón del tren queda, además del hueco, a unos 3 a 5 cm más alto que el borde del andén, por lo que una silla de ruedas con las ruedas delanteras un poco pequeñas, puede tener problemas de acceso.
Creo que eso hay que mirárselo, antes de elucubrar sobre los pitidos de cierres de puertas.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/03/2023 21:57
by ferroviario_catalan
Parece ser que hoy se ha averiado un 7000, y ha obligado a realizar servicio parcial en L3… empezamos bien…
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 21/03/2023 23:46
by M1171-M1172-M1169...
ferroviario_catalan wrote: ↑Tuesday 21/03/2023 21:57
Parece ser que hoy se ha averiado un 7000, y ha obligado a realizar servicio parcial en L3… empezamos bien…
A Vallcarca via 2, l'havia vist des del 3033 una mica abans i havent decidit com aniria al lloc que anava he baixat a Vall d'Hebron i m'he esperat fins quasi el moment de retorn a servei (com acostuma a passar en aquests casos) i ja pensava que era culpa del 7000 (que circulava en torn 0308).
Sandy
Tall L3 entre Sants i Zona Universitària (servei restablert)
Posted: Monday 24/04/2023 9:57
by Guigui
Restablert el servei a la línia 3 del metro de Sants Estació a Zona Universitària
Durant més d'una hora no han circulat trens entre aquestes dues estacions
https://www.ccma.cat/324/tallada-la-lin ... a/3225162/
L9 tallada... i la informació, també
Posted: Monday 22/05/2023 9:15
by Guigui
Almenys fa un moment, la L9 estava interrompuda entre les Moreres i Cèntric, amb el corresponent tràfec de passatgers d'avió desorientats. I, pel que m'han dit, la informació de com arribar a l'aeroport era si més no deficient (o fins i tot absent).
Visca la comunicació!
Re: L9 tallada... i la informació, també
Posted: Monday 22/05/2023 9:32
by Miquel
Guigui wrote: ↑Monday 22/05/2023 9:15
Almenys fa un moment, la L9 estava interrompuda entre les Moreres i Cèntric, amb el corresponent tràfec de passatgers d'avió desorientats. I, pel que m'han dit, la informació de com arribar a l'aeroport era si més no deficient (o fins i tot absent).
Visca la comunicació!
Sí. Pel que he llegit, l'alternativa ofertada és agafar el 65 o 165. La gent que ha d'anar a l'Aeroport deu estar molt contenta... Això de posar un servei especial ja sembla que és d'èpoques passades.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 07/10/2023 13:21
by campbell
Doncs sembla que la L1 està tallada entre Sagrera i Pabra i Fuig
Despreniment al túnel a la Sagrera L5
Posted: Monday 16/10/2023 12:35
by Guigui
Un despreniment al túnel de la Sagrera obliga a tallar la L5 del metro de Barcelona
La línia ha quedat aturada entre les estacions de Maragall i la Sagrera
https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... barcelona/
Tall parcial de la L3
Posted: Tuesday 14/11/2023 11:32
by Guigui
Caiguda de catenària entre Penitents i Vallcarca. L3 tallada entre Vall d'Hebron i Passeig de Gràcia.
https://www.ccma.cat/324/tallada-la-lin ... a/3260733/
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 02/12/2023 0:44
by oscar440
Un home mor atropellat accidentalment per un tren a l'estació del metro del Clot.
Els Mossos d'Esquadra, que també s'hi han desplaçat en rebre l'avís a les nou del vespre, han obert una investigació per esclarir les causes de l'atropellament. Segons ha pogut saber ElCaso.cat, tot sembla indicar que no es tractaria d'un suïcidi, com acostuma a ser en la majoria de casos similars a la xarxa de metro de la capital de Catalunya, sinó que es tractaria d'un accident.
https://elcaso.elnacional.cat/ca/notici ... 87102.html
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 03/12/2023 23:02
by Renfe445
Jo hi era en aquell tren... era el 4037/38.
Cal dir que el desallotjament va ser ràpid i calmat: en qüestió de pocs minuts els passatgers del tren de darrere que estava totalment a fora de l'estació ja sortien. Voldria felicitar al personal per la bona feina. A veure que determina la investigació.
Home amb ganivet al túnel de la L3
Posted: Friday 22/12/2023 22:53
by Guigui
Interromput durant mitja hora el metro entre Vallcarca i Penitents per la presència d’un home amb un ganivet
Els Mossos d'Esquadra han reduït l'individu i s'ha pogut reprendre el servei
https://www.vilaweb.cat/noticies/interr ... e-ganivet/
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 15/02/2024 7:56
by campbell
No sé què deu estar passant a Sagrera, per canviar desde la L1 a la L5.
Tot un embús de gent parada per baixar a l'andana de la L5 sense moure's.
He fet marxa enrera i a continuar altre cop amb la 1 Quin remei
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Wednesday 03/04/2024 17:17
by PizzaiPinya24
Avui és el 2n dia sense cobertura telefònica a la L5 (almenys al tram central). Al principi he pensat que potser era el meu mòbil, però no, perquè al sortir del metro sí que funcionava. A més, hi havia una quantitat inusualment baixa de gent amb auriculars i/o els caps abaixats mirant el telèfon. Sort que portava un llibre a sobre...