Toni wrote:
A veure si aquesta vegada la reflexió no és gaire profunda... i és suficientment documentada per tal de desterrar a la quota d´ignorància que de ben segur jo com quasi tots tinc.
Ho sento, m'han agafat esgarrifances de llegir el que he llegit.
Mirant el RGC, defineix la "velocitat màxima" com la velocitat que el maquinista no pot excedir en cap moment i defineix com a "velocitat limitada" aquella que constitueix una reducció de la velocitat màxima per qualsevol causa.
En cap cas el maquinista pot excedir la velocitat, ja sigui màxima o limitada, això és de calaix.
Per altra banda, les sigles "ASFA" signifiquen "anuncio de señales y frenado automático". Sobre tot el que indiques, crec que tens alguns conceptes equivocats:
Tinc curiositat.
1) L´ASFA frena el tren si el maquinista no respecta un senyal tal i com indica el seu nom. L´ASFA no té en principi res a veure amb la velocitat si no és associat a un senyal.
Un senyal de quin tipus? fixe? lluminós?
2) Com dic en el punt anterior, no és cert que l´ASFA freni al tren si no redueix la velocitat a no sé on. Només atura el tren si supera els 200 km/h.
Ho sento Toni, això fins i tot ho feïa l'ASFA analògic
3) Depenent de com estiguin els senyals, el sistema ASFA obliga al maquinista a complir certes restriccions a la velocitat. Per entendre´ns millor, si a Sant Vicenç de Calders el tren troba tots els senyals en verd, pot passar perfectament i sense cap problema a 199 km/h.
Collonut, hi ha una limitació a 80 d'entrada a Sant Vicenç de Calders i si els semàfors estan en verd el tren pot pasar a 199, saps què és el TELOC? Saps on estaria ara aquest maquinista?
4) Com tu dius, l´ASFA no té res a veure amb la velocitat màxima, que depèn del maquinista. No obstant, t´equivoques dient que l´ASFA sí controla les velocitats limitades ja que només tenen balissa les de menys de 60 km/h per normativa (fins ara). Per tant, amb una velocitat limitada a 80 km/h, no hi ha cap balissa i l´ASFA no actua (el tren pot passar a 199 km/h sense problema). Aquesta és la feina del maquinista i l´ASFA no està pensat per això.
Jo he parlat de velocitat màxima de itinerari, un concepte que fins ara l'ASFA no tocaba, aquest concepte és el que ha possat al jutge en alerta i que està lligat al RGC. La resta del comentari és una autèntica bestiesa, no sé si parles de trens o d'autopistes.
Per tant, si a la corba fatídica la velocitat màxima era de 80 km/h, teòricament no hi hauria d´haver hagut balissa i encara que fos una velocitat limitada, tampoc
.
La corba tenia velocitat màxima d'itinerari a 80 i en aquest cas el RGC contempla que no hi ha d'haber balisa si no que és el maquinista qui ha de coneixer que la velocitat d'itinerari cambia, per això va passar l'accident.
Ho sento, això no és una reflexió, és un conjunt de bestieses acollonant i una mostra fefaent de què no saps de què estàs parlant. I això és una vegada sí i una altra també.
No saps del què parles però tens una arrogància tremenda, no ets un expert però parles como sí ho fossis, segueix llegint que et fa molta falta. Una mica d'humiltat no t'aniria malament.
Salutacions
Josep Maria