Page 16 of 135
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 15:37
by Lluita1714
Trobo que heu arribat a un punt d'obsessió, amb que soterrar el transport públic és ocultar la societat.
Vivim en una societat en que tenim classe mitjana des de fa poc més de mig segle, en que podem tenir un home ric al metro i un de pobre en cotxe (per vell que sigui). El cotxe és per a pobres i rics, des d'un Lexus a un Dacia, per tant em sembla una rucada comparar el soterrament del tren amb l'ocultament de la classe baixa. Per a mi, el soterrament significa el sorteig dels obstacles de la superfície per fer del ferrocarril un transport més competitiu. Això no treu que pensi que el tramvia hauria d'anar en superfície, com vaig dir anteriorment, ja que vull recordar que aquest transport és també una eina de transport turístic.
Trobo molt bé que es busquin formes de suprimir la catenària, qui sap si en un futur tindrem tramvies com el bus turístic pel passeig de Gràcia? amés, tancar la diagonal amb una catenària és un obstacle per als camions més alts que la catenària, si és que els hi han (reconec que no en tinc ni idea)
Catenària i altura màxima de vehicles
Posted: Wednesday 01/07/2009 15:44
by Guigui
Lluita1714 wrote:amés, tancar la diagonal amb una catenària és un obstacle per als camions més alts que la catenària, si és que els hi han (reconec que no en tinc ni idea)
La catenària es troba a una alçada de 5,5 metres, mentre el Codi de Circulació permet una altura màxima dels vehicles de 4 metres. És clar que n'hi ha d'especials que depassen aquestes mides, però són excepcionals i s'han d'adaptar a les limitacions normalitzades que hi ha.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 15:49
by Lluita1714
Bé doncs, aleshores es podria posar la catenària, però no estaria malament ser pioners en alguna cosa, que, amés, a Catalunya és necessari invertir en R+D, i més amb la crisi, amés, el que deia, deixa la porta oberta al Tram Turístic
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 15:57
by metring
Proposo crear un fil apart, per parlar d'un possible tram turístic, li trobeu chicha per parlar-ne?
Abans de fer "tram turístic"
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:01
by Guigui
Primer pensem en el transport per a la gent d'aquí, que és qui tira endavant l'economia i genera més impostos, malgrat que alguns visionaris a l'ajuntament no ho vegin així.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:02
by Trytasa Baldaquino
Lluita1714 wrote:Bé doncs, aleshores es podria posar la catenària, però no estaria malament ser pioners en alguna cosa, que, amés, a Catalunya és necessari invertir en R+D, i més amb la crisi, amés, el que deia, deixa la porta oberta al Tram Turístic
Si Catalunya ha d'ésser pionera en R+D en aquest àmbit, caldria adjudicar el tram a alguna empresa que tingui fàbrica aquí (Alstom a Santa Perpètua, Siemens a Cornellà, i CAF té alguna cosa a Lleida,crec, encara que no sé quin grau de producte acabat té cadascuna). I exigir que es desenvolupi la tecnologia aquí, una cosa rara perquè normalment aquestes coses es reserven als centres de recerca situats als headquarters de les multinacionals.
Re: Abans de fer "tram turístic"
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:04
by metring
Guigui wrote:Primer pensem en el transport per a la gent d'aquí, que és qui tira endavant l'economia i genera més impostos, malgrat que alguns visionaris a l'ajuntament no ho vegin així.
Clar, el primer és el primer, però si algú l'interessa el tema, que pensi en possibilitats, les comenti, etc.
Re: Abans de fer "tram turístic"
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:09
by Lluita1714
Guigui wrote:Primer pensem en el transport per a la gent d'aquí, que és qui tira endavant l'economia i genera més impostos, malgrat que alguns visionaris a l'ajuntament no ho vegin així.
Sí, però si amés de pensar en els d'aquí, podem generar guanys extra amb el turisme, millor que millor! Amés, no ens vindria malament això per baixar el preu als usuaris habituals.
Re: Abans de fer "tram turístic"
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:12
by Trytasa Baldaquino
Lluita1714 wrote:Guigui wrote:Primer pensem en el transport per a la gent d'aquí, que és qui tira endavant l'economia i genera més impostos, malgrat que alguns visionaris a l'ajuntament no ho vegin així.
Sí, però si amés de pensar en els d'aquí, podem generar guanys extra amb el turisme, millor que millor! Amés, no ens vindria malament això
per baixar el preu als usuaris habituals.
Això sí que és sentit de l'humor, Lluita!
Només cal veure com ens han abaixat el preu de la T10 als darrers anys, paral·lelament al creixement exponencial de línies, vehicules i usuaris del Bus Turístic.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:13
by Lluita1714
Trytasa Baldaquino wrote:Lluita1714 wrote:Bé doncs, aleshores es podria posar la catenària, però no estaria malament ser pioners en alguna cosa, que, amés, a Catalunya és necessari invertir en R+D, i més amb la crisi, amés, el que deia, deixa la porta oberta al Tram Turístic
Si Catalunya ha d'ésser pionera en R+D en aquest àmbit, caldria adjudicar el tram a alguna empresa que tingui fàbrica aquí (Alstom a Santa Perpètua, Siemens a Cornellà, i CAF té alguna cosa a Lleida,crec, encara que no sé quin grau de producte acabat té cadascuna). I exigir que es desenvolupi la tecnologia aquí, una cosa rara perquè normalment aquestes coses es reserven als centres de recerca situats als headquarters de les multinacionals.
Tens raó. Jo, per qualitat diria que és millor Alsthom, i és que caf té queixes de moltes empreses, com el metro de Washington, i la Siemens de Cornellà em sembla que està plegant, ja que només queda mitja fàbrica, la resta ara són edificis en construcció.
Això sí que és sentit de l'humor, Lluita!
Només cal veure com ens han abaixat el preu de la T10 als darrers anys, paral·lelament al creixement exponencial de línies, vehicules i usuaris del Bus Turístic.
Altra cosa és la incompetència dels operadors quan es tracta de donar un servei a l'abast de tots, i que primer pensen en els guanys de la seva butxaca, ja que veuen un negoci on hi ha un servei.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:24
by Trytasa Baldaquino
Lluita1714 wrote:
Això sí que és sentit de l'humor, Lluita!
Només cal veure com ens han abaixat el preu de la T10 als darrers anys, paral·lelament al creixement exponencial de línies, vehicules i usuaris del Bus Turístic.
Altra cosa és la incompetència dels operadors quan es tracta de donar un servei a l'abast de tots, i que primer pensen en els guanys de la seva butxaca, ja que veuen un negoci on hi ha un servei.
Error: qui fixa les tarifes no són els operadors, sinò l'ATM, per definició el consorci interadministratiu de les administracions 'propietàries' de les línies.
Ja sé que al final tots són els mateixos, però no veig que es tracti d'un cas d'incompetència. En tot cas, un de caradura i lucre dels consistoris per a destinar-ho a campanyes d'auto-bombo ("visc a"), tours de França i panflets propagandistics en forma de revistes municipals i de barri.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 16:36
by Lluita1714
Trytasa Baldaquino wrote:Lluita1714 wrote:
Això sí que és sentit de l'humor, Lluita!
Només cal veure com ens han abaixat el preu de la T10 als darrers anys, paral·lelament al creixement exponencial de línies, vehicules i usuaris del Bus Turístic.
Altra cosa és la incompetència dels operadors quan es tracta de donar un servei a l'abast de tots, i que primer pensen en els guanys de la seva butxaca, ja que veuen un negoci on hi ha un servei.
Error: qui fixa les tarifes no són els operadors, sinò l'ATM, per definició el consorci interadministratiu de les administracions 'propietàries' de les línies.
Ja sé que al final tots són els mateixos, però no veig que es tracti d'un cas d'incompetència. En tot cas, un de caradura i lucre dels consistoris per a destinar-ho a campanyes d'auto-bombo ("visc a"), tours de França i panflets propagandistics en forma de revistes municipals i de barri.
Però realment són les companyies qui acorden el preu per arribar a un nombre en comú per a les tarifes, totes fan el mateix... no he vist cap que hagi baixat el preu del bitllet senzill, en el que sí que decideixen plenament.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 01/07/2009 17:01
by BB9200
Els preus estan fixats per ATM segons el Sistema Tarifàric Integrat a Barcelona i per normatives ATM.
Altra cosa és que les companyies participin en la decisió del preu final del bitllet.
I tornant al tema, segueixo insistint en que el gran problema és que no s'estan fent les coses bé. Per arribar al usuari a facilitar una major movilitat (una cosa que ara per ara no està ni molt menys resolta), es necessita uns principis, i no anar tapant el camí innecesàriament. El que es necessita no és un metro que vagi des de Barcelona fins a la Antàrtida, ni molt menys.
Per la Diagonal, seria necessari sobretot el tranvia i el túnel per a les rodalies. I no solsament per descongestionar-les. Fent passar les rodalies per aquí, permetria noves comunicacions, i millors, ferroviàries, fins crear una xarxa amb sentit, fàcil per al usuari, i sense un servei tercermundista.
Altra cosa són les propostes que es vagin sorgint. El tranvia, per exemple, sempre he defensat que passés per l'avinguda Paral·lelm, Creu Coberta i Sants, de cara a un principi d'una bona i planificada xarxa. La gran ventatge que té el tranvia respecte al metropolità és que t'estalvia el temps de la superfície fins a l'andana, treient les barreres innecesàries que el tranvia no té (per tots els públics) i el tranvia, al tenir via reservada, pot alcançar perfectament els 50 km/h que alcançen els automòbils en la ciutat. Qualsevol encreuament amb carrers es pot fàcilment resoldre amb un estil Montpellier: Passos a nivell amb barrera, que per això estàn.
De la mateixa manera que tenim que aprofitar que la xarxa de metro ja està planificada, la Diagonal seria la gran solució als problemes de desplaçament. Si vull anar des de Poble Sec fins a Fondo, tinc que fer transbord complicat amb una altra línia, la L1. Si passés per la Diagonal, em permetria reduïr també el temps de trajecte. I el metro obligatòriament té d'anar paral·lel al túnel de rodalies de forma en què comparteixin fins i tot estació i andana.
Trytasa Baldaquino wrote:Si Catalunya ha d'ésser pionera en R+D en aquest àmbit, caldria adjudicar el tram a alguna empresa que tingui fàbrica aquí (Alstom a Santa Perpètua, Siemens a Cornellà, i CAF té alguna cosa a Lleida,crec, encara que no sé quin grau de producte acabat té cadascuna). I exigir que es desenvolupi la tecnologia aquí, una cosa rara perquè normalment aquestes coses es reserven als centres de recerca situats als headquarters de les multinacionals.
En el tema de la catenària soterrada (que en realitat no ho està), no seria més fàcil resoldre amb sistema LAP i APS?
Tramvia vs. metro
Posted: Wednesday 01/07/2009 22:21
by Guigui
BB9200 wrote:La gran ventatge que té el tranvia respecte al metropolità és que t'estalvia el temps de la superfície fins a l'andana, treient les barreres innecesàries que el tranvia no té (per tots els públics) i el tranvia, al tenir via reservada, pot alcançar perfectament els 50 km/h que alcançen els automòbils en la ciutat. Qualsevol encreuament amb carrers es pot fàcilment resoldre amb un estil Montpellier: Passos a nivell amb barrera, que per això estàn.
El temps que trigues en baixar i tornar a emergir a la superfície, en el cas del metro, queda àmpliament compensat per una velocitat comercial que dobla virtualment la del tramvia; no pas en distàncies curtes, que és on rau la major utilitat del tramvia. Tanmateix, 50 km/h és la velocitat punta que pot atènyer un tramvia per la ciutat, però la relativa curta distància entre parades i les pròpies parades acaben reduint la velocitat mitjana a menys de la meitat (actualment inferior als 20 km/h, però difícilment podrà superar aquesta marca).
D'altra banda, no sé quina freqüència té el tramvia de Montpeller allí on hi ha passos a nivell, però fer això a Barcelona, amb un interval de pocs minuts per sentit, equival a paralitzar la resta del trànsit, que hi és i hi serà, ens agradi o no.
Re: Tramvia vs. metro
Posted: Wednesday 01/07/2009 23:22
by Lluita1714
Guigui wrote:
D'altra banda, no sé quina freqüència té el tramvia de Montpeller allí on hi ha passos a nivell, però fer això a Barcelona, amb un interval de pocs minuts per sentit, equival a paralitzar la resta del trànsit, que hi és i hi serà, ens agradi o no.
Jo vaig ser-hi fa dos anys, la freqüència era de 5 minuts... no hi ha punt de comparació amb el Tram barceloní, amés que la velocitat que agafa és major. Vaig agafar-lo des de Antigon a la Plaça de l'ou, un trajecte curt cobert en poc temps, amés que em sembla molt maco un transport com el tramvia, en mig, sí, sí, en mig d'una zona peatonal potser tan plena de gent com Portal de l'Àngel.
D'altra banda, voldria remarcar la importància del turisme a Barcelona, que és un 12% del PIB català.
També vull dir que el tramvia no és l'alternativa del Metro, només un complement. No és el mateix anar de Barcelona a Cornellà en metro que en tramvia, no, i crec que si el tramvia ha de substituir a quelcom, que siguin els autobusos. Per tant opino que a la diagonal hauria de tenir cabuda metro tram i rodalia, perquè el tram és per anar de Monumental a Ca l'Aranyó, el metro de Glòries a Z. Universitària, i el Rodalies, de Mataró a Macià. Aquí està al diferència, i trobo que es poden combinar de meravella.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 02/07/2009 16:24
by BB9200
Lluita1714 wrote:També vull dir que el tramvia no és l'alternativa del Metro, només un complement. No és el mateix anar de Barcelona a Cornellà en metro que en tramvia, no, i crec que si el tramvia ha de substituir a quelcom, que siguin els autobusos. Per tant opino que a la diagonal hauria de tenir cabuda metro tram i rodalia, perquè el tram és per anar de Monumental a Ca l'Aranyó, el metro de Glòries a Z. Universitària, i el Rodalies, de Mataró a Macià. Aquí està al diferència, i trobo que es poden combinar de meravella.
Completament d'acord. I aquí està per mi el fet del passar els transports per la Diagonal, enlloc d'entrar en lios monumentals sense sortida.
Jo he posat l'exemple del tranvia de Montpellier perquè el conec fins i tot més que el tranvia de Barcelona.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Friday 03/07/2009 9:01
by Lluita1714
D'altra banda acabo de pensar que la diagonal, té molts aparcaments que, en convertir-la en passeig es perdran... caldrà fer uns quants pàrquings, més raó encara per obrir la diagonal i fer tot amb pantalles. amés de ser un sistema més ràpid.
Si és possible que aquests aparcaments siguin de franc o zona verda, de manera que no afecti als ciutadans i treballadors de la zona, ja que es mantindria les mateixes tarifes, amés, si es creen suficients places, és la forma d'eixamplar les voreres a molts carrers propers a la Diagonal, suprimint els seus aparcaments per portar els cotxes que allà aparcaven sota la diagonal, i fer una Barcelona més neta, més maca i més respirable!
Barcelona més que mai. [que si hem de dir el (...) visc a...]
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 06/07/2009 14:38
by metring
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200907 ... 20051.html
'Referendum para la reforma de la Diagonal de Barcelona'
Ramón Carrera | Barcelona | 06/07/2009 | Actualizada a las 12:07 | El lector Opina
Soy Ramón Carrera, un economista de 50 años que en travesía hacia el doctorado ha descubierto que las tecnologías de la información y comunicación también tienen un campo de aplicación en temas de elección social, representada en la mayoría de los casos por esa expresión generalista que llamamos "política".
Estoy realizando el trabajo final del Master Oficial en Sociedad de la Información y el Conocimiento que imparte la Universitat Oberta de Catalunya. El fondo teórico del mismo es analizar las posibilidades que el uso de las TIC brindan en el desarrollo de procesos de participación ciudadana, con especial interés en aquéllos que facilitan la manifestación de preferencias a título individual de los ciudadanos, más allá de su pertenencia o no a partidos, asociaciones, agrupaciones, colectivos, etc.
Para ilustrar estas posibilidades he escogido, por actual, la consulta ciudadana que el Ayuntamiento de Barcelona plantea en forma de referéndum para la reforma de la Diagonal con motivo de la unión de las dos grandes líneas de tranvía actuales, el TramBesòs y el TramBaix.
Y como estoy convencido que el movimiento se demuestra andando, a finales de mayo creé el blog
'Referéndum para la reforma de la Diagonal de Barcelona' para ir comentando en él aquellos aspectos que se me ocurran (me gustaría que fueran aquellos que se nos ocurran a todos los que quieran decir algo) a medida que avance el proceso de participación ciudadana. En principio mi blog se centra en temas del propio proceso de participación, porque a nivel general es lo que en estos momentos me interesa y en lo que centro mi trabajo. Pero, por supuesto, serán bienvenidas aquellas aportaciones que también hablen de cómo se piensa que debería ser la Diagonal; si esta oferta tiene éxito, podríamos crear otro blog, especializado en recoger ideas y preferencias sobre la Diagonal, enlazando los dos.
Si tuviese que elegir un blog sería el de la abuela María Amelia López Soliño: una persona entrañable que nos transfiere su legado, un modelo para incentivar el acercamiento de los mayores a las nuevas tecnologías.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 06/07/2009 16:02
by Trytasa Baldaquino
Lluita1714 wrote:D'altra banda acabo de pensar que la diagonal, té molts aparcaments que, en convertir-la en passeig es perdran... caldrà fer uns quants pàrquings, més raó encara per obrir la diagonal i fer tot amb pantalles. amés de ser un sistema més ràpid.
Si és possible que aquests aparcaments siguin de franc o zona verda, de manera que no afecti als ciutadans i treballadors de la zona, ja que es mantindria les mateixes tarifes, amés, si es creen suficients places, és la forma d'eixamplar les voreres a molts carrers propers a la Diagonal, suprimint els seus aparcaments per portar els cotxes que allà aparcaven sota la diagonal, i fer una Barcelona més neta, més maca i més respirable!
Barcelona més que mai. [que si hem de dir el (...) visc a...]
Com a idea romàntica està prou bé... encara que trobo més possible que si es carreguen l'aparcament de superfície (sobretot al tram Glòries-Cinc d'Oros) i fan parkings subterranis, després els venguin a preu de mercat (o de sobremercat) i facin caixa... De fet, no coneixo cap zona verda subterrània, i molt menys de franc!!!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 06/07/2009 16:05
by Lluita1714
Trytasa Baldaquino wrote:
Com a idea romàntica està prou bé... encara que trobo més possible que si es carreguen l'aparcament de superfície (sobretot al tram Glòries-Cinc d'Oros) i fan parkings subterranis, després els venguin a preu de mercat (o de sobremercat) i facin caixa... De fet, no coneixo cap zona verda subterrània, i molt menys de franc!!!
Aleshores és hora de començar a fer-lo, perquè trobo insòlit haver de pagar per aparcar a la superfície, sense cap vigilància, sense res, aleshores, perquè rai es paga? quin servei s'ofereix?