Page 16 of 19
Estació Vic/Osona
Posted: Sunday 10/01/2010 18:08
by UT440_132M
Jordi Freixas wrote:Guigui wrote:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La Plana
Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.
Girat d'esquena al territori
Posted: Sunday 10/01/2010 18:13
by Guigui
Per fer aquest nyap faraònic, millor que dediquin els diners a una altra cosa. És inaudit: fan una línia per un territori on mai no n'ha passat cap però aconsegueixen girar-li l'esquena.
Algun usuari compulsiu del cotxe oficial ja sap que per les vies de ferrocarril circula algun tren que no sigui l'AVE per anar a veure l'amo?
Re: Estació Vic/Osona
Posted: Sunday 10/01/2010 19:01
by Vilarrubla
UT440_132M wrote:Jordi Freixas wrote:Guigui wrote:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La Plana
Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.
A l'estació d'Osona | Vic se suposa que es podrà fer enllaç amb la R3, així que deuen proposar que adif construeixi un baixador allà a Gurb. I segons aquest pla en tren seran 23' que has de sumar el del trasllat Vic-Gurb ja sigui en cotxe o en tren R3, en cas que sigui efectiu per horaris XDD
I això que diu Jordi Freixas de la línia de Manresa. Crec que no hi haurà intercanviador a Mollerusa, Tàrrega i Cervera perquè l'ETF passar per un altre lloc, però no n'estic segur ja que el PDF no mostra ni Tàrrega ni Cervera, en el cas de Mollerusa que si que es veu, es veuen allunyades, algú sap si l'estació de Mollerusa té construccions a ambdues bandes de la línia? Si es així suposo que deu ser per això que fan passar la línia per les afores.
Mapa
Posted: Sunday 10/01/2010 19:30
by UT440_132M
Aquí podem veure on s'ubicaria l'estació Vic/Osona.
Shot at 2010-01-10
Shot at 2010-01-10
Re: Estació Vic/Osona
Posted: Sunday 10/01/2010 19:49
by Jordi Freixas
Vilarrubla wrote:A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.
A l'estació d'Osona | Vic se suposa que es podrà fer enllaç amb la R3, així que deuen proposar que adif construeixi un baixador allà a Gurb. I segons aquest pla en tren seran 23' que has de sumar el del trasllat Vic-Gurb ja sigui en cotxe o en tren R3, en cas que sigui efectiu per horaris XDD
I això que diu Jordi Freixas de la línia de Manresa. Crec que no hi haurà intercanviador a Mollerusa, Tàrrega i Cervera perquè l'ETF passar per un altre lloc, però no n'estic segur ja que el PDF no mostra ni Tàrrega ni Cervera, en el cas de Mollerusa que si que es veu, es veuen allunyades, algú sap si l'estació de Mollerusa té construccions a ambdues bandes de la línia? Si es així suposo que deu ser per això que fan passar la línia per les afores.
Llavors, algú em podria explicar això (extret de
http://www.ifercat.cat)?
3- Vic- Girona
http://www.ifercat.cat/proyectos/index. ... %3D%3D&&&&
"Des de Manresa el traçat discorre paral·lel a la c-25 fins arribar a la Plana de Vic on l’Eix es segrega per donar servei a l’actual estació de viatgers de Vic i per bypassar les mercaderies pel sud de Vic direcció a l’aeroport de Girona."
PD: Una altra cosa és que no s'entén això de "bypassar" les mercaderies pel sud, si precíament el bypass quedaria al nord...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Sunday 10/01/2010 19:55
by Vilarrubla
No està actualitzat. Inicialment no se sabia si es faria l'estació a Vic o a Gurb. Finalment han optat per Gurb. I evidentment com dius el bypass per les mercaderies "estava" al nord, tot i que més aviat seria un bypass per connectar amb l'actual estació de Vic, ja que es aquesta la que es desvia, potser volien dir un bypass de viatgers al sud i es van fer la pixa un lio XD
Finalment han optat per no fer bypass de mercaderies, excepte a Igualada.
I tampoc han especificat com faran la connexió amb l'aeroport de Girona! Faran un baixador? o que? No diu absolutament res! Només posa això de Girona (aeroport-centre)
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Sunday 10/01/2010 20:06
by Jordi Freixas
Doncs... això de fer una estació nova, tenint l'actual de Vic és una cosa que s'ha d'evitar de totes totes.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Sunday 10/01/2010 20:13
by Vilarrubla
Faig un resum dels errors que trobo/troben al PDF:
No indica com es farà la connexió amb línies convencionals d'ample ibèric: a Alguaire, a Lleida i a Martorell i per tant tampoc amb el ramal de mercaderies ja sigui les que van cap al Port o el ramal del Vallès.
Ni tan sols indica que hi hagi cap problemàtica sobre els amples, que seria el mínim.
No hi ha interconnectivitat amb la línia de Manresa (futur tren-tram) a Mollerusa, i crec que tampoc a Cervera i a Tàrrega.
No mostra imatges de la línia al pas per Cervera i Tàrrega.
A Igualada posen una imatge molt maca de que hi ha un aeroport, però no diuen com si connectarà.
A Vic que enllaçarà amb la R3 però no diu que demanaran a adif fer una estació.
De nou indiquen que hi ha un aeroport a Girona, però no indiquen com es farà aquest enllaç, ni si es farà una baixador, ni si instaran a adif a fer-lo.
És diu que es faran apartadors en zones logístiques, però no les especifica massa, per no dir gens.
Finalment tampoc diuen si serà en doble via (jo dono per suposat que si, però un usuari d'un altre fòrum s'ho plantejava), només faltaria que no ho fos, no podria ser d'alta velocitat, penso jo.
Crec que no em deixo res més
a part de coses com si està el mig del no res i tal XD
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Sunday 10/01/2010 20:24
by Vilarrubla
A Vic sempre es pot fer quelcom així, si no volen fer un traçat alternatiu que faci més volta i haver de perforar per sota de la ciutat de Vic... però no se pas com s'hauria de fer després el gir a l'estació de Vic. No se si es idoni, quina és la millor manera de fer-ho?
Arribar al centre de Vic
Posted: Sunday 10/01/2010 20:27
by UT440_132M
Home, quan es va soterrar l'estació de Vic, ja es va fer pensant en la doble via, i ampliar-la, ho veig difícil, a no ser que canviïn l'ample a un parell de vies, a UIC, per exemple les vies 2 i 4 en UIC i les 1 i 3 en ample ibèric. Però no se fins a quin punt pot interessar que Adif ho faci. Llavors la via 6, que no té andana en ample mixte per estacionar trens sense servei.
Re: Arribar al centre de Vic
Posted: Sunday 10/01/2010 20:33
by Vilarrubla
UT440_132M wrote:Home, quan es va soterrar l'estació de Vic, ja es va fer pensant en la doble via, i ampliar-la, ho veig difícil, a no ser que canviïn l'ample a un parell de vies, a UIC, per exemple les vies 2 i 4 en UIC i les 1 i 3 en ample ibèric. Però no se fins a quin punt pot interessar que Adif ho faci. Llavors la via 6, que no té andana en ample mixte per estacionar trens sense servei.
I a adif li interessa fer una estació a Gurb i a l'aeroport de Girona? O adaptar la línia de Manresa i la de Vilafranca? XD
A l'aeroport de Girona a més diria que el tram és en viaducte i dira que hi ha l'autovia/pista a tocar. Potser algú ho concreta més, jo només hi he passat un cop.
Adaptar l'estació de Vic, només els hi podria interessar per poder cobrar altres serveis d'altres companyies fins a Vic, però igualment per un tram tant petit no crec que fossin gaires diners, no?
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Sunday 10/01/2010 22:18
by Jordi Freixas
Vilarrubla wrote:A Vic sempre es pot fer quelcom així, si no volen fer un traçat alternatiu que faci més volta i haver de perforar per sota de la ciutat de Vic... però no se pas com s'hauria de fer després el gir a l'estació de Vic. No se si es idoni, quina és la millor manera de fer-ho?
Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.
Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Sunday 10/01/2010 23:17
by Vilarrubla
Jordi Freixas wrote:
Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.
Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
Sostenible pel que fa al transport eficient, no sostenible pel que fa medioambientalment eh XD
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 11/01/2010 1:36
by Jordi Freixas
Sostenible a nivell del transport eficient, sí, però home... si bé és cert que a nivell dels quilòmetres de via que es podessin necessitar molt sostenible ecològicament no ho seria, d'altra banda... una estació (amb tot el que això comportaria) de nova construcció enmig del no res amb un sentit funcional més que qüestionable... realment creus que ecològicament podria resultar més sostenible que una infraestructura que tindria per objectiu utilitzar una estació ja operativa, remodel·lada de fa pocs anys, i que es troba en un punt bastant cèntric de Vic?
Que consti que ara la pregunta la plantejo en el sentit dels peròs i contres que hi puguin haver en totes dues opcions.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 11/01/2010 9:24
by Sagrerenc
Vilarrubla wrote:Jordi Freixas wrote:
Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.
Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
Sostenible pel que fa al transport eficient, no sostenible pel que fa medioambientalment eh XD
Tampoc no és sostenible medioambientalment que els ciutadans del centre de Vic s'hagin de desplaçar 5 km per anar a agafar el tren.
En comptes d'anar a 250 km/h i haver d'agafar autobus o cotxe després, no és millor que el tren vagi més lent (160 km/h) però que et deixés al centre de Vic? El temps seria el mateix...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 11/01/2010 11:20
by Vilarrubla
És que no aniran a 250km/h crec que el temps està calculat per anar a 180 km/h, però el trens de viatgers poden arribar als 250 km/h, crec que això és més aviat per explotar la línia amb serveis d'altres companyies, i el temps de viatge que citen més aviat és pel servei de viatgers que posaria la Generalitat.
Tan faraònic com inútil (en els termes plantejats)
Posted: Monday 11/01/2010 11:22
by Guigui
Cada vegada estic més convençut que l'ETF és un macroprojecte megalomaníac de la Generalitat al qual li convé explotar el fet de no passar per Barcelona, però en realitat tant se'ls fot el territori on el planten. Sí, faran estacions a Manresa, Cervera, Vic, Lleida i Girona, però perquè el traçat passarà per allí i no perquè els interessi connectar entre si aquestes poblacions. La mostra, la trobem en la repetició dels nyaps de Camp i Vilafant.
Total, una operació per a fer anar la indústria del totxo, i sempre podran dir que trauran alguns calerons de les taxes de circulació mitjançant Ifercat.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 11/01/2010 17:01
by Jordi Freixas
Doncs... és suficientment important aquest projecte com perquè la gent es planti, si convé.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 11/01/2010 17:11
by brito_cat
Voleu dir que la gent que utilitzarà els serveis de passatgers de l'ETF, tant se li'n foterà d'haver d'agafar el cotxe cinc minuts i deixar-lo al pàrking de l'estació? O fins i tot que s'estimaràn més això que no pas haver de caminar 5, 10 o 15 minuts fins a una estació de Rodalies? (a Mollerussa, Cervera, Manresa, Vic o on volgueu) Perquè els actuals usuaris de rodalies dubto que s'avinguin a pagar un bitllet 2 o 3 vegades més car per estalviar-se 30 minuts de viatge.
El DPTOP, a hores d'ara, ja hauría d'haver explicat alguna d' aquestes coses que dieu, no? Connexions amb l'ample ibèric, doble via o via única, serveis de passatgers que hi hauràn, tarifes, accesibilitat a les estacions, etc.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 11/01/2010 17:21
by Jordi Freixas
Que si la gent s'hi avindrà? No.