Page 16 of 18
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:04
by Trenscat
Mako448 wrote:Lo de que els gironins no volen 470,no ho acabo d'entendre
PS:Ue!!!!!Missatge número 300,llàstima que no pugui posar caretes.
Home, imagino que si no volen les 470 és perquè les 448 reformades són molt més còmodes que les altres...
Posted: Wednesday 25/10/2006 23:11
by aarongilp
Trenscat wrote:Mako448 wrote:Lo de que els gironins no volen 470,no ho acabo d'entendre
PS:Ue!!!!!Missatge número 300,llàstima que no pugui posar caretes.
Home, imagino que si no volen les 470 és perquè les 448 reformades són molt més còmodes que les altres...
Ni quan no hi eren les voliem...quan es van emportar les 444 cap a l'Aragó la línia es va plagar de 470, i a la que els usuaris se'n van donar compte, motins al canto.
Posted: Sunday 29/10/2006 12:22
by entfe001
Tot i que ja fa una estona que no es parla de la R10, només volia afegir com a apunt que a Girona també vam tenir una època en què no volíem les 448R ni en pintura... eren els primers trens reformats que donaven molts problemes. En aquells temps prendre una 448R era garantia de mitja hora de retard.
Re: Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)
Posted: Wednesday 02/04/2008 11:42
by metring
Rescato el tema, perquè potser a la L10 li quedin tres telediaris
(o no...)
Del 20 minutos en paper:
Rescatan la línea
Mataró-Aeroport
La Comissió de Política Territorial del Parlament aprobó una propuesta del diputado Benet Maimí, deCiU, para restablecer la línea directa de tren entre el Maresme y el aeropuerto. Un
trayecto que quedó en suspenso por las alteraciones provocadas por las obras de alta velocidad hace dos años. Con esta nueva línea también aumentará la frecuencia de trenes con salida desde la capital del Maresme en la C1 de Cercanías. La aceptación de los grupos en la cámara catalana abre el calendario de obras para recuperar la nueva línea entre Mataró y el Prat.
I Manresa?
Posted: Wednesday 02/04/2008 12:07
by Guigui
No es deia que a l'aeroport hi acabaria arribant també la línia de Manresa?
Posted: Wednesday 02/04/2008 14:41
by victorcasta
metring wrote:Rescato el tema, perquè potser a la L10 li quedin tres telediaris
(o no...)
Del 20 minutos en paper:
Rescatan la línea
Mataró-Aeroport
La Comissió de Política Territorial del Parlament aprobó una propuesta del diputado Benet Maimí, deCiU, para restablecer la línea directa de tren entre el Maresme y el aeropuerto. Un
trayecto que quedó en suspenso por las alteraciones provocadas por las obras de alta velocidad hace dos años. Con esta nueva línea también aumentará la frecuencia de trenes con salida desde la capital del Maresme en la C1 de Cercanías. La aceptación de los grupos en la cámara catalana abre el calendario de obras para recuperar la nueva línea entre Mataró y el Prat.
Això quedarà en paper mullat perquè les propostes del Parlament poden ser molt maques però cal recordar que la via és de Foment, i per a poder fer això caldrà fer el bucle de rodalies de l'aeroport que crec que encara no s'hi ha planejat res.
Re: Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)
Posted: Wednesday 02/04/2008 15:02
by EUKibo
Aniran les dues línies. La de Terrassa i la de Blanes. Cap altre plantejament és un insult.
Les dues línies de Rodalies més importants han de poder tenir l'Aeroport. En el cas de la línia de Mataró cal recuperar el traçat històricament legítim i en el cas de Terrassa serà molt positiu la nova configuració de la línia.
Recordo que a l'Ajuntament, Generalitat i Gobierno hi ha un mateix partit. Que l'estatut estableix que la Generalitat de Catalunya ha de gestionar els serveis ferroviaris dins del territori nacional català, i el més important, no s'ha de contruir cap nova via de la ja construida o planificada.
Via nova
Posted: Wednesday 02/04/2008 15:23
by Guigui
EUKibo wrote:[...] no s'ha de contruir cap nova via de la ja construida o planificada.
Sí que s'ha de construir. Amb l'actual via única del ramal de l'aeroport, no és possible mantenir-hi dues línies de rodalia amb la freqüència habitual. A més, està pensat desmantellar aquesta via com a tal i convertir-la en bucle passant.
Per altra banda, ja està habilitada la configuració de vies a Sants per a les línies interior-interior i costa-costa?
Re: Via nova
Posted: Wednesday 02/04/2008 15:33
by victorcasta
EUKibo wrote:[...] no s'ha de contruir cap nova via de la ja construida o planificada.
El ramal de l'aeroport té les circulacions restringides per estar en via única. Potser es podria reduir 5 minuts, però no podria absorbir tràfic de 2 línies.
Guigui wrote:Per altra banda, ja està habilitada la configuració de vies a Sants per a les línies interior-interior i costa-costa?
No. Cal l'intercambiador de la Torrassa per a poder cambiar aquesta configuració, ja que s'hi requereix un salt de motlló.
Va per llarg
Posted: Wednesday 02/04/2008 15:58
by Guigui
victorcasta wrote:No. Cal l'intercambiador de la Torrassa per a poder cambiar aquesta configuració, ja que s'hi requereix un salt de motlló.
O sigui, que la cosa va per llarg abans no poguem veure trens de Mataró a l'aeroport...
Re: Nova línia de rodalies R10 (EDF-Aeroport)
Posted: Wednesday 02/04/2008 19:35
by Vox
metring wrote:Rescato el tema, perquè potser a la L10 li quedin tres telediaris
(o no...)
.
Suposo que volies dir la R10/C10, encara que el curiós del cas es que sembla que hi ha voluntat d'eliminar tambè l'altre L10, la del metro, i que tota la futura (futuríssima) L9 es digui així, L9 i prou.
Vox
L9
Posted: Wednesday 02/04/2008 20:24
by Guigui
Vox wrote:Suposo que volies dir la R10/C10, encara que el curiós del cas es que sembla que hi ha voluntat d'eliminar tambè l'altre L10, la del metro, i que tota la futura (futuríssima) L9 es digui així, L9 i prou.
Cosa que trobo lògica, essent el tronc comú la part més considerable de la línia.
Re: L9
Posted: Wednesday 02/04/2008 21:50
by Vox
Guigui wrote:Vox wrote:Suposo que volies dir la R10/C10, encara que el curiós del cas es que sembla que hi ha voluntat d'eliminar tambè l'altre L10, la del metro, i que tota la futura (futuríssima) L9 es digui així, L9 i prou.
Cosa que trobo lògica, essent el tronc comú la part més considerable de la línia.
Estic d'acord. Mai he entès el perque d'anomenar-se L9/10. I si en el futur la L11 passa a la L4, tocarà fer noves L10 i L11
Vox
Re: Via nova
Posted: Thursday 03/04/2008 23:26
by EUKibo
victorcasta wrote:EUKibo wrote:[...] no s'ha de contruir cap nova via de la ja construida o planificada.
El ramal de l'aeroport té les circulacions restringides per estar en via única. Potser es podria reduir 5 minuts, però no podria absorbir tràfic de 2 línies.
Guigui wrote:Per altra banda, ja està habilitada la configuració de vies a Sants per a les línies interior-interior i costa-costa?
No. Cal l'intercambiador de la Torrassa per a poder cambiar aquesta configuració, ja que s'hi requereix un salt de motlló.
EUKibo wrote:[...] no s'ha de contruir cap nova via de la ja construida o planificada.
Les obres tant del ramal de l'Aeroport com el del soterrament de Rodalies a L'Hospitalet de Llobregat és inminent.
A més, en els plans de la Generalitat no inclouen la linia orbital ni el perllongament de la R3 a Castelldefels mentre si inclouen la nova configuració de línies, per la qual cosa tindrem molt abans la recuperació dels trens que conecten l'aeroport amb poblacions i no amb una estació semifantasma.
Velocitat constructora al 3%
Posted: Thursday 03/04/2008 23:52
by Guigui
EUKibo wrote:A més, en els plans de la Generalitat no inclouen la linia orbital ni el perllongament de la R3 a Castelldefels mentre si inclouen la nova configuració de línies, per la qual cosa tindrem molt abans la recuperació dels trens que conecten l'aeroport amb poblacions i no amb una estació semifantasma.
Si et refies del PDI perquè s'executi amb imminència una obra que hi figura, t'hi pots ben florir...
Re: Velocitat constructora al 3%
Posted: Friday 04/04/2008 11:09
by EUKibo
Guigui wrote:EUKibo wrote:A més, en els plans de la Generalitat no inclouen la linia orbital ni el perllongament de la R3 a Castelldefels mentre si inclouen la nova configuració de línies, per la qual cosa tindrem molt abans la recuperació dels trens que conecten l'aeroport amb poblacions i no amb una estació semifantasma.
Si et refies del PDI perquè s'executi amb imminència una obra que hi figura, t'hi pots ben florir...
Em refereixo al Pla de Transports de Catalunya 2012 on es tracta el transport ferroviari general per vies RENFE (pre-plà d'autonomització). Regionals TAV, Regionals convencionals, Rodalies Barcelona, Rodalies Girona, Rodalies Camp Tarragona i Rodalies Lleida.
I insisteixo, per a aquests plans no calen gaire obres i tuneladores, exepcte les dues obres que dic que són inminents (soterrament de L'H i accès a l'aeroport). La resta simplement és una adaptació dels serveis a la demanda. El exemple més clar és com la línia de l'Aeroport canvien la parada d'Estació de França que té una afluència de viatgers absolutament menyspreable per les estacions de Clot/Sagrera (Santa Coloma), Fabra i Puig, Mollet, Cerdanyola, Sabadell (Castellar), Terrassa, Manresa, Sant Adrià, Badalona, El Masnou, Premià, Mataró, Blanes (Lloret de Mar) i un llarg etc. Canviem de parlar de cuatre gats que es poden comptar per centenars que agafen el tren a l'EDF per centenars de milions d'usuaris que ara han de fer transbords per culpa d'una línia inútil que havia d'haver estat provisional.
Obres "imminents"
Posted: Friday 04/04/2008 12:24
by Guigui
EUKibo wrote:I insisteixo, per a aquests plans no calen gaire obres i tuneladores, exepcte les dues obres que dic que són inminents (soterrament de L'H i accès a l'aeroport).
En el millor dels casos, serà imminent el seu inici, però no esperis l'entrada en servei del bucle de l'aeroport abans de 5 anys.
Re: L9
Posted: Friday 04/04/2008 16:18
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Vox wrote:Suposo que volies dir la R10/C10, encara que el curiós del cas es que sembla que hi ha voluntat d'eliminar tambè l'altre L10, la del metro, i que tota la futura (futuríssima) L9 es digui així, L9 i prou.
Cosa que trobo lògica, essent el tronc comú la part més considerable de la línia.
Això seria caotic, es com si anomenessim S1 tant als S1 com als S2, millor que cada ramal tingui un numero diferent.
Re: L9
Posted: Friday 04/04/2008 18:23
by Miquel
Ecomobisostrans wrote:Guigui wrote:Vox wrote:Suposo que volies dir la R10/C10, encara que el curiós del cas es que sembla que hi ha voluntat d'eliminar tambè l'altre L10, la del metro, i que tota la futura (futuríssima) L9 es digui així, L9 i prou.
Cosa que trobo lògica, essent el tronc comú la part més considerable de la línia.
Això seria caotic, es com si anomenessim S1 tant als S1 com als S2, millor que cada ramal tingui un numero diferent.
Tens tota la raó, tant la L-9 com la L-10 són dues línies amb finals diferents, però que en cert part del traçat comparteixen vies l'una amb l'altre.
El que rodalies hauria de fer és anomenar R-1 al tram Massanet-Molins i R-? al recorregut Massanet - Aeroport, i deixar viva la R-10.
"Nova" R1 (el dia que toqui)
Posted: Friday 04/04/2008 18:32
by Guigui
Miquel wrote:El que rodalies hauria de fer és anomenar R-1 al tram Massanet-Molins i R-? al recorregut Massanet - Aeroport, i deixar viva la R-10.
Molt m'ensumo que el dia que la R1 torni a l'aeroport, deixarà de circular per la banda de Molins de Rei.