Page 16 of 95

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Wednesday 14/04/2010 9:58
by Vox
Darrerament no em passo gaire per Badalona Renfe però, en teoria les obres començaven al març. L'adaptació de la via 4, la morta, pel tema R4 es va adelantar al gener/febrer,clar, però no sé si han començat a fer res més.

Vox

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 15/04/2010 0:42
by 437.001
Han començat ja les obres per elevar una de les andanes de les vies en cul de sac de Sant Vicenç de Calders, exactament, l´andana de les vies 9 i 11.
Ja estan instal.lant els vorals en la posició definitiva d´aquesta andana.
A Sitges van més avançats a l´andana direcció Tarragona, ja estan col.locats bastants vorals en posició definitiva, cadascun amb la seva banda rugosa.
A Calafell, Segur i Cunit van menys avançats.
A Martorell ja es distingeix la forma del què serà el forat de l´ascensor? les escales mecàniques? :nose de l´andana direcció Tarragona, i també s´aprecia una passarel.la de vianants que serà probablement un accés des de la plaça de l´estació cap a la carretera vella. També el què sembla que serà algun tipus de dependència d´andana de Renfe. La pregunta que em comença a rodar pel cap és: què passarà amb l´edifici actual de Renfe? No crec que tinguin nassos de tirar-lo, menys ara que just acaben de reformar-lo... :?

P.s: una estació on comença a ser urgent algun tipus de reforma és L´Arboç, que després de Vilafranca i El Vendrell (i diria que potser més que Sant Sadurní i tot?), és una de les quatre estacions amb més volum de passatgers del tram Sant Vicenç de Calders-Martorell. Les andanes són baixes i estretes, i no hi ha cap tipus de pas inferior, el creuament de les vies és a nivell, i convé recordar que ara TOTS els trens de mercaderies passen per la línia de Vilafranca. :avall
:hola

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 15/04/2010 18:38
by javi82
437.001 wrote:una estació on comença a ser urgent algun tipus de reforma és L´Arboç, que després de Vilafranca i El Vendrell (i diria que potser més que Sant Sadurní i tot?), és una de les quatre estacions amb més volum de passatgers del tram Sant Vicenç de Calders-Martorell.
Amb les dades de 2004 de volum de passatgers l'estació de l'Arboç és la sisena d'aquest tram:

Image

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 15/04/2010 21:44
by 437.001
La cinquena segons els meus comptes (o sigui, sense comptar ni Sant Vicenç de Calders ni Martorell).
De Gelida me n´havia oblidat... :oops:

De tota manera, trobo els números que dónes un pèl sospitosos...
A L´Arboç hi puja més gent que això... suposo que el frau no es comptabilitza...

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 15/04/2010 22:03
by Lluita1714
Chapeau per Sant Feliu!
Trobo el que m'estimava, que Vilafranca i Martorell, malgrat tenir menys frequüències són dos pics importants. Caldria, crec, un exprés Vilafranca Barcelona que no pari a les estacions amb menys passatge. Per part d'El Papiol i Castellbisbal és d'esperar, i trobo que caldries millors serveis per enfilar sendes pendents, per exemple, un ascensor inclinat o un aeri.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 16/04/2010 10:25
by Mako448
Gelida més viatgers que El Vendrell,segur?

Per una altra banda,l'estació de L'Arboç penso que necessita una reforma immediata,l'estat de l'estació i de les andanes és bastant dolent,i té més demanda que El Papiol o Castellbisbal,aquestes últimes estaciones que és van reformar farà un o dos anys.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 16/04/2010 22:12
by Mako448
L'edifici de l'estació de Llavaneres ha anat al terra,ja no hi és.El Baixador està en plenes obres,un munt de màquines i valles allà,peró no he vist cap forat de dimensions que sigui senyal d'un pas inferior en el futur.

A Premià de Mar o Vilassar de Mar(una d'aquestes dues,ara no me'n recordo)l'andana direcció Blanes està plena de valles d'Adif i petits forats.Han tret la barrera que separava el Passeig Martítim de l'estació,que posaràn una barrera de cancel.ladores per anar directe a la platja o qué?

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Friday 16/04/2010 23:15
by UT596001
Mako448 wrote:A Premià de Mar o Vilassar de Mar(una d'aquestes dues,ara no me'n recordo)l'andana direcció Blanes està plena de valles d'Adif i petits forats.Han tret la barrera que separava el Passeig Martítim de l'estació,que posaràn una barrera de cancel.ladores per anar directe a la platja o qué?
És a Vilassar on estan les valles d'Adif, d'altra banda si no mal recordo fins ara hi havia una sortida de roda com les que hi han a Torre Baró per sortir directament al Passeig Marítim, però no per entrar. Suposo que el que faran és refer el mur...

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 17/04/2010 21:17
by laura
A la R1 s'estan duent a terme avui dia remodelacions profundes a:
-Montgat Nord
-Vilassar de Mar
-Sant Andreu de Llavaneres
-Caldes d'Estrac
-Arc de Triomf
-Badalona
I no parlo de remodelacions de pinzell, pintura vermella y quatre cartells nous ja que a Montgat Nord i a Llavaneres, han tirat a terra l'antic edifici i en faran un de nou.

I properament a:
-Blanes
-Tordera
-Maçanet-Massanes
-Pineda de Mar
-Premià de Mar
-El Masnou

Si algú veu que m'equivovo corregiu-me si us plau, tot i així, crec que ADIF per fi s'està posant les piles ;)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Tuesday 20/04/2010 2:30
by 437.001
L´andana sentit Tarragona de l´estació de Sitges ja està amb quasi tots els nous vorals col.locats.
L´andana de les vies 9/11 de Sant Vicenç de Calders comença a semblar una andana en condicions, hi estan començant a col.locar els nous vorals definitius.
A Calafell, Segur i Cubelles la cosa no està tan avançada.
A Cunit una mica més, també estan començant a col.locar nous vorals a l´andana de l´edifici de viatgers.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Thursday 22/04/2010 8:53
by Mako448
Ahir vaig agafar la R2 i aixó és el que vaig veure:

-A St.Vicenç de Calders la nova andana de les vies 9-11 ja està pràcticament enllestida,a falta d'uns retocs.La via 9 estava fora de servei per qué estaven treballant.El meu tren de la R4 al que havia vingut desde Gelida va acabar recorregut a la via 11(tot i estar ens ervei la via 7),o sigui amb la nova andana,i no vaig fer cap salt mortal per baixar del tot,tot i que el tren era un Civia.Suposo que aviat tallaràn la via 7 per fer-hi l'andana nova i més alta a les vies 5-7,i la via 9 tornarà estar operativa.
També estaven treballant en les andanes de les vies 4 i 2 em sembla,on surten els R2.A mes les sortides nord del pas inferior estaven tancades,potser per posar ascensors?
- A Calafell i Segur de Calafell poca activitat,algún forat,valla d'Adif,i trosssos de l'andana sentit sud més alts que la resta,tot i que aquests trossos més alt era cutre tipo Badalona via 4.
-A Cunit la via apartada direcció sud estava fora de servei,i l'andana del costat de l'estació l'estaven fent nova i més alta i va bastant avançat.No descartaria que els trens direcció Sud passesin per la via apartadero mentres és talla la via general direcció tarragona per treballar per millorar les andanes.
-A Cubelles 4 valles d'Adif i algún forat
-A Sitges l'andana direcció Barcelona la meitat ja està alçada i nova de trinca.
-A Viladecans,l'andana també és nova,més alta i més llarga.

18,6 milions per a sis estacions

Posted: Saturday 24/04/2010 15:47
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _95992.php

Invertiran 18,6 MEUR per remodelar les estacions de rodalies de Blanes, Pineda, Malgrat, Canet, Calella i Martorell

ACN
Barcelona
Ult. Act. 24/04/2010 15:04


El ministeri de Foment destinarà un total de 18,6 MEUR a la remodelació de les estacions de rodalies de Blanes (Selva), Pineda de Mar, Malgrat de Mar, Canet de Mar, Calella (Maresme) i Martorell (Baix Llobregat). El termini d'execució de les obres, que s'emmarquen dins el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, oscil·larà entre els 7 i els 12 mesos, segons informa un comunicat del mateix ministeri. El pressupost més gran correspon a les obres de l'estació de Martorell, amb un cost de 4,6 MEUR, que consistiran en la instal·lació d'un nou enclavament electrònic que millori la fiabilitat de les vies d'amplada convencional dins de la línia de Tarragona a Barcelona i França.

Les obres a les estacions de Blanes i Malgrat de Mar, el pressupost de les quals és de 3,6 MEUR i 2,9 MEUR, respectivament, serviran per introduir elements d'accessibilitat, reduir barreres arquitectòniques per a persones amb mobilitat reduïda mitjançant la construcció d'un pas inferior amb ascensors, així com per eliminar el pas de viatgers a nivell per les vies. A Pineda de Mar, Canet de Mar i Calella, s'invertiran 2,9 MEUR, 2,5 MEUR i 2,4 MEUR, respectivament, que s'utilitzaran per a la remodelació integral de les tres estacions de rodalies.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 25/04/2010 1:39
by MZA_1600
Espero que "remodelació integral" no signifiqui enderrocar els edificis de viatjers com malauradament s'ha fet amb Llavaneres on penso que hi havia prou espai per conservar l'edifici.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 25/04/2010 2:15
by Lluita1714
No ho entenc... com que Martorell? si tot plegat està "remodelat de trinca" i el nou edifici compartit amb FGC està ja construint-se? (Amés ja són visibles les escales i uns serveis dins el nou calaix, desconec si racons de neteja o lavabos). Ara què faran, remodelar l'antiga estació de mercaderies i remodelar la platja de vies i els vells tallers, o què? on van aquests diners?

Trobo que són massa calers per tan poques agulles, en el benentès de que les que no es fan servir, no les tocaran.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 25/04/2010 8:25
by josep_serre
Per curiositat quina és la font d'aquestes dades?
javi82 wrote:
437.001 wrote:una estació on comença a ser urgent algun tipus de reforma és L´Arboç, que després de Vilafranca i El Vendrell (i diria que potser més que Sant Sadurní i tot?), és una de les quatre estacions amb més volum de passatgers del tram Sant Vicenç de Calders-Martorell.
Amb les dades de 2004 de volum de passatgers l'estació de l'Arboç és la sisena d'aquest tram:

Image

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 25/04/2010 11:27
by alexbn
Trenscat wrote:Que adif inverteixi a l'estació de L'Hospitalet deu voler dir que el soterrament de la línia en aquesta zona encara es veu llunyà, així que encara veurem trens en superfície uns quants anyets més :)
Es que la estación de Hospi no queda afectada por el soterramiento, solo la actual R2 quedará soterrada. El resto, desde la salida de la estación actual de Rambla Just Oliveras y hasta Sants, irá cubierto por el famoso cajón, con la salvedad de que dentro de Hospi no se notará tanto ya que aprovechará el terraplén que ya existe hoy. Igualmente las obras del cajón quedarán para más tarde, a finales de este año solo se empezarán las obras del túnel de la R2.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Sunday 25/04/2010 12:11
by Mako448
laura wrote:
Si algú veu que m'equivovo corregiu-me si us plau, tot i així, crec que ADIF per fi s'està posant les piles ;)
ADIF és posarà les piles quan començi a anunciar millores i reformes integres a estacions de la R4.És una vergonya que estacions amb no pocs viatgers com Sant Sadurní d'Anoia o L'Arboç estiguin en l'estat que estàn,i no parlem millor dels baixadors de Lavern i La Granada,o dels que hi han entre Manresa i Terrassa encara pitjors,inclùs St.Vicenç de Castellet i la mateixa Manresa(on no hi ha ascensors)necessitarien una reforma.I Montcada Birfucació i Montcada Manresa també necessitarien una reformeta.Peró està clar que per Renfe i Adif la R4 no exisitm,peró no ens podem queixar,pitjor estàn les estacions de la R3,per desgràcia.
Lluita1714 wrote:No ho entenc... com que Martorell? si tot plegat està "remodelat de trinca" i el nou edifici compartit amb FGC està ja construint-se? (A més ja són visibles les escales i uns serveis dins el nou calaix, desconec si racons de neteja o lavabos). Ara què faran, remodelar l'antiga estació de mercaderies i remodelar la platja de vies i els vells tallers, o què? on van aquests diners?

Trobo que són massa calers per tan poques agulles, en el benentès de que les que no es fan servir, no les tocaran.
A on hi havia abans l'escala per anar de Martorell Central FGC a Martorell Adif ara hi han posat una rampa(desconeixo si hi han escales)d'aquestes que fan voltes per a discapacitats,sembla que ja estigui acabada i no trigaràn gaire a obrir-la.Ara de l'edifici(vestíbul)que hauria d'anar a sobre del calaix,de moment jo no he vist cap indici.Material d'obra i ja està.També cladria allargar les andanes de les vies mortes per tl de que en el futur hi capigui dobles de 465.

Canvi d'enclavament.

Posted: Sunday 25/04/2010 13:30
by Pere
Lluita1714 wrote:No ho entenc... com que Martorell? si tot plegat està "remodelat de trinca" i el nou edifici compartit amb FGC està ja construint-se? (Amés ja són visibles les escales i uns serveis dins el nou calaix, desconec si racons de neteja o lavabos). Ara què faran, remodelar l'antiga estació de mercaderies i remodelar la platja de vies i els vells tallers, o què? on van aquests diners?

Trobo que són massa calers per tan poques agulles, en el benentès de que les que no es fan servir, no les tocaran.
Si llegeixes bé el que diu és que a Martorell canviaran l'enclavament que hi ha ara mateix (un quadre elèctric ericsson per cert), per un enclavament electrònic, obres totalment alienes a l'estètica de l'estació.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 01/05/2010 10:47
by metring
http://www.aravalles.cat/noticia/8117/l ... e-rodalies

La Llagosta reclama una nova estació de Rodalies


L'alcalde anuncia nous tràmits sobre el 'cas Valentine' durant el ple del mes d'abril


El ple de l'Ajuntament de la Llagosta ha aprovat aquesta setmana per unanimitat una moció per demanar la construcció d'una nova estació de Rodalies a la línia Barcelona-França. El text recorda els diferents compromisos de Renfe i Adif de dotar la ciutat vallesana d'una nova estació. El primer projecte data de l'any 2004. Posteriorment, l'any 2007, Adif va realitzar un nou projecte i va disposar una partida pressupostària per fer l'obra. L'empresa estatal també va redactar després un altre projecte que tampoc s'ha executat. Per tot plegat, el document aprovat dimarts insta a Renfe, Adif i als governs de la Generalitat i de l'Estat a construir d'una vegada per totes una nova estació a la localitat, que substitueixi l'actual baixador.

L'actual estació de Rodalies que hi ha a la Llagosta és utilitzada diàriament per més de 4.000 persones. La moció posa de manifest les deficiències d'aquest equipament. El document, a més d'instar les diverses administracions a construir una nova estació, anima la ciutadania i els usuaris de Rodalies a presentar reclamacions davant d'Adif pel mal estat en el qual es troben les actuals instal·lacions de la Llagosta i proposa que l'Ajuntament reculli aquestes reclamacions.

Nova o remodelada?

Posted: Saturday 01/05/2010 13:05
by Guigui
Vejam si s'aclareixen: fer una nova estació significa fer-ho en un nou emplaçament; però pel text entenc que el que volen és remodelar l'actual. Que potser no sona tan bé a efectes electorals?