Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Yo me doy por satisfecho si nuestras ideas sirven para mejorar el servicio, aunque nosotros quedemos "en la sombra".
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Ecomobisostrans wrote:Yo me doy por satisfecho si nuestras ideas sirven para mejorar el servicio, aunque nosotros quedemos "en la sombra".
Pues ¿sabes qué? yo también, no necesito que hablen de mi ni que se haga publicidad mientras que se hagan las cosas bien. Y si alguna vez y si por algún casual de la vida, las cosas se torciesen tanto que hiciesen lo de las cercanías por Diagonal y Gran Vía fijándose en alguna propuesta de aquí, lo mismo me daría que saliese por ahí algún politiquillo de estos poniéndose la medalla por ello.

Lo importante sería que las cosas estarían bien hechas y que la RMB y sus ciudadanos habrían salido ganando.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Jo també...

Post by JaMiRo! »

entfe001 wrote:Pel que fa al fet de si ens llegeixen de dalt o no... tinc sospites prou fonamentades per creure que sí.
Jo també les tinc. I fonamentades. :o
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Actualització proposta(Projecte complet, pas a pas--> Met

Post by fredebcnteatre »

Cal tenir en compte que no he tingut en compte per ara, la L11, pero ja la introduiré de alguna forma. http://www.alephbcn.com/noumetro
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Post by 252-071 »

Sembla que amb la reestructuració de les vies a l'estació de sants,hi haurá un important canvi de línies.
Asi es preten que quedi la xarxa de rodalies

Mapa fet per Javi82,de tranvia.org
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... ranyu1.jpg

Salutacions
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

252-071 wrote:Sembla que amb la reestructuració de les vies a l'estació de sants,hi haurá un important canvi de línies.
Asi es preten que quedi la xarxa de rodalies

Mapa fet per Javi82,de tranvia.org
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... ranyu1.jpg

Salutacions
Sí, en Javi ha penjat aquest plànol en aquest fòrum, crec.

De totes maneres, penso que ell va dir que això passaria quan es fes la Torrassa, no pas amb el tema Sants.

Vox
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

252-071 wrote:Sembla que amb la reestructuració de les vies a l'estació de sants,hi haurá un important canvi de línies.
Asi es preten que quedi la xarxa de rodalies

Mapa fet per Javi82,de tranvia.org
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... ranyu1.jpg

Salutacions
Pregunta: Aquest mapa és el que Renfomentadif pensa fer realment? Perquè sembla més obra de l'ideal d'un forumaire dedicat i, sincerament, em sembla massa bonic per ser realitat, ni que es faci quan tots repapiegem.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

En Javi82 va dir que es el que pretenen fer però crec que ell va afegir algunes coses de propia collita, encara que no sé si tretes d'ell o de projectes que encara no s'han definit.

Però un cop feta La Torrassa, es veu que quedarà semblant al plànol que va posar.

Tambè en tenia un pel metro 2010 encara que aquell 100% limitat al PDI, sols que ara s'hauria de canviar per 2012-13 :|

Vox
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Vox wrote:Tambè en tenia un pel metro 2010 encara que aquell 100% limitat al PDI, sols que ara s'hauria de canviar per 2012-13 :|
Perdó, 2020-2025... :mmm
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Guigui wrote:
252-071 wrote:Sembla que amb la reestructuració de les vies a l'estació de sants,hi haurá un important canvi de línies.
Asi es preten que quedi la xarxa de rodalies

Mapa fet per Javi82,de tranvia.org
http://img161.imageshack.us/my.php?imag ... ranyu1.jpg

Salutacions
Pregunta: Aquest mapa és el que Renfomentadif pensa fer realment? Perquè sembla més obra de l'ideal d'un forumaire dedicat i, sincerament, em sembla massa bonic per ser realitat, ni que es faci quan tots repapiegem.
Jo dubto molt que la R3 pugui arribar a Vilanova,im no perqué no sigui necesària,perqué segurament la renfe no voldrà.
A mès penso que la R7 circular hauria de ser Papiol/Sant Cugat/UAB/Cerdanyola/Montcada Birfuracio/Catalunya i no com és proposa al plànol,a mès treuries un accès des de la línia de Vilafranca per anar a la Plaça Catalunya,la R4 ha de passar per Passeig de Gràcia i la R7 per Plaça Catalunya,sí proposes fer-ho per Mollet,a part de que crec que hauràs de fer canvi de sentit,no sé no el trobo gaires avantatges.
La resta del plànol molt ben fet i perfecte.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

M'uneixo al que diu el Mako de la R7 i tambe dir que la R10 fins Estacio de França, no nomes de llançadera i que la linia 1 que sigui la de mataro! Que s'ho mereix per haver estat la primera! i despres... la R8 la suprimiria totalment, la R7 i la R9 ja trenquen el centralisme d'una manera molt eficient, pero la R8 no me la veig, el que paria es una R8 des del Ramal de Lloret de Mar fins estacio de França, aixi no habria linies amb dobles terminacions i totes les linies podrien tenir frequencies elevades de 5min si es volgues.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

EUKibo wrote:M'uneixo al que diu el Mako de la R7 i tambe dir que la R10 fins Estacio de França, no nomes de llançadera i que la linia 1 que sigui la de mataro! Que s'ho mereix per haver estat la primera! i despres... la R8 la suprimiria totalment, la R7 i la R9 ja trenquen el centralisme d'una manera molt eficient, pero la R8 no me la veig, el que paria es una R8 des del Ramal de Lloret de Mar fins estacio de França, aixi no habria linies amb dobles terminacions i totes les linies podrien tenir frequencies elevades de 5min si es volgues.
Si suprimeixes la C8 d'una banda et carregues les relacions directes entre Martorell i Sant Cugat-UAB (recorda que hi haurà un potent intercanviador allà amb FGC, i algun autobús, així que si la suprimieixes et carregues una connexió ràpida entre l'Anoia/Bages i la UAB, obligant a l'Anoia a dependre de les carraques de la Hispano Igualadina) i també et carregues la relació directa entre la part baixa del Vallès Occidental i el Vallès Oriental, obligant als passatgers o bé a pujar a Sabadell o bé a baixar a Montcada o La Llagosta.

D'altra banda, la reordenació del nus de la Torrassa impedirà que els trens que vinguin de la línia de Vilafranca entrin al túnel de Plaça Catalunya sino que hauran d'entrar tots via Passeig de Gràcia.

Ah, i trobo absurd dir que la línia del Maresme s'hagi de numerar com a C1 perquè sigui la primera. La primera línia de Metro de Barcelona està numerada com a línia 3 i no passa res...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

La R8 és una línia totalment necessària.I també et carregues la relació Molet-UAB.Aquesta R8 està ben feta,des de Martorell amb conexió amb FGC fins a Granollers Centre conectant R2 i R8.A mès el qui vulgui anar de Granollers a Martorell,o de Girona a la UAB,hauria d'ultilizar aquesta línia,i no la R9.
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

guigui wrote:Pregunta: Aquest mapa és el que Renfomentadif pensa fer realment? Perquè sembla més obra de l'ideal d'un forumaire dedicat i, sincerament, em sembla massa bonic per ser realitat, ni que es faci quan tots repapiegem.
Mako448 wrote:Jo dubto molt que la R3 pugui arribar a Vilanova,im no perqué no sigui necesària,perqué segurament la renfe no voldrà.
A mès penso que la R7 circular hauria de ser Papiol/Sant Cugat/UAB/Cerdanyola/Montcada Birfuracio/Catalunya i no com és proposa al plànol,a mès treuries un accès des de la línia de Vilafranca per anar a la Plaça Catalunya,la R4 ha de passar per Passeig de Gràcia i la R7 per Plaça Catalunya,sí proposes fer-ho per Mollet,a part de que crec que hauràs de fer canvi de sentit,no sé no el trobo gaires avantatges.
La resta del plànol molt ben fet i perfecte.
El plànol està fet amb tot el conjunt de diferents Plans i projectes en curs q actualment s'estan desenvolupant, però si us fixeu el nom de l'arxiu es rodalies2026, així q no ens trobarem això quan acabin les obres de la Torrassa ni molt menys. :D Si voleu més informació sobre qualsevol actuació concreta (q la veritat és q tampoc hi ha tantes 'novetats' respecte a la xarxa actual si us fixeu bé), us les puc especificar totes. No hi ha res de 'collita pròpia' excepte els noms de les estacions q les he batejat com m'ha donat la gana, i el mantenir en actiu l'estació de França, de la única forma q podria ser factible, com a capçalera dels trens del metro del Delta.

Obviament les coses amb els mesos van canviant (aquest plànol està fet a finals de l'any passat) però no puc estar dibuixant un plànol nou cada dia.

Per exemple la 'circularitat' de l'R7 passant pel triangle de Mollet i mantenint l'estació de Cerdanyola Universitat també servida amb trens de la línia de Manresa, és una qüestió q ve específicament contemplada al pla original de reestructuració de la xarxa de rodalies, quan per primera vegada es parla de reestructurar les línies pq siguin costa-costa i interior-interior, i la línia circular es projecta passant per Santa Perpètua.

Però a data d'avui ja sabem q això no podrà ser així, pq amb la sortida a informació pública del projecte de remodelació del nus de Mollet es veu com ara no es contempla fer la pota en ample ibèric entre la Llagosta (viatgers) i Santa Perpètua q permetés la circulació d'aquesta línia de rodalies. Per tant, la línia circular s'haurà de fer com ara, anant per Cerdanyola. Sí q passaria pel túnel de Passeig de Gràcia... és condició totalment fixada q no hi hagi cap creuament a nivel a l'entrada de Sants q provoquin reducció de capacitat per cisallaments, per tant tots els trens q van per l'Hospitalet passen pel túnel de Passeig de Gràcia; tots els q van per Bellvitge passen per Plaça Catalunya.

Ah, i sobre els números de les línies... doncs en tots els documents q he vist el q es conserva és la nomenclatura de la banda del Llobregat: el 2 per la de Vilanova, el 4 per la de Vilafranca. És clar q això és el més variable de tot, fins uns mesos abans teníem q s'anava a inaugurar la C5, i de color, lila fosc. I d'un dia per l'altre van cambiar a C7 i van modificar el seu color aclarint el lila (encara q els q van fer els panells de Sant Cugat i Rubí no es van enterar del canvi i els van fer amb el lila fosc 'original' :D)
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

nova proposta reforma

Post by fredebcnteatre »

fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Nova proposta

Post by fredebcnteatre »

User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

Us poso de nou la meva proposta de xarxa de metro. Es diferencia de l'anterior en la L4, que ara tan sols va de Parc Tecnològic fins a Paral·lel, mentre que l'altre tros de línia s'ha reconvertit en el tram comú de dues de noves: la L13 i la L14. Com dic, comparteixen traçat entre Mas Pedrosa i Paral·lel (ex L4) com també la prolongació entre Paral·lel i Cementiri del Poblenou. Des d'aquesta parada la L13 va fins a Sagrera, mentre que la L14 arriba fins a Travessera de Montigalà.

Mapa del metro amb catorze línies.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Izo wrote:Us poso de nou la meva proposta de xarxa de metro. Es diferencia de l'anterior en la L4, que ara tan sols va de Parc Tecnològic fins a Paral·lel, mentre que l'altre tros de línia s'ha reconvertit en el tram comú de dues de noves: la L13 i la L14. Com dic, comparteixen traçat entre Mas Pedrosa i Paral·lel (ex L4) com també la prolongació entre Paral·lel i Cementiri del Poblenou. Des d'aquesta parada la L13 va fins a Sagrera, mentre que la L14 arriba fins a Travessera de Montigalà.

Mapa del metro amb catorze línies.
Petit detall friki torracollons :D L'estació que poses com a "Sant Adrià-Rambla" no no tan sols està a la rambla de Sant Adrià, sinó que posaria la mà al foc que és terme municipal de Badalona.
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

UT596001 wrote:Petit detall friki torracollons :D L'estació que poses com a "Sant Adrià-Rambla" no no tan sols està a la rambla de Sant Adrià, sinó que posaria la mà al foc que és terme municipal de Badalona.
Gràcies per fer-m'ho notar. Fins ara no hi havia caigut!

Sant Adrià - Rambla rep aquest nom perquè la parada jo me la imagino a la Rambla - Parc de Lluís Companys, que discorre paral·lela al Carrer de la Platja. La meva idea era que la parada estava situada a la confluència de la Rambla - Parc de Lluís Companys amb els carrers Tarragona o Lleida, si fa no fa.
D'aquí, doncs, li ve el Sant Adrià i el Rambla. De totes maneres, ja en el primer plànol que vaig posar la ubicació de la parada no estava en el lloc on hauria de ser, m'imagino que em vaig despistar o vaig pensar a canviar-la de lloc a última hora però no vaig pensar en canviar-li el nom per un altre més escaient. De totes maneres l'estació continuo imaginant-me-la a la Rambla de Lluís Companys, a Sant Adrià de Besós.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Actualització mapa proposta nova

Post by fredebcnteatre »

Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”