EUKibo wrote:He agafar la L4 per canviar i no anar a Ciutadella amb el TRAM.
Per greu desgràcia ha arribar un tanc de la segona guerra mundial escandalós amb tecnologia soviètica d'abans de la guerra freda anomenat 1100... No m'estranya que la L4 no tingui tants passatgers, amb aquests trens circulant jo m'ho pensaria també alhora d'agafar el metro.
No hi ha megafonia
El soroll és excessiu i insuportable
Hi ha moltes vibracions
La imatge que dona es lamentablement tercermundista
No es gaire àgil
S'ha quedat 5min avariat a l'estació de Poblenou sense poder obrir portes
Obre les portes tant si com no
Presenta greus problemes per a la seguretat al no estar comunicats els vagons entre si
Deuen consumir una bestialitat d'energia amb el que pesen i veient que la potència la transformen majoritàriament en calor i soroll
Pel que tinc entès a la frenada no retornen electricitat
El pis es massa alt i porta trinxadors de peus si et quedes molt a la vora de la via
Les finestres petites que sembla que estiguis a un búnker
Els fluorescents no són standard que deuen costar un ronyó per trobar i pagar un fluorescent de la mida dels del 1100
A l'estiu té pinta que l'aire acondicionat no funciona
etc etc
Per tornar se m'ha escapat un 9000 i ja em temia el pitjor un altre cop... per sort ha vingut un 2100 i s'ha pogut tornar mínimament còmode a La Pau.
No em puc creure que amb la quantitat de trens nous que han arribat encara no hagin pogut arreglar la L4, a més no m'estranya que tingui problemes de vibracions la línia amb aquests tancs circulant pel suburbà. Al pujar al tren és com si es retrocedís 40 anys a la història, TMB podria treure pasta deixant gravar el "cuentame como pasó" dins els 1100.
1er. els tècnics de la companyia MAN no estaven al bàndol comunista a la segona guerra mundial, precissament.
2on. Tots tenen megafonia, anunciador d'estacions, etc.
3er. el soroll no depèn solsament del tren
4rt. idem
5è. tercermundista comparat amb què, amb els carrers plens de caqueta de Barcelona, o potser ho dius pels anys de graffitis pintats i enretirats un cop i un altre. Aixó no em sembla que sigui culpa del disseny del tren.
6è. si vols agilitat, vés en moto.
7è. tu saps si el motiu de l'avaria era el tren, o potser, per exemple, un factor humà?
8è. obre les portes tant si com no???????? i aixó que vol dir?
9è. greus problemes per no estar intercomunicats. Potser sí, però l'intercomunicació es més un tema de comoditat que de seguretat al meu entendre. Perquè en cas d'emergència, duen portes que el motorista pot obrir ,i voilà, ja està intercomunicat.
10è. el ford fiesta de fa 20 anys cosumia el doble que l'actual, però aixó la culpa la té el temps que no para per ningú.
11è. i els 300 ni tan sols tenen frè elèctric. (bé, si el tenien però era el fre d'emergència i s'havia de normalitzar ficant-se a sota del tren).
12è. el pis del tren també depén de l'alçada de l'andana (per aixó aquesta falera actual d'aixecar-les), i els trinxadors, bé, si a tú t'agrada jugar-te les cames apropant-te a la vora de l'andana, tu mateix.
13è. no trobo que la diferència de mida de les finestres dels 1000 amb les dels 3000 siguin abismals.
14è.no et preocupis per les mides, que el metro no compra fluorescents de 2 en 2, ni som els únics que fem servir aquesta mida.
15è. el motiu majoritari de reclamacions en el període estival, es que l'aire condicionat va massa fort. Si no t'ho creus, llegeix qualsevol diari (secció cartes dels lectors) quan arrivi el bon temps.
etc, etc.
El "cuéntame como pasó" no sé, pero si TV3 gravés un "Històries del metro" seria de lo més interessant.
Tot aixó es perquè vegis que tot pot tenir més d'una visió. No es pot ser tant categòric i més si no es té prou informació. Es més, una de les frases més repetides pels motoristes es que, tot i estar força contents amb les unitats noves, aquestes no duraran ni agunantaran el que han aguantat els 1000.
1000 forever.