Page 16 of 22
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Thursday 03/04/2008 23:27
by traveller
Vox wrote:
En teoria les 10 s6000 ja en circulació eren per augmentar freqüències i tambè per les perllongacions a El Prat i a Badalona, no? S'han adonat que farien curt?
Serien un total de 38 trens a la L1. Es podrien donar bones freqüències. D'on surt això de la nova comanda de 4 s6000 més per la L1?
Vox
Surt de les altes esferes de línia 1... no sé, jo veig massa trens... ficar més de 24 trens formarà caravana als finals i farà molt mes lent el trajecte...
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Friday 04/04/2008 11:33
by EUKibo
A Fondo amb l'entrada van canviar el procediment de canviar sentit de la marxa i ara van molt molt molt més ràpid. Abans era impossible no quedar-se uns quants minuts fent cua a Baró de Viver i després a Santa Coloma per a arribar a Fondo, i molts dies la cua arribava fins a Torras i Bages.
Ara no es fa cua gairebé mai i el trajecte és directe i un s'estalvia mínim 10min si vas a Fondo. (Els caps de setmana es fa el procediment antic i trigues entre uns 2 i 5 min més de l'habitual perquè para sempre una estona a Santa Coloma i a vegades a Baró.
Igualment cal destacar que la línia de metro de la L1 és la més important de Barcelona i és la que passa per les zones amb més densitat de població de Catalunya i les uneix entre elles i el centre de la ciutat. Les altres línies la segueixen de lluny en quant a passatgers, i tot i així té la frecuència més dolenta de tot el subsol urbà (exceptuant a la RENFE que aquest operador negre es duria tots els rècords XD).
Cal augmentar les frequències i la tecnologia i infrastructures necessàries per a fer-ho possible.
La L1 en dies festius em sembla que té gairebé la mateixa freqüència que en hora punta. En hora vall o festius la L1 en freqüència màxima cobreix la demanda d'una manera raonable, pero en hora punta qui l'hagi agafat algun cop ja sabrà de què parlo. Surts enllaunat des de Fondo ja, a Santa Coloma ja perds la respiració i entre Santa Coloma fins Sant Andreu no baixa ningú.
Font fidedigna?
Posted: Friday 04/04/2008 12:20
by Guigui
EUKibo wrote:Igualment cal destacar que la línia de metro de la L1 és la més important de Barcelona i és la que passa per les zones amb més densitat de població de Catalunya i les uneix entre elles i el centre de la ciutat. Les altres línies la segueixen de lluny en quant a passatgers [...]
En quines dades (no impressions o observacions a ull nu) et fonamentes?
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Friday 04/04/2008 12:33
by traveller
EUKibo wrote:
Cal augmentar les frequències i la tecnologia i infrastructures necessàries per a fer-ho possible.
La línia 1 els laborables ja va força saturada (24 trens), quasi no es fa cua, però si s'augmentés el número de trens sense augmentar el temps de volta, es crearia caravana com els caps de setmana. Els laborables la volta està en 88 minuts, els caps de setmana en 84, ja que hi corren 21 trens, i hi ha caravana perquè als horaris no es compta el temps de més que triga el motorista en canviar-se de cabina, ja que entre setmana es mínim perquè es fa el "decalatge" (cada mitja volta es canvia el motorista). I si s'augmenta el temps de volta significa que a cada estació t'obligarien a estar-te més estona retingut.
Conclusió: més freqüència = més temps per arribar al teu destí.
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Friday 04/04/2008 18:30
by Miquel
Que vol dir que hi han 2 4000 amb els bogies fisurats?
No serà el que penso.....
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Friday 04/04/2008 19:14
by El LLOP
Quina part de "bogies fisurats" no has entès? Hi encara bó, perquè la setmana passada n'hi havien quatre. Però aquesta setmana ja s'ha pogut fer lloc a Sagrera.
Re: Font fidedigna?
Posted: Saturday 05/04/2008 12:10
by EUKibo
Guigui wrote:EUKibo wrote:Igualment cal destacar que la línia de metro de la L1 és la més important de Barcelona i és la que passa per les zones amb més densitat de població de Catalunya i les uneix entre elles i el centre de la ciutat. Les altres línies la segueixen de lluny en quant a passatgers [...]
En quines dades (no impressions o observacions a ull nu) et fonamentes?
En el nombre de passatgers que utilitzen cada línia. A la web de l'ATM pots trobar dades i veuràs que la L1 té una diferència de passatgers amb la L2 abismal. I la L3 que és la segona línia més saturada també es queda molt enrere de les xifres de passatgers de la L1. Són dades reals i oficials.
traveller wrote:cada mitja volta es canvia el motorista). I si s'augmenta el temps de volta significa que a cada estació t'obligarien a estar-te més estona retingut.
Conclusió: més freqüència = més temps per arribar al teu destí.
XIFRES OFICIALS MEMÒRIA ATM 2007 (aquest últim any)
Trens/hora-sentit en hora punta
L1 : 17
L2 : 23
Viatges en milions
L1 : 112,3
L2 : 41,1
Tot i la L1 tenir un 74% menys de trens en hora punta, rep un 273% més de passatgers a l'any.
Les dades canten d'una manera que qui no les vegi és per a obligar-li a agafar el metro a Fondo a les 7 del matí.
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Saturday 05/04/2008 12:18
by EUKibo
traveller wrote:EUKibo wrote:
Cal augmentar les frequències i la tecnologia i infrastructures necessàries per a fer-ho possible.
La línia 1 els laborables ja va força saturada (24 trens), quasi no es fa cua, però si s'augmentés el número de trens sense augmentar el temps de volta, es crearia caravana com els caps de setmana. Els laborables la volta està en 88 minuts, els caps de setmana en 84, ja que hi corren 21 trens, i hi ha caravana perquè als horaris no es compta el temps de més que triga el motorista en canviar-se de cabina, ja que entre setmana es mínim perquè es fa el "decalatge" (cada mitja volta es canvia el motorista). I si s'augmenta el temps de volta significa que a cada estació t'obligarien a estar-te més estona retingut.
Conclusió: més freqüència = més temps per arribar al teu destí.
Efectivament, ara un augment de les freqüències significaria parades més llargues a les estacions i seria pitjor. Cal millores a la infrastructura i sistemes de circulació abans. Si a la L2 poden tenir aquestes freqüències, perquè a la L1 no?
Jo faig el trajecte Sant Andreu - Fondo, i t'asseguro que es triga més els dies que no fan decalatge. Efectivament de Hospital de Bellvitge a Torras i Bages trigaran menys perquè faran parades més curtes i hi ha menys gent en festiu. Però de Torras i Bages a Fondo fa parades molt llargues fent cua per a entrar a Fondo. I si només fas el tram final de la línia surts perjudicat. Tot i que insisteixo, en aquest sentit TMB ha millorat molt perquè en laborable mai s'atura el tren 5 min a partir de cada estació després de Torras i Bages, i en festiu com a molt es comença a parar a Trinitat Vella.
Les freqüències en festiu i hora punta de la L1 no són tant diferents si comparem amb la diferència de freqüències en funció de la demanda d'altres línies.
La L1 no pot suportar l'hora punta, i les dades que he posat en el meu missatge anterior ho corroboren. Cal la posada en marxa inminent de la L9 que s'entrecreua 4 cops amb la L1, el que permetrà fer un transbassament (que estan ara de moda, tot i que aquest no serà hidrològic) dels passatgers de la L1 a la L9. I també cal millores en el sistema de circulació per a poder fer unes freqüències una mica millors.
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Saturday 05/04/2008 15:36
by victorcasta
EUKibo wrote:Efectivament, ara un augment de les freqüències significaria parades més llargues a les estacions i seria pitjor. Cal millores a la infrastructura i sistemes de circulació abans. Si a la L2 poden tenir aquestes freqüències, perquè a la L1 no?
Perquè la L2 funciona amb ATO i la L1 no va ni amb ATP. La conducció automàtica permet optimitzar millor els cantons i d'aquesta manera augmentar les freqüències.
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Sunday 06/04/2008 15:52
by victorcasta
Per cert, és possible que hi hagi hagut algun ball de cotxes?? No estic segur, però la composició 4001-02 actualment va amb el 4003-R01-04?
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Sunday 06/04/2008 16:31
by pol
alguns 4000 tenen propaganda de fanta, respressenta que un cuc s'ha menjat el metro, avui a Espanya n'he vist un
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Sunday 06/04/2008 22:53
by traveller
victorcasta wrote:Per cert, és possible que hi hagi hagut algun ball de cotxes?? No estic segur, però la composició 4001-02 actualment va amb el 4003-R01-04?
Hi ha 2 trens que estan composats, un és el 4301, que només té hàbil la unitat 4003-4004 (el 4001-4002 té bogies fisurats), i l'altre em sona que es el 4027 amb el 4057 (no comprovat)
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Wednesday 09/04/2008 14:08
by Busman
Avui he vist la dupla 4001-4002 amb la 4019-4020.
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Wednesday 09/04/2008 21:48
by traveller
Busman wrote:Avui he vist la dupla 4001-4002 amb la 4019-4020.
Correcte, avui el 4001-4004 circulava per separat; 4001-2 + 400X-X i 4003-4 + 400X-X
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Sunday 08/06/2008 22:12
by ferroviario_catalan
Os pasaria unas fotos que tengo por aqui del 2º y 3º 4000 reformados en el taller de sagrera.
Lo que pasa es que no me deja adjuntarlas... alguien de por aqui me puede dejar su correo,se las mando a el, y el que las suba??? gracias!
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Sunday 08/06/2008 22:38
by UT440_132M
Perdoneu l'off-topic, però jo et recomanaria que fesis servir la pagina
http://www.imageshack.us, que va molt be per penjar fotos al forum, penjes la foto al imagshack, i copies el codi
"get generade code from forums1", i després l'enganxes aqui.
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Tuesday 17/06/2008 22:22
by ferroviario_catalan
continuo sin saber como se suben las fotos al foro...
decir, que en otro apartado ya lo comente, que el segundo 4000R ya esta haciendo pruebas en via, corresponde a la unidad 4045 4312 4046 4047 4048.
Pronto estara en circulacion, o eso espero jeje
Posted: Wednesday 18/06/2008 13:05
by Ecomobisostrans
Para subir fotos al foro lo mas practico es abrirte una cuenta en
http://www.photobucket.com (gratuito) y poner el codigo en formato [url]
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Saturday 12/07/2008 17:25
by Fran-Ikarus
Ahir vaig "debutar" en un 4000R, amb el 4045-4048 (va tenir l'honor d'acollirme el remolc 4312). La veritat és que trobo a faltar una mica aquell aspecte de "macro-neveres" que tenien abans
Re: TMB L1 (Transversal): 6000 i 4000R
Posted: Saturday 12/07/2008 19:17
by victorcasta
ferroviario_catalan wrote:Os pasaria unas fotos que tengo por aqui del 2º y 3º 4000 reformados en el taller de sagrera.
El 4º ya está en talleres para su remodelación.