liniadelRipollés wrote:Mira Jordi, hem de positivitzar les idees. Jo tinc la intuició que tornarem a veure elèctriques a Núria d'aquí uns anys, però cal crear l'ambient i les condicions per fer-ho possible.
Les raons que tinc per pensar això són les següents:
-tenim un cremallera en constant renovació, amb inversions de grans sumes de diners, competitiu i finalment rendible, fet que hauria de permetre que un cop les preferències urgents que queden per resoldre (aparcaments, noves malles, supressió de passos a nivell, implantació del CTC...) estiguin fetes, pensar en un tren històric.
- FGC guarda cotxes, cotxe saló i locomotores. Amb la evident falta d'espai cobert que tenia el cremallera (que ha obligat a fer cotxera Enllaç) FGC ha preservat voluntàriament (suggeriments meus apart
) aquest material que una altra empresa hagués dit que li "feia nosa".
- el nou túnel permet fer creuaments allà; potser al túnel li falta una agulla al mig del tram de via doble que permetés fer ultrapassaments i creuaments alhora, però bé...
- Tenim dues locos en estat de marxa i dues donades de baixa; les donades de baixa podrien refer-se amb criteris moderns de conducció, tot i que és una locomotora molt petita (ben pensat, que li posin cabina GTW i joystick...
) Les altres dues amb tecnologia anys 30 i limitades a Queralbs amb viatgers si escau.
Jordi Freixas wrote:Això vol dir que realment estan en condicions per circular i els arguments de FGC per excoure-les del tram Queralbs - Núria és una excusa.
Home, per positivar les coses que no quedi. Però pel que fa a les locomotores amb tecologia anys 30 limitades a Queralbs, et refereixes a les donades de baixa o les altres dues? Això no ho he entès.
En qualsevol cas, seria complicar-se una mica la vida això. I amb això també em ve al cas el missatge de més avall d'en xevi:
Estava pensant que es podrien fer serveis regulars amb la E1+cotxe/s convencional/s entre Ribes Enllaç - Ribes Vila - Queralbs i viceversa. L'objectiu seria donar un servei regular i eficient de tren als veïns i visitants de Queralbs sense deprendre dels horaris i capacitat de la línia de Núria. Com ho veieu?
I jo em pregunto... com es pot fer compatible això amb una línia en la qual s'hi estant dugent a terme actuacions amb la finalitat de millorar les freqüències (altres inversions al marge) dels automotors habituals?
No valoraré la possible demanda que hi pugui haver per a fer aquests serveis Ribes - Queralbs (encara que podrien significar una magnífica manera de que el Cremallera de Núria deixés de ser catalogat en sí mateix com a tren turístic), però sincerament... si s'ha de fer com a excusa per a poguer treure a rodar el material històric am viatgers, ho veig del tot inviable, i us diré el perquè:
1- L'estació de Queralbs consta de quatre vies, de les quals només dues són passants; les altres dues només tenen sortida pel costat Núria. Totalment inviable si en aquestes condicions, aquesta estació s'ha de convertir en terminal d'uns trens que necessitaran com a mínim les dues vies per a poguer realitzar les maniobres pel canvi de sentit, i a més necessiten fer-ho compatible amb els serveis que van o tornen de Núria.
2- Sempre es podria mirar d'empalmar les vies amb topera amb la via principal del costat Ribes. Però només per començar, caldria aplanar el terreny a fi de que les mateixes vies actualment amb topera fessin el mateix canvi de rasant (o com collons es digui en llenguatge ferroviari) que les vies passants. Ara mateix no m'en recordo molt bé de com està l'estació, però juraria que entre la topera de les desviades, i la principal que segueix cap avall hi ha un desnivell important. Veient el panorama, dubto molt que algun dirigent de FGC pugui veure amb bons ulls aquesta idea. En tot cas seria molt més viable fer aquests hipotètics serveis Ribes - Queralbs amb automotors (i per tant, substituir-ne algun dels serveis cap a Núria amb material històric
).
Bé, especulacions a banda. Tant de bo tinguis raó, liniadelripollès. Ja et dic, per positivar que no quedi.
Ara, sobre el tema de l'agulla al túnel... per què creus que n'hi hauria d'haver una? Tenia entès que el tram de via doble està pensat amb cada via per una sola direcció.