Page 16 of 147
Mor una àvia a accident metro Fabra i Puig
Posted: Wednesday 23/08/2006 19:45
by metring
Ja he trobat la notícia a El Periódico. Lamentablement, la senyora ha mort. (He canviat de lloc la notícia, provinent del fil de
Retards, deficiències i averies de FMB, al considerar que la notícia és un succés diferent)
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... _PK=132&h=
Muere una anciana después de ser arrastrada por el metro en Barcelona
• El accidente se ha producido en la estación de Fabra i Puig de la línea 1 del suburbano
europa press
Barcelona. -- Una anciana ha muerto tras caer a las vías del metro de Barcelona poco antes de las cinco de la tarde después de quedársele enganchada entre las puertas del vagón una bolsa de plástico que llevaba en las manos.
Según fuentes de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), la víctima, de 80 años, bajaba en la estación de Fabra i Puig de un convoy de la línea 1 que circulaba en dirección a Fondo cuando se ha producido el accidente.
Al parecer, el hecho de que la bolsa fuera blanca hizo que el conductor no la distinguiera de la carrocería del vagón, del mismo color; además, el sistema antibloqueo de las puertas no detectó la bolsa porque era muy fina. Por ello, el conductor arrancó y el tren circuló unos metros antes de que algunos pasajeros activaran el freno de emergencia.
La mujer no soltó la bolsa y acabó cayendo a la vía entre dos vagones. Los equipos de emergencias pudieron rescatarla y trasladarla al Hospital de Sant Pau, donde falleció.
Debido al accidente, la línea 1 quedó totalmente paralizada hasta las 17.06 horas, cuando se abrió el servicio entre Hospital de Bellvitge y Sagrera. La circulación se restableció plenamente a las 17.43 horas, cuando la mujer fue evacuada.
Posted: Wednesday 23/08/2006 19:49
by Ferrovi
Uns familiars meus me l'han commentat, perque ells eren a Plaça Catalunya, quan el servei de metro es va tancar, no els hi deien res, només deien pels panells que hi han incidències, deien que l'andana estava abarrotada, i que la L3 també estava plena per poder fer el trajecte Catalunya-Espanya o Sants
Posted: Wednesday 23/08/2006 19:54
by metring
És una notícia dura, suposo que ara començarà el debat de si els sistemes de seguretat són ineficients. Com diu la notícia, el sistema no va detectar la bossa, al ser massa fina. I si algú es queda enganxat per la roba, li passa tres quarts del mateix? I des de els televisors de l'estació, com pot ser que el conductor no ho veies? Crec que ha sigut un cúmul de circumstàncies desgraciades, al fallar les dues maneres a l'hora. El meu condol als familiars.
Posted: Wednesday 23/08/2006 19:56
by George85
Desgraciadament ja va passar una cosa semblant amb un bebè o el seu "cotxet" o algo aixi...
Posted: Wednesday 23/08/2006 19:59
by metring
Si, però aquell cas, que si no recordo malament, va passar a FGC, va se per la distància tan gran entre andana i tren. Aquest cop ha estat una fallada dels sistemes de seguretat, tant humans com tècnics, amb el resultat de la pèrdua de la vida d'una passatgera, i evidentment la pol.lèmica serà molt diferent.
Posted: Wednesday 23/08/2006 20:35
by George85
metring wrote:Si, però aquell cas, que si no recordo malament, va passar a FGC, va se per la distància tan gran entre andana i tren.
En el cas que tu comentes el bebè va caure al espai entre l'andana i el tren però per sort va sortit il·lès.
El que jo recorodo va ser una situació semblant en que al tancar-se les portes no van detectar que s'hi havia quedat algo entremig (ara no recorodo exactament que va passar) i el tren va engegar.
Posted: Wednesday 23/08/2006 20:56
by entfe001
Un dels punts claus de la investigació ha de ser esbrinar en quin moment exacte sonà l'avís de tancament de portes.
el Periódico wrote:Al parecer, el hecho de que la bolsa fuera blanca hizo que el conductor no la distinguiera de la carrocería del vagón, del mismo color; además, el sistema antibloqueo de las puertas no detectó la bolsa porque era muy fina. Por ello, el conductor arrancó y el tren circuló unos metros antes de que algunos pasajeros activaran el freno de emergencia.
La mujer no soltó la bolsa y acabó cayendo a la vía entre dos vagones. Los equipos de emergencias pudieron rescatarla y trasladarla al Hospital de Sant Pau, donde falleció.
No em quadra (tampoc em sorprèn que un relat periodístic no em quadri).
Si la dona ha caigut a la via és perquè es trobava fora del comboi. Si la porta del comboi ha enganxat la bossa i l'ha arrossegada havia d'estar a l'altra banda d'on es trobava l'àvia, és a dir a dins. Així, com és que el fet que el color de la bossa fos igual que el de la carrosseria del comboi es plantegi com una hipòtesi d'una de les causes de l'accident, si la bossa s'havia de trobar a dins i, per tant, el conductor no tenia visió de l'interior a través dels miralls retrovisors? Era Superman?
Desgraciat accident...
Posted: Wednesday 23/08/2006 21:15
by JaMiRo!
Hola!
Acabo de llegir sorprès la notícia, molt trista tant pel que fa a l'estúpid incident (que no em digueu que no és estúpid com ha passat tot plegat) com per la pèrdua d'una vida humana.
Suposo que la dona en algún moment s'ha deixat anar de la bossa i ha caigut en l'espai entre vagons. És difícil d'imaginar, però si era a una porta d'un extrem del vagó, només de caure al terra i d'un cop del propi tren...Bé, costa d'imaginar...
En fi, que s'aclareixi què va passar i que es faci allò que es consideri oportú.
Salut!
Posted: Wednesday 23/08/2006 21:16
by metring
I una altra cosa que no em quadra: què té a veure el color de la bossa, quan el que s'hauria d'haver vist és a la senyora, i ella estava situada davant la porta i no es movia d'allà??
Posted: Wednesday 23/08/2006 22:49
by Serie600
Hola:
metring wrote:Acabo de sentir a Catalunya Informació que aquesta tarda, a l'estació de Fabra i Puig (últimament tot passa a aquesta!) hi ha hagut un incident amb una avia de 80 anys. Resulta que portava una bossa de plàstic i al sortir, aquesta ha quedat atrapada a la porta. Ni el sistema de seguretat ni el conductor ho han detectat, i el convoi s'ha posat en marxa, arrossegant a la senyora, fins que ha caigut i ha anat a parar a la via entre dos vagons. Els passatgers han donat l'alarma i han fet aturar el convoi. La dona es troba greu i la línia sencera ha estat aturada 10 minuts. El que no sé és exactament a quina hora ha passat.
Aleshores perque collons hi han retrovissors a les andanes?... per pentinar-se els motoristes?... per veure com corre la gent i deixar-la a l'andana amb un pam de nassos?. O sigui, que el motorista ha tancat les portes i ha empres la marxa sense mes, sense asegurar si de cas hagues quedat algo atrapat a les portes?. Tan estressat va aquest motorista?.
Senyors, ja n'hi ha prou. Aixo -diguem-ho sense embuts- es pura i simple incompetencia i menyspreu al lloc de treball. Expedient i al carrer. Pero no, ara sortira el col.lectiu de torracollons reivindicadors i diran que es fruit de l'estres i de la pressio del lloc de treball. Au home!.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 23/08/2006 22:55
by metring
Això mateix comentem al fil Mor una avia a accident metro Fabra i Puig
, jo tampoc trobo normal que el conductor no ho veiés.
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:05
by Minotaure
metring wrote:És una notícia dura, suposo que ara començarà el debat de si els sistemes de seguretat són ineficients. Com diu la notícia, el sistema no va detectar la bossa, al ser massa fina. I si algú es queda enganxat per la roba, li passa tres quarts del mateix? I des de els televisors de l'estació, com pot ser que el conductor no ho veies? Crec que ha sigut un cúmul de circumstàncies desgraciades, al fallar les dues maneres a l'hora. El meu condol als familiars.
Desgraciat accident. La veritat és que és dur pensar que una persona ha mort per un incident com aquest, que un principi es podria qualifcar de poca cosa.
Sobre el què dius tu dir que no crec que funcionin gaire bé el sistema de detecció de les portes.
A la mateixa línia 1 un cop, jo un altre home que estava a l'andana vam haver d'ajudar a obrir les portes (forçant-les) perquè el braç d'un senyora es va quedar enganxat a les portes (i les portes no es van obrir), en aquest cas ella estava a dins del vagó. Perquè una pregunta, el conductor no pot obrir directament les portes, sense necessitat de fer servir la palanqueta? Ho dic perquè en el cas que explico el conductor no va arrencar fins just quan vam treure el braç de la porta, per això em suposo que d'havia veure el què estava passant però si hagués obert les portes s'hagués solucionat el problema directament.
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:11
by Serie600
Hola:
M'autocito la resposta que he possat al tema de "Deficiencies":
Serie600 wrote:Hola:
metring wrote:Acabo de sentir a Catalunya Informació que aquesta tarda, a l'estació de Fabra i Puig (últimament tot passa a aquesta!) hi ha hagut un incident amb una avia de 80 anys. Resulta que portava una bossa de plàstic i al sortir, aquesta ha quedat atrapada a la porta. Ni el sistema de seguretat ni el conductor ho han detectat, i el convoi s'ha posat en marxa, arrossegant a la senyora, fins que ha caigut i ha anat a parar a la via entre dos vagons. Els passatgers han donat l'alarma i han fet aturar el convoi. La dona es troba greu i la línia sencera ha estat aturada 10 minuts. El que no sé és exactament a quina hora ha passat.
Aleshores perque collons hi han retrovissors a les andanes?... per pentinar-se els motoristes?... per veure com corre la gent i deixar-la a l'andana amb un pam de nassos?. O sigui, que el motorista ha tancat les portes i ha empres la marxa sense mes, sense asegurar si de cas hagues quedat algo atrapat a les portes?. Tan estressat va aquest motorista?.
Senyors, ja n'hi ha prou. Aixo -diguem-ho sense embuts- es pura i simple incompetencia i menyspreu al lloc de treball. Expedient i al carrer. Pero no, ara sortira el col.lectiu de torracollons reivindicadors i diran que es fruit de l'estres i de la pressio del lloc de treball. Au home!.
Sal.lutacions:
Serie600
Simplement vergonyos. No hi ha altre explicacio.
Repeteixo: Perque collons aleshores tenen retrovissors a les andanes i als caps de les maquines.... per pentinar-se?. No poden esperar a comprovar realment que persona o cosa ha quedat atrapada a les portes abans de tancar el retrovisor incorporat i/o el de l'andana abans d'empendre la marxa?.
Aqui no hi ha sistema de seguretat que valgui. El millor sistema de seguretat es la "visio directa" (i si cal, peu a terra, no pas amb el culet comodament engantxat a la cadira) per part de l'agent corresponent per assegurar-se que no ha quedat res atrapat ni a les portes ni als espais tren-estrep-andana.
No ha estat la primera vegada que he tingut que bloquejar amb el cos les portes d'algun tren i a la vegada empentar un cotxet de nen que havia quedat atrapat a l'espai andana-tren i el motorista INCOMPETENT (si senyor, diguem-ho amb majuscules, i a qui li piqui, ho sento) tancava portes sense mes.
Ara algu treura el "cuentu" de l'estres del lloc de treball (i jo no m'estresso al meu acas?) i de la pressio de la responsabilitat (al meu treball no tinc pas de responsabilitat, saveu?.... pobrets motoristes) i altres collonades.
I torno a repetir: A aquest motorista expedient i al carrer.
Aixo nomes te un nom: IRRESPONSABILITAT. Ras i curt.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:27
by abegot
metring wrote:Això mateix comentem al fil Mor una avia a accident metro Fabra i Puig
, jo tampoc trobo normal que el conductor no ho veiés.
No estic d'accort.
Com és l'estació de Fabra i Puig ? És pot comparar (en il.luminació) a l'Estació de Muntaner? A aquesta estació hj han dos andanes la central i la lateral. Arriba el tren i obre portes, les dues bandes. El maquinista mira per el retrovisor a l'andana central i com no veu ningú, ... tanca portes del centro. Després mira l'andana lateral i tanca portes i arrenca, ...
Mentres és fan aquestes maniobres, una senyora al darrer vagó, s'aixeca del seient i quan començan a tancarse les portes de l'andana central surt el vestit li queda entre les dues portes agafat, ella estira la fandilla, i crida dintre del tren un Sr. intenta obrir la porta, ... al final tira de l'alarma.
Mentres la Sra. ha sigut arrossegada per l'andana, el tren para poc a poc,
la Sra. té el cap obert, una cama trencada, (el vestit encara está sencer,)
Ella s'estabellat contra l'escala mecánica.
PD - Aquesta història és real.
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:35
by Serie600
Hola:
Abegot. Hi ha una figura que es diu "Cap de Tren" (l'obreportas coloquialment parlant) que dissortadament s'ha perdut.
Si encara existis aquesta figura, es a dir, la d'una persona que s'encarregues unica i exclussivament de comprovar que ningu quedes atrapat a les portes, aquestos problemes s'evitarien.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:36
by metring
A veure, deixant de banda la il·luminació (que jo crec que és suficient), hi han monitors a l'alçada de la cabina del conductor, per veure diferents angles del convoi,alguna cosa més ha hagut de fallar.
Totalment d'acord amb tú, Serie 600, però com sempre, s'han d'estalviar en personal el que es gasten en publicitat inútil.
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:51
by metring
Totalment d'acord amb tú, és una negligència com la copa d'un pi.
Posted: Wednesday 23/08/2006 23:57
by Fran-Ikarus
El desenllaç és molt trist, però precisament per la pròpia gravetat dels fets, penso que en casos com aquest (és a dir, en aquest mateix) hem de fer un petit esforç per contenir-nos i donar temps a que una investigació esclareixi els fets... i la culpabilitat de qui sigui.
Es grava tot el que va passant pels monitors de les andanes, en totes les estacions?
Posted: Thursday 24/08/2006 0:18
by Ferrovi
Serie600 wrote:
No ha estat la primera vegada que he tingut que bloquejar amb el cos les portes d'algun tren i a la vegada empentar un cotxet de nen que havia quedat atrapat a l'espai andana-tren i el motorista INCOMPETENT (si senyor, diguem-ho amb majuscules, i a qui li piqui, ho sento) tancava portes sense mes.
[...]
I torno a repetir: A aquest motorista expedient i al carrer.
Aixo nomes te un nom: IRRESPONSABILITAT. Ras i curt.
Saps, no estic d'acord amb tu, per un error que tingui, no es raó per a despatxar al motorista, hi han varies raons.
1a. Era un error com qualsevol altre, a qualsevol li podia haver passat.
2a. Aixo pot causar un gran problema psicologic de culpabilitat, i en molts casos acaba amb un suicidi per matar a una persona i perdre el treball, i perque es un incompetent com tu dius.
3a. D'això pot dependre una família sencera que no té cap culpa.
4a A aquest home se li ha de donar un tractament psicològic, que l'ha de pagar la empresa, i si el despatxen, no tindrà un tractament a la seva mesura, o haurà de pagar a psicòlecs, pero possiblement no podrà perque li han despatxat.
Tot es una cadena que pot acabar en altre desgràcia, la idea de despatxarlo es típica en multinacionals a les quals els imprta un cogombre els seus treballadors, que son explotats per una ETT.
No es in incompetent, no hi han raons per insultar-ho, no sabem més res del que diuen els diaris, que com sabem per experiècia, no sempre es correcte el que diuen. No jutjem tan precipitadament si us plau.
D'altre banda, aquest nom que tu li poses, "irresponsabilitat", jo crec que hauria de ser "error", i no diré que es per l'estrès, sinó monotomia del treball, raó perque els camioners necessiten entrenament per fert llargs recorreguts, perque es poden quedar despistats, o dormits.
Posted: Thursday 24/08/2006 0:34
by Serie600
Hola:
Mira Ferrovi. Jo al meu treball al seu dia, vaig tenir una "cagada" (de la cual no era jo el culpable, pero com es diu en termes col.loquials "Me tuve que comer el marron", el preu que vaig pagar va ser passar a treballar de nit (o aixo o m'anava al carrer). Ningu em va oferir atencio psicologica. Ningu em va ajudar a res.
Al meu lloc de treball estic sota pressio (ja ho se, segur que no tanta com la d'un motorista del metro TMB), al meu lloc de treball tinc aparells que m'obligan a estar amb els 5 sentits sempre alerta. Tinc estres i m'el tinc que menjar amb patates. Al meu treball si peta alguna cosa tinc que fer 50 mil informes i explicacions. Segons com, fins i tot em poden trucar per "esbroncar-me" o demanar-me explicacions al moment, mentre tracto de solventar el problema. No tinc marge d'error.
No, no era un error com cualsevol altre. Es un error que ha costat la vida d'una persona. Un error facilment sol.lucionable i evitable si aquest motorista hagues estat per la seva feina, hagues comprovat que no hagues quedat aquesta senyora (la seva bossa) engantxada a la porta (estic segur que la senyora al veura que la seva bossa se li havia quedat engantxada a la porta, hauria fet algun gest per cridar l'atencio del motorista, o si mes no, si aquest hagues estat atent pels retrovissors abans d'empendre la marxa, s'hauria adonat que alla passava alguna cosa). Un accident que s'hauria pogut evitar si la persona al carrec hagues estat responsable de la feina.
Incompetencia. Aixi de senzill. No te altra paraula.
Sal.lutacions:
Serie600