Page 16 of 43

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 31/08/2010 17:49
by MZA_1600
Exacte, jo penso que aquest semidirecte perd el mateix temps efectuant parades tècniques per creuament que un que efectua parades comercials a totes les estacions. La sol·lució ja la savem tots.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 31/08/2010 19:37
by Sagrerenc
He continuat mirant els horaris, el semidirecte entre Sant Andreu Arenal i Vic tarda 55', mentre que alguns trens que paren a Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Granollers-Canovelles i la Garriga tarden 55' i 56' en fer el mateix recorregut.

En sentit invers és encara més flagrant, el semidirecte tardarà 58' en fer trajecte Vic-SAA, mentre hi ha un tren (Vic 12.59) que para a les quatre estacions esmentades anteriorment que ho farà en només 55', i un altre en els mateixos 58' que el directe.

Per tant trobo que aquest semidirecte és una operació de maquillatge amb fins electoralistes, ja que es podria fer el mateix servei parant a més estacions que no pas Vic i Ripoll i es tardaria el mateix, però s'ha de vendre que s'han posat semidirectes que només paren a Ripoll i a Vic per aparentar que van més ràpid que els trens actuals. I que, a més, hi haurà més parades tècniques que comercials, la qual cosa acostuma a desesperar el viatger, encara que el tren arribi a l'hora.

Els usuaris del tren es trobaran amb el fet absurd de parar en algunes estacions on hi haurà viatgers que no podran pujar al tren.

La solució al problema sabem tots quina és, de qui depèn, i en quin estat es troba.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 31/08/2010 23:27
by metring
Llegiu aquest comentari sobre el tema del semi-directe a http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments :
Ricard Riol Jurado, president de l'Associació Promoció del Transport Públic ha respost el/l’ 31 Ago 2010 a les 22:32

Moltes felicitats. Aquest tipus d’accions milloren radicalment la qualitat de vida dels sofrets usuaris del transport públic del país, sense els quals la capital catalana estaria totalment col·lapsada.
La premisa del Govern de Catalunya hauria de ser centrar-se en el servei i no tant en les infraestructures faraòniques que resolen poc. Així es prioritzarien les autènticament rendibles, bàsicament les del transport públic i la gestió del que ja tenim.
Enhorabona!
1er: ja està col·lapsada, i dubto que el semidirecte influeixi gaire en treure el col·lapse de Barcelona ciutat. Tampoc l'increment de places farà tant com unes infraestructures decents.

2on: si hi ha un problema greu és precisament la manca d'infraestructures. No sé si lo d'"infraestructures faraòniques" és per l'AVE o aeroport, que certament, el transport del dia a dia no ho resolen en absolut, més aviat caldria aplicar el "faraonicisme" a Rodalies i mitjana distància, a les hores sí que serien útils grans obres.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 31/08/2010 23:34
by wefer
Riol wrote:La premisa del Govern de Catalunya hauria de ser centrar-se en el servei i no tant en les infraestructures faraòniques que resolen poc.
Sí, tots sabem que aquest servei revolucionarà la mobilitat de Catalunya, i de pas demostrarà que no cal cap més infraestructura com el desdoblament de la línia de Vic o les quatriplicacions de vies a l'entrada de Barcelona.
En conseqüència, no caldrà invertir calers en noves obres i els polítics podran polir-se tots els diners en cotxes oficials, que això sí que fa falta. Visca!!!!

:trenazo

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 31/08/2010 23:35
by metring
Ni tampoc caldrà unir el tramvia? :twisted:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 31/08/2010 23:46
by josep_serre
La PTP sempre tan propera a la realitat, ni els pitjors politics diuen aixo,

Sort que si cau el tripartit potser se'ls acabi el xollo i si l'anglada es decisiu ja ha deixat clar que li tallara les ales a les ong que ja va sent horam
metring wrote:Llegiu aquest comentari sobre el tema del semi-directe a http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments :
Ricard Riol Jurado, president de l'Associació Promoció del Transport Públic ha respost el/l’ 31 Ago 2010 a les 22:32

Moltes felicitats. Aquest tipus d’accions milloren radicalment la qualitat de vida dels sofrets usuaris del transport públic del país, sense els quals la capital catalana estaria totalment col·lapsada.
La premisa del Govern de Catalunya hauria de ser centrar-se en el servei i no tant en les infraestructures faraòniques que resolen poc. Així es prioritzarien les autènticament rendibles, bàsicament les del transport públic i la gestió del que ja tenim.
Enhorabona!
1er: ja està col·lapsada, i dubto que el semidirecte influeixi gaire en treure el col·lapse de Barcelona ciutat. Tampoc l'increment de places farà tant com unes infraestructures decents.

2on: si hi ha un problema greu és precisament la manca d'infraestructures. No sé si lo d'"infraestructures faraòniques" és per l'AVE o aeroport, que certament, el transport del dia a dia no ho resolen en absolut, més aviat caldria aplicar el "faraonicisme" a Rodalies i mitjana distància, a les hores sí que serien útils grans obres.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 10:01
by Mako448
Espero que a les estacions de Barcelona informin correctament que el semidirecte de Puigcerdà pari nomès a Vic,Ripoll i Puigcerdà,ho dic per qué em temo que alguns que van a estacions intermitjes on normalment paren els Puigcerdà/La Tpur pujaràn al tren pensant-se que para a certes estacions,i ja veurem on van a parar.Ja em veig gent que va a Mollet Santa ROsa baixant-se a Vic.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 13:12
by suiza1957
Algunes obres no els hi diria faraòniques, perque a la llarga s´ha demostrat la seva utilitat. Ja fa molt, pero dir aixo queda mol bé.
El desdoblament de la línia crec que és essencial, així com altres lineas. En canvi fer un aeroport a LLeida, si que me sembla una tonteria i una despesa més política que efectiva.
Jo com tothom em felicito per aqueste millores, però trobo a falta algna tren més el diumenge desde Puigcerdà a Barcelona, i especialment un semidirecte.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 13:42
by feluc
Veig que ningú fa referència als horaris del semidirecte en relació amb un possible enllaç amb el Corail cap a París. Encara que sembli una excentricitat potser a algú que viu a Vic o Ripoll li resulti més senzill anar a buscar un tren nocturn a La Tor de Carol, que anar fins a Barcelona i pagar el bitllet d'un TGV (quan hi arribi!).

Fins ara els enllaços no han estat gaire bons, sempre cal sortit més d'hora per agafar un tren que et deixarà a La Tor de Carol més d'una hora abans de la sortida del tren francès. Ajustar els horaris per garantir uns enllaços entre les dues xarxes pot ser una bona manera d'aconseguir mes passatgers a una línia transfronterera.

Si volen vendre un tren amb poques parades, i més ràpid, una bona manera seria garantint aquest enllaços amb els ferrocarrils del país veí.

Fins Aviat!

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 13:43
by metring
Doncs tens raó, gràcies per aportar un punt de vista diferent!

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 14:05
by josep_serre
Bé tot i que encara no he confirmat si s'eliminen les limitacions de velocitat per estat de la via en el trajecte de Ripoll a Puigcerdà sí que s'han refet les velocitats màximes pel traçat de la via, encara no tinc totes les dades però us puc avançar, 100 km/h pel túnel de Toses 80 km/h de Queixans a Puigcerdà increments puntuals fins a 65 km/h resta dels tram de Ripoll a Queixans i 75 km/h de Ripoll a Campdevànol, també s'han refet les velocitats màximes de forma que hi haurà per fi trams a 120 km/h a la plana de Vic i entre La Garriga i Montcada Ripollet (no tota l'estona).

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 15:14
by Jacob.CH
josep_serre wrote:Bé tot i que encara no he confirmat si s'eliminen les limitacions de velocitat per estat de la via en el trajecte de Ripoll a Puigcerdà sí que s'han refet les velocitats màximes pel traçat de la via, encara no tinc totes les dades però us puc avançar, 100 km/h pel túnel de Toses 80 km/h de Queixans a Puigcerdà increments puntuals fins a 65 km/h resta dels tram de Ripoll a Queixans i 75 km/h de Ripoll a Campdevànol, també s'han refet les velocitats màximes de forma que hi haurà per fi trams a 120 km/h a la plana de Vic i entre La Garriga i Montcada Ripollet (no tota l'estona).
M'alegra sentir això

Bé, doncs sembla que apart de la gran flota de trens que s'està posant en servei, encara fan alguuuuuuna cosa més...

Límits de velocitat nous

Posted: Wednesday 01/09/2010 15:25
by UT440_132M
Jacob.CH wrote:
josep_serre wrote:Bé tot i que encara no he confirmat si s'eliminen les limitacions de velocitat per estat de la via en el trajecte de Ripoll a Puigcerdà sí que s'han refet les velocitats màximes pel traçat de la via, encara no tinc totes les dades però us puc avançar, 100 km/h pel túnel de Toses 80 km/h de Queixans a Puigcerdà increments puntuals fins a 65 km/h resta dels tram de Ripoll a Queixans i 75 km/h de Ripoll a Campdevànol, també s'han refet les velocitats màximes de forma que hi haurà per fi trams a 120 km/h a la plana de Vic i entre La Garriga i Montcada Ripollet (no tota l'estona).
M'alegra sentir això

Bé, doncs sembla que apart de la gran flota de trens que s'està posant en servei, encara fan alguuuuuuna cosa més...
Ahir a la nit el company alkolo89 va anar fins a Puigcerdà perquè hi havia torn extra de factors. Resulta que hi havia una dresina corrent pel Transpirinenc, col·locant les noves senyals de limitació de velocitat.
http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/4947698170/
Ja tocava un augment de velocitat, sobretot a la sortida de Vic cap a L'Hospitalet, i la recta que passa sota el Circuit de Catalunya, són punts on es poden assolir sense problemes els 120 km/h.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 16:07
by josep_serre
Bé, m'ha costat robar-ho i ja ho he trobat, és bàsicament el que us havia dit, de tota manera encara no he vist suprimides les limitacions temporals.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 22:24
by liniadelRipollés
Aconsello als maquinistes del semidirecte molt de compte en passar directes estacions on fins ara paren tots els trens. Mollet, Granollers...són estacions temporalment conflictives en no haver pas soterrat i no estar acostumada la gent a rebre trens semidirectes sense parada en aquell indret.

Civia semi-directe

Posted: Wednesday 01/09/2010 22:55
by UT440_132M
Em comenta el company alkolo89, que el semi-directe que es posa en marxa dilluns, anirà servit per material de la sèrie 465. En teoria, divendres o diumenge, pujarà sense servei, i dilluns a les 6:20 ja baixarà fent el nou semi-directe. Els factors i personal de neteja estan avisats que ha de pujar un 465. Els caps de setmana dormirà a Puigcerdà.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 23:07
by metring
Un Civia per un viatge de 2 hores i mitja, fantàstic...

No es notarà

Posted: Wednesday 01/09/2010 23:21
by UT440_132M
metring wrote:Un Civia per un viatge de 2 hores i mitja, fantàstic...
No notaran els viatgers de cada dia la diferència entre la comoditat d'un 465 o una 447. Potser notaran que el 465 té els seients més ergonòmics. :martell2 Retorn de les 440 Delta ja!

Re: Civia semi-directe

Posted: Wednesday 01/09/2010 23:37
by Ferry1ac1
UT440_132M wrote:Em comenta el company alkolo89, que el semi-directe que es posa en marxa dilluns, anirà servit per material de la sèrie 465. En teoria, divendres o diumenge, pujarà sense servei, i dilluns a les 6:20 ja baixarà fent el nou semi-directe. Els factors i personal de neteja estan avisats que ha de pujar un 465. Els caps de setmana dormirà a Puigcerdà.
Si fan pujar un tren de buit.... els podríem donar un premi entre tots! No ho he entès mai això de no aprofitar al màxim totes les circulacions. :nose

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 01/09/2010 23:40
by wefer
suiza1957 wrote:Algunes obres no els hi diria faraòniques, perque a la llarga s´ha demostrat la seva utilitat.
Efectivament, podríem fer recompte d'algunes obres considerades faraòniques en el seu dia:
  • Ferrocarril Barcelona-Mataró
  • Ferrocarril Barcelona-Vilanova i la Geltrú
  • Metro Transversal
  • Autopista Barcelona-Mataró
  • Etc.
Si mai haguéssim fet "obres faraòniques", ara circularíem en Ripperts amb aire condicionat pel centre de Barcelona i diligències semidirectes entre Barcelona i Mataró. Molt ecològic i sostenible, això sí...

Pel que fa a les limitacions, em sembla una magnífica notícia, molt millor que la del semidirecte simbòlic. Ara bé, fins que no tinguem desdoblament BCN-Vic, no farem res realment interessant. A més, també cal rectificar on calgui el traçat BCN-Vic per poder mantenir els 140 km/h sostinguts, i 100 km/h mínim fins a Puigcerdà. No tot ha de ser AVE.