Prenent com a exemple el cas de Barcelona, podrem donar-nos per satisfets si tot plegat es limita a una reproducció a escala del merder a l'entrada de Sants, sense comptar el cúmul de despropòsits de la zona de Bellvitge.MRS wrote:No creiu que tot això provocarà un bon cacau amb la circulació ferroviaria convencional?
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cacau
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
jo crec que no, ni el terreny és tant dolent ni hi ha els mateixos problemes d'espai
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Home, que el terreny no és dolent...el nivell freàtic a aquesta zona és molt alt (em sembla que són 3 o 4 metres per sota terra). Per fer un pàrquing aprop de l'estació s'han tirat uns 3 anys i encara no l'han posat en servei...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
No pas més alt que al Baix Llobregat, però jo em referia al tipus de terreny (roques, argiles, etc)aarongilp wrote:Home, que el terreny no és dolent...el nivell freàtic a aquesta zona és molt alt (em sembla que són 3 o 4 metres per sota terra). Per fer un pàrquing aprop de l'estació s'han tirat uns 3 anys i encara no l'han posat en servei...
Al no ser terreny deltaic, normalment serà més compacte i noble, menys traïdor
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Això sí. Però que igualment no és un terreny gaire bo, el de Girona. Si no vaig errat, té zones força argiloses amb les que s'haurà d'anar amb compte.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
¬¬ Vaja caca de subsol tenim arreu del territori, no?aarongilp wrote:Això sí. Però que igualment no és un terreny gaire bo, el de Girona. Si no vaig errat, té zones força argiloses amb les que s'haurà d'anar amb compte.
Ara només tindrà bon subsol Lleida, justament l'única provincia que no necessita soterraments.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Soterraments a les Terres de Ponent
Que sí, que es veu que a Balaguer necessiten soterrar imperiosament l'estació, ja que altrament els cargols correrien l'elevadíssim risc de morir atropellats pel ferrocarril i més d'un (amic d'algun polític, és clar) hauria de buscar-se una feina honrada.EUKibo wrote:Ara només tindrà bon subsol Lleida, justament l'única provincia que no necessita soterraments.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N1
- Posts: 3
- Joined: Wednesday 05/07/2006 13:20
Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
Hola,
He vist que la web de l'ajuntament de Perpinyà (http://www.perpinya.cat) té un compte enrere on diu que falten 258 dies per la posada en marxa del TAV Barcelona-Perpinyà. Coneixent l'estat de les obres i, sobretot, tot el que falta per fer a la ciutat de Girona, com poden fer aquest anunci? O és que em perdo alguna cosa?
Gràcies!
He vist que la web de l'ajuntament de Perpinyà (http://www.perpinya.cat) té un compte enrere on diu que falten 258 dies per la posada en marxa del TAV Barcelona-Perpinyà. Coneixent l'estat de les obres i, sobretot, tot el que falta per fer a la ciutat de Girona, com poden fer aquest anunci? O és que em perdo alguna cosa?
Gràcies!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És a Figueres
El que es posarà en marxa serà el tram Perpinyà-Figueres. TP Ferro ja s'està fregant les mans de la indemnització que li pagarem els contribuents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
O potser no tant. Una cosa són les xifres que s'han comentat, i una altra el que passarà. A veure; TP-Ferro està composada per empreses de la construcció que es dediquen principalment a l'obra pública. El seu millor client és el Ministeri de Foment. Després el Ministeri de Foment té molta força a l'hora de negociar per tal de reduir considerablement les indemnitzacions. TP-Ferro no pot permetre's el luxe d'enfrontar-se amb el Ministeri de Foment perquè els amos de TP-Ferro viuen de la feina que els adjudica el Ministeri, i per tant, previsiblement, TP-Ferro negociarà (=menys cèntims). No tinc la bola de vidre, però és el que jo crec.
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
De totes formes, m'ensumo xapusses a curt termini. Què exactament? No ho sé. Potser un cambiador d'ample a Figueres per passar els Talgos per la LAV mentre no puguin passar autopropulsats...i potser un ramal fet corre-cuita pel mig del camp i limitat a 30 per accedir-hi...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
Em sembla que aquella licitació de via de tres carrils al nord de Girona deu estar relacionada amb els plans de Fomento per questa línia. En qualsevol cas, un cambiador d'ample podria necessitar DIA. El que no tinc clar és si la DIA és necessària en sòl urba o no. No tindria sentit exigir una DIA en un sòl que es podria urbanitzar sense DIA.
Bé, si la DIA fos necessària, llavors seria un impediment perquè ja sabem el que arriva a trigar en formular-se, i això comptant amb que sigui positiva, perquè també n'hi ha de negatives fins i tot en projectes prioritaris per a l'Estat.
En el cas de tenir canviador d'ample llavors hi hauria un problema afegit: l'entrada a Perpinyà està sota catenària a 1,5kV=. No hi ha cap tren d'ample variable que sigui tritensió. No hi ha material. Els francesos han estat molt llargs amb aquest tema. De bon començament, ells seran els únics que podran circular per la línia fins a l'eliminació dels trams a 1500V. A Tranvia se'm va ametrallar a base d'improperis quan ho vaig exposar, però continuü pensant-ho.
Bé, si la DIA fos necessària, llavors seria un impediment perquè ja sabem el que arriva a trigar en formular-se, i això comptant amb que sigui positiva, perquè també n'hi ha de negatives fins i tot en projectes prioritaris per a l'Estat.
En el cas de tenir canviador d'ample llavors hi hauria un problema afegit: l'entrada a Perpinyà està sota catenària a 1,5kV=. No hi ha cap tren d'ample variable que sigui tritensió. No hi ha material. Els francesos han estat molt llargs amb aquest tema. De bon començament, ells seran els únics que podran circular per la línia fins a l'eliminació dels trams a 1500V. A Tranvia se'm va ametrallar a base d'improperis quan ho vaig exposar, però continuü pensant-ho.
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
Eduard, no m'has pas llegit i entès el que he dit! Has d'entendre aquest suposat canviador a Figueres com si d'un canviador de LAV normal i corrent es tractés. Locomotora UIC i 25 kV a un costat, locomotora d'ample ibèric i 3kV a l'altre. Això ho tenim, no? Tenim les Sybic, bitensions i aptes per a 200 km/h, que arribarien fins Figueres (tenim el problema de la senyalització, no sé si la LAV aquesta tindrà KVB o no). De Figueres en avall, 252 com fins ara.awe wrote:En el cas de tenir canviador d'ample llavors hi hauria un problema afegit: l'entrada a Perpinyà està sota catenària a 1,5kV=. No hi ha cap tren d'ample variable que sigui tritensió. No hi ha material. Els francesos han estat molt llargs amb aquest tema. De bon començament, ells seran els únics que podran circular per la línia fins a l'eliminació dels trams a 1500V. A Tranvia se'm va ametrallar a base d'improperis quan ho vaig exposar, però continuü pensant-ho.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
UUUUFFFFF!!! És evident que he llegit el teu post en diagonal i no m'he fixat bé en el que deies. Sí, tal com dius, sí, funcionaria. Crec que el Talgo VI no està autoritzat a passar de 200 a França però és un problema menor. De cares als polítics ja n'hi hauria prou per fer-se la foto, i de cares als viatgers ja seria un guany. El temps que es perdria en el canvi de locomotora i d'ample quedaria compensat de sobres.
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
Si no m'equivoco, sí està autoritzat a circular a 200 des de l'any 1996. Com a dada curiosa que pot reafirmar-ho, dir que entre Les Aubrais-Órleans i Austerlitz els TH tarden 15 minuts menys que els Lunéa (V160) i el mateix que els Aqualys (regionals sense parades aptes a 200).
Un altre temps que s'estalviaria és el que es tarda a ambdós costats de la frontera en entregar el tren (molts cops, després d'haver fet el cap-a-cua el tren pot estar parat fins a 30 minuts). En aquest cas el canvi de locomotora es faria en terreny espanyol i en territori ADIF, així que desapareixeria aquesta font de retrasos.
Un altre temps que s'estalviaria és el que es tarda a ambdós costats de la frontera en entregar el tren (molts cops, després d'haver fet el cap-a-cua el tren pot estar parat fins a 30 minuts). En aquest cas el canvi de locomotora es faria en terreny espanyol i en territori ADIF, així que desapareixeria aquesta font de retrasos.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
Sí, Aaron, precisament jo deia que no pot anar a més de 200, la qual cosa vol dir que a 200 sí que hi pot anar. A veure si ara ets tú qui no ha parat atenció llegint . Si recordo bé, no poden assolir els 220 a França perquè RFF exigeix un disc de frè addicional, i a causa del sistema RD no qui quep, i per tant queda limitat a 200 per hora.
Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà
Bé, ara ja estem en paus, l'hem cagat tots dos Igualment, poques línies convencionals són a França limitades a 220 (que ara em vingui al cap, el tram entre Le Mans i l'entrada a la LN2 (LGV-Atlantique) i el tram entre Gagny (a 15 km de Paris-Est) i l'entrada a la LN6 (LGV-Est)). Hi ha força troços més limitats a 200.
La veritat és que tinc ganes que sigui gener de l'any que vé per veure trens en proves pel tram (suposo, vamos, TP-Ferro i la pròpia SNCF tenen ganes ja de posar-lo en marxa).
La veritat és que tinc ganes que sigui gener de l'any que vé per veure trens en proves pel tram (suposo, vamos, TP-Ferro i la pròpia SNCF tenen ganes ja de posar-lo en marxa).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: LAV Barcelona-França
Notícia de l'Avui:
Els primers trens en proves començaran a circular al novembre pel túnel transfronterer del TGV
ACN / Xavier Pi
La Jonquera
Ult. Act. 18.06.2008 - 15:12 hs
Els primers trens en proves començaran a circular pel túnel transfronterer del TGV el proper mes de novembre. Així ho ha avançat aquest dimecres el director general de la concessionària TP Ferro, que s'encarrega del tram internacional de l'alta velocitat entre Hostalets de Llers (Alt Empordà) i Perpinyà (Catalunya del Nord).
Les obres del túnel que permet creuar els Pirineus estan ja molt avançades i, a la part francesa, ja s'ha començat a tirar via. Es calcula que a la boca sud aquesta part de l'obra s'emprendrà el 7 de juliol. A dins el túnel s'utilitzarà formigó, perquè el material té un cicle de vida més llarg i permet circular als vehicles d'emergències.
Els primers trens en proves començaran a circular al novembre pel túnel transfronterer del TGV
ACN / Xavier Pi
La Jonquera
Ult. Act. 18.06.2008 - 15:12 hs
Els primers trens en proves començaran a circular pel túnel transfronterer del TGV el proper mes de novembre. Així ho ha avançat aquest dimecres el director general de la concessionària TP Ferro, que s'encarrega del tram internacional de l'alta velocitat entre Hostalets de Llers (Alt Empordà) i Perpinyà (Catalunya del Nord).
Les obres del túnel que permet creuar els Pirineus estan ja molt avançades i, a la part francesa, ja s'ha començat a tirar via. Es calcula que a la boca sud aquesta part de l'obra s'emprendrà el 7 de juliol. A dins el túnel s'utilitzarà formigó, perquè el material té un cicle de vida més llarg i permet circular als vehicles d'emergències.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Jo ja m'he assegurat cotxe per anar un dia a veure trens de proves (ja intentaré informar-me dels horaris dels trens en proves). Quina ilu! TGV's per l'Alt Empordà!!! Segurament, per part francesa serà el TGV IRIS 320, una branca réseau tritensió que la utilitzen per fer tests a les LGV, com aquí el proto-pato "Séneca" o les dues BT.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: LAV Barcelona-França
I no descartem que també fagi proves un BT entrant al tram TPFerro via el canviador Talgo de Portbou i Perpinyà.