Page 16 of 104

Cacau

Posted: Saturday 12/04/2008 18:21
by Guigui
MRS wrote:No creiu que tot això provocarà un bon cacau amb la circulació ferroviaria convencional?
Prenent com a exemple el cas de Barcelona, podrem donar-nos per satisfets si tot plegat es limita a una reproducció a escala del merder a l'entrada de Sants, sense comptar el cúmul de despropòsits de la zona de Bellvitge.

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Tuesday 15/04/2008 18:22
by Danzig
jo crec que no, ni el terreny és tant dolent ni hi ha els mateixos problemes d'espai

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Wednesday 16/04/2008 0:34
by aarongilp
Home, que el terreny no és dolent...el nivell freàtic a aquesta zona és molt alt (em sembla que són 3 o 4 metres per sota terra). Per fer un pàrquing aprop de l'estació s'han tirat uns 3 anys i encara no l'han posat en servei...

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Wednesday 16/04/2008 12:24
by Danzig
aarongilp wrote:Home, que el terreny no és dolent...el nivell freàtic a aquesta zona és molt alt (em sembla que són 3 o 4 metres per sota terra). Per fer un pàrquing aprop de l'estació s'han tirat uns 3 anys i encara no l'han posat en servei...
No pas més alt que al Baix Llobregat, però jo em referia al tipus de terreny (roques, argiles, etc)

Al no ser terreny deltaic, normalment serà més compacte i noble, menys traïdor

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Wednesday 16/04/2008 20:25
by aarongilp
Això sí. Però que igualment no és un terreny gaire bo, el de Girona. Si no vaig errat, té zones força argiloses amb les que s'haurà d'anar amb compte.

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Sunday 20/04/2008 21:28
by EUKibo
aarongilp wrote:Això sí. Però que igualment no és un terreny gaire bo, el de Girona. Si no vaig errat, té zones força argiloses amb les que s'haurà d'anar amb compte.
¬¬ Vaja caca de subsol tenim arreu del territori, no?

Ara només tindrà bon subsol Lleida, justament l'única provincia que no necessita soterraments.

Soterraments a les Terres de Ponent

Posted: Sunday 20/04/2008 21:59
by Guigui
EUKibo wrote:Ara només tindrà bon subsol Lleida, justament l'única provincia que no necessita soterraments.
Que sí, que es veu que a Balaguer necessiten soterrar imperiosament l'estació, ja que altrament els cargols correrien l'elevadíssim risc de morir atropellats pel ferrocarril i més d'un (amic d'algun polític, és clar) hauria de buscar-se una feina honrada.

Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Thursday 05/06/2008 13:02
by tramuntana
Hola,

He vist que la web de l'ajuntament de Perpinyà (http://www.perpinya.cat) té un compte enrere on diu que falten 258 dies per la posada en marxa del TAV Barcelona-Perpinyà. Coneixent l'estat de les obres i, sobretot, tot el que falta per fer a la ciutat de Girona, com poden fer aquest anunci? O és que em perdo alguna cosa?

Gràcies!

És a Figueres

Posted: Thursday 05/06/2008 13:07
by Guigui
El que es posarà en marxa serà el tram Perpinyà-Figueres. TP Ferro ja s'està fregant les mans de la indemnització que li pagarem els contribuents.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Friday 06/06/2008 21:31
by awe
O potser no tant. Una cosa són les xifres que s'han comentat, i una altra el que passarà. A veure; TP-Ferro està composada per empreses de la construcció que es dediquen principalment a l'obra pública. El seu millor client és el Ministeri de Foment. Després el Ministeri de Foment té molta força a l'hora de negociar per tal de reduir considerablement les indemnitzacions. TP-Ferro no pot permetre's el luxe d'enfrontar-se amb el Ministeri de Foment perquè els amos de TP-Ferro viuen de la feina que els adjudica el Ministeri, i per tant, previsiblement, TP-Ferro negociarà (=menys cèntims). No tinc la bola de vidre, però és el que jo crec.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Sunday 08/06/2008 20:42
by aarongilp
De totes formes, m'ensumo xapusses a curt termini. Què exactament? No ho sé. Potser un cambiador d'ample a Figueres per passar els Talgos per la LAV mentre no puguin passar autopropulsats...i potser un ramal fet corre-cuita pel mig del camp i limitat a 30 per accedir-hi...

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Sunday 08/06/2008 22:04
by awe
Em sembla que aquella licitació de via de tres carrils al nord de Girona deu estar relacionada amb els plans de Fomento per questa línia. En qualsevol cas, un cambiador d'ample podria necessitar DIA. El que no tinc clar és si la DIA és necessària en sòl urba o no. No tindria sentit exigir una DIA en un sòl que es podria urbanitzar sense DIA.

Bé, si la DIA fos necessària, llavors seria un impediment perquè ja sabem el que arriva a trigar en formular-se, i això comptant amb que sigui positiva, perquè també n'hi ha de negatives fins i tot en projectes prioritaris per a l'Estat.

En el cas de tenir canviador d'ample llavors hi hauria un problema afegit: l'entrada a Perpinyà està sota catenària a 1,5kV=. No hi ha cap tren d'ample variable que sigui tritensió. No hi ha material. Els francesos han estat molt llargs amb aquest tema. De bon començament, ells seran els únics que podran circular per la línia fins a l'eliminació dels trams a 1500V. A Tranvia se'm va ametrallar a base d'improperis quan ho vaig exposar, però continuü pensant-ho.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Sunday 08/06/2008 22:10
by aarongilp
awe wrote:En el cas de tenir canviador d'ample llavors hi hauria un problema afegit: l'entrada a Perpinyà està sota catenària a 1,5kV=. No hi ha cap tren d'ample variable que sigui tritensió. No hi ha material. Els francesos han estat molt llargs amb aquest tema. De bon començament, ells seran els únics que podran circular per la línia fins a l'eliminació dels trams a 1500V. A Tranvia se'm va ametrallar a base d'improperis quan ho vaig exposar, però continuü pensant-ho.
Eduard, no m'has pas llegit i entès el que he dit! :D Has d'entendre aquest suposat canviador a Figueres com si d'un canviador de LAV normal i corrent es tractés. Locomotora UIC i 25 kV a un costat, locomotora d'ample ibèric i 3kV a l'altre. Això ho tenim, no? Tenim les Sybic, bitensions i aptes per a 200 km/h, que arribarien fins Figueres (tenim el problema de la senyalització, no sé si la LAV aquesta tindrà KVB o no). De Figueres en avall, 252 com fins ara.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Sunday 08/06/2008 22:17
by awe
UUUUFFFFF!!! És evident que he llegit el teu post en diagonal i no m'he fixat bé en el que deies. Sí, tal com dius, sí, funcionaria. Crec que el Talgo VI no està autoritzat a passar de 200 a França però és un problema menor. De cares als polítics ja n'hi hauria prou per fer-se la foto, i de cares als viatgers ja seria un guany. El temps que es perdria en el canvi de locomotora i d'ample quedaria compensat de sobres.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Sunday 08/06/2008 22:31
by aarongilp
Si no m'equivoco, sí està autoritzat a circular a 200 des de l'any 1996. Com a dada curiosa que pot reafirmar-ho, dir que entre Les Aubrais-Órleans i Austerlitz els TH tarden 15 minuts menys que els Lunéa (V160) i el mateix que els Aqualys (regionals sense parades aptes a 200).

Un altre temps que s'estalviaria és el que es tarda a ambdós costats de la frontera en entregar el tren (molts cops, després d'haver fet el cap-a-cua el tren pot estar parat fins a 30 minuts). En aquest cas el canvi de locomotora es faria en terreny espanyol i en territori ADIF, així que desapareixeria aquesta font de retrasos.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Monday 09/06/2008 0:31
by awe
Sí, Aaron, precisament jo deia que no pot anar a més de 200, la qual cosa vol dir que a 200 sí que hi pot anar. A veure si ara ets tú qui no ha parat atenció llegint :boig3. Si recordo bé, no poden assolir els 220 a França perquè RFF exigeix un disc de frè addicional, i a causa del sistema RD no qui quep, i per tant queda limitat a 200 per hora.

Re: Dubte TAV Barcelona-Perpinyà

Posted: Monday 09/06/2008 18:07
by aarongilp
Bé, ara ja estem en paus, l'hem cagat tots dos :D Igualment, poques línies convencionals són a França limitades a 220 (que ara em vingui al cap, el tram entre Le Mans i l'entrada a la LN2 (LGV-Atlantique) i el tram entre Gagny (a 15 km de Paris-Est) i l'entrada a la LN6 (LGV-Est)). Hi ha força troços més limitats a 200.

La veritat és que tinc ganes que sigui gener de l'any que vé per veure trens en proves pel tram (suposo, vamos, TP-Ferro i la pròpia SNCF tenen ganes ja de posar-lo en marxa).

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 18/06/2008 20:06
by Guigui
Notícia de l'Avui:

Els primers trens en proves començaran a circular al novembre pel túnel transfronterer del TGV

ACN / Xavier Pi
La Jonquera
Ult. Act. 18.06.2008 - 15:12 hs


Els primers trens en proves començaran a circular pel túnel transfronterer del TGV el proper mes de novembre. Així ho ha avançat aquest dimecres el director general de la concessionària TP Ferro, que s'encarrega del tram internacional de l'alta velocitat entre Hostalets de Llers (Alt Empordà) i Perpinyà (Catalunya del Nord).

Les obres del túnel que permet creuar els Pirineus estan ja molt avançades i, a la part francesa, ja s'ha començat a tirar via. Es calcula que a la boca sud aquesta part de l'obra s'emprendrà el 7 de juliol. A dins el túnel s'utilitzarà formigó, perquè el material té un cicle de vida més llarg i permet circular als vehicles d'emergències.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 19/06/2008 10:13
by aarongilp
Jo ja m'he assegurat cotxe per anar un dia a veure trens de proves (ja intentaré informar-me dels horaris dels trens en proves). Quina ilu! TGV's per l'Alt Empordà!!! Segurament, per part francesa serà el TGV IRIS 320, una branca réseau tritensió que la utilitzen per fer tests a les LGV, com aquí el proto-pato "Séneca" o les dues BT.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 19/06/2008 11:01
by davida
I no descartem que també fagi proves un BT entrant al tram TPFerro via el canviador Talgo de Portbou i Perpinyà.