Page 16 of 19
Tuneladores que fan seients
Posted: Wednesday 09/02/2011 0:12
by Guigui
Asimismo, los asientos del terreno en superficie mejoran todos los parámetros y estudios realizados.
Tanta explicació tècnica, per acabar confonent assentaments amb seients (la mateixa diferenciació hi ha en castellà: asentamientos vs. asientos).
Re: Tuneladores que fan seients
Posted: Wednesday 09/02/2011 7:02
by Lluita1714
Guigui wrote:Asimismo, los asientos del terreno en superficie mejoran todos los parámetros y estudios realizados.
Tanta explicació tècnica, per acabar confonent assentaments amb seients (la mateixa diferenciació hi ha en castellà: asentamientos vs. asientos).
Això indica que gràcies a les excavacions, els bancs públics són més ergonòmics, ara.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Wednesday 09/02/2011 13:29
by genissimon
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Wednesday 09/02/2011 21:37
by aim
Jo diria que des de dilluns que funciona, ja que des d'aquell dia que anava sortint terra (i dimarts i avui ha seguit igual). Diumenge la cinta funcionava però anava buida.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Friday 18/02/2011 10:08
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 7215.shtml
construcció de la línia d'alta velocitat per l'eixample
La tuneladora de l'AVE prepara a Pau Claris l''abordatge' de la Pedrera
L'edifici està vigilat per experts de la Unesco i té dues xarxes de control amb 90 dispositius
El talp mecànic arriba a velocitat rècord i sense incidències a 50 metres del monument de Gaudí
Divendres, 18 de febrer del 2011 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
RAMON COMORERA
BARCELONA
Sense novetat al front i avançant a tota màquina. Són dues frases tòpiques, però que descriuen amb precisió com va l'excavació del que en altre temps va ser qüestionat túnel de l'AVE pel cor de Barcelona, entre la Sagrera i Sants. En la seva sigil·losa i exitosa progressió, ara sota el carrer de Provença, la tuneladora Bàrcino va travessar dimarts Pau Claris i es va aturar a 50 metres de la Pedrera, monument civil de Gaudí de fràgils i poc profunds fonaments que és patrimoni de la humanitat i icona modernista de la capital. Durant cinc dies, fins diumenge, un equip de bussos revisarà les dents del talp mecànic perquè la setmana que ve pugui iniciar l'abordatge del segon tram crític de les obres, després del de la Sagrada Família, i travessar d'aquí pocs dies el passeig de Gràcia.
Al tram excavat des que Bàrcino va sortir del pou de Bruc el dia 8 s'ha arribat al rècord de velocitat de 42 metres en un dia. L'homogeneïtat del subsòl, segons els tècnics de la màquina, ha permès arribar amb seguretat a aquesta punta de rapidesa.
La pantalla subterrània de pilons que protegirà la Casa Milà de possibles moviments del terreny ja està acabada. També s'ha enllestit la instal·lació dels 90 dispositius d'alta precisió que crivellen la façana, l'entorn de l'edifici i les seves parets interiors. En conjunt, formen dues xarxes de control capaces de mesurar dècimes de mil·límetre.
Una inclou, entre altres peces, els prismes usats en tot el recorregut per reflectir els raigs làser que llancen sense parar dues estacions automàtiques situades a teulades pròximes. Es detecta així immediatament, segons els directius del gestor d'infraestructures Adif, responsable de l'obra que executa la constructora Sacyr, qualsevol alteració de distàncies i la consegüent deformació.
FISSURES SOTA VIGILÀNCIA / L'altra xarxa d'auscultació, que es va decidir col·locar com un sistema addicional de vigilància de les fissures ja existents al monument, inclou 15 fissuròmetres. Al terrat de la Pedrera hi ha, a més, quatre punts de mesura, també amb làser, de la geometria dels arcs de pedra i argamassa que formen l'estructura de l'àtic. Amb aquest arsenal de sensors i una col·laboració de la propietat (Catalunya Caixa) qualificada d'«excel·lent i exemplar», Adif assegura que controlarà qualsevol canvi en «l'arquitectura de gran esveltesa» que va crear Gaudí.
Els mateixos experts de la Unesco que van tutelar a l'octubre el pas de la màquina pel carrer de Mallorca, a quatre metres dels fonaments de la façana de la Glòria de la Sagrada Família, però a 80 de la part del temple original de Gaudí catalogada, vigilen ara les obres al costat del passeig de Gràcia. Els informes que elaboraran en els dos casos es presentaran a la reunió que el comitè de monuments celebrarà a l'estiu. A aquests tècnics s'hi afegeixen els del comitè internacional constituït pel Ministeri de Foment per supervisar així mateix la seguretat de l'obra.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Tuesday 22/02/2011 14:19
by jaezcurra
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 6646.shtml
CAMINO HACIA SANTS: La tuneladora del AVE pasa por debajo de la Pedrera sin afectar su estructura
La máquina pasa a 21 metros de profundidad del edificio de Gaudí
Martes, 22 de febrero del 2011 - 13:33h. EUROPA PRESS
La tuneladora Barcino ha cruzado Paseo de Gràcia y ha superado el tramo que discurre junto a la Casa Milà, la popular Pedrera, sin afectaciones ni en la estructura del edificio ni el terreno, según ha informado este martes Adif.
El 6 de febrero se retomaron los trabajos de perforación del túnel de conexión Sants-La Sagrera de la línea de alta velocidad entre Madrid, Barcelona y la frontera francesa, tras una revisión completa del dispositivo en el pozo de mantenimiento situado entre las calles Provença y Bruc.
La tuneladora se encuentra a 21 metros de profundidad y ha perforado 3.254 metros hasta la fecha en la capital catalana, con un rendimiento medio estimado de 28,5 metros diarios desde que se reanudaron las obras este mes.
Progrés de la perforació
Posted: Wednesday 23/02/2011 9:41
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... _mnu_id=75
La tuneladora del TAV supera la Pedrera i perfora a la major velocitat fins ara
És a només tres carrers del d'Enric Granados, on farà l'última parada de manteniment
A la velocitat actual acabaria la perforació abans de l'estiu
23/02/11 02:00 - barcelona - Xavier Miró
La tuneladora del tren d'alta velocitat (TAV) de Barcelona ha deixat endarrere la Pedrera de Gaudí i ja és sota el passeig de Gràcia, a un ritme de perforació diària superior al dels trams realitzats fins ara. Si aquest ritme es mantingués uniforme, i comptant que l'única parada de manteniment pendent durés un mes, l'excavació subterrània podria acabar a l'entrada d'estiu, força abans de les previsions de màxims que feien els responsables de Foment en començar el túnel a la Sagrera. Cal deixar clar, però, que per això caldria que la perforació no trobés cap imprevist en els propers mesos. De moment, la tuneladora Barcino és a només tres carrers del d'Enric Granados, el pou on farà la darrera parada de manteniment abans d'enfilar els deu últims xamfrans del carrer Provença fins a Entença, la destinació final on serà desmuntada i extreta a la superfície pel tram de túnel entre pantalles que s'hi està construint. Barcino ja ha construït 3,2 quilòmetres de túnel des de la Sagrera, gairebé dues terceres parts del recorregut i n'hi falten 1,8. Està treballant a la major velocitat mitjana assolida fins ara, no perquè hi hagi pressa, que no n'hi ha cap, sinó perquè el terreny és bo i homogeni. Va superar la Sagrada Família a un ritme mitjà de 26 metres perforats al dia i va arribar a la cruïlla de la Diagonal amb Provença a un ritme de 16 metres diaris. En el tram actual excava 28,5 metres cada dia i ha arribat a una velocitat de fins a 43 metres en un dia tot i haver fet algunes parades puntuals per canviar eines de tall en condicions hiperbàriques. Evidentment, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) no dóna cap termini d'arribada ni a Enric Granados ni a Entença per la lògica cautela.
Només es confirma que els mesuraments no registren cap afectació ni a l'estructura de la Pedrera ni al terreny. Els resultats són millors que els que inclouen els estudis previs pel que fa als assentaments del subsòl al pas de la tuneladora, en tots els casos inferiors als dos mil·límetres.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Sunday 27/02/2011 10:31
by escursso
Arribarà a Entença i no tindran fet el pou per extraure-la, ja que jo diria pels cops que hi he passat que porten una mica de retard o molt poca pressa.
Encara que millor que arribi abans del previst i sense problemes, s'haurà demostrat que l'enginyeria en aquest país és tant bona o més que d'altres.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Monday 28/02/2011 16:42
by jaezcurra
¡Y pensar la que se armó (la que armaron algunos muchos ...) con lo de la Sagrada Família ...!
Precupacions a la Sagrada Família
Posted: Monday 28/02/2011 18:50
by Guigui
En el cas de la Sagrada Família, els arquitectes responsables tenen reserves sobre com pot afectar el sistema de pilones en el curs de les aigües freàtiques i la influència d'això en l'estabilitat dels fonaments. Les pilones arriben fins sota el nivell freàtic, els fonaments de la Sagrada Família, no. I això és una qüestió que no s'acaba amb el pas de la tuneladora.
Re: Precupacions a la Sagrada Família
Posted: Monday 28/02/2011 19:21
by carles10000
Guigui wrote:En el cas de la Sagrada Família, els arquitectes responsables tenen reserves sobre com pot afectar el sistema de pilones en el curs de les aigües freàtiques i la influència d'això en l'estabilitat dels fonaments. Les pilones arriben fins sota el nivell freàtic, els fonaments de la Sagrada Família, no. I això és una qüestió que no s'acaba amb el pas de la tuneladora.
pero aixo es problema dels fonaments de la Sagrada Familia,no? el tunel pasa al costat y no per sota.....jo i es opinio personal meva son ganes de tocar lo que no sona......si fos aixi no tindriem metro ni res que anes per sota terra amb la quantitat de rieres que hi han a Barcelona......a lo millor m'equivoco......
Aigües freàtiques
Posted: Monday 28/02/2011 21:45
by Guigui
No. És qüestió que fins ara, totes les obres subterrànies de la zona (fonaments, túnels) no afectaven la capa freàtica, però sí el túnel d'AV i els pilots que hi han posat, que es fiquen més de 40 metres sota terra i a una distància que és un terç de la llargada de cada pilot. El tema és que sembla que no hi ha estudis sobre com pot afectar el cabal de l'aigua freàtica, especialment perquè es pot acumular i ser 4 vegades superior allí on es pot obrir pas.
Això ho he sentit dir de primera mà dels arquitectes de la Sagrada Família.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Tuesday 01/03/2011 1:23
by 437.001
Un arquitecte m´ha dit que han previst el reforç de la Sagrada Família al carrer Mallorca calculant a partir del pes actual de l´edifici.
Pes i aigües freàtiques
Posted: Tuesday 01/03/2011 10:53
by Guigui
Cert. Però una cosa no treu l'altra.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Tuesday 01/03/2011 22:18
by 437.001
És clar, de fet no estava comentant el teu post, el que volia dir és que el reforç no s´ha previst pensant en el pes definitiu de l´edifici, sinó en el pes actual!
Em sembla prou gros com per dir-ho, si és que és cert (que no ho sé, només comento una cosa que m´han dit).
Pes
Posted: Tuesday 01/03/2011 22:57
by Guigui
Pel que recordo dels arquitectes de la Sagrada Família, s'ha treballat sobre el pes final de la Façana de la Glòria, que és la que donarà sobre Mallorca. Per tant, per aquesta banda no hi hauria problemes.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Thursday 03/03/2011 17:50
by jaezcurra
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 6970.shtml
Vecinos del Eixample culpan al AVE de unas grietas en su finca
Jueves, 3 de marzo del 2011 XABIER BARRENA - BARCELONA
Vecinos de una finca de la calle de Provença atribuyen la aparición de unas grietas en sus edificios a las obras que se están desarrollando en el Eixample a cuenta del túnel del AVE. El administrador de las infraestructuras ferroviarias, Adif, encargado de los trabajos, señaló ayer que no había recibido aún la queja por los cauces oficiales habilitados.
Según relata uno de los vecinos afectados de la calle de Provença, durante el lunes se produjeron una serie de vibraciones de alta intensidad que causaron las fisuras. La finca en cuestión se halla en mitad de la manzana que delimitan las calles de Enric Granados y Aribau. En el chaflán de Enric Granados con Provença está previsto construir otro de los pozos de mantenimiento del AVE. Los trabajos, sin embargo, no han comenzado.
Este pozo se construirá mediante una tuneladora vertical, equipo este que se está calibrando estos días, pero que aún no ha empezado a perforar. Este método es novedoso en Barcelona, aunque se ha probado con éxito en Montcada y Girona. Se ha elegido, frente al método de zanja utilizado hasta ahora, precisamente por provocar menos molestias a los vecinos, según Adif. Por lo que respecta al túnel del AVE, la tuneladora acaba de dejar atrás el paseo de Gràcia, a casi tres manzanas del futuro pozo.
Fuentes del Adif señalaron que frente a la finca con grietas si se colocó una desarenadora, un equipo que separa la bentonita, que se vuelve a utilizar, de la arena. En cuanto lleguen las quejas por el conducto reglamentario, señaló la misma fuente, se dará trámite a la inspección del edificio por parte de personal especializado, «como siempre se ha hecho con cualquier queja», señaló esta voz del ente estatal.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Monday 07/03/2011 7:54
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 4669.shtml
OBRES DEL TÚNEL A PROVENÇA-ENRIC GRANADOS
Un nou talp vertical reduirà l'impacte dels pous de l'AVE
Dilluns, 7 de març del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
La tuneladora alemanya Bàrcino que obre la galeria de l'AVE per l'Eixample avança fins ara amb sigil i sense que a la superfície es notin els seus passos. Una altra cosa són les obres dels pous que a la ruta la Sagrera-Sants per Mallorca, Diagonal i Provença s'obren per al seu manteniment i com a sortides d'emergència del túnel. Els de Mallorca cantonada Biscaia, Trinxant i Padilla, i el de Provença-Bruc, de 20 metres de diàmetre i sobrepassats ja pel talp, han tingut un fort impacte. El gestor d'infraestructures Adif emprèn ara el de Provença-Enric Granados, l'últim per revisar la màquina abans de treure-la pel d'Entença (acabt d'iniciar). Ho farà amb un innovador trepant vertical també alemany usat per primera vegada a Barcelona. Ocupa i embruta menys, i escurça i dóna seguretat als treballs.
NIVELL FREÀTIC / L'ús de l'enginy ha estat possible en aquest punt, segons Adif, perquè el nivell freàtic és més baix. A Padilla l'aigua estava 15 metres sobre el sostre del túnel, a Bruc, 10, i aquí ja se situarà a la seva secció, quatre sota la volta. Això permet que el pou sigui de només nou metres de diàmetre i estigui a la tangent de la galeria i no al centre del carrer com els altres. Amb l'aigua baixa es podrà excavar des d'ell una caverna per arribar al frontal de la tuneladora, a l'eix de Provença, i revisar el capçal. Això serà d'aquí algunes setmanes. Ara Bàrcino avança cap a la rambla de Catalunya, a dos carrers.
L'inici de l'excavació del pou és imminent una vegada ajustada la màquina i posats al nivell de la calçada els primers anells de formigó de la seva paret. Un capçal anirà trencant el terra dintre dels anells, es traurà la terra i des de dalt s'aniran empenyent i enfonsant els cilindres fins a 45 metres amb l'espai inundat per frenar la pressió exterior.
A més a més dels pous citats, i després d'acabar-se el túnel al mes de setembre, el mateix trepant vertical farà entre «tres i quatre sortides d'emergència més». La seva ubicació exacta «s'està estudiant amb l'ajuntament».
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Posted: Wednesday 30/03/2011 12:02
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 7042.shtml
Reobre el tram del carrer Provença davant la Pedrera afectat per les obres de l'AVE
Adif ha construït una pantalla de puntals per protegir els edificis de l'impacte de la tuneladora
Dimecres, 30 de març del 2011 - 11:03h. EUROPA PRESS / Barcelona
El tram del carrer Provença entre passeig de Gràcia i Pau Claris ha tornat a obrir després que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) hagi acabat les obres del túnel de l'AVE en aquest tram.
En un comunicat, Adif ha informat que s'ha construït una pantalla de puntals per protegir la Pedrera i les edificacions adjacents durant la perforació del túnel de connexió entre les estacions de Sants i La Sagrera.
Per reobrir el carrer, s'han renovat 1.525 metres quadrats de calçada, 575 metres quadrats de vorera i s'han instal·lat 130 metres de vorades, a més de plantar 12 arbres i reubicar les canalitzacions de gas, aigua i telecomunicacions.
Màquina talla canonada de gas
Posted: Monday 04/04/2011 15:09
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... ample.html
Una fuita de gas obliga a tallar el subministrament a l'Eixample
Una màquina de sondejos del TAV Barcelona forada una canonada al carrer Provença amb Calàbria
Gas Natural treballa per arreglar els desperfectes i restablir el servei “el més aviat possible”
04/04/11 14:51 - barcelona - Europa press
Una màquina de sondejos del Tren d'Alta Velocitat (TAV) de Barcelona ha provocat aquest dilluns una fuita de gas al carrer Provença amb Calàbria, segons han confirmat fonts de Gas Natural Fenosa i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), que ha obligat a tallar el subministrament de gas al districte de l'Eixample.
La màquina, de la UTE Sagrera i que es dedica a auscultacions prèvies a la construcció del túnel, ha perforat accidentalment una canonada de mesura de pressió poc abans de la 13h del migdia sense causar ferits i els tècnics de l'energètica han tallat la fuita poc abans de les 14h. Per aconseguir-ho han hagut de tancar dues vàlvules i s'ha vist afectat el subministrament als hospitals Clínic i Sagrat Cor, segons les mateixes fonts.
Gas Natural espera poder tornar a normalitzar el subministrament el més aviat possible.