Page 16 of 39

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 25/04/2011 17:12
by iluro
I que es una cambra de seccionadors ??? :nose

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 08/05/2011 20:39
by elbandero
Respecte que són els seccionadors intento exposar-ho d'una manera planera.
Els seccionadors són el "interruptors" dels cables que alimenten la catenària (feeders).
La catenària està alimentada per parts, una part podria ser un tram entre desviament, un altre tram el propi desviament, etc. Cada tram és alimentat per un cable i cadascun té un interruptor associat per tal de deixa d'alimentar el tram associat.
Els diversos interruptors s'agrupen en una cambra, que és el que s'anomena cambra de seccionadors. Dintre de la sala cada seccionadors està dintre d'un habitacle com a protecció.

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 26/05/2011 9:40
by Xenakis
I què és l'edícula??? :nose

Edicle

Posted: Thursday 26/05/2011 9:45
by Guigui
És un pavelló petit que té com a finalitat aixoplugar de la intempèrie les boques del ferrocarril subterrani. N'hi ha un a Pl. Molina, tot i que n'hi havia hagut d'altres, com a Urquinaona.

Primera estació a Plaça Catalunya

Posted: Friday 03/06/2011 15:01
by calisay
Us deixo enllaç a una entrada del bloc de Fotos de Barcelona, on parla de la primera estació a la Plaça Catalunya.

A gaudir!

http://fotosdebarcelona.com/blog/?p=701

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 03/06/2011 15:53
by evody
Coyn al les fotos!!! :ok Molt interesant!! Llastima que es conservi tan poc arxiu grafic de un edifici que al cap y a la fi va seri durant mes de 30 anys al ben mig de barcelona

Museo virtual fotos antiguas en 20minutos.es

Posted: Wednesday 13/07/2011 21:53
by fredebcnteatre
http://www.20minutos.es/museo-virtual/
Crec que pot ser interessant perquè surten fotos de tot, tot i que ordenat una mica aixi , però hi han algunes fotos antigues de transports, apart de moltes altres. Crec que pot ser interessant mirar-ho. Ho he trobat avui per casualitat mirant lo que donaven de info en la web aquesta.

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 14/07/2011 21:19
by Alemany
Em temo que no és la primera vegada que trec aquest assumpte, però per fi puc penjar fotos. Fa ja molts anys vaig veure per primera vegada la pel·licula "MUERE UNA MUJER" (Mario Camus, 1964) amb gran delir, i anys després la vaig aconseguir gravar amb vhs, però per fi aquesta setmana la ha aconseguit en digital. Sense ser dolenta del tot, és una mena de pel·licula d'intrigues amb assassinat inclòs, rodada en color entre Barcelona i Madrid. Sense tenir aspecte de ser de pressupost excessivament baix, si que es detecten certs detalls de cop de sabata, entre ells algunes interpretacions que caldria haver repetit o especialment, escenes que intenten fer veure que és Barcelona i sent en realitat Madrid (els taxis són uns grans delators). El cas és que sempre he considerat la pel·licula com un documental fantàstic de la ciutat, en color, a on surt la Diagonal, el Paral·lel, Passeig de Gràcia, Avinguda del Tibidabo o la terminal d'Ibèria de la pl. Espanya. A més, gran profusió de cotxes, taxis, mobiliari urbà i altres detalls de l'època.

D'aqui he rescatat quatre fotos prou interessants a on surt una granota de les que feien les línies urbanes, l'interior de l'estació Bonanova, l'exterior de la del Tibidabo i una imatge del cotxe 5 del tramvia blau. El cas concret de l'escena dels fgc és un detall que a nosaltres no se'ns escapa: els personatges campen per l'actual pl. Kennedy, baixen a la boca del metro i un cop a dins apareix l'estació Bonanova. Suposo que per qüestions de lluminositat o altres facilitats que no té l'estació del Tibidabo van preferir canviar el fons. Prou rotllo.

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/07/2011 11:44
by BRILL 18
Molt interesant lo de la pelicula, per cert Alemany las granotas urbanas com diu realment s'els coneixia com " pericos" degut a la seva construccion a Sarria

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/07/2011 12:35
by Alemany
Gracies per l´ aclariment Brill18. Ho sabia, ho sospitava, no volia ficar la pota... He utilitzat aquesta nomenclatura per fer-me entendre amb seguretat.

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/07/2011 20:50
by 122-042-132
Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/07/2011 21:29
by U-bahn de BCN
Un edicle desaparegut a principis dels any 60: el de Lesseps. Potser el llibre d'en Salmerón ho posa.

Image

La imatge sembla pels voltants de l'obertura, potser l'any 1925.

Destruir la pròpia història

Posted: Friday 15/07/2011 21:52
by Guigui
Falten les paraules per a descriure la voràgine criminal que s'ha carregat, durant bona part del segle XX i el que portem del XXI, el patrimoni arquitectònic de Barcelona, evidentment inclòs el referent als transports.

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/07/2011 22:34
by evody
Ummm que curios! ara que el veig d'aprop.. sembla Art Deco... :o

Re: Imatges per a la història

Posted: Saturday 16/07/2011 3:05
by Lluita1714
L'Art Deco té aspectes com les columnes aquestes però això trobo que és clarament noucentista. Avui en dia aquesta estació amb vidres nous seria... mmmhhh i si amés es mantingués la taquilla amb atenció personal.... ufff.

Re: Imatges per a la història

Posted: Saturday 16/07/2011 12:41
by 122-042-132
Efectivament no és art-decó, és noucentista com molt bé diu en "lliuta 1714"
Quina llàstima l'enderroc dels dos edicles (Lesseps i Urquinaona), el d'Urquinaona m'en recordo perfectament d'ell, en canvi del de Lesseps ja no el recordo. Però ens queden aquestes fotos pel record. I el de la Plaça Molina, per gaudi. Gràcies a "u-bahn de BCN". Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 17/07/2011 2:05
by BRILL 18
122-042-132 wrote:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 17/07/2011 15:12
by Alemany
BRILL 18 wrote:
122-042-132 wrote:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
Un petit dubte: Quan dieu els tallers de Sarrià, us referiu als que tenia TB al passeig de Sant Joan Bosco, o als dels fc de la Via Augusta?

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 18/07/2011 8:57
by BRILL 18
Alemany wrote:
BRILL 18 wrote:
122-042-132 wrote:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
Un petit dubte: Quan dieu els tallers de Sarrià, us referiu als que tenia TB al passeig de Sant Joan Bosco, o als dels fc de la Via Augusta?
Al menys jo crec que eran els tallers de Via Augusta, per fotos que he vist

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 18/07/2011 14:22
by 122-042-132
Si, si els tallers de Sarrià (del tren de Sarrià, de tota la vida), no cal confondre'ls amb els de Tranvies de Barcelona. Salut!