Page 17 of 56
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 22/11/2011 20:47
by m.h.t.
rangqiang wrote:Vaig estar gravant vídeos l'altre dia a l'estació de França i em vaig fitxar que en la zona de l'antiga estacio de Rodalies estan fent unes obres, han posat unes tanques, algu sap perque? Em refereixo a la zona que toca més l'EDF on hi haian aans vies que les van arrencar, zona no coberta per l'edf
Toni wrote:Com segur que sabreu, han començat les obres d´urbanització de la zona que ocupaven les vies 1 i 2. Ex¡videntment, aquest espai deixa de ser ferroviari i sembla que hi faran uns mooooooooooooolt necessaris blocs de pisos que és el que millor li anirà a l´imatge d´un edifici emblemàtic de la ciutat. [...]
Aquí teniu el projecte del
moooolt necesari nou edifici
de disseny:
Edificio de viviendas de protección oficial en la antigua Estación de Francia
Al centre de la imatge, l'edifici de blanc.
L'edifici de la dreta de la imatge.
Espero que això no acabi matant l'estació.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 22/11/2011 21:31
by sortrens
m.h.t. wrote:rangqiang wrote:Vaig estar gravant vídeos l'altre dia a l'estació de França i em vaig fitxar que en la zona de l'antiga estacio de Rodalies estan fent unes obres, han posat unes tanques, algu sap perque? Em refereixo a la zona que toca més l'EDF on hi haian aans vies que les van arrencar, zona no coberta per l'edf
Toni wrote:Com segur que sabreu, han començat les obres d´urbanització de la zona que ocupaven les vies 1 i 2. Ex¡videntment, aquest espai deixa de ser ferroviari i sembla que hi faran uns mooooooooooooolt necessaris blocs de pisos que és el que millor li anirà a l´imatge d´un edifici emblemàtic de la ciutat. [...]
Aquí teniu el projecte del
moooolt necesari nou edifici
de disseny:
Edificio de viviendas de protección oficial en la antigua Estación de Francia
Al centre de la imatge, l'edifici de blanc.
L'edifici de la dreta de la imatge.
Espero que això no acabi matant l'estació.
Però avera si m'entenc quan dius que pot perjudicar a l'estació no et referiràs a tot el edifici? Perque l'edifici de l'estacio te proteccio 2. I es una LLei estan obligats a protegir l'estacio de per vida. El que perilla es les vies de la plata de vies aixo si!!!
Pas a pas
Posted: Tuesday 22/11/2011 21:33
by Guigui
Uns candidats a demanar soterraments perquè, és clar, no podien endevinar on anirien a viure...
Re: Pas a pas
Posted: Tuesday 22/11/2011 21:53
by santmarti
Guigui wrote:Uns candidats a demanar soterraments perquè, és clar, no podien endevinar on anirien a viure...
Me habéis dejado preocupada
, creo que és rangqiang que dijo que abriria un proceso para recojer firmas para evitar que la estación pierda su función ferroviaria ya que el edificio ya tiene proteccion 2.
Lo del Hilo de la Plaza de las Glorias si que me ha dejado con mal sabor de boca. Tant avanzadas estan las negociaciones para suprimir las vias de EDF?
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 22/11/2011 22:52
by Toni
Teniu raó.... els que comprin els necessaris pisos nous al dia següent començaran a queixar-se dels trens..... és llei de vida.... i segur que l´Ajuntament els recolzarà convenientment........ I pel que fa a les vies d´accés a la plaça de les Glòries, és el que diuen sempre... que estan negociant amb ADIF.... espero que tothom sigui responsable i no desaprofitin aquesta estació....
Posted: Tuesday 22/11/2011 23:05
by victorcasta
No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Re:
Posted: Tuesday 22/11/2011 23:21
by rangqiang
victorcasta wrote:No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Però si són pisos de protecció oficial aquests veïns no tindran molta força per queixar-se de l'estació oi?
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 22/11/2011 23:25
by victorcasta
No m'agradaria pensar que la opinió d'uns que viuen en HPO val menys que uns que viuen en altres barris...
Construir, construir, construir... i res més?
Posted: Tuesday 22/11/2011 23:30
by Guigui
victorcasta wrote:No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Amb la de pisos buits que hi ha, el problema no és fer habitatge, és habilitar-lo. Però en aquest país, sembla que només funcioni la mentalitat de totxo. I ja podeu interpretar aquest darrer terme de la manera que vulgueu.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 23/11/2011 0:32
by TBF
I mira que en són de lletjos....
Re: Construir, construir, construir... i res més?
Posted: Wednesday 23/11/2011 1:39
by victorcasta
Guigui wrote:victorcasta wrote:No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Amb la de pisos buits que hi ha, el problema no és fer habitatge, és habilitar-lo. Però en aquest país, sembla que només funcioni la mentalitat de totxo. I ja podeu interpretar aquest darrer terme de la manera que vulgueu.
La majoria de pisos buits són d'habitatge lliure, i per molt que s'ajudi a l'arrendador, dubto molt que puguin arribar a posar lloguers de 200 euros al mes, com sí que es fa en promocions d'habitatge protegit. I ho trobo ben fet, que s'aprofiti per fer habitatge protegit en aquell sòl públic que no té cap tipus d'ús, com és l'espai en qüestió, que fins fa 5 anys es feia servir d'aparcament a l'aire lliure. De totes maneres, ja formava part de la reparcel·lació de l'antiga estació de rodalia: s'havien fet els habitatges lliures i quedava per fer l'habitatge públic.
Que si d'aquí a 20 anys es queixen de sorolls, això ja és una altra cosa, i tanta culpa és dels veïns per queixar-se, com de l'administració per fer-los cas.
Però bé, no m'agradaria seguir amb l'off-topic.
Re: Pas a pas
Posted: Wednesday 23/11/2011 20:31
by m.h.t.
Sembla que Ajuntament i Generalitat estan orquestrant un seguit d'actuaccions per tal d'
ofegar l'Estació:
-
Demanar la supressió del ramal Glòries amb l'excusa que "entorpeix el soterrament del vial de vehicles" (el tambor).
-
Construïr un bloc de pisos de protecció oficial adjacent a l'Estació, als antics terrenys de l'estació de Rodalies, a veure si "els veïns es queixen dels sorolls", i el Consistori
es veu obligat a suprimir l'Estació
per preservar el descants dels veïns.
-
Demanar l'eliminació de la platja de vies argumentant una "ampliació del Parc de la Ciutadella"...
-
Fer un pla de Rodalies amb totes les línies passants, i fer com si l'EdF no existís...
-
Ignorar l'Estació a l'hora de planificar el TAV, no adaptant-la a l'ample UIC, i desoir totes les propostes que contemplaven la LAV pel litoral, o incloïssin l'EdF com a possible estació de terme per a trens internacionals.
No en dic més, perquè ja ho faran l'Ajuntament i la Generalitat per mí.
Futur de l'estació de França: Enllaç R2Sud amb R1
Posted: Friday 25/11/2011 11:47
by genissimon
Si, un dia, es soluciona adequadament el cisallament de la línia de Ps. de Gràcia -> EDF amb la de Ps. de Gràcia -> Clot/Aragó (amb cantons més curts i menor velocitat màxima, total el túnel està col·lapsat i la majoria de trens van a 30 Km/h amb els semàfors en groc), es podrien fer anar els trens de la R1 de Clot/Aragó a EDF i de EDF cap a ps. de Gràcia, Sants i sortir cap al Sud via Vilanova i a la inversa. Amb la qual cosa amb una inversió irrisòria (*), es posa en servei l'enllaç costa-costa (R2Sud+R1).
Per a l'enllaç interior-interior es podrien fer anar els trens que venen de l'Hospitalet cap a pl. Catalunya, arc de Triomf, Clot/Aragó i sortir via Granollers (aquí tornen a cisallar).
Sí. Ja sé que a la renfomentadif no li agraden ni les inversions de marxa (a EDF) ni els cisallaments (a ps. de Gràcia i a Clot/Aragó). I per això no es farà.
Per cert, aquesta solució permetria recuperar els trens Mataró-Aeroport. El gran inconvenient és treure de pl. Catalunya i Arc de Triomf els trens del Maresme.
* Comparat amb el que costa el salt de moltó de la Torrassa.
Salut !!
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Friday 25/11/2011 12:46
by Sagrerenc
genissimon, ¿realment creus que a la línia del Maresme li convé anar fins a l'estació de França per fer una inversió de marxa i continuar cap a Sants pel Pg. de Gràcia? El trajecte Mataró-Sants, que actualment es fa en 46' (que ja ho trobo excessiu), passaria a fer-se en gairebé 1 hora!
L'estació de França ha d'estar al servei de la xarxa ferroviària, i no a l'inrevés.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Friday 25/11/2011 13:10
by Platanito
Sagrerenc wrote:genissimon, ¿realment creus que a la línia del Maresme li convé anar fins a l'estació de França per fer una inversió de marxa i continuar cap a Sants pel Pg. de Gràcia? El trajecte Mataró-Sants, que actualment es fa en 46' (que ja ho trobo excessiu), passaria a fer-se en gairebé 1 hora!
L'estació de França ha d'estar al servei de la xarxa ferroviària, i no a l'inrevés.
En efecte, una línia de Rodalies no es pot permetre fer tombarelles quan el que ha de fer és donar un servei ràpid i eficaç. El futur de l'estació de França ha de ser servir d'origen i final de les línies de regionals i les de llarga distància en ample ibèric.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Friday 25/11/2011 13:12
by genissimon
A la línia del Maresme crec que no li convé fer la volta per EDF si, tal com dius, es perd tant de temps.
També es pot fer una altra proposta que és unificar la R4 Sud (Vilafranca) amb la R1 (Mataró), deixant la R2 passant. La R3 i la R4 amb origen/final a l'Hospitalet.
La R7 es podria fer anar a EDF pel Ramal de les Aigües i unificant-la amb la difunta R10, fer-la acabar a l'Aeroport. Això és, fins i tot, més simple que el que proposava abans i només complica la vida a la bifurcació del Ramal de les Aigües on no seria massa complicat ni car fer un salt de moltó. Si es construís aquest salt de moltó, també es podria fer acabar la R4 a l'Aeroport. Aquesta opció, però, implica un cisallament al nord de Clot/Aragó.
Salut !!
R7 i R10
Posted: Friday 25/11/2011 13:34
by Guigui
genissimon wrote:La R7 es podria fer anar a EDF pel Ramal de les Aigües i unificant-la amb la difunta R10, fer-la acabar a l'Aeroport.
Precisament pel que s'ha dit abans de les inversions de marxa a rodalia, el millor seria el que proposes, però mantenint l'R7 i l'R10 com a serveis independents.
Re: R7 i R10
Posted: Friday 25/11/2011 13:42
by genissimon
Potser sí. De fet, a EDF hi ha espai de sobres i, així, les incidències de la R7 no afectarien la R10 i a la inversa.
Salut !!
Guigui wrote:
Precisament pel que s'ha dit abans de les inversions de marxa a rodalia, el millor seria el que proposes, però mantenint l'R7 i l'R10 com a serveis independents.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Saturday 26/11/2011 0:54
by Toni
Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Opcions
Posted: Saturday 26/11/2011 13:02
by Guigui
Toni wrote:Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?.
Prefereixo R7, R10, R36, R∞ i un metge d'urgències quan el necessitem en lloc de polítics que cobren 5000 euros al mes i despeses de desplaçament des de casa seva a raó de 20.000 euros anuals, i que els Millets d'aquest país tornin el que ens han robat a tots. I ja veuríeu com hi hauria joc per a semblar-nos molt més a Suïssa que no pas a Zimbabwe.
No somio truites, parlo simplement de ganes de fer les coses.