Rodalies R8
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gran diferència
Entre que uns polítics "hi confiïn" i que s'acabi fent, hi ha un bon tros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=9657
03.11.2011
Via Vallès reclama dos intercanviadors que connectin amb la R8
La línia uneix Martorell i Granollers, passant pel Vallès, però no està connectada amb cap de les línies que travessa la comarca. L'associació de professionals independents veu assumible la proposta.
L’associació de professionals independents Via Vallès reclama dos intercanviadors ferroviaris per connectar la comarca amb la línia R8 de Renfe. Aquesta línia es va posar en marxa el juny passat i és la primera xarxa que és orbital, és a dir, que no passa per Barcelona. Uneix Martorell i Granollers passant pel Vallès. El problema és que els vallesans la poden aprofitar poc, perquè no està connectada amb cap de les línies que travessa.
El Pla de Rodalies de Barcelona 2008 – 2015 preveu quatre intercanviadors que ho facin possible. La situació política i econòmica fa que, de moment, no hi hagi ni tan sols els estudis informatius d’aquestes estacions. Via Vallès demana a les administracions catalanes que insisteixin en la necessitat de posar en marxa, almenys, dos d’aquests intercanviadors. D’una banda, el de l’Hospital General, que connectaria els Catalans amb la R8; l’altre l’enllaç d’aquesta línia amb la R4, entre Barberà i Cerdanyola.
Per Via Vallès són dues inversions de poc pressupost, uns 15 milions d’euros, però amb molts beneficis. El més important és trencar la xarxa radial. Així, anar de Terrassa a Martorell amb tren es tardaria mitja hora, 45 minuts menys que ara. L’altre gran què és que permetria al Vallès connectar directament amb trens regionals que van cap a Lleida, Tarragona i Girona. Segons Joan Saborido, president de Via Vallès: “L’era de les inversions faraòniques ha acabat. Estem a l’era de les inversions soft. Aquelles inversions petites, possibles, que amb poc poden aconseguir el màxim rendiment socio-econòmic.”
Via Vallès creu que la proposta és assumible, és de consens i beneficiosa per la comarca i, sobretot, per Terrassa, que l’any que ve ha de veure com els ferrocarrils arriben a la Universitat i a l’Orbital 40.
03.11.2011
Via Vallès reclama dos intercanviadors que connectin amb la R8
La línia uneix Martorell i Granollers, passant pel Vallès, però no està connectada amb cap de les línies que travessa la comarca. L'associació de professionals independents veu assumible la proposta.
L’associació de professionals independents Via Vallès reclama dos intercanviadors ferroviaris per connectar la comarca amb la línia R8 de Renfe. Aquesta línia es va posar en marxa el juny passat i és la primera xarxa que és orbital, és a dir, que no passa per Barcelona. Uneix Martorell i Granollers passant pel Vallès. El problema és que els vallesans la poden aprofitar poc, perquè no està connectada amb cap de les línies que travessa.
El Pla de Rodalies de Barcelona 2008 – 2015 preveu quatre intercanviadors que ho facin possible. La situació política i econòmica fa que, de moment, no hi hagi ni tan sols els estudis informatius d’aquestes estacions. Via Vallès demana a les administracions catalanes que insisteixin en la necessitat de posar en marxa, almenys, dos d’aquests intercanviadors. D’una banda, el de l’Hospital General, que connectaria els Catalans amb la R8; l’altre l’enllaç d’aquesta línia amb la R4, entre Barberà i Cerdanyola.
Per Via Vallès són dues inversions de poc pressupost, uns 15 milions d’euros, però amb molts beneficis. El més important és trencar la xarxa radial. Així, anar de Terrassa a Martorell amb tren es tardaria mitja hora, 45 minuts menys que ara. L’altre gran què és que permetria al Vallès connectar directament amb trens regionals que van cap a Lleida, Tarragona i Girona. Segons Joan Saborido, president de Via Vallès: “L’era de les inversions faraòniques ha acabat. Estem a l’era de les inversions soft. Aquelles inversions petites, possibles, que amb poc poden aconseguir el màxim rendiment socio-econòmic.”
Via Vallès creu que la proposta és assumible, és de consens i beneficiosa per la comarca i, sobretot, per Terrassa, que l’any que ve ha de veure com els ferrocarrils arriben a la Universitat i a l’Orbital 40.
Centralisme, fins i tot "comarcal"
Es poden unir dues ciutats sense passar per la pròpia comarca a la qual pertany una d'elles?TerrassaDigital wrote:La línia uneix Martorell i Granollers, passant pel Vallès, però no està connectada amb cap de les línies que travessa la comarca.
A més, tècnicament l'R2N travessa la comarca, i prou que hi enllaça.
Ara l'R8 constitueix la seva pròpia xarxa.TerrassaDigital wrote:Aquesta línia es va posar en marxa el juny passat i és la primera xarxa que és orbital, és a dir, que no passa per Barcelona.
"El Vallès" ja està directament connectat amb Lledia i Girona.metring wrote:L’altre gran què és que permetria al Vallès connectar directament amb trens regionals que van cap a Lleida, Tarragona i Girona.
En tot cas, permetria enllaçar per anar a Lledia des del Vallès Oriental, i cap a Girona des del Vallès Occidental.
La connexió directa amb trens cap a Tarragona ja sí que no sé d'on la treuen.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nova relació sense invertir un duro en infraestructures
Sempre he cregut que un regional Tarragona-Girona passant per St. Cugat i l'Autònoma tindria força requesta.Javi M wrote:La connexió directa amb trens cap a Tarragona ja sí que no sé d'on la treuen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Feia dies que ho volia preguntar i no me´n recordava: com van d´ocupació els R8 entre Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre?
Re: Nova relació sense invertir un duro en infraestructures
Sí, també ho crec.Guigui wrote:Sempre he cregut que un regional Tarragona-Girona passant per St. Cugat i l'Autònoma tindria força requesta.
Però això és podria fer independentment de si es construeixen els intercanviadors.
Per tant l'afirmació citada de la notícia és errònia, era això el que volia dir.
Per cert, tot i criticar tant la notícia, estic completament d'acord en què la inversió de construir els intercanviadors és molt petita en relació al què es beneficiarien els usuaris, i per tant no critico que es vulgui construir.
- LeoMetropol
- N3
- Posts: 31
- Joined: Wednesday 19/10/2011 19:22
- Location: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contact:
Re: Nova línia de Rodalies: R8
I un enllaç amb l'R3? És obvi que la R4 és més important pel volum de passatgers, però no podem encara deixar més abandonada la línia de Vic...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Més que un intercanviador entre l'R3 i l'R8 a terra de ningú, crec que seria més necessari recuperar l'enllaç entre Granollers-Centre i les Franqueses del Vallès.
Enllaç a Granollers
Si es creés un servei R8 fins a Les Franqueses del Vallès, el problema seria la connexió de tot el tram entre Granollers i Montcada-Ripollet, que es veurien obligats a arrbar fins a Granollers per desprès retrocedir-los.
En tot cas això podria ser complementari a l'intercanviador de Mollet.
En tot cas això podria ser complementari a l'intercanviador de Mollet.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Intermodal
O autobús fins a l'estació fantasma de Santa Perpètua. Tampoc crec que en quedaria afectada tanta gent.
Ara bé, deurà sortir més a compte fer un intercanviador R3/R8 que no pas refer el ramal de les Franqueses, per molt grossa que fos la bajanada de desmantellar-lo.
Ara bé, deurà sortir més a compte fer un intercanviador R3/R8 que no pas refer el ramal de les Franqueses, per molt grossa que fos la bajanada de desmantellar-lo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- LeoMetropol
- N3
- Posts: 31
- Joined: Wednesday 19/10/2011 19:22
- Location: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contact:
Re: Nova línia de Rodalies: R8
El ramal de les Franqueses no es pot refer de cap manera... ara està tot urbanitzat i arregladet, que ho han deixat tot ple de cases i molt mono... Quan vaig descobrir que hi havia hagut un ramal, vaig veure la magnitud de la tonteria de desmantellar-lo, les dues línies estan a tocar!
El que estaria bé és algun tipus de connexió ràpida entre les estacions de la R2 i la R3 de Granollers...
El que estaria bé és algun tipus de connexió ràpida entre les estacions de la R2 i la R3 de Granollers...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Aquí http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... rs#p177831 hi han fotografies del que queda de ramal.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Nova relació sense invertir un duro en infraestructures
Jo tambe ho penso, ben be amb un tren cada 2 hores. Les parades podrien ser: Tarragona, Torredembarra, SVC, Vendrell, Vilafranca, St.Sadurní, Martorell, Rubi, St. Cugat, UAB, Mollet, Granollers-C, St.Celoni, i a partir d'aqui totes fins a Girona.Guigui wrote:Sempre he cregut que un regional Tarragona-Girona passant per St. Cugat i l'Autònoma tindria força requesta.Javi M wrote:La connexió directa amb trens cap a Tarragona ja sí que no sé d'on la treuen.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N1
- Posts: 7
- Joined: Thursday 14/07/2011 11:16
Re: Nova línia de Rodalies: R8
He llegit els darrers comentaris de aquesta nova linea R8, cada dia sembla que te mes usuaris, cuan arriba a Martorell a las 07:09 i espera forza gent, si arriba una mica tard
costa sortir de la andana, se han afegit els usuaris de la R4. Un company que va de Sant Celoni a Rubi , pero agafa el segon tren a Granollers Centre em diu que entre els que transbordan de la R2 y els de Granollers mateix algun dia y van drets.
En el meu cas y de algú mes troben que el transbordament de la tarda em de perdre cada dia 25 minuts , continuem veien com a Mollet pasa el tren de la linea R2 direccio Sant Celoni . En resum anada 1 hora 5 minuts tornada 1 hora 35 minuts.
Aquesta linea conecta no nomes amb la universitat sino comarques industrials (Valles y Baix Llobregat ). Caldria amplia horaris de tres a primera hora i a última per als treballadors.
costa sortir de la andana, se han afegit els usuaris de la R4. Un company que va de Sant Celoni a Rubi , pero agafa el segon tren a Granollers Centre em diu que entre els que transbordan de la R2 y els de Granollers mateix algun dia y van drets.
En el meu cas y de algú mes troben que el transbordament de la tarda em de perdre cada dia 25 minuts , continuem veien com a Mollet pasa el tren de la linea R2 direccio Sant Celoni . En resum anada 1 hora 5 minuts tornada 1 hora 35 minuts.
Aquesta linea conecta no nomes amb la universitat sino comarques industrials (Valles y Baix Llobregat ). Caldria amplia horaris de tres a primera hora i a última per als treballadors.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Ostres, gent de peu a la R8?? Això sí que és una novetat.
Però ara que recordo... una vegada vaig postejar un missatge amb el total d´habitants dels municipis servits per aquesta línia, i potencial, n´hi ha, i moviment, també.
Però ara que recordo... una vegada vaig postejar un missatge amb el total d´habitants dels municipis servits per aquesta línia, i potencial, n´hi ha, i moviment, també.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Avui he recorregut la R8 per la tarda, i m´ha semblat que no n´hi ha per tant.
Això sí, un cert nombre de viatgers ha baixat a Granollers-Centre... però segueix havent-hi confusions a Mollet, Montmeló i Granollers amb viatgers destinació BCN...
Realment convé que obrin Santa Perpètua-Can Folguera.
Això sí, un cert nombre de viatgers ha baixat a Granollers-Centre... però segueix havent-hi confusions a Mollet, Montmeló i Granollers amb viatgers destinació BCN...
Realment convé que obrin Santa Perpètua-Can Folguera.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Doncs aquest matí també he agafat l'R8.
Direcció Granollers,entre UAB i Granollers Centre transportava pràcticament aire(excepte entre Mollet i Montmeló que ha pujat un grup de nens de primària que anaven d'excursió).Servei que surt de Martorell a les 9.32
Ja direcció Martorell,amb el que surt de Granollers a les 10.29,a la capital del Vallès Oriental ha pujat força gent(una vintena de persones més o menys,5 o 6 venien d'un Rodalies procedent de Sant Celoni.A Mollet i Montmeló també ha pujat gent(més a Montmeló que a Mollet).Peró l'ocupació d'aquest servei entre Granollers i UAB no estava gens malament,més o menys portava la mateixa gent que un R8 entre Martorell i la UAB.La majoria han baixat a UAB,tot i que alguns han continuar el trajecte.
Mencionar que l'R7 ha sortit uns segons més tard que l'R8 direcció Granollers(el que surt de Martorell a les 10.32),doncs bé,quan començaven a pujar per les escales els usuaris que venien de l'R8,el R7 ha tancat portes i ha marxat.Visca la intermodalitat!
Direcció Granollers,entre UAB i Granollers Centre transportava pràcticament aire(excepte entre Mollet i Montmeló que ha pujat un grup de nens de primària que anaven d'excursió).Servei que surt de Martorell a les 9.32
Ja direcció Martorell,amb el que surt de Granollers a les 10.29,a la capital del Vallès Oriental ha pujat força gent(una vintena de persones més o menys,5 o 6 venien d'un Rodalies procedent de Sant Celoni.A Mollet i Montmeló també ha pujat gent(més a Montmeló que a Mollet).Peró l'ocupació d'aquest servei entre Granollers i UAB no estava gens malament,més o menys portava la mateixa gent que un R8 entre Martorell i la UAB.La majoria han baixat a UAB,tot i que alguns han continuar el trajecte.
Mencionar que l'R7 ha sortit uns segons més tard que l'R8 direcció Granollers(el que surt de Martorell a les 10.32),doncs bé,quan començaven a pujar per les escales els usuaris que venien de l'R8,el R7 ha tancat portes i ha marxat.Visca la intermodalitat!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Per cert, fullejant la Declaració de la Xarxa de l'Adif, he donat amb la limitació que té la infraestructura entre Cerdanyola Universitat i Castellbisbal: "Existe una restricción de gálibo en el Túnel de Rubí, situado entre el Nudo de Castellbisbal y el Nudo de Mollet que obliga en el caso de utilización de pantógrafo de anchura 1.950 mm a la circulación en vía única por via 2. Sin embargo, si el pantógrafo utilizado es de anchura 1.600 mm se podrá circular por ambas vías".
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Vilafranca serà capçalera de la línia R8
Alt Penedès15/12/2011 - 17:24
La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va aprovar dimecres per unanimitat una resolució, a proposta del PSC, per tal que la línia 8 de Rodalies que actualment comunica Martorell amb Granollers sigui perllongada fins a Vilafranca, que passaria a convertir-se en capçalera de línia.
El diputat vilafranquí Roberto Labandera va defensar la iniciativa parlamentària tot assegurant que “és molt necessària per la mobilitat del nostre territori, tant per raons de desplaçaments per motius laborals com per la connexió amb la Universitat Autònoma”. Quan entri en servei el seu allargament, les estacions de l’Alt Penedès tindran connexió directa amb la UAB.
La línia R8 de Rodalies va entrar en servei el 26 de juny, comunicant Granollers amb Martorell pel corredor del Vallès. Segons Labandera, el perllongament de la línia ha estat possible perquè el Penedès genera una demanda diària de més de mil passatgers usuaris que fan servir aquest corredor de comunicació per raons d’estudi i de treball.
Ara caldrà que el Govern fixi calendari i el nombre de combois diaris.
http://lafura.cat/noticies/vilafranca-s ... a-linia-r8
Alt Penedès15/12/2011 - 17:24
La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va aprovar dimecres per unanimitat una resolució, a proposta del PSC, per tal que la línia 8 de Rodalies que actualment comunica Martorell amb Granollers sigui perllongada fins a Vilafranca, que passaria a convertir-se en capçalera de línia.
El diputat vilafranquí Roberto Labandera va defensar la iniciativa parlamentària tot assegurant que “és molt necessària per la mobilitat del nostre territori, tant per raons de desplaçaments per motius laborals com per la connexió amb la Universitat Autònoma”. Quan entri en servei el seu allargament, les estacions de l’Alt Penedès tindran connexió directa amb la UAB.
La línia R8 de Rodalies va entrar en servei el 26 de juny, comunicant Granollers amb Martorell pel corredor del Vallès. Segons Labandera, el perllongament de la línia ha estat possible perquè el Penedès genera una demanda diària de més de mil passatgers usuaris que fan servir aquest corredor de comunicació per raons d’estudi i de treball.
Ara caldrà que el Govern fixi calendari i el nombre de combois diaris.
http://lafura.cat/noticies/vilafranca-s ... a-linia-r8
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Si Vilafranca també és encapçalement - final d'alguns combois de la R4, ja cabrán combois de la R4 i de la R8. Perquè sino tindràn que posar horaris de R8 intercalats amb la R4 i mirant que no hi hagin demores no?trainman wrote:Vilafranca serà capçalera de la línia R8
Alt Penedès15/12/2011 - 17:24
La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament va aprovar dimecres per unanimitat una resolució, a proposta del PSC, per tal que la línia 8 de Rodalies que actualment comunica Martorell amb Granollers sigui perllongada fins a Vilafranca, que passaria a convertir-se en capçalera de línia.
El diputat vilafranquí Roberto Labandera va defensar la iniciativa parlamentària tot assegurant que “és molt necessària per la mobilitat del nostre territori, tant per raons de desplaçaments per motius laborals com per la connexió amb la Universitat Autònoma”. Quan entri en servei el seu allargament, les estacions de l’Alt Penedès tindran connexió directa amb la UAB.
La línia R8 de Rodalies va entrar en servei el 26 de juny, comunicant Granollers amb Martorell pel corredor del Vallès. Segons Labandera, el perllongament de la línia ha estat possible perquè el Penedès genera una demanda diària de més de mil passatgers usuaris que fan servir aquest corredor de comunicació per raons d’estudi i de treball.
Ara caldrà que el Govern fixi calendari i el nombre de combois diaris.
http://lafura.cat/noticies/vilafranca-s ... a-linia-r8