Page 17 of 29

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 0:23
by albe6
De Camp de Tarragona en avall (canviadors futura Estació Central) s'obrirà en ibèric per passar en un futur a ample mixt

De migrar el CM només a UIC haurà d'esperar. Això el dia que els mercaderies de la Ford puguin baixar fins Almussafes en UIC
Carlos González wrote:Digueu-me si es pot fer trens convencionals directes per BCN-Tolosa o BCN-Perpinyà... Em dirieu que no perquè hi han amples diferents...
Si, si homologues per a viatgers les 252 UIC a França o una locomotora / automotor frances bitensió 1'5kV DC i 25 kV AC aquí
(descarto automotors de Renfe apart dels S100F perquè no tenen el 1'5 kV DC)

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 17:04
by ortegote
Carlos González wrote:
Digueu-me si es pot fer trens convencionals directes per BCN-Tolosa o BCN-Perpinyà... Em dirieu que no perquè hi han amples diferents...
Si es pot perfectament sempre que sigui Locomotora + cotxes convencionals d'ample internacional.
Podria ser material 100% SNCF o com diuen canvi de locomotora.

Tenim el mateix ample pero diferent tensio, pero canvis de locomotores es poden fer tant com vulguis, res de nou si mirem a Europa, pero sembla que Espanya continua sent Africa tans pels d'aqui com els d'alla.
Salutacions.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 20:06
by trenesrenfe123
Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.

Tot i així, encara ho veig molt llunyà. Perquè es migri a UIC entre Vila-Seca i Castelló, abans ha d'haver com a mínim el tercer carril Vila-Seca - Castellbisbal, el segon tercer carril Castelló - València (o la nova plataforma LAV) i, sobretot el més important, l'ample internacional a les terminals de mercaderies (SEAT, Ford, port de València, port de Sagunt, Grao de Castelló, etc).

Si realment s'acaba fent (abans del 2023 jo no ho veig), tenen temps encara per pensar. La millor opció potser seria canviar els eixos dels 449 a UIC o ample variable, que ja està previst de fàbrica. El que no sé aleshores és d'on treuran tants 449. L'altra opció és comprar nou material i homologar-lo. Però sí que és cert que es perdrà la parada a Tarragona centre de totes maneres, perquè l'enllaç d'Altafulla el veig poc probable ara mateix.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 21:03
by bigcoaster
albe6 wrote:De Camp de Tarragona en avall (canviadors futura Estació Central) s'obrirà en ibèric per passar en un futur a ample mixt
No, la variant de Vandellós (de Vandellós a Canviadors) té posada la travessa polivalent, és a dir (Ample Ibèric o Ample Internacional), NO travessa de triple fil.

Per tant, no tindrà ample mixt, sinó que tindrà -té- ample ibèric fins que un dia (oficialment 2020, jo crec que més tard) és faci el canvi a ample UiC.

I de Camp de Tarragona als canviadors ja té posat l'ample UiC, i així es queda (com és lògic).
trenesrenfe123 wrote:Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.
Si que hi haurà continuïtat, però per la línia de Vilafranca i la LAV, ja que entre Vila-seca i Castellbisbal hi haurà els dos amples gràcies a la travessa de triple fil que s'està muntant ara. És a dir, un hipotètic R16 sempre en UiC sortiria de Tortosa, passaria per la variant de Vandellós, agafaria la bifurcació Vila-Seca, passaria per Tarragona ciutat en ample UiC, seguiria per la línia de Vilafranca i a en un punt d'aquestas s'incorporaria a la LAV (es comentava l'Arboç). És a dir, es podrà seguir passant per Tarragona ciutat sempre que l'enllaç de l'Arboç estigui fet, cosa que no sembla que hagi de ser demà, tambe s'ha de dir.

O bé, una altra possibilitat seria que és muntés un canviador d'ample entre Vila-seca i SVC per tal que els R16 puguin passar per la línia de Vilanova i anar a morir a la EdF, cosa que si entre a Barcelona per la LAV serà impossible. Però tampoc els vec muntant aquest canviador d'ample.

I la última possibilitat, la més remota però també la més lògica, seria que el dia que es canviï d'ample la variant de Vandellós, també ho fes la línia de Vilanova, i per conseqüent, part de Rodalies de Catalunya (R2, R11 i s'hauria de retallar la RG1, R14, R15, R16, i retallar els regionals de Bcn a Zaragoza i Madrid), amb previ canvi d'ample de tot el mateiral rodant preparat per aquest (Civia) i/o compra de nou per substituir les 450/451 que no poden esser canviades d'ample.
trenesrenfe123 wrote:Tot i així, encara ho veig molt llunyà. Perquè es migri a UIC entre Vila-Seca i Castelló, abans ha d'haver com a mínim el tercer carril Vila-Seca - Castellbisbal, el segon tercer carril Castelló - València (o la nova plataforma LAV) i, sobretot el més important, l'ample internacional a les terminals de mercaderies (SEAT, Ford, port de València, port de Sagunt, Grao de Castelló, etc).
EL tercer carril està en camí, l'únic escull que queda perquè es pugui circular en ample internacional des de Tarragona cap a Europa és el túnel de Castellbisbal, pel qual han de començar les obres en "breu". Esperem que aviat.
trenesrenfe123 wrote:Si realment s'acaba fent (abans del 2023 jo no ho veig), tenen temps encara per pensar. La millor opció potser seria canviar els eixos dels 449 a UIC o ample variable, que ja està previst de fàbrica. El que no sé aleshores és d'on treuran tants 449. L'altra opció és comprar nou material i homologar-lo. Però sí que és cert que es perdrà la parada a Tarragona centre de totes maneres, perquè l'enllaç d'Altafulla el veig poc probable ara mateix.
Tema material, de cara al 2020, s'ha de comprar material apte per a PMR tant per rodalies com per regionals, ja que les sèries 450, 451, 470 i 448 (excepte alguna prova), no es poden adaptar a PMR i entra en vigor una normativa europea que obliga a que tot el material ho estigui. Ara bé, tots sabem que no faran cas a la normativa i al 2020 seguiran circulant les 450, 451, 448 i potser inclús les 470 perquè no tenen material per suplir-les. Abans pagaran multa que comprar material per regionals o rodalies. Material d'AV tranquil que no en faltarà, abans podran posar un Talgo Avril RD a Tortosa que un tren PMR a la R13 i R14.

Adéu a la R16...

Posted: Monday 16/07/2018 21:24
by Carlos González
trenesrenfe123 wrote:Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.
Exactament... gràcies per entendre'm...
bigcoaster wrote:Si que hi haurà continuïtat, però per la línia de Vilafranca i la LAV, ja que entre Vila-seca i Castellbisbal hi haurà els dos amples gràcies a la travessa de triple fil que s'està muntant ara.
Això, aquest és el problema, la R16 passarà per Vilafranca, no per Vilanova... això ja es pot dir que el tram de Tarragona-Vilanova-BCN perdràn les freqüències de la R16, ja que les de la R15 i R14 no són comparables amb la R16...

En aquest cas pregunto què es pot fer per substituir les freqüències de la R16 per Vilanova tenint en compte que l'ample es canviarà...

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 22:45
by David.F.C.M.B.1000
yo opino, quitar todas las 449 de la R11 y ponerlas en la R16 camviando el ancho y las 447 regionales de la R16 que hagan la R11 o otras lineas como la R15 ya que las 448 petan mucho.... o otra cosa seria comprar vomo algunos mencionais comprar material nuevo para la R16 quitar las 449, 447 regionales,y los nuevos trenes que hagan la linea y las 449 y 447 regionales ponerlas a otras lineas como R13, R14 y R15 y quitar las 448 y 470

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 22:56
by Renfe445
David.F.C.M.B.1000 wrote:yo opino, quitar todas las 449 de la R11 y ponerlas en la R16 camviando el ancho y las 447 regionales de la R16 que hagan la R11 o otras lineas como la R15 ya que las 448 petan mucho.... o otra cosa seria comprar vomo algunos mencionais comprar material nuevo para la R16 quitar las 449, 447 regionales,y los nuevos trenes que hagan la linea y las 449 y 447 regionales ponerlas a otras lineas como R13, R14 y R15 y quitar las 448 y 470
La R11 tiene las 447 para los servicios tipo Regional.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 16/07/2018 23:19
by David.F.C.M.B.1000
Renfe445 wrote:
David.F.C.M.B.1000 wrote:yo opino, quitar todas las 449 de la R11 y ponerlas en la R16 camviando el ancho y las 447 regionales de la R16 que hagan la R11 o otras lineas como la R15 ya que las 448 petan mucho.... o otra cosa seria comprar vomo algunos mencionais comprar material nuevo para la R16 quitar las 449, 447 regionales,y los nuevos trenes que hagan la linea y las 449 y 447 regionales ponerlas a otras lineas como R13, R14 y R15 y quitar las 448 y 470
La R11 tiene las 447 para los servicios tipo Regional.

Lose, pero también podrían servir a otras líneas como las que mencione antes....

Per parades, tant és Vilafranca com Vilanova

Posted: Tuesday 17/07/2018 10:33
by Guigui
Carlos González wrote:Això, aquest és el problema, la R16 passarà per Vilafranca, no per Vilanova... això ja es pot dir que el tram de Tarragona-Vilanova-BCN perdràn les freqüències de la R16, ja que les de la R15 i R14 no són comparables amb la R16...

En aquest cas pregunto què es pot fer per substituir les freqüències de la R16 per Vilanova tenint en compte que l'ample es canviarà...
La gran majoria d'R16 van directes de SVC a Sants.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Tuesday 17/07/2018 14:11
by trenesrenfe123
bigcoaster wrote:I la última possibilitat, la més remota però també la més lògica, seria que el dia que es canviï d'ample la variant de Vandellós, també ho fes la línia de Vilanova, i per conseqüent, part de Rodalies de Catalunya (R2, R11 i s'hauria de retallar la RG1, R14, R15, R16, i retallar els regionals de Bcn a Zaragoza i Madrid), amb previ canvi d'ample de tot el mateiral rodant preparat per aquest (Civia) i/o compra de nou per substituir les 450/451 que no poden esser canviades d'ample.
Doncs sincerament seria l'opció més encertada en aquest cas, però és evident que ho veig molt molt difícil. O fins i tot jo apostaria per construir un nou traçat ràpid entre SVC i Barcelona en ample internacional, que alhora ajudaria a descongestionar Rodalies augmentant, amb la possibilitat de doblar el nombre de solcs disponibles (tot i que sí seria difícil per espai i per geografia).

Tornant al món real, en qualsevol cas, suposant que efectivament la R16 circulés sobre ample internacional per convencional fins a l'Arboç (?) i després la LAV (amb una limitació possible sobre els horaris per la coincidència amb AVEs que van a 300), aleshores el problema estaria amb el material rodant. Perquè jo no veig treure 449 de la R11 per posarles a RegSud, entre d'altres perquè els de Girona saltaran. I respecte aquesta compra de 2020, en teoria la idea principal és per treure les 446 de Madrid i potser els 598 d'Extremadura, així que...

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 18/07/2018 12:10
by genissimon
En teoria, els Civia són convertibles a ample normal UIC de 1435mm.

Salut !!

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 18/07/2018 19:08
by m.h.t.
Ja està el nou traçat en proves!! :!:

Image

Foto de Jordi Corbella a Cambrils, al FB de l'AAFCB
https://facebook.com/photo.php?fbid=102 ... 0338661117

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 18/07/2018 20:03
by Carlos González
Ala, doncs adéu al tren de Salou :'( :'( :'(

El ferrocarril... es pot dir que s'ha mort?

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 18/07/2018 20:06
by ortegote
Carlos González wrote:Ala, doncs adéu al tren de Salou :'( :'( :'(

El ferrocarril... es pot dir que s'ha mort?
No encara per li falta poc, ja que ningu li vol posar seny en l'asumpte.
Jo crec que de moment posaran l'EUROMED fins a Figueres i els mercaderies.

No crec que sigui tot de cop i mes tard els Regionals i Rodalies Tarragona.
Salutacions.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 18/07/2018 23:19
by trensmat
ortegote wrote:
Carlos González wrote:Ala, doncs adéu al tren de Salou :'( :'( :'(

El ferrocarril... es pot dir que s'ha mort?
No encara per li falta poc, ja que ningu li vol posar seny en l'asumpte.
Jo crec que de moment posaran l'EUROMED fins a Figueres i els mercaderies.

No crec que sigui tot de cop i mes tard els Regionals i Rodalies Tarragona.
Salutacions.
No creguis que ha finals d'agost i començaments de septembre començen l'habitació de maquinistes i per què tinc entès els maquinistes de MD també faran proves per la variant de Vandellòs - Nus de Vila-seca - Camp de Tarragona.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Thursday 19/07/2018 18:42
by ortegote
trensmat wrote: Jo crec que de moment posaran l'EUROMED fins a Figueres i els mercaderies.

No crec que sigui tot de cop i mes tard els Regionals i Rodalies Tarragona.
Salutacions.
No creguis que ha finals d'agost i començaments de septembre començen l'habitació de maquinistes i per què tinc entès els maquinistes de MD també faran proves per la variant de Vandellòs - Nus de Vila-seca - Camp de Tarragona.[/quote]

Canvi d'horaris canvi de Trens?

Tot es tan estrany que es entrar en una dimensio desconeguda.
Salutacions.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Thursday 26/07/2018 17:45
by trensmat
Adif inicia el estudio sobre el efecto barrera de la actual línea ferroviaria entre Tarragona y Vandellòs

https://www.lavanguardia.com/local/tarr ... ssion=true

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 30/07/2018 19:15
by m.h.t.
ÚLTIMA HORA: La xerrada informativa de la PTP tindrà lloc a la porta de l'auditori perquè l'Ajuntament no els hi deixa entrar:

Dimarts 31 de juliol, xerrada informativa PTP a Salou, boicotejada per l’Ajuntament

Lamentem informar que no podrem garantir oferir sota cobert la xerrada prevista contra el desmantellament integral de la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, perquè l’ajuntament de Salou ens ha notificat avui mateix que no ens autoritzarà a usar la Sala Europa, tot i tenir-la reservada. Denunciem l’ús partidista d’un equipament públic i lamentem l’actitud de l’ajuntament de Salou en tot l’afer ferroviari. Les entitats convocants demanem disculpes per les molèsties que poguem causar a les persones assistents.

NOTA COMPLETA A https://transportpublic.org/xerrada-informativa/

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 30/07/2018 20:35
by Renfe445
m.h.t. wrote:ÚLTIMA HORA: La xerrada informativa de la PTP tindrà lloc a la porta de l'auditori perquè l'Ajuntament no els hi deixa entrar:

Dimarts 31 de juliol, xerrada informativa PTP a Salou, boicotejada per l’Ajuntament

Lamentem informar que no podrem garantir oferir sota cobert la xerrada prevista contra el desmantellament integral de la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, perquè l’ajuntament de Salou ens ha notificat avui mateix que no ens autoritzarà a usar la Sala Europa, tot i tenir-la reservada. Denunciem l’ús partidista d’un equipament públic i lamentem l’actitud de l’ajuntament de Salou en tot l’afer ferroviari. Les entitats convocants demanem disculpes per les molèsties que poguem causar a les persones assistents.

NOTA COMPLETA A https://transportpublic.org/xerrada-informativa/
Madre mía, tan bajo están llegando estos locos... :x

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 30/07/2018 20:52
by Carlos González
No les culpes sólo a los alcaldes, la culpa la tienen también sus ciudadanos que les votaron a estos... son cómplices de este delirio (perdonad por esa injuria)