albe6 wrote:De Camp de Tarragona en avall (canviadors futura Estació Central) s'obrirà en ibèric per passar en un futur a ample mixt
No, la variant de Vandellós (de Vandellós a Canviadors) té posada la travessa polivalent, és a dir (Ample Ibèric o Ample Internacional), NO travessa de triple fil.
Per tant,
no tindrà ample mixt, sinó que tindrà -té- ample ibèric fins que un dia (oficialment 2020, jo crec que més tard) és faci el canvi a ample UiC.
I de Camp de Tarragona als canviadors ja té posat l'ample UiC, i així es queda (com és lògic).
trenesrenfe123 wrote:Això que comenteu justament és un dels temes que més intrigat em té... perquè efectivament, si es migra a UIC no hi hauria continuïtat d'ample a partir de SVC, i per tant haurem de veure com queda la R16.
Si que hi haurà continuïtat, però per la línia de Vilafranca i la LAV, ja que entre Vila-seca i Castellbisbal hi haurà els dos amples gràcies a la travessa de triple fil que s'està muntant ara. És a dir, un hipotètic R16 sempre en UiC sortiria de Tortosa, passaria per la variant de Vandellós, agafaria la bifurcació Vila-Seca, passaria per Tarragona ciutat en ample UiC, seguiria per la línia de Vilafranca i a en un punt d'aquestas s'incorporaria a la LAV (es comentava l'Arboç). És a dir, es podrà seguir passant per Tarragona ciutat sempre que l'enllaç de l'Arboç estigui fet, cosa que no sembla que hagi de ser demà, tambe s'ha de dir.
O bé, una altra possibilitat seria que és muntés un canviador d'ample entre Vila-seca i SVC per tal que els R16 puguin passar per la línia de Vilanova i anar a morir a la EdF, cosa que si entre a Barcelona per la LAV serà impossible. Però tampoc els vec muntant aquest canviador d'ample.
I la última possibilitat, la més remota però també la més lògica, seria que el dia que es canviï d'ample la variant de Vandellós, també ho fes la línia de Vilanova, i per conseqüent, part de Rodalies de Catalunya (R2, R11 i s'hauria de retallar la RG1, R14, R15, R16, i retallar els regionals de Bcn a Zaragoza i Madrid), amb previ canvi d'ample de tot el mateiral rodant preparat per aquest (Civia) i/o compra de nou per substituir les 450/451 que no poden esser canviades d'ample.
trenesrenfe123 wrote:Tot i així, encara ho veig molt llunyà. Perquè es migri a UIC entre Vila-Seca i Castelló, abans ha d'haver com a mínim el tercer carril Vila-Seca - Castellbisbal, el segon tercer carril Castelló - València (o la nova plataforma LAV) i, sobretot el més important, l'ample internacional a les terminals de mercaderies (SEAT, Ford, port de València, port de Sagunt, Grao de Castelló, etc).
EL tercer carril està en camí, l'únic escull que queda perquè es pugui circular en ample internacional des de Tarragona cap a Europa és el túnel de Castellbisbal, pel qual han de començar les obres en "breu". Esperem que aviat.
trenesrenfe123 wrote:Si realment s'acaba fent (abans del 2023 jo no ho veig), tenen temps encara per pensar. La millor opció potser seria canviar els eixos dels 449 a UIC o ample variable, que ja està previst de fàbrica. El que no sé aleshores és d'on treuran tants 449. L'altra opció és comprar nou material i homologar-lo. Però sí que és cert que es perdrà la parada a Tarragona centre de totes maneres, perquè l'enllaç d'Altafulla el veig poc probable ara mateix.
Tema material, de cara al 2020, s'ha de comprar material apte per a PMR tant per rodalies com per regionals, ja que les sèries 450, 451, 470 i 448 (excepte alguna prova), no es poden adaptar a PMR i entra en vigor una normativa europea que obliga a que tot el material ho estigui. Ara bé, tots sabem que no faran cas a la normativa i al 2020 seguiran circulant les 450, 451, 448 i potser inclús les 470 perquè no tenen material per suplir-les. Abans pagaran multa que comprar material per regionals o rodalies. Material d'AV tranquil que no en faltarà, abans podran posar un Talgo Avril RD a Tortosa que un tren PMR a la R13 i R14.